تقویت ابرو بعد از کاشت

در دهه های گذشته ابروهای نازک و بیش از حد تمیز مد بود اما اکنون این روند به پایان رسیده و ابروهای پرپشت و پررنگ طرفداران زیادی پیدا کرده است. ابروها نه تنها نقش مهمی در بیان احساسات و تشخیص چهره دارند، بلکه نقش مهمی در کادربندی و شکل دادن به زیبایی صورت نیز دارند. در سال های گذشته، افراد به خصوص خانم ها از آرایش، رنگ یا حتی تاتو ابرو استفاده می کردند که ظاهری کاملاً غیر طبیعی و مصنوعی داشت و پس از آن شاهد ظهور سرمهای محرک رشد و در نهایت روش های کاشت ابرو برای رسیدن به ابروی عالی بوده ایم. در متقاضیانی که خواهان ابروهای پرتر و ضخیم تر هستند، تکنیکهایی مانند خالکوبی یا میکرونیدلینگ باعث بهبودی موقتی می شود، مهمترین تفاوت کاشت ابرو با تاتو در نتایج دائمی و کاملاً طبیعی پیوند می باشد.


کاشت ابرو چیست؟

نازک شدن و ریزش ابروها به دلیل افزایش سن، کندن بیش از حد، ژنتیک یا مشکلات پزشکی برای هر کسی رخ می دهد، دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود مردان و زنان کاشت ابرو انجام دهند. کاشت ابرو، کاشت موی اتولوگ است، یعنی ریشه های تکی مو که تا سه تار مو می تواند رشد کند، به ابروها پیوند می شوند. در این روش جراحی موهای بدن از نواحی متراکم مانند پشت سر (در مردان از قفسه سینه یا ریش) برداشته میشوند و به ابروهایی که دچار طاسی یا هر نوع ریزشی شده اند انتقال می یابند. روش برداشت فولیکول های پیوندی می تواند متفاوت باشد، اما به طور معمول در بیشتر کلینیک های معتبر از روش FUE استفاده می شود، چرا که در کنار عوارض کم نتیجه ای پرتراکم می دهد. جراح ابتدا واحدهای فولیکولی (گرافت) را با استفاده از ابزارهای خاص از ناحیه اهداکننده (بانک مو) استخراج می کند، این گرافت ها در محفظه ای نگه داری و آماده سازی می شوند.

کاشت ابرو چیست؟


کاشت هر فولیکول مو در ابرو به صورت جداگانه و با توجه به محل قرارگیری و جهت طبیعی رشد آن انجام می شود، به این ترتیب طبیعی ترین ظاهر ممکن به دست می آید. کاشت ابرو با بی حسی موضعی انجام می شود تا بیمار دردی احساس نکند، معمولاً بین 250 تا 400 تار مو از بانک مو برداشت می شود تا ابروهای پرپشتی را نتیجه دهد. مدت زمان این روش می تواند بسته به وسعت ناحیه مورد نیاز پیوند بسیار متفاوت باشد، به طور میانگین زمان مورد نیاز برای کاشت ابرو بین دو تا 4 ساعت در نظر گرفته می شود.


چه کسانی به کاشت ابرو نیاز دارند؟

هم مردان و هم زنان ممکن است از ریزش ابرو رنج ببرند، در مردان اغلب به دلیل عوامل ارثی، موهای ابرو دچار ریزش می شود اما برای خانم ها، شایع ترین علت کاهش یا عدم وجود موهای ابرو، کندن بیش از حد یا حذف موهای زائد صورت با لیزر است. اگر دلیل ریزش ابرو رفع نشود، کاشت ابرو نمیتواند از ریزش ابروها جلوگیری کند و تنها می تواند موهای از بین رفته را بازگرداند. از مزایای بزرگ کاشت ابرو امکان انجام آن روی اسکار و تاتو می باشد که استفاده از این روش را برای تقریبا همه افراد ممکن می کند. به طور کلی هر کسی با شرایط جسمی سالم می تواند از کاشت ابرو بهره ببرد، اما در شرایط خاصی ممکن است برخی افراد نتوانند کاشت مو انجام دهند، بهترین انتخاب برای اطمینان از مناسب بودن کاندید کاشت ابرو، مراجعه به یک پزشک متخصص می باشد، متقاضی در جلسه مشاوره باید تمام سوابق پزشکی خود را با جراح درمیان بگذارد.


مراقبت های بعد از کاشت ابرو

برای به دست آوردن بهترین نتایج و جلوگیری از هر گونه مشکلی، مهم است که بعد از پیوند از ابروهای خود مراقبت کنید، درست مانند هر عمل جراحی دیگر باید به بدن خود فرصت دهید تا بهبود یابد. برای شروع از دست زدن به ابروهای خود اجتناب کنید، این کار به کاهش خطر عفونت کمک کرده و از شل شدن پیوندها نیز جلوگیری می کند. با مشورت با پزشک در روزهای اول، می توانید ابروهای خود را با اسپری نمکی تمیز کنید و از روز دوم می توانید صورت و ابروهای خود را به آرامی با شامپوی مخصوص بشویید و خشک کنید. هر کاری که انجام می دهید، در این مدت پیوندهای خود را به هیچ وجه مالش ندهید و آنها را نخارانید. حدود 3 تا 7 روز بعد از کاشت ابرو، پوسته هایی که گرافت ها در آن قرار داده شده اند شروع به ریزش می کنند، پس از آن کمی قرمزی خفیف خواهید داشت و شاهد ریزش ابروهای کاشته شده طی 3 تا 6 هفته خواهید بود که کاملا طبیعی است. بهتر است در ماه اول پس از پیوند از قرارگیری در نور مستقیم خورشید اجتناب کنید و اگر بیرون می روید از کلاه استفاده کنید تا ابروها را در سایه نگه دارید.


باید به یاد داشته باشید که موهای کاشته شده از سر شما با موهای طبیعی ابرو متفاوت است و با سرعت موهای سر رشد می کنند، در ماههای بعد از عمل، لازم است ابروهای خود را مرتباً کوتاه کرده و شانه کنید تا بهترین ظاهر را حفظ کنید. بعد از گذشت مدتی با کوتاهی و اصلاح مداوم ابروهای کاشته شده با سیستم ابروهای طبیعی هماهنگ خواهند شد.


چند نکته مهم برای تقویت ابروها بعد از کاشت

بسته به اینکه فولیکول های موهای ابرو شما چقدر سالم هستند، ممکن است ۱۲ تا ۱۶ هفته طول بکشد تا حداکثر پتانسیل رشد موهای ابروهایتان را بعد از پیوند ببینید. در کاشت ابرو جراح فولیکول ها را در الگویی قرار می دهد که شبیه به رشد طبیعی ابرو باشند، با این حال باید آنها را به طور منظم کوتاه کنید. موهای ابرو درست مانند موهای سر شما هستند و در یک چرخه رشد می کنند، هر مو به یک رگ خونی کوچک متصل است، تحریک جریان خون در ناحیه ابرو می تواند به رشد سالم مو کمک کند. برای تقویت ابروها بعد از کاشت نکات زیر را در ذهن داشته باشید:

نکات مهم تقویت ابروهای بعد از کاشت

1- در هنگام اصلاح ابروها مراقب باشید.

یک راه برای افزایش رشد طبیعی ابروهایتان این است که آنها را رها کنید، موچین ها را کنار بگذارید و تنها با قیچی آنها را کوتاه کنید و روی تحریک رشد مو از طریق روش های تقویتی تمرکز کنید. اگر کندن بیش از حد علت ریزش ابرو در شما بوده در صورت ادامه این عادت پس از پیوند نیز ممکن است ریسک ریزش مجدد ابروها را داشته باشید، برداشتن گاه به گاه موهای سرگردان یا فرم دادن به آنها جای نگرانی ندارد، اما بیش از حد اصلاح نکنید.


2- از روغن های ضروری برای تقویت ابروهای کاشته شده استفاده کنید.

روغن می تواند با ایجاد مانعی که رطوبت را مسدود می کند، رشد ابروها را تشویق کند، اما همچنین گردش خون را افزایش می دهد و متابولیسم سلولی را تحریک می کند که در نتیجه باعث رشد مو می شود. از هر روغنی می توانید استفاده کنید، بهترین گزینه ها روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن جوجوبا و حتی روغن کرچک هستند که بهتر است از شب تا صبح روی ابروهایتان بمانند.


3- برای تقویت ابرو بعد از کاشت رژیم غذایی مناسب داشته باشید.

سرم ها تنها محصولاتی نیستند که می توانند به تقویت ابروها بعد از کاشت کمک کنند، غذاهای خاص غنی از ویتامین ها و مواد معدنی نیز می توانند به رشد موها در تمام بدن کمک کنند. گردو، انبه، سبزی هایی با برگ های تیره و سیب زمینی شیرین را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید تا به هیدراتاسیون و گردش خون بدنتان کمک کنید؛ که هر دو عامل مهم در رشد مو هستند. همچنین مواد غذایی مانند پروتئین های دریایی، بیوتین و ویتامین B را برای حمایت از اسیدهای آمینه در تغذیه روزانه خود قرار دهید تا تولید کراتین را در بدن خود افزایش دهید.


4- از ماساژ ابروها بعد از کاشت غافل نشوید.

هنگام انجام روتین مراقبت از پوست سعی کنید استخوان ابرو را با نوک انگشتان خود به مدت 30 ثانیه روی هر ابرو با ضربه ملایم میکروماساژ دهید، البته بهتر است در خصوص زمان مناسب انجام اینکار با پزشکتان مشورت کنید. در مرحله بعد، شقیقه های خود را با انگشتان سبابه و میانی خود ماساژ دهید و در نهایت با انگشت اشاره و وسط یک دست به چشم سوم خود فشار وارد کنید. با اینکار میتوانید از مزایای ماساژ برای مقابله با ریزش مو در ابروهایتان نیز بهره ببرید، همچنین می توانید برای انجام ماساژ ابرو از روغن های ضروری استفاده کنید.


5- برای تقویت ابرو بعد از کاشت، هیدراته بمانید.

پوست سالم و هیدراته برای رشد مو و ابروهای قوی ضروری است، این به معنای مرطوب نگه داشتن پوست از داخل می باشد. با تامین مقادیر کافی آب، بدن شما می تواند به درستی سم زدایی کرده و تمام مواد مغذی مناسب را حفظ کند؛ علاوه بر خوردن آب کافی در تمام طول روز، مرطوب کردن موضعی ناحیه ابرو نیز مهم است.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
021-79958