چطور می توان از عوارض بعد از کاشت ابرو جلوگیری کرد؟

عوارض کاشت ابرو

ابروها به عنوان چارچوب صورت شناخته می شوند و تعادل و ساختار را در چهره ایجاد می کنند؛ آنها بخش مهمی از صورت هستند که به تشخیص چهره، احساسات و ارتباطات کمک می کنند. ترندهای گذشته شامل نازک کردن ابروها میشد، اما اخیراً ابروهای ضخیم و پرپشت تر مورد استقبال قرار گرفته اند؛ به همین دلیل بسیاری از افراد از کاشت ابرو برای رسیدن به ابروهای دلخواهشان استفاده می کنند. علاوه بر جنبه زیبایی، افراد بسیاری به دلایلی از جمله بیماری، مصرف برخی داروها و درمان ها، افزایش سن، سوختگی، اضطراب و استفاده بیش از حد از محصولات آرایشی دچار ریزش ابرو می شوند که با استفاده از کاشت ابرو، به ابروهای طبیعی، پرپشت و دائمی دست خواهند یافت.


کاشت ابرو چیست و چگونه عمل می کند؟

کاشت ابرو فولیکول های مو سالم را از ناحیه اهدا کننده در بدن خود فرد به ناحیه ابروها انتقال می دهد تا اطمینان حاصل شود که حتی وقتی مو می ریزد، موهای جدید برای همیشه به رشد خود ادامه می دهند. فولیکول ها با استفاده از روش های ظریف و جدید به شکلی از ناحیه بانک مو برداشته می شوند که هیچ زخمی باقی نخواهد ماند و سپس در نواحی نازک ابرو کاشته می شوند. به دلیل پیشرفت روش ها و ابزار مورد استفاده در کاشت ابرو، نیاز به بیهوشی نبوده و تنها بی حسی موضعی در ناحیه اهدا کننده و گیرنده اعمال می شود تا فرد در حین پیوند دردی حس نکند. معمولاً فولیکول های پیوندی در ابرو از نواحی پشت سر و نزدیک به گوش ها برداشته می شوند، چرا که علاوه بر شباهت با موهای ابرو، این فولیکول ها دربرابر ریزش مقاومند؛ به همین دلیل بعد از پیوند، ابروهای کاشته شده با سرعت بیشتری نسبت به ابروهای خود فرد رشد می کنند و مانند موهای سر بلند می شوند که تا مدتی نیاز به اصلاح مرتب (قیچی کردن) دارند.


یکی از بزرگترین مزایای کاشت ابرو در کنار طبیعی بودن نتایج، ماندگاری دائمی آن می باشد؛ البته در صورتی که ریزش ابرو به دلیل بیماری خاصی رخ داده باشد، باید قبل از پیوند آن بیماری درمان شود.


عوارض جانبی کاشت ابرو

روش های جدید کاشت ابرو کم تهاجمی هستند و برخلاف روش های قدیمی عوارض شدیدی مانند بخیه محل استخراج و به جا ماندن اسکار ندارند. به لطف بی حسی موضعی و آرام بخش خوراکی، در حین انجام عمل کاشت ابرو هیچ دردی احساس نخواهید کرد؛ همچنین بعد از اتمام پیوند با توجه به شرایط هر متقاضی، پزشک ممکن است از آنتی بیوتیک یا مسکن برای کاهش درد و احتمال عفونت استفاده کند.

کاشت ابرو


برخی از عوارض احتمالی کاشت ابرو عبارتند از:

• کبودی

• تورم

• قرمزی

• خون ریزی

• احتمال ایجاد زخم

• عفونت

• آسیب عصبی


همچنین پوسته های ریزی ممکن است تا چند روز پس از پیوند ابرو ظاهر شوند که با گذشت زمان کاهش یافته و بعد از حدود یک هفته خود بخود از بین می روند. نکته مهم در خصوص این دلمه های بعد از کاشت ابرو دست نزدن و نکندن آنهاست؛ البته در صورتی که بیش از ده روز تا دو هفته بهبود نیافتند باید پزشک خود را در جریان قرار دهید یا به کلینیک مراجعه کنید. خارش یک پاسخ طبیعی بدن به بهبود در هر قسمت است، به همین شکل در نواحی بانک مو و ابروهای پیوند شده نیز دچار خارش خواهید شد که باید در مقابل این حس مقاومت کنید. یکی از خطرات پس از جراحی کاشت ابرو این است که فولیکول های پیوندی از جای خود خارج شوند، این بدان معناست که باید در مراحل حساس بعد از پیوند از خاراندن و وارد آوردن فشار به ابروهای خود جلوگیری کنید. حتی توصیه می شود که 12 تا 14 روز پس از پیوند هنگام لمس ناحیه ابرو با ملایمت بسیاری برخورد کنید.

ریزش ابروهای کاشته شده

بعد از بهبود عوارض جانبی کاشت ابرو، شاهد رشد جزئی ابروهای پیوند شده تا چهار تا شش هفته خواهید بود و پس از آن درحدود ماه دوم تا سوم پس از پیوند، ابروهای کاشته شده دچار ریزش خواهند شد. البته این ریزش امری طبیعی بوده و تنها ریزش موهای پیوند شده است که در اثر شوک رخ می دهد و فولیکول های پیوندی در جای خود محکم شده اند. سپس بعد از یک استراحت حدود یک تا دو ماهه مانند روال عادی رشد ابرو، ابروهای جدید و دائمی از این فولیکول ها رشد کرده و از ماه دهم تا دوازدهم نیز نتیجه نهایی قابل مشاهده است. همانطور که گفته شد این نوع ریزش ابرو کاملاً طبیعی بوده و حتی بعد از کاشت مو نیز رخ می دهد پس نیاز به نگرانی نیست، البته در شرایط محدودی ممکن است افراد در دراز مدت نیز مجدداً دچار ریزش ابرو شوند. در صورتی که پیش از پیوند، مشکل ریزش ابروی متقاضی حل نشده ، روش مناسبی انتخاب نشده و پیوند در کلینیک غیر معتبر انجام شود، ممکن است کاشت ابرو به ظاهر موفق انجام شده باشد، اما پس از مدتی فرد دچار ریزش ابروی مجدد شده و نیاز به جلسات ترمیم پیوند خود خواهد داشت.


چطور می توان از عوارض بعد از کاشت ابرو جلوگیری کرد؟

اولین قدم برای داشتن یک پیوند ابروی موفق و با کمترین خطر، انتخاب یک پزشک متخصص کاشت می باشد که تجربه کافی را در این حوزه دارد. یک کلینیک معتبر و شناخته شده با در اختیار داشتن تجهیزات روز پیوند مو، سرعت روند این عمل را افزایش داده و متقاضی ناراحتی بسیار کمتری تجربه خواهد کرد، همچنین میزان رعایت موارد بهداشتی در مراکز تخصصی کاشت مو و ابرو بسیار بالا می باشد. یک پزشک متخصص کاشت ابرو با تسلط بر پروسه پیوند علاوه بر افزایش درصد موفقیت کاشت، در مراحل بعدی و دوران بهبودی نیز بیشترین کمک را به متقاضی خواهد کرد. در جلسه مشاوره قبل از پیوند، یک پزشک خوب ابتدا سابقه پزشکی بیمار را بررسی می کند، همچنین استفاده از هر دارو یا مکمل غذایی توسط متقاضی نیز باید به اطلاع پزشک رسانده شود. در صورتی که موارد زیر را داشته باشید، ممکن است کاندیدای مناسبی برای این روش نباشید:

✔ آلوپسی آره آتا

✔ تریکوتیلومانیا

✔ اختلالات خونریزی

✔ عوارض ناشی از جراحی زیبایی

بررسی شرایط کاندید مناسب کاشت ابرو توسط پزشک متخصص نیز می تواند تاثیر به سزایی در بهبودی سریع تر بعد از پیوند و کاهش عوارض احتمالی آن داشته باشد. افرادی که به دلایلی دچار ریزش مو در ابروهای خود شده اند و دلیل آن متوقف شده باشد کاندید مناسبی هستند به شرطی که از سلامتی کامل جسمی برخوردار باشند. رعایت دستورالعمل های بعد از کاشت ابرو بسیار مهم است تا اطمینان حاصل شود که بهبودی مؤثر و کاشت ابرو موفق است. عوارض جانبی جراحی کاشت ابرو می تواند منجر به عفونت در پوست سر شود، که به این معنیست که کثیفی یا باکتری های مضر به ناحیه حساس وارد شود، مراقبت های بعد از پیوند به شما کمک می کند از هر احتمالی جلوگیری کنید.

عوارض کاشت ابرو


برای به حداقل رساندن عوارض جراحی کاشت ابرو، مراجعه کنندگان بعد از پیوند باید از مصرف داروهایی که خون را رقیق می کند یا انجام هر گونه فعالیتی که می تواند موهای کاشته شده و ناحیه اهداکننده را در معرض خطر قرار دهد، خودداری کنند. قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم خورشید یا محیط های آلوده نیز می تواند ناحیه اهدا کننده را در خطر عفونت قرار دهد و احتمال موفقیت ابروهای کاشته شده را کاهش دهد. همچنین باید در 2 هفته اول پس از کاشت ابرو از رفتن به استخر و سونا و انجام ورزش اجتناب شود زیرا جریان خون را تحریک می کند و ممکن است منجر به خونریزی شود.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
021-79958