مراقبت های لازم قبل و بعد از کاشت ریش

در سال های اخیر داشتن ریش پرپشت و ضخیم به شدت مد شده است؛ ریش کامل و بلند بسیار شیک به حساب می آید و مردان بیشتری به دنبال دستیابی به این ظاهر هستند. با این حال همه افراد نمی توانند ریش طبیعی کاملی داشته باشند، در اینصورت روش های درمانی و زیبایی مختلفی از جمله کاشت ریش و سبیل به کمک این افراد خواهند آمد. اگرچه این روش غیر جراحی راحت در نظر گرفته می شود، اما جنبه های مختلفی باید پیش از انجام در نظر گرفته شود، ازجمله هزینه، آمادگی اولیه، عوارض جانبی و مراقبت های بعد از کاشت ریش.


موهای صورت ممکن است در اثر استرس، جراحی، بیماری یا دلایل دیگر ضعیف یا دچار ریزش شوند و این می تواند باعث خجالت و ناراحتی برخی از مردان شود. هنگامی که جراحی پیوند ریش و سبیل را در نظر میگیرید، باید همان فرآیند مشاوره و آمادگی برای کاشت مو را طی کنید. این کار برای اطمینان از این است که شما گزینه مناسبی برای پیوند هستید و موهای اهداکننده کافی برای پیوند به مناطق تحت درمان در سر یا بدن شما وجود دارد تا با کاشت ریش ناموفق روبرو نشوید.


کاشت ریش

در طول کاشت مو، فولیکول های مو از ناحیه ای از پوست سر به ناحیه دیگر پیوند می شوند و در پیوند ریش نیز از همان اصول استفاده می شود با این تفاوت که موهای اهدا کننده می توانند از ناحیه سر، گردن و حتی از نواحی دیگر بدن برداشته شوند. در روش های جدید فولیکول ها از بانک مو با ابزار استخراج تخصصی برداشته می شوند که کمترین جای زخم را بر جای می گذارد. سپس این فولیکول ها برای پیوند زیر میکروسکوپ آماده شده و به ناحیه ای از ریش پیوند می شوند که در آن شیارهایی در جهت و عمق مناسب ایجاد شده است. برای مشاهده نتایج موفقیت آمیز و رسیدن به ریش پرپشت و ضخیم باید یک پزشک متخصص و باتجربه را انتخاب کنید تا فولیکول ها را در ناحیه گیرنده با زاویه مناسب قرار دهد تا با الگوی رشد طبیعی موهای موجود مطابقت داشته باشد و در نتیجه ریش های پیوندی طبیعی به نظر برسند.


مانند کاشت مو، کاشت ریش نیز طبیعی ترین و دائمی ترین درمان بازگشت موهای ریخته شده این ناحیه است؛ زیرا در این روش فولیکول های پیوندی مو از ناحیه ای از پوست سر گرفته می شوند که احتمال نازک شدن نداشته و در برابر ریزش مو مقاوم هستند؛ این به این معنیست که موهای کاشته شده در ناحیه صورت سال ها به طور طبیعی رشد می کنند.

چگونه برای کاشت ریش آماده شویم؟


چگونه برای کاشت ریش آماده شویم؟

اکثر مردانی که دارای لکه های طاس یا موهای نازک در ناحیه ریش خود هستند، کاندیدای مناسبی برای پیوند ریش می باشند. موهای قسمت پشت سر معمولاً برای این جراحی استفاده می شوند زیرا از نظر بافت و ضخامت بسیار شبیه موهای ریش هستند، بنابراین متقاضیان باید فولیکول‌های موی سالم و کافی در ناحیه اهداکننده داشته باشند تا برای کاشت ریش از آن استفاده کنند. اینکه کاندید مناسب کاشت ریش هستید یا خیر تنها توسط مشاوره و معاینه پزشک مشخص خواهد شد، در جلسه مشاوره پوست و خط موی صورت شما ارزیابی می شود تا مشخص شود آیا پیوند ریش گزینه مناسبی برای شما است یا خیر. بعد از اینکه پزشک تایید کرد پیوند ریش روش مناسبی برای شماست، توصیه هایی را به عنوان مراقبت های قبل از کاشت ریش به شما خواهد کرد که مهمترین آنها قطع مصرف مشروبات الکلی و سیگار می باشد.


همچنین از شما خواسته می شود تا قبل از جراحی اقدامات احتیاطی انجام دهید، مانند عدم مصرف داروهای حاوی آسپرین یا داروهای ضد التهابی 10 از روز قبل از پیوند. همچنین به خاطر داشته باشید که مصرف یک قرص ویتامین C یک بار در روز به مدت یک هفته کامل قبل از پیوند ریش به روند بهبودی کمک می کند. صبح روز پیوند ریش باید صبحانه کامل اما سبک و بدون چای و قهوه میل کنید، زیرا کافئین می تواند خونریزی و حساسیت به داروها را افزایش دهد. همچنین داشتن یک رژیم غذایی سالم و خواب کافی، دوری از استرس و کنار گذاشتن ورزش های سنگین در هفته منتهی به پیوند ریش می تواند شرایط جسمی شما را بهبود بخشیده و نتیجه موفقیت آمیزی را به همراه داشته باشد. اطلاع و پیروی از مراقبت های قبل و بعد از کاشت مو، ابرو یا ریش همچنین می تواند دوران نقاهت بعد از پیوند و احتمال بروز عوارض بعدی را نیز کاهش دهد.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم
captcha

بعد از کاشت ریش چه انتظاری باید داشته باشید؟

نتایج پیوند ریش فوراً مشاهده نمی شوند، سه تا چهار هفته پس از کاشت ، ساقه های موهای پیوندی می ریزند، در حالی که فولیکول های پیوند شده به بهبودی و سازگاری با ناحیه پیوند شده ادامه می دهند. آنها در عرض سه ماه دوباره رشد می کنند و بیشتر فولیکول های مو در جای خود قرار می گیرند و ریش کاملی را نشان می دهند. با توجه به شرایط هر متقاضی و نحوه مراقبت های بعدی، از ماه هشتم یا نهم رشد کامل ریش های کاشته شده قابل مشاهده است، در ماه های 12 تا 18 ریش ضخیم و طولانی بدست می آید. ریش کاشته شده در نهایت برای همیشه رشد می کند و می توان آنها را دقیقاً مانند موهای معمولی صورت تراشید و مرتب یا حتی رنگ کرد.


ریکاوری پیوند ریش معمولاً بدون مشکل و با درد کم یا بدون درد است، به طور کلی در عرض یک هفته بهبودی کامل حاصل می شود و معمولاً بعد از دو هفته می توان ریش ها را با قیچی اصلاح کرد. ممکن است پزشک آنتی بیوتیک یا پماد و قرص های مسکن برای شما تجویز کند که از عفونت در ناحیه اهداکننده یا گیرنده جلوگیری می کند. در روزهای ابتدایی بعد از کاشت ریش پوسته های کوچکی در اطراف ریش های کاشته شده تشکیل می شود، نباید این پوسته ها را بکنید و بسیاری از جراحان توصیه می کنند تا زمانی که پوسته ها از بین نرفته اند، صورت خود را نشویید. برخی از سایر عوارض جانبی پیوند ریش ممکن است شامل موارد زیر باشند:

• کبودی خفیف در ناحیه بانک مو و ریش

• تورم و قرمزی

• بی حسی یا حساسیت در محل های اهدا کننده و گیرنده

• موی فرورفته

• خارش و سوزش به دلیل بهبودی پوست


مراقبت های لازم بعد از کاشت ریش

بعد از کاشت ریش باید کسی را داشته باشید تا شما را به منزل ببرد و حداقل 24 بعد از پیوند کاملا استراحت کنید، همچنین داروهایی که پزشک تجویز کرده را در زمان گفته شده مصرف کنید. در چند روز ابتدایی بعد از پیوند نباید صورت خود را بشویید و تا زمانی که پزشک نگفته حتی دستان خیس خود را به آن ها نزنید، به طور کلی هرچه میزان لمس کردن نواحی پیوند شده کمتر باشد احتمال عفونت یا آسیب به فولیکول های کاشته شده کمتر می شود.


در روزهای دوم تا پنجم ممکن است ناحیه ریش دچار خارش شده و پوسته پوسته شود که نشان از روند بهبودی پوست دارد، باید از خاراندن و لمس این ناحیه خودداری کنید. در هفته اول بعد از پیوند ریش از فعالیت‌های شدید، خم شدن، بلند کردن و هر چیزی که ممکن است باعث تعریق شما شود، خودداری کنید، همچنین در برابر تابش مستقیم نور خورشید قرار نگیرید. از هفته دوم می توانید صورت خود را با آب و شوینده ای که پزشک توصیه کرده بشویید، اما باید بدون وارد کردن فشار یا مالش اینکار را انجام دهید و از آب خیلی گرم یا خیلی سرد استفاده نکنید.

مراقبت های لازم بعد از کاشت ریش


مراقبت های طولانی مدت بعد از کاشت ریش

از آنجایی که موهای کاشته شده در ریش معمولا از پشت سر برداشته می شوند، با سایر ریش های طبیعی کمی تفاوت خواهند داشت و برای سازگاری آنها با ناحیه باید به مرور زمان آموزش ببینند؛ یکی از کارهایی که در این خصوص باید انجام دهید، استفاده از حالت دهنده مخصوص و مرتب کردن آنها با قیچی از ماه سوم بعد از پیوند می باشد. با توجه به توصیه پزشک در زمان مناسب می توانید موهای اضافی و بلند ریش را مرتب کنید، البته تمیز و کوتاه کردن ریش باید بسیار آرام و با دقت و به صورت مرتب انجام شود تا پس از گذشت مدتی موهای پیوند شده به شرایط عادت کنند.


اگر تصمیم به اصلاح ریش خود بعد از پیوند دارید، مطمئن شوید که موهای جدید خود را به درستی، با ملایمت و در زمان مناسب اصلاح کنید و از ژل های اصلاح یا کرم های حاوی الکل استفاده نکنید زیرا این کار می تواند پوست را خشک و دچار سوزش تیغ و تحریک کند. در پایان جهت اطلاع بیشتر در خصوص این روش درمانی می توانید به بخش سوالات رایج در خصوص کاشت ریش مراجعه نمایید.

نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
021-79958