روش های مختلف کاشت ریش طبیعی

کاشت ریش

افراد در شرایط رشد مو و ریزش مو متفاوت هستند، برخی از افراد موهای ضخیم و با رشد سریعی دارند که هرگز نمی ریزد اما ممکن است برای رشد موهای صورت خود با مشکل مواجه شوند؛ افراد دیگری هستند که به سرعت کچل می شوند اما می توانند به راحتی ریش پرپشت و بلند بگذارند.


در حالی که کاشت مو یک روش محبوب برای افرادیست که ریزش مو و طاسی را تجربه می کنند، کاشت ریش نیز برای افرادی که قادر به رشد کامل موهای صورت نیستند یا افرادی که به طور طبیعی فقط یک ریش کم پشت و تکه تکه دارند نیز مناسب است. در صورتی که شرایط مورد نیاز برای پیوند را داشته و به متخصص ماهری مراجعه کنید، کاشت ریش نتایجی دائمی و کاملاً طبیعی را برایتان به همراه دارد.


کاشت ریش

بسیاری از محصولات موجود وعده کاهش ریزش مو را می دهند، اما هیچ راه حل واقعاً موثری برای رشد ضعیف موهای صورت وجود ندارد. جدای از هورمون درمانی، کاشت ریش تنها گزینه قابل اعتماد برای افرادیست که قادر به رشد موهای ریش به اندازه و شکل دلخواه خود نیستند. در طول کاشت ریش، جراح فولیکول های موی سالم را از ناحیه اهداکننده برمی دارد، سپس آن ها را در محل گیرنده، یعنی ناحیه ریش پیوند می زند. ناحیه اهدا کننده یا بانک مو در تمام روش های کاشت مو، ابرو و ریش از بدن خود فرد متقاضی پیوند می باشد تا پیوند به ناحیه جدید از بدن او موفقیت آمیز باشد. معمولاً از نواحی پشت سر و بالای گوش ها برای کاشت ریش استفاده می شود زیرا موهای این نواحی در مقابل ریزش مقاومند و همچنین شباهت بیشتری به موهای ریش دارند. فولیکول های پیوند شده پس از گذشت از دوران بهبودی در جای خود فیکس شده و با گذشت زمان مانند ریش معمولی شروع به رشد کرده و ظاهری کاملا طبیعی و پرپشت ایجاد می کنند.


چرا کاشت ریش؟

کاشت ریش می تواند باعث رشد مو حتی در مناطقی شود که قبلاً هرگز رشد نکرده اند، شود. کاشت ریش در میان مردانی که از میزان طبیعی رشد ریش خود ناراضی هستند، رایج است، اما همچنین می تواند برای بسیاری از بیماران و برای کسانی که اسکارهای صورت دارند که رشد طبیعی ریش را مختل می کند، مفید باشد. اینکه از موهای خود متقاضی برای پیوند ریش استفاده می شود، باعث می شود که بافت، رنگ و نوع فولیکول های مو کاشته شده با موهای ریش هماهنگ بوده و ظاهری کاملاً طبیعی داشته باشد. بعد از گذر از دوران اولیه رشد ریش های کاشته شده، می توانید آنها را همانند ریش های خود اصلاح کرده، حالت دهید یا رنگ کنید.


یکی از مزایای اصلی کاشت ریش این است که متقاضی می تواند مدل ریش مورد نظر خود را انتخاب کند، گرافت های مو را می توان در هر جایی که می خواهید قرار داد و به شما کنترل کامل بر ظاهر جدیدتان می دهد. اگر به طور طبیعی ریش تکه تکه دارید، ممکن است بخواهید چند ناحیه را پر کنید، اگر جای زخمی دارید که باعث توقف رشد موهایتان در نواحی خاصی از صورتتان شده است، می توانید برای پوشاندن آن‌ها از پیوند ریش استفاده کنید، یا اگر به طور طبیعی موهای صورتتان رشد نمی کند و آرزو می‌کنید که می توانستید ریش و سبیل کاملی داشته باشید، یک جراح می تواند به شما کمک کند تا ظاهری را که همیشه می خواستید به دست آورید. برای داشتن ظاهری طبیعی، پزشک متخصص کاشت ریش باید هر گرافت مو را با دقت در زاویه و عمق مناسب از پوست قرار دهد، که نیاز به مراجعه به یک کلینیک معتبر و باتجربه دارد.

انواع روش ها برای کاشت ریش طبیعی


انواع روش ها برای کاشت ریش طبیعی

یکی از قطعی ترین روش های پرپشت شدن ریش، استفاده از کاشت می باشد که با استفاده از روش های جدید و پیشرفته نتیجه ای موفقیت آمیز و دائمی را به همراه خواهد داشت. از آنجایی که کاشت ریش شامل برداشتن مو از سر و پیوند آنها در نواحی بدون موی صورت است، از همان تکنیک های کاشت مو استفاده می شود. دو تکنیک اصلی کاشت ریش وجود دارد که جراحان زیبایی می توانند برای رفع نازک شدن موهای ریش یا لکه های طاسی در صورت مردان از آنها استفاده کنند. این روش ها در نحوه استخراج فولیکول های مو متفاوت هستند، پس از برداشت پیوندها، آنها با استفاده از یک روند مشابه در نواحی مورد نظر برای کاشت قرار می گیرند.


1- تکنیک FUT

FUT که به عنوان تکنیک نواری نیز شناخته می شود مخفف پیوند واحد فولیکولی است. در طی این روش، جراح نواری از پوست را از پشت سر که مو در ضخیم ترین حالت خود قرار دارد برمی دارد و قبل از کاشت فولیکول ها، محل برداشت را بخیه میزند. بخیه های انجام شده برای بهبود ناحیه اهدا کننده حدود 10 روز بعد برداشته می شوند، با گذشت زمان، جای زخم بسیار کمرنگ و محو می شود، اما هرگز به طور کامل ناپدید نمی شود. برش نواری حاصل از پیوند FUT معمولاً چند سانتی متر طول دارد، به این معنی که بیماران باید موهای خود را به اندازه کافی بلند کنند تا جای زخم پنهان شود.


هنگامی که پوست حاوی واحدهای فولیکولی برداشته شد، جراح آن را به گرافت های جداگانه برای پیوند تقسیم می کند. برش های بسیار کوچک (حدود 0.5 میلی متر) در ناحیه ای از ریش که نیاز به پیوند دارد ایجاد می شود تا گرافت های مو در آنها قرار گیرند.


2- تکنیک FUE

روش FUE مخفف عبارت Follicular Unit Extraction، تکنیک جدیدتریست که در سال های اخیر بسیار محبوب شده و نیاز به برش خطی (نواری) که باعث افزایش زمان نقاهت و ایجاد اسکار می شود را از بین می برد. در طول کاشت مو به روش FUE، جراح به جای برداشتن نوار بزرگی از بافت از پوست سر و سپس جدا کردن فولیکول ها، گرافت های کوچکی از فولیکول های مو را به شکل تکی برمی دارد. بسیاری از جراحان از یک ابزار کوچک به نام پانچ برای انجام این کار به شکل بهتری استفاده می کنند. پس از استخراج گرافت ها، ادامه پیوند موها مشابه روش FUT است، برش های کوچکی در ناحیه گیرنده ایجاد می شود و فولیکول ها در آنها قرار می گیرند.


کاشت ریش به روش FUE یک سری اسکارهای کوچک و دایره ای شکل روی پوست سر در ناحیه بانک مو ایجاد می کند، اما این اسکارها به راحتی زیر مو پنهان می شوند و در طول زمان بهبهود می یابند. این تکنیک برای افرادی که مدل موهای کوتاه تری را ترجیح می دهند بسیار بهتر از روش FUT است.

بهترین روش برای کاشت ریش


بهترین روش برای کاشت ریش کدام است؟

اگرچه روش FUT یک روش سنتی کاشت مو است، اما دیگر زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرد؛ اکثر جراحان و متقاضیان پیوند مو و ریش تکنیک FUE را به دلایل مختلفی ترجیح می دهند. مزایای روش FUE برای پبوند ریش عبارتست از:

✔ این تکنیک زمان بهبودی و عوارض کاشت ریش را برای متقاضیان کاهش می دهد. به جای یک برش خطی طولانی که ممکن است یک یا دو هفته طول بکشد تا بهبود یابد، جراح می تواند تعداد زیادی سوراخ کوچک در پوست سر ایجاد کند تا گرافت ها را بردارد. در نتیجه جای زخم بسیار کمتری ایجاد شده و بیماران می توانند با سرعت بیشتری از عمل جراحی خود بهبود پیدا کنند، معمولاً فقط چند روز طول می کشد.

✔ روش FUE به بیماران انعطاف پذیری بیشتری می دهد، برخی از مردانی که به کاشت ریش علاقه مند هستند، نمی خواهند موهای خود را به اندازه کافی بلند کنند تا جای زخم پنهان شود و به سادگی مدل کوتاهتری را ترجیح می دهند. با کاشت ریش به روش FUE، تقریباً هر مدل مویی، هرچقدر هم کوتاه باید جای زخم های کوچک ایجاد شده از برداشت پیوندها را پنهان کند.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
021-79958