ابروها برجسته ترین ویژگی صورت هستند و باعث ایجاد یک خط اصلی در چهره می شوند، در واقع می توان آن را به عنوان یک نقطه مرجعی در نظر گرفت که تمام زوایا و خطوط دیگر صورت به سمت آن تنظیم می شود. به همین جهت کاشت ابرو سالهاست که انجام می شود و طرفداران زیادی دارد؛ به دلیل پیشرفت متد و تجهیزات، نتایج کاشت ابرو برجسته، طبیعی و پرتراکم تر شده اند.


بیشتر خانم ها برای زیباتر به نظر رسیدن ابروها، آنها را قیچی می کنند، مداد یا لوازم آرایشی دیگر میزنند و برداشت ابرو انجام می دهند، این فرآیند می تواند یکی از دلایل ریزش ابرو باشد. از طرفی با گذشت سالها و افزایش سن، ابروها ضخامت و حجم جوانی خود را از دست می دهند و همچنین ممکن است در اثر تصادف، جراحت، سوختگی و حتی ضربه از بین بروند؛ در چنین مواردی با کاشت ابرو می توان به حجم و ضخامت دلخواه ابرو دست یافت.

نتایج کاشت ابرو


کاشت ابرو

کاشت ابرو با همان تکنیک های کاشت مو انجام می شود، اما به دلیل حساسیت ناحیه ابرو نیاز به دقت و ظرافت بیشتری دارد. گرافت های مورد نیاز برای پیوند ابرو از ناحیه پشت سر (بین دو گوش و بالای گردن) استخراج می شود، زیرا موهای این ناحیه در مقابل ریزش مقاومند و همچنین سازگاری بیشتری با موهای ابرو دارند. اگر ناحیه بانک مو به درستی انتخاب نشود، نتیجه کاشت ابرو موفق نخواهد بود و نتیجه بدست آمده از نظر ظاهری غیرطبیعی و کم پشت خواهد شد. از آنجایی که فولیکول های موی پیوندی نیز از بدن گیرنده هستند، ارگانیسم بدن متقاضی پیوند، موهای کاشته شده را پس نخواهد زد، این بدان معنی است که نتایج کاشت ابرو کاملاً رضایت بخش خواهد بود و ابروها طبیعی به نظر می رسند.


فولیکول های مو با زاویه تقریباً 40-45 درجه از بدن خارج می شوند، که در ابروها متفاوت و کمتر از مو می باشد، همچنین زاویه موهای قسمت داخلی ابرو نسبت به قسمت خارجی نیز در افراد مختلف متفاوت است. به همین دلیل شیارهایی که در حین کاشت ابرو باز می شوند باید با دقت انجام شوند، در غیر این صورت ممکن است پس از کاشت ابرو، ابروها در جهت دیگری رشد کنند، به همین دلیل عمل کاشت ابرو حتما باید توسط پزشک متخصص و با تجربه انجام شود. مدت زمان پیوند ابرو ممکن است بسته به تعداد گرافت هایی که قرار است پیوند شوند، روش انتخابی و وسعت ناحیه طاسی متفاوت باشد، اما به طور معمول بین 2 تا 4 ساعت طول میکشد.


کاشت ابرو برای چه افرادی قابل انجام است؟

این تصور که کاشت ابرو فقط برای خانم ها انجام می شود، تصور نادرستی است، این روش می تواند توسط هر فردی چه زن و چه مرد انجام شود. همچنین باید در نظر داشته باشید که این روش برای افراد در هر سنی قابل انجام است، اما برای دریافت نتایج بهتر و طبیعی تر بهترین سن برای کاشت ابرو رده سنی بین 30 تا 65 سال در نظر گرفته می شود. کاشت ابرو ممکن است برای کسانی که به دلیل افزایش سن، ژنتیک یا شرایط پزشکی مانند آلوپسی ابروهای کم پشتی دارند، مناسب باشد؛ همچنین افرادی که ابروهای خود را بیش از حد برداشته اند و اکنون دارای تکه های طاسی در ابرو خود هستند نیز ممکن است کاندیدهای خوبی برای این روش باشند. البته افرادی که روی ابروهای خود اسکار یا سوختگی دارند و افرادی که از بدو تولد ابرو نداشته یا ابروهای نازکی دارند نیز می توانند برای کاشت ابرو اقدام کنند.


با این حال، مهم است که انتظارات واقع بینانه داشته باشید و درک کنید که کاشت ابرو از ریزش ابرو جلوگیری نمیکند، بلکه ابروهایی پرتر و ضخیمتر ارائه می کند؛ بنابراین باید ابتدا دلایل ریزش ابروها را رفع کرده و سپس اقدام به کاشت ابرو نمایید.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

زمان مشاهده نتایج کاشت ابرو

از آنجایی که فولیکول های مو پیوند شده به ابرو از پوست سر هستند، رشد آنها ثابت باقی می ماند و کاشت ابرو به عنوان یک راه حل دائمی در نظر گرفته می شود. از آنجایی که ابروهای کاشته شده همانند موهای سر رشد می کنند، بنابراین باید به صورت دوره ای (معمولاً یک بار در ماه) کوتاه شوند. این فرآیند برای کاشت ابرو موقتی است و پس از مدتی فولیکول های مو پیوند شده خود را با شرایط جدید سازگار کرده وویژگی های موهای ابرو را بدست می آورند و ممکن است دیگر نیازی به کوتاه کردن نباشند. از طرفی به دلیل طبیعی بودن نتایج پیوند ابرو می توان آنها را به هر مدلی که می خواهید درآورید، اصلاح کرده یا رنگ کنید.


به طور کلی اگر بخواهید زمانی را برای مشاهده نتایج کاشت ابرو در نظر بگیرید، بلافاصله بعد از اتمام پیوند می باشد، زیرا در همان ابتدای کار محل پیوند فولیکول ها کاملاً مشخص است و می توان یک نمای کلی از نتیجه پیوند دریافت کرد. اما به دلیل وجود پوسته ها و قرمزی پوست، زیبایی که از نتیجه کاشت ابرو انتظار دارید را نخواهید دید، بنابراین تا زمان بهبودی کامل پوست و رشد حدودی ابروهای کاشته شده باید صبر کنید که حدود ماه دوم یا سوم بعد از پیوند می باشد. در این دوران باید از مراقبت های بعد از کاشت ابرو که توسط پزشک و دستیارانش به شما توصیه شده، به خوبی پیروی کنید تا یه نتایج مورد نظر خود در زمان کوتاه تری برسید. رشد یکنواخت ابروهای کاشته شده حدوداً در ماه ششم اتفاق می افتد و نتایج نهایی کاشت ابرو بعد از یک سال تا یکسال و نیم قابل مشاهده هستند، به طوری که ابروهای کاشته شده از ابروهای خود فرد قابل تمایز نیستند. در بیشتر موارد، تنها یک عمل کاشت ابرو برای دستیابی به نتیجه مورد نظر نیاز خواهد بود، اما برخی از بیماران ممکن است برای به حداکثر رساندن نتایج به جراحی اضافی نیاز داشته باشند.


نتیجه کاشت ابرو بعد از چند روز

نتایج کاشت ابرو بعد از چند روز

مشاهده نتایج کاشت ابرو در افراد مختلف، زمان یکسانی نداشته و ممکن است از ماه سوم تا ماه دهم متفاوت باشد. همانطور که در عکس بالا می بینید، نتیجه کاشت ابرو بعد از سه روز کاملاً مشخص است اما به دلیل وجود عوارض جانبی چندان جالب نیست. بعد از گذشت هفت روز از کاشت ابرو عوارض جانبی از بین رفته و موهای کاشته شده به خوبی خود را نشان می دهند، خط رویش کلی ابرو در روز هفتم بعد از کاشت ابرو کاملا مشخص است. بعد از گذر از دوره ریزش شوک ابروهای کاشته شده، در ماه دوم یا سوم، فولیکول های پیوندی شروع به رشد کرده و نتیجه کاشت ابرو بعد از سه ماه به خوبی مشخص شده است. البته همانطور که گفته شد این فولیکول ها تا مدتی با شرایط موهای سر رشد کرده و نیاز به رسیدگی مداوم دارند و بعد از حدود یکسال از کاشت ابرو با شرایط جدید خود سازگار شده و نتیجه نهایی کاشت ابرو را نمایان می کنند.


نتایج کاشت ابرو بعد از 4 و 6 ماه

با توجه به شرایط جسمی افراد مختلف، میزان ریزش ابرو، سرعت رشد موها و ضخامت آنها نتیجه کاشت ابرو بعد از چند ماه می تواند متفاوت باشد، اما به طور کلی بعد از گذشت سه یا چهار ماه از کاشت ابرو، فولیکول های پیوند شده در ناحیه گیرنده به صورت دائمی مستقر شده و احتمال ریزش آنها نزدیک به صفر خواهد بود. از ماه چهارم تا ششم بعد از کاشت ابرو این فولیکول ها رشد طبیعی و دائمی خود را شروع کرده و نمای خوبی از نتیجه نهایی کاشت ابرو به افراد می دهند. با توجه به عکس بالا می توان گفت بر اساس شرایط هر متقاضی، روش کاشت ابرو و انجام مراقبت های بعد از کاشت ابرو حتی می توان بعد از 6 ماه به نتیجه نهایی کاشت ابرو رسید.

نتایج کاشت ابرو تا ماه چهارم


روش کاشت ابرو و تاثیر آن بر نتیجه پیوند

روش های قدیمی کاشت مو مانند FUT به دلیل عوارض جانبی و خط بخیه ای که از خود به جای میگذاشتند و همچنین نتیجه نهایی که نمی توان به عنوان یک نتیجه طبیعی و موفق از آن نام برد، دیگر استفاده نمی شوند و روش های نوین مانند FUE، SUT و MicroFIT جایگزین آن شده اند. استخراج واحد فولیکولی (FUE) یک روش جدید کاشت مو است که شامل برداشتن فولیکول های مو توسط دستگاه های بسیار ظریف به صورت تکی از بانک مو و پیوند آنها به ناحیه ابرو است که کم تهاجمی بوده و هیچ جای زخمی بر جای نمی گذارد. روش کاشت مستقیم مو یا کاشت مو میکروفیت (MicroFIT) شامل استخراج فولیکول های مو به صورت تکی توسط ایمپلنتر و کاشت آنها در ناحیه ابروها بلافاصله بعد از برداشت می باشد. در واقع در این دو روش کاشت مو به دلیل برداشت تکی فولیکول ها و همچنین ظرافت ابزار مورد استفاده، نتیجه کاشت ابرو بهتر و طبیعی تر را به دست می دهند. در کاشت مو میکروفیت که جدیدترین روش کاشت مو و ابرو می باشد به دلیل سرعت پیوند گرافت های استخراج شده، امکان آسیب به فولیکول های مو بسیار کاهش یافته و نتیجه کاشت ابرو تراکم بالاتری خواهد داشت.


ریزش ابروهای کاشته شده

عوارض جانبی کاشت ابرو معمولاً پس از 5 تا 7 روز بهبود می یابد و پس از آن هیچ نشانه قابل مشاهده ای وجود نخواهد داشت، البته که مراقبت های بعد از پیوند ابرو هم به بهبود سریعتر این عوارض کمک می کند و هم بر موفقیت نتایج کاشت ابرو اثر می گذارد. در اولین دوره بعد از کاشت ابرو، حدود دو تا چهار هفته بعد، موهای پیوند شده شما ممکن است ریزش کنند؛ لزوماً نباید برای همه متقاضیان کاشت ابرو اتفاق بیفتد، اما احتمال آن زیاد است. این ریزش ابروهای کاشته شده که ریزش شوک نیز نامیده می شود، تقریباً از روز 15 پس از پیوند تا پایان ماه دوم ادامه دارد که بخشی طبیعی از فرآیند پیوند مو، ابرو و ریش است. پس از گذر از این دوره ریزش، رشد ابروی جدید به تدریج از فولیکول های پیوند شده در ماه های دوم و سوم بعد از کاشت رخ می دهد که در این مرحله نتایج کاشت ابرو را می توان مشاهده کرد. توجه به این نکته مهم است که زمان رشد و مشاهده نتایج و جزئیات خاص پیوند ابرو ممکن است بسته به تکنیک، جراح و شرایط فردی هرکس متفاوت باشد.


نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
021-79958