تفاوت کاشت مو میکروفیت با سایر روش ها

کاشت مو

با توجه به شیوع کم پشت شدن و ریزش مو، این مسئله می تواند تأثیرات متعدد و مخربی بر روی زندگی و روان فرد داشته باشد، همچنین می تواند باعث استرس، اضطراب و از دست دادن عزت نفس شود. تصمیم گیری برای کاشت مو Hair Transplant اغلب فکریست که در این لحظات به ذهن افراد خطور می کند، اما تصمیم گیری مهمتر، در مورد روش درست و لازم برای کاشت مو طبیعی خواهد بود. روش های مختلف کاشت مو با توجه به تکنیک، نوع برداشت و نوع پیوند، هزینه و مواردی از این دست با هم تفاوت دارند، به همین دلیل انتخاب روش درست نیاز به مشاوره با پزشک متخصص و بیان انتظارات دارد تا با کمک او در این زمینه تکنیک درست برای پیوند مو طبیعی انتخاب شود.


روش های کاشت مو طبیعی

در یک نگاه کلی کاشت مو شامل برداشتن فولیکولهای موی سالم ( مقاوم در برابر طاسی ) و قرار دادن آنها در ناحیه نیازمند درمان است. در این فرآیند هر دو مرحله استخراج و مرحله کاشت نیز به یک اندازه مهم هستند، زیرا با استخراج صحیح فولیکول های مناسب، سلامت آنها تضمین خواهد شد و بعد از پیوند به درستی و در زمان کوتاهی رشد خواهند کرد. مقایسه روش های مختلف کاشت مو ما را به این نتیجه می رساند که بخش دوم یعنی کاشت گرافت های استخراج شده در این روش ها تقریباً به یک صورت انجام می شوند و تفاوت اصلی روش های کاشت مو در روش برداشت یا استخراج فولیکول های مو اهداکننده می باشد.


نکته مهم در خصوص تمام روش های کاشت مو اینکه نتایج نهایی حداقل 8 تا 12 ماه بعد از عمل کاشت مو طبیعی خود را نشان می دهند. معمولاً موهای کاشته شده پس از 4 تا 6 هفته شروع به ریزش می کنند، این ریزش بعد از کاشت مو جای نگرانی ندارد و کاملاً طبیعی می باشد. بعد از ۳ ماه موهای تازه پیوند شده شروع به رشد مجدد می کنند و روند رشد آنها مانند موهای طبیعی خواهد بود.

کاشت موی طبیعی


روش های رایج کاشت مو طبیعی:

✔ FUT یا پیوند واحد فولیکولی یک روش سنتی است که در آن یک نوار بلند و باریک از ناحیه اهدا کننده در پوست سر برداشته می شود، به طور معمول از پایین پشت سر؛ سپس فولیکول های مو به زیر میکروسکوپ رفته و واحد به واحد جدا و آماده سازی می شوند. پوست سر که از آن نوار جدا شده است، بخیه می شود که با گذشت زمان نسبتاً طولانی بهبود خواهد یافت و اگر مستعد ابتلا به جای زخم کلوئید هستید، می تواند باعث ایجاد اسکار بسیار قابل توجه در پوست سر باشد. این روش کاشت مو ارزان تر از سایرین است زیرا مرحله استخراج سریع تر می باشد، اما به دلیل وجود عوارض جانبی در کمتر کلینیکی استفاده می شود.

✔ FUE یا استخراج واحد فولیکولی یکی دیگر از روش های سنتی کاشت مو است که در آن از پانچ برای ایجاد برش دایره ای کوچک در پوست اطراف مو استفاده می شود. در این روش فولیکول یا گروه فولیکول ها را از بانک مو خارج می کنند که در نتیجه آن جای یک سوراخ کوچک باز می ماند. این روند تا زمانی که جراح فولیکول های کافی برای پوشاندن ناحیه درمان را داشته باشد تکرار می شود. این سوراخ های کوچک باعث ایجاد زخم های سفید ریز در سراسر ناحیه اهدا کننده می شوند و بسته به مهارت جراح می تواند قابل تشخیص نباشد؛ این زخم ها سریع تر از روش قبلی بهبود می یابند.

✔ SUT یا میکروگرافت یکی از روش های جدید پیوند مو می باشد که مشابه روش FUE بوده اما برداشت گرافت های مورد نیاز برای پیوند توسط پنس های مخصوصی برداشته می شوند. در نتیجه استفاده از این پنس ها تنها خود فولیکول ها از پوست سر استخراج شده و هیچ جای زخمی در ناحیه اهدا کننده تشکیل نخواهد شد.


کاشت مو به روش میکروفیت

کاشت مو به روش میکروفیت MicroFIT که به عنوان میکرو FUE نیز یاد می شود، از جدیدترین روش های پیوند موی طبیعی است که یک نقطه قوت بسیار بزرگ نسبت به سایر روش های کاشت مو دارد. در این روش از دستگاه ایمپلنتر Implanter برای برداشت و پیوند فولیکول های مو استفاده می شود، قطر این ابزار ۱ میلی متر و حتی کمتر می باشد و فولیکول های مو را یکی یکی از ناحیه اهدا کننده استخراج می کند. با استخراج گرافت مو در روش میکروفیت با حداقل تهاجم توسط یک جراح معتبر اطمینان حاصل می شود که فولیکول ها قوام و کیفیت بالایی دارند. فولیکول های استخراج شده در محلول مخصوص نگهدارنده Hypothermosol که معمولاً در پیوند عضو استفاده می شود، نگهداری می شوند که بقای آنها را تضمین می کند.


با توجه به تضمین سلامت این فولیکول ها در این روش، امکان پیوند موفق بیش از 50هزار تار مو در نقاط طاس یا دچار ریزش وجود دارد که نسبت به سایر روش ها افزایش 4 برابری خواهد داشت. در کاشت مو به روش میکروفیت نیازی به تراشیدن موهای ناحیه اهدا کننده نیست، زیرا با استفاده ایمپلنتر استخراج صورت میگیرد و همچنین این دستگاه هیچ جراحتی بر پوست سر وارد نمیکند، در نتیجه هیچگونه جای زخم و اسکار نیز بجا نخواهد ماند.

کاشت موی DHI


کاشت مو میکروفیت چه تفاوتی با روش های دیگر دارد؟

همانطور که گفته شد مهمترین تفاوت کاشت مو طبیعی به روش میکروفیت با سایر روش ها استفاده از ابزار پزشکی ایمپلنتر می باشد که سبب برداشت گرافت های مورد نیاز بدون آسیب به پوست می شود. از آنجایی روش کاشت موی طبیعی میکروفیت فولیکول های مو را به صورت تکی استخراج می کند، نیاز به صرف زمان طولانی تری نسبت به سایر روش ها دارد، اما نتیجه ای که از این روش بدست می آید علاوه بر تراکم چند برابری، تضمین پیوندهای موفق و کاملا طبیعی را همراه دارد. تفاوت دیگر روش میکروفیت و سایر روش های کاشت مو در کاهش عوارض جانبی احتمالی می باشد، زیرا ظرافت روش میکروفیت بسیار بالا بوده و در نتیجه کمترین میزان زخم یا خطر عفونت و خونریزی را خواهد داشت.


در مورد کاشت مو، بسیاری از افراد تصور می کنند که باید هزینه آن را براساس تعداد پیوندها (فولیکول های مو) که استخراج و کاشته می شوند، پایه گذاری کنند؛ به این صورت که هرچه تعداد پیوندها بیشتر باشد هزینه نیز بیشتر است، اما این تفکر غلط است. با این که در کاشت مو به روش

ممکن است تعداد فولیکولهای استخراج شده برای پیوند مو کمتر باشد اما از دیگر روش ها قیمت بالاتری دارد. البته این هزینه کاشت مو بالاتر با توجه به نتیجه نهایی و روند طی شده نسبت به سایر روش های کاشت مو که ممکن است نیاز به ترمیم داشته باشند، معقول و مقرون به صرفه درنظر گرفته می شود.

پیوند موی طبیعی


چرا کاشت مو میکروفیت بهتر از سایر روش ها است؟

کاهش خطرات، نتایج طبیعی و متراکم تر و مزایای زیاد این روش باعث می شود تکنیک MicroFIT روش برتر کاشت مو باشد، به طور کلی مهمترین دلایل برتری پیوند مو طبیعی به روش میکروفیت نسبت به سایر روش ها عبارتند از:

1. مراحل پیوند توسط پزشک معتبر MicroFIT انجام می شود، نه تکنسین های آموزش دیده، که ثبات و کیفیت پیوند طبیعی مو را تضمین می کند.

2. حداقل زمان بیرون بودن فولیکول های مو خارج از پوست سر منجر به میزان بقای زیاد و نتایج بهتری می شود.

3. کاشت مو میکروفیت ظریف ترین روش کاشت مو به شمار می رود، بدون آنکه جای بخیه روی پوست سر باشد و درد زیادی داشته باشد.

4. نتایج طبیعی در روش میکروفیت تضمین شده است، ابزار ایمپلنتر به پزشک متخصص کاشت مو اجازه می دهد تا بر خلاف هر روش دیگری، زاویه، جهت و عمق موهای کاشته شده را کنترل کند.


مزایای کاشت مو میکروفیت نسبت به روش های دیگر

نتیجه بخشی: میزان موفقیت روش میکروفیت نسبت به سایر روش های کاشت مو بالاتر بوده و حتی گفته می شود که این روش به دلیل متد مدرن آن تا ۹۰ درصد موفقیت در آن را تضمین می کند.

دوران نقاهت کوتاه تر: در این روش از زخم و بخیه به شکلی که در دیگر روش های کاشت مو به خصوص در ناحیه اهدا کننده گفته شد خبری نیست و به همین دلیل دوران نقاهت کاهش پیدا می کند؛ این دلیل باعث شده تا عده زیادی به کاشت مو به روش میکروفیت نسبت به سایر روش ها تمایل بیشتری نشان دهند.

بهبودی سریع تر: طبیعتاً هرچه جای زخم و بخیه کمتر باشد و یا اصلاً نباشد و همینطور دوران ریکاوری کوتاه تر باشد، بعد از پیوند مو میکروفیت بهبودی نیز سریع تر حاصل می گردد.

عدم نیاز به تراشیدن: مزیت دیگر این است که این روش برای خانم ها و یا آقایانی که مایل نیستن سر خود را مانند سایر روش های سنتی، پیش از انجام عمل پیوند مو طبیعی بتراشند بسیار کاربردی است.

تراکم بالای کاشت: به دلیل استفاده از ابزار تخصصی در روش مدرن میکروفیت، احتمال آسیب به فولیکول های استخراج شده از بین می رود، در نتیجه تمام فولیکول های پیوند رشد خواهند کرد و تراکم کاشت را تا 4 برابر بیشتر از سایر روش ها افزایش میدهد.

البته باید افزود که انتخاب بهترین روش کاشت مو در گرو مشاوره با پزشک متخصص و با تجربه است زیرا با توجه به شرایط جسمی فرد، میزان موهای اهداکننده، هزینه های مدنظر و مواردی اینگونه ممکن است که هرکدام از روش های پیوند مو طبیعی توصیه شود.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
هادی عدالت
سلام. خسته نباشید خدمت پرسنل محترم. آیا روی قسمت هایی که چند سال پیش کاشته شده هم میشود کاشت میکروفیت انجام داد؟
پاسخ مشاور :

با سلام، این کار قابل انجام است اما پیش از اقدام به کاشت مو به روش میکروفیت بر روی موهای از پیش کاشته شده نیاز به بررسی و آزمایشات لازم توسط پزشک متخصص می باشد.

تینا بخشی
با سلا و خسته نباشید برای کاشت مو میکروفیت باید حداقل چند سال داشت؟
پاسخ مشاور :

با درود، بهترین سن برای انجام کاشت مو به روش MicroFIT حدود 25 سال به بالا می باشد.

021-79958