بانک مو برای انجام کاشت مو چقدر مهم است؟

بانک مو

داشتن موهایی زیبا و پرپشت برای همه ی افراد خوشایند بوده و همه به دنبال راهی برای افزایش مو و پرپشتی موی سر خود می باشند. یکی از بهترین روش های حل این مساله که امروزه به طور کاملا فرهنگی و تخصصی در کشورمان ایران نیز جای افتاده عمل جراحی کاشت مو طبیعی می باشد، که افراد می توانند از مزایای آن پس از عمل برخوردار شده و شاهد حل مشکل ریزش مو یا طاسی موی سر خود باشند. عمل زیبایی کاشت مو hair transplant یکی از راه های افزایش اعتماد به نفس برای افرادی می باشد که به هر دلیلی موهای خود را از دست داده و از کم پشتی موهای خود رنج می برند.


برای کاشت مو از چه موهایی استفاده می شود؟

همه افراد قبل از انجام هرگونه عمل زیبایی و یا درمانی همانند کاشت مو طبیعی به مجموعه ای از سوالات برخورده و به دنبال جواب آنها خواهند بود، برخی از این سوالات ناشی از نگرانی افراد از انجام عمل های زیبایی می باشد. شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که موهای مورد استفاده در پیوند مو از چه ناحیه ای گرفته شده و در واقع ناحیه اهدا کننده برای کاشت مو طبیعی کدام منطقه می باشد؟ و اینکه از موهای موجود بر سر و بدن شخص متقاضی برای کاشت مو طبیعی استفاده خواهد شد یا خیر؟


پزشک متخصص پیوند مو برای انجام کاشت مو نیاز به یک بانک مو خواهد داشت تا عمل زیبایی پیوند مو را انجام دهد. برخلاف پیوند عضو که می تواند از شخص دیگری به فرد متقاضی پیوند شود، در عمل زیبایی کاشت مو، فولیکول های مو از بدن خود شخص به ناحیه طاس و دچار ریزش منتقل خواهد شد. بانک مو از بدن خود شخص متقاضی انتخاب خواهد شد؛ زیرا در صورت استفاده از موهای شخصی دیگر (البته به جز دوقلوهای همسان) بدن فرد آنها را رد کرده و نتیجه موفقیت آمیز نخواهد بود. در نتیجه هیچگونه نگرانی از بابت اینکه موی چه کسی به سر متقاضی در حین کاشت مو منتقل خواهد شد، وجود نخواهد داشت.


بیشتر مردان در نواحی جلو و تاج سر دچار ریزش مو و طاسی خواهند شد که به نام الگوی طاسی مردانه شناخته می شود، در نتیجه در پشت و کناره های سر موهای بیشتری وجود خواهد داشت و به طور کلی این نواحی کمتر دچار ریزش مو می شوند. پزشک متخصص نیز برای کاشت مو طبیعی، از نواحی پشت سر و اطراف گوش فولیکول های مو را جدا کرده و به نواحی مدنظر متقاضی منتقل خواهد کرد. البته در شرایطی ممکن است از موهای موجود بر بازو، قفسه سینه و پاها نیز برای کاشت مو استفاده شود؛ پس بهتر است نگرانی از جانب ناحیه اهدا کننده نداشته باشید زیرا پزشک متخصص بهترین ناحیه را برای پیوند مو انتخاب خواهد کرد.

برای کاشت مو از چه موهایی استفاده می شود؟


بانک مو چیست؟

وقتی به کلمه بانک فکر کنید متوجه خواهید شد که منظور، مکان و یا ناحیه ای برای ذخیره چیزی می باشد؛ حال با این تعریف زمانی که کلمه بانک مو برای کاشت مو بکار برده شود، ناحیه ای غنی از فولیکول های مناسب برای کاشت مو طبیعی به ذهن خطور خواهد کرد. بانک مو برای کاشت مو طبیعی ناحیه ای از سر متقاضی می باشد که از نظر پزشک متخصص کاشت مو، فولیکول های این ناحیه در مقابل ریزش مو مقاوم و برای پیوند مو مناسب خواهند بود. انتخاب بانک مو مناسب یکی از مراحل مهم پیوند مو می باشد زیرا اگر پزشک فولیکول های مناسبی برای انتقال به نواحی که دچار ریزش مو شده اند نیابد، نتیجه نهایی عمل کاشت مو مورد انتظار متقاضی و موفقیت آمیز نخواهد بود. زیرا انتخاب بانک مو مناسب بر طبق قواعد و ویژگی هایی می باشد که پزشک متخصص باید قبل از تایید نهایی برای انتخاب آن، به نتایج نهایی این روش فکر کرده و آن را پیش بینی نماید.


یکی از مهم ترین نکاتی که در کاشت مو به روش های مختلف به خصوص روش میکروفیت وجود دارد، برخورداری فرد متقاضی از بانک موی مناسب جهت انجام این عمل می باشد، زیرا بانک موی مناسب باعث مشاهده نتایج بهتر از این می شود.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

روش های متفاوت استفاده از بانک مو

پس از انتخاب بانک مو، نوبت پیوند مو و کاشت مو طبیعی خواهد بود؛ برای استفاده و پیوند از بانک مو انتخاب شده، یکی از روش های کاشت مو زیر انتخاب می شود:

1- روش FUE

2- روش FUT

3- روش MicroFIT


در روش اول، ابتدا موهای متقاضی کوتاه شده و پزشک متخصص توسط ابزارهای مخصوص، فولیکول های ناحیه اهدا کننده را به صورت واحدی جدا کرده و در ناحیه دریافت کننده و در سوراخ هایی که قبلا ایجاد شده اند، خواهد کاشت و پس از اتمام کار با باند و یا گازهایی پوست سر پوشش داده خواهد شد. اما در روش دوم، پزشک پیوند مو، در ناحیه ای از پوست سر برای آماده سازی و انجام کاشت مو، حدود 10 تا 20 سانتی متر، که گاهاً از یک گوش تا گوش دیگر اندازه گیری می شود، برشی به صورت نواری ایجاد خواهد کرد؛ این نوار ممکن است به 2000 قطعه کوچکتر برای کاشت مو تقسیم شود. سپس این قطعات کوچکتر در محل های مورد نظر جاگذاری خواهند شد و در نهایت پزشک سر متقاضی را پس از کاشت مو طبیعی باندپیچی خواهد کرد.


در روش کاشت مو میکروفیت فولیکول های مو توسط ابزار ظریف و مخصوصی به صورت تکی استخراج می شود و مهمترین مزیت آن نسبت به سایر روش ها عدم نیاز به کوتاهی و تراشیدن موهاست. همچنین گرافت های استخراج شده بعد از زمان بسیار کوتاهی به ناحیه طاس سر پیوند می شود که احتمال آسیب به آنها نزدیک به صفر بوده و موفقیت پیوند مو و تراکم موهای کاشته شده افزایش می یابد.


بانک مو در کاشت مو به روش میکروفیت باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

یکی از مهم ترین ابزاری که برای کاشت مو به روش های مختلف مورد نیاز است بانک مو می باشد. افرادی که از بانک موی مناسبی برخوردار هستند می توانند عمل جراحی نسبتا بهتری داشته باشند؛ همچنین این افراد می توانند از موفقیت عمل کاشت مو نیز تا حد بسیار زیادی مطمئن باشند و پس از انجام عمل از نتایج بسیار طبیعی و زیبایی که از آن می گیرند نیز رضایت کامل داشته باشند. بهترین و بزرگ ترین ویژگی که در یک بانک موی مناسب باید باشد مقاومت و تا حد بسیار بالایی غیر قابل ریزش بودن آن می باشد. به گفته متخصص ها و همچنین دانشمندان موهای دور سر نسبت به موهای دیگر نقاط از این ویژگی های ذکر شده جهت انجام عمل کاشت مو میکروفیت برخوردار می باشند؛ همچنین ناحیه ای از بدن که دارای تراکم موی مناسب می باشد باید هر تار مو دارای ضخامت خوبی هم باشد.

بانک مو مناسب چه ویژگی هایی دارد؟


برای این که پس از عمل کاشت مو به روش میکروفیت خط رویش طبیعی و همچنین معلوم نبودن ناحیه ی تحت عمل به دست آید یکی از مهم ترین نکات برای رسیدن به این مهم داشتن ضخامت موی مناسب ناحیه ایست که به عنوان بانک مو انتخاب می شود. از دیگر ویژگی هایی که باید برای انتخاب بانک مو در روش های مختلف کاشت مو وجود داشته باشد کیفیت موها و همچنین رنگ کاملا مناسب آنها می باشد. افراد معمولا در زمان انجام عمل پیوند مو از پزشک متخصص می خواهند تا ترمیم مو را به صورتی انجام دهند که تفاوتی بین محل مورد انجام عمل و دیگر نقاط احساس نشود و جلوه آن به صورت کاملا طبیعی به نظر برسد؛ در نتیجه باید این دو ویژگی در بانک مو مناسب برای کاشت وجود داشته باشد. مورد دیگری که باید در این زمینه ذکر کرد داشتن تعداد گرافت موی کافی در ناحیه ی اهدا کننده می باشد؛ زیرا در صورتی که ناحیه ی اهدا کننده بانک مو دور سر باشد و همچنین از تراکم کافی برخوردار نباشد ممکن است کاشت مو طبیعی جلوه نکند، زیرا نواحی پشت سر ممکن است دچار کم پشتی شود؛ اما گفتنی است که در صورتی ناحیه اهدا کنند نقطه ی دیگر بدن باشد مشکل خاصی به وجود نخواهد آمد.


آیا در صورت نداشتن بانک موی مناسب می توان از کاشت مو میکروفیت استفاده کرد؟

همانطور که گفته شد انتخاب بانک مو، قواعد و ویژگی هایی داشته که در هنگام کاشت مو باید از مو طبیعی خود فرد استفاده شود. باید توجه داشت که بیشتر پزشکان برای مشاهده نتایج بهتری پس از کاشت از فولیکول های موجود بر سر متقاضی در نواحی پشت سر و بالای گوش ها استفاده خواهند کرد. در واقع یکی از نکاتی که به عنوان شرایط کاندید مناسب کاشت مو در نظر گرفته می شود، داشتن بانک موی متراکم می باشد که به طور مستقیم در نتیجه نهایی تاثیرگذار می باشد.


اما مواقعی پیش می آید که برخی از نواحی اهدا کننده بدن نسبت به موهای نواحی دیگر مانند پاها، بازوها و حتی موهای سر ترجیح داده خواهند شد. موها و فولیکول های موجود بر سطح بدن دارای ویژگی و خصوصیات متفاوتی نسبت به موهای سر می باشند و گرچه بعضی از اوقات این موها به موهای سر مشابه می باشند، اما پس از پیوند و کاشت مو دچار تزلزل خواهند شد. در بسیاری از موارد رنگ موهای موجود بر سطح بدن با موهای موجود بر پوست سر متفاوت بوده و اگر از موهای سایر قسمت های بدن برای کاشت مو طبیعی استفاده شود تفاوت واضحی بین موهای کاشته شده و موهای اصلی خود فرد قابل مشاهده خواهد بود. به همین دلایل از موهای سایر بخش های بدن زمانی در کاشت مو استفاده خواهد شد که حجم موهای موجود بر سر متقاضی کم بوده و متقاضی خواستار افزایش حجم آنها باشد. در این صورت پزشک متخصص از موهای موجود بر پوست بدن متقاضی برای پیوند مو در بین موهای اصلی خود فرد استفاده کرده تا پس از کاشت مو طبیعی، هم حجم موها افزایش یافته و هم موهای کاشته شده راحت تر با موهای اصلی در هم آمیزند.


تشخیص محل بانک مو بهتر است توسط پزشک متخصص و باتجربه انجام شود و در صورتی که افراد از دیگر گزینه ها برای تشخیص این مورد استفاده کنند ممکن است دچار مشکلات بسیار جدی شوند؛ زیرا در صورتی که بانک موی فرد برای انجام عمل کاشت مناسب نباشد، ممکن است با کاشت مو ناموفق روبرو شوند. افراد متقاضی کاشت مو در صورت عدم برخورداری از بانک موی مناسب در سر خود، بهتر است انتخاب محل اهدا کننده و روش مورد نظر جهت کاشت مو را با پزشک متخصص در میان بگذارد و با توصیه وی یکی از روش ها را برای حل مشکل خود انتخاب کند. نداشتن بانک موی مناسب به معنای ناتوانی در انجام عمل کاشت مو نمی باشد و فرد متقاضی باید در این صبور باشد؛ اما گفتنیست که در صورت عدم برخورداری از بانک موی مناسب افراد نمی توانند هر روشی از کاشت مو را انتخاب کنند و فقط برخی روش هایی که مختص به این موضوع می باشد را می توان انتخاب کرد و از مزایای آن بهره برد.


در یک چهارچوب کلی و به طور خلاصه باید گفت که نداشتن بانک موی مناسب باعث به وجود آمدن مشکل خاصی برای فرد نمی شود و فقط فرد متقاضی را برای انجام عمل زیبایی کاشت مو دچار محدودیت خواهد کرد که با استفاده از راهنمایی پزشک و همچنین صبر و حوصله این مورد نیز حل شدنی است.

مزایای بانک مو مناسب در کاشت مو به روش MicroFIT


مزایای بانک مو مناسب در کاشت مو به روش MicroFIT

افراد در صورتی که از بانک موی مناسبی برخوردار باشند می توانند با استفاده از هر روشی که انتخاب می شود عمل کاشت مو را انجام دهند. می توان گفت که این مورد جزء نکات حساس در میان متقاضیان کاشت مو می باشد، زیرا در صورتی که افراد بانک موی مناسبی نداشته باشند نمی توانند از هر روشی برای کاشت استفاده کنند که این موضوع می تواند در نتیجه نهایی کاشت مو موثر باشد. داشتن بانک موی مناسب در بدن فرد متقاضی باعث صرفه جویی در هزینه های کاشت مو نیز خواهد شد، زیرا در صورتی که بانک موی مناسبی وجود نداشته نباشد علاوه بر داشتن گزینه های کم تر در انتخاب روش مناسب پیوند مو، کسب نتیجه از انجام این عمل نیز کم تر خواهد بود و ممکن است نیاز به انجام مجدد آن یا استفاده از سایر روش ها باشد.


همچنین از نکاتی که افرادی که قصد انجام عمل کاشت مو به روش میکروفیت را دارند باید بدانند این است که نتیجه عمل ترمیم موی آن ها به طور کاملا طبیعی جلوه کند، داشتن بانک موی مناسب نیز باعث ایجاد خط رویش طبیعی و همچنین رشد منظم تر موهای کاشته شده به روش MicroFIT خواهد شد. این مزیت با برخورداری از بانک موی طبیعی می تواند تحقق یابد و افراد در صورت داشتن بانک موی مناسب به این مهم دست یابند.


امید است با انتخاب کلینیک معتبر و پزشک پیوند مو مناسب، یک کاشت موی موفق داشته و از تغییر ظاهر خود راضی بوده و از مشاهده نتایج نهایی لذت ببرید.


نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
021-79958