پوسته پوسته شدن ابرو بعد از کاشت

کاشت ابرو همانند کاشت مو و مانند بسیاری از عمل های جراحی و درمان های زیبایی دیگر عوارض جانبی محدودی دارد که با توجه به شرایط ممکن است بسیار کوتاه مدت یا شدید باشند. ورم و کبودی، خارش و پوسته، درد و خونریزی جزئی از عوارض رایج کاشت ابرو هستند که در متقاضیان با شرایط جسمی مختلف و تحت نظر پزشکان مختلف، متفاوت می باشد.


پوسته پوسته شدن ابروها بعد از کاشت ابرو طبیعی و راه های مقابله با آن را در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم.

چه مراقبت هایی بعد از کاشت ابرو لازم است؟


چه مراقبت هایی بعد از کاشت ابرو لازم است؟

عمل زیبایی کاشت ابرو طبیعی به عنوان یکی از بهترین عمل های زیبایی شناخته می شود که نتایجی طبیعی و دائمی به همراه دارد و به همین دلیل نیاز به دقت و مهارت دارد. پزشکی که عمل زیبایی پیوند ابرو را انجام می دهد باید دارای تخصص و مهارت بسیار زیادی در زمینه پیوند باشد تا عمل کاشت ابرو را با موفقیت و بدون هیچ گونه عوارضی انجام دهد. همچنین برای دریافت نتایج عالی و ماندگار کاشت ابرو طبیعی باید در یک کلینیک معتبر که دارای مجوزهای ضروری در زمینه بهداشت و درمان است صورت گیرد. اگر متقاضی کاشت ابرو شرایط مورد نیاز را داشته باشد و به پزشک و کلینیکی معتبر مراجعه کند، تنها یک عامل دیگر می ماند که باید برای دریافت نتیجه موفق و دائم به آن عمل کرد، مراقبت های بعد از کاشت ابرو.


برای رفع تورم بعد از کاشت ابرو می توانید از کمپرس سرد استفاده کنید، با سر بالاتر از بدن بخوابید، از شستن بانک مو و ابروهایتان تا زمانی که پزشک گفته خودداری کنید، سیگار نکشید، ابوهای کاشته شده را ماساژ ندهید، فعالیت های شدید و ورزش انجام ندهید، در مقابل تابش نور آفتاب قرار نگیرید و تا حد امکان تا یک هفته اول از لوازم آرایشی در محدوده ابرو خودداری نمایید. این ها مهمترین مواردی هستند که بعد از کاشت ابرو باید از آنها پیروی کنید، البته موارد دیگری مانند دست نزدن به پوسته های ابرو بعد از کاشت نیز اهمیت بسیاری در بهبودی سریعتر دارند.


اهیمت کاشت ابرو در داشتن ابروهایی طبیعی

روش های بسیاری وجود دارد که از طریق انجام آنها می توانید به ابروهای زیبا برسید ولی تقریبا همه این روش ها به صورت موقت می باشند. به مرور زمان محققان از روش های جدیدتری برای کاشت ابرو استفاده می نمایند تا به واسطه آنها بتوانند در زیبایی افراد نقش به سزایی را ایفا نمایند و نتایجی طبیعی و دائمی را به همراه داشته باشند. در کاشت ابرو طبیعی مانند کاشت مو از بانک موی  خود فرد استفاده می شود که احتمال عدم پذیرش فولیکول های مو را به صفر می رساند. روش های پیوند ابرو دارای تنوع می باشد و جراح با توجه به شرایط هر فرد روش مناسب برای هر او را انتخاب می کند. از آنجایی که کاشت ابرو طبیعی به مهارت دقت و شرایط بسیار خاصی بستگی دارد از این رو پزشکی متخصص در این زمینه می تواند در نتیجه پیوند ابرو تاثیر به سزایی را داشته باشد. موهای ابرو دارای زاویه و جهت خاصی است و برای پیوند نیاز به همان زاویه وجود دارد؛ پزشک مربوطه با استخراج مو از بانک موی افراد در قسمت پشت گوش آنها و انتقال آن به قسمت ابرو می تواند کاشت ابرو را انجام دهد.


در واقع عمل زیبایی پیوند ابرو ممکن است چند جلسه طول بکشد که این امر بستگی به میزان ریزش ابرو دارد. بعد از عمل کاشت ابرو باید به توصیه های پزشک خود توجه نمایید تا دچار بروز عوارض بعد از عمل نشوید. از آنجایی که عمل کاشت ابرو به صورت سرپایی انجام می پذیرد می توانید همان روز به خانه بروید و بدون هیچ گونه نگرانی به کارهای روزمره خود بپردازید.عمل زیبایی کاشت ابرو بعد از گذشت چند ماه رشد طبیعی خود را انجام می دهد و می توان گفت که در حال حاضر تنها روش دائمی و قطعی برای دستیابی به ابروهای پرپشت و طبیعی می باشد.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

چه مشکلاتی پس از کاشت ابرو ممکن است رخ دهد؟

همانطور که گفته شد ایجاد عارضه یا مشکل بعد از انجام عمل زیبایی کاشت ابرو طبیعی ممکن است رخ دهد، این عوارض در صورتی می توانند باعث آسیب های جدی شوند که به آنها رسیدگی ننمایید. بعضی از افراد نکات بعد از عمل و توصیه های پزشک متخصص را جدی نمی گیرند و در نتیجه ممکن است دچار عوارض جدی بعد از پیوند شوند. ممکن است این عوارض درد و یا تورم در ابروها باشد، در این صورت باید پزشک خود را در جریان بگذارید؛ البته تا دو یا سه روز وجود این علائم طبیعی است ولی در صورت رعایت نکردن نکات بهداشتی این عوارض می تواند به سرعت گسترش پیدا کرده و در نتایج کاشت ابرو تاثیرات مخربی را به بار آورد؛ نمونه ای از این عوارض و مشکلات را در زیر عنوان می نماییم:

1. پوسته پوسته شدن پوست زیر ابروهای کاشته شده در پیوند ابرو

2. ایجاد درد و تورم ناشی از عمل زیبایی کاشت ابرو

3. ایجاد کبودی در محل هایی که پیوند ابرو صورت گرفته است.

چه مشکلاتی پس از کاشت ابرو ممکن است رخ دهد؟


انجام نکات زیر می تواند دوران بهبودی شما را طولانی کرده و نتایج کاشت ابرو را از حالت طبیعی خارج کند یا منجر به عفونت و مشکلات بعدی شود:

✔ استفاده نکردن از آنتی بیوتیک های تجویز شده توسط پزشک که می تواند منجر به بروز عفونت در بدن شود.

✔ ایجاد زخم و اسکارهای ناشی از عمل و کندن این زخم ها می تواند پیوند ابرو را مختل نماید.

✔ در صورت ماساژ و فشار در ابرو در هفته های اول بعد از کاشت ابرو طبیعی می توانید باعث ریزش و توقف رشد در ابروها شوید.

✔ رعایت نکردن نکات مربوط به تغذیه مناسب و استفاده از نمک و شکر به میزان زیاد بعد از کاشت ابرو طبیعی می تواند باعث ریزش ابروها شود.

✔ استفاده نکردن از قرص های آهن می تواند در سیستم رشد مو اثر مخربی را بر جای بگذارد.


پوسته پوسته شدن ابروها بعد از کاشت ابرو

بعد از عمل زیبایی کاشت ابرو طبیعی ممکن است دچار کبودی یا تورم و پوسته پوسته شدن در زیر ابروهای کاشته شده خود شوید. در اکثر مواقع این امر کاملا طبیعی می باشد و نیازی به نگرانی نیست؛ زیرا بعد از گذشت تقریبا چند روز این علایم از بین می روند. در صورت تداوم این موارد می تواند به پزشک جراح خود مراجعه نمایید و توصیه های مربوطه را دریافت کنید. برای اینکه از ایجاد عوارض جدی بعد از کاشت ابرو بکاهید قبل و بعد از کاشت ابرو باید  به دقت به توصیه های پزشک خود عمل نمایید.


در واقع پوسته پوسته شدن ابرو بعد از کاشت به دلیل خشک شدن پوست در طی این فرآیند صورت می گیرد که معمولا به دلیل تزریق بی حسی به این ناحیه برای انجام پیوند تحریک می شود. همچنین ممکن است پوست شما دارای طبیعتی خشک باشد، در نتیجه بعد از انجام عمل زیبایی کاشت ابرو طبیعی در ناحیه ای که پیوند ابرو صورت گرفته است دچار ترک یا پوسته شدن شوید. برای اجرای تمام روش های کاشت ابرو شیارهای بسیار ریزی در پوست ابروها ایجاد می شود تا فولیکول های پیوندی در آنها قرار گیرند، در دوران نقاهت این منافذ کوچک شروع به بهبودی کرده و ابتدا پوسته پوسته می شوند و پس از گذر از دوره خارش، کاملا خوب می شوند.

پوسته پوسته شدن ابروها بعد از کاشت ابرو


روش های درمان پوسته پوسته شدن ابروها بعد از کاشت ابرو

ممکن است در اثر کمبود آب و رطوبت پوست شاهد پوسته پوسته شدن ابرو بعد از کاشت شوید، یا در برخی از موارد کمبود ویتامین ها و مواد غذایی نامناسب باعث ایجاد این پوسته ها می شود؛ برای اینکه از وجود چنین مواردی در محل کاشت ابروهای خود جلوگیری نماید، باید مقدار زیادی آب مصرف نمایید. برای اینکه از پوسته پوسته شدن ابروها بعد از کاشت جلوگیری نمایید می توانید از مواد غذایی که دارای فیبر و آب کافی هستند استفاده نمایید، همچنین نوشیدن مایعات تا حد زیادی می تواند مانع پوست پوست شدن ابروهای کاشته شده شما شود. مصرف برخی از ویتامین ها نیز به عنوان مکمل توسط پزشک برای شما تجویز می شود که روند رشد ابرو را بیشتر و همچنین عوارض جانبی بعد از  پیوند ابرو را کمتر می نماید. در صورتی که به این موارد توجه نمایید و به تقویت ابروها بعد از کاشت اهمیت بیشتری بدهید، بعد از پیوند ابرو دیگر دچار عارضه حادی در پوست خود نمی شوید.


همانطور که در مراقبت های بعد از کاشت ابرو گفته شد، از ماساژ دادن و کندن پوسته های ابرو خودداری نمایید، زیرا ممکن است ابروهای کاشته شده کنده شود و دیگر مجدد رشد ننمایند؛ ماساژ می تواند در هفته اول رشد فولیکول های مو را مختل نماید و از بین ببرد. همچنین از استفاده از مرطوب کننده ها و روغن ها برای از بین بردن پوسته ها نیز اجتناب نمایید زیرا چربی زیاد و مواد شیمیایی آنها به پوست نفوذ کرده و احتمال عدم موفقیت پیوند فولیکول های ابرو را افزایش می دهد. تا یک هفته اول بعد از ابرو در صورت رعایت نمودن این موارد می توانید دیگر نگران پوسته دادن و ریزش ابروهای خود نباشید. البته بعد از دو تا سه هفته ابروهای پیوند شده دچار ریزش می شوند که کاملا امری طبیعی و به دلیل شوک جابجایی می باشد، پس از آن رشد طبیعی ابروها از ماه سوم و چهارم قابل مشاهده است، در نتیجه شما برای دیدن نتیجه نهایی پیوند ابرو خود باید تا چند ماه منتظر بمانید.


نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
021-79958