رنگ کردن ابروها بعد از کاشت

بسیاری از مردم این نگرانی را دارند که پس از انجام عمل کاشت ابرو چه کارهایی ممنوع است و آن را نباید انجام داد اما باید بدانید که قبل از انجام عمل کاشت ابرو نیز فاکتورهای زیادی را باید مورد توجه قرار دهید. رنگ کردن ابروها کاری است که اغلب خانم ها انجام می دهند و یکی از اصلی ترین نگرانی های آنها این است که آیا امکان رنگ کردن بعد از کاشت ابرو وجود دارد؟ یا چه مدت پس از عمل کاشت ابرو می توان دوباره ابرو های خود را رنگ کرد؟


کاشت ابرو به یکی از اولین گزینه ها برای بازیابی تراکم ابروها تبدیل شده است، این عمدتا به دلیل نتایج طبیعی و دائمی است که این تکنیک ارائه می دهد. برای دستیابی به بهترین نتایج کاشت ابرو، رعایت یک روند بهبودی مناسب ضروری است که در خصوص آن سوالات بسیاری مطرح میشود. پزشک جراح هنگام کاشت ابرو شما را راهنمایی کرده و به شما توضیح می دهد که برای انجام موفقیت آمیز جراحی چه کارهایی باید انجام دهید؛ همچنین زمان مناسب رنگ کردن ابرو ها بعد از کاشت را مشخص می کند.


مراقبت های بعد از کاشت ابرو

برای تضمین موفقیت نتایج و به حداقل رساندن عوارض احتمالی بعد از کاشت ابرو، رعایت یک دوره خوب و مراقبت های پس از عمل ضروری است. روند بهبودی بعد از کاشت ابرو، همانند کاشت مو بسیار راحت و سریع است و حدودا در عرض دو هفته فرد به طور کامل بهبود می یابد. همانطور که می دانید برای مشاهده نتیجه نهایی کاشت ابرو باید زمان کافی را در نظر داشته باشید که با توجه به وسعت طاسی، شرایط بدنی هر متقاضی، روش مورد استفاده برای پیوند و مراقبت های بعدر متفاوت می باشد؛ به طور معمول چیزی در حدود 8 تا 12 ماه زمان نیاز است تا بتوانید رشد کامل ابروهای کاشته شده را مشاهده کنید. از آنجایی که گرافت های پیوندی در ناحیه ابرو از پوست سر برداشته می شوند، تا مدتی روند رشدشان همانند موهای سر و بیشتر از ابرو می باشد که نیاز به کوتاهی و رسیدگی مداوم دارد، اما پس از مدتی با شرایط جدید سازگار شده و با ابروها کاملا هماهنگ می شوند.


پس از اتمام کاشت مو و ابرو جراح، دستورالعمل های مراقبتی بعد از کاشت ابرو را به شما خواهد گفت و ممکن است با توجه شرایط شما نکاتی ویژه را گوشزد کند، اما به طور کلی مهمترین مراقبت هایی که بعد از کاشت ابرو باید انجام دهید عبارتند از:

✔ تا یک هفته از لمس و خاراندن ابروهای کاشته شده و ناحیه بانک مو خودداری کنید، همچنین در طول این مدت باید ابروها را کاملا تمیز نگه دارید.

✔ بهتر است تا دو هفته به هیچ عنوان در معرض تابش آفتاب قرار نگیرید.

✔ تا زمانی که پزشک اجاره نداده ابروهای کاشته شده خود را نشویید و پس از آن آنها را به آرامی و شوینده های مخصوص بشویید.

✔ از هرگونه فعالیت شدید و ورزش تا دو هفته بعد از کاشت ابرو خودداری کنید.

✔ از لوازم آرایشی و روش های زیبایی تا مدت طولانی در اطراف ابروها استفاده نکنید.


رنگ کردن پیش از کاشت ابرو

سوال متداول دیگر در بین افرادی که متقاضی کاشت ابرو هستند این است: آیا می توانند ابروهای خود را قبل از کاشت رنگ کنند؟ رنگ کردن ابروها و مو قبل از عمل کاشت ابرو هیچ مشکلی ندارد اما نباید در هفته منتهی به پیوند ابرو انجام شود.


ناحیه اهدا کننده و گیرنده دو ناحیه مهم اند که در بازه زمانی کوتاه قبل از عمل کاشت ابرو نباید رنگ شوند؛ ناحیه بانک مو بخشی از پوست سر است که فولیکول های مو از آن برداشته می شود و ناحیه گیرنده قسمتی است که فولیکول های موی برداشته شده در آنجا کاشته می شوند. این مناطق برای جمع آوری و کاشت گرافت های موی سالم توسط پزشک با دقت آماده شده اند، به همین دلیل بسیار مهم است که بدانید هنگام استفاده از رنگ مو هر دو قسمت می توانند تحت تأثیر قرار گیرند. رنگ کردن ناحیه بانک مو پیش از کاشت ابرو ممکن است به فولیکول های پیوندی آسیب برساند و همچنین به دلیل اثرگذاری رنگ روی پوست ممکن است اسکار و زخم ماندگار ایجاد کند. همین عامل باعث می شود رنگ کردن ابروها قبل از کاشت نیز در فاصله زمانی مناسب انجام شود تا پوست ناحیه گیرنده ضعیف نشده و پیوند فولیکول های کاشته شده در ابرو موفقیت آمیز باشد. یکی دیگر از دلایلی که گفته می شود چندین روز قبل از کاشت ابرو ، ابرو و موهای خود را رنگ کنید این است که این کار می تواند باعث رنگ گرفتن پوست ابرو و پوست سر شود، و در اینصورت کار تیم پزشکی برای برداشت گرافت ها و ایجاد برش در ناحیه گیرنده را دشوار می کند.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

چه زمانی برای رنگ کردن پس از عمل کاشت ابرو مناسب است؟

پس از کاشت ابرو فولیکول های موی کاشته شده حساس تر خواهند شد، بنابراین توصیه می شود از قرار گرفتن آنها در معرض مواد شیمیایی خشن مانند مواد بی رنگ کننده، پراکسیدها و رنگ کردن تا چندین هفته خودداری کنید. زمان مناسب رنگ کردن ابرو بعد از کاشت با توجه به شرایط هر شخص توسط جراح مشخص می شود، اما معمولا دو تا سه ماه پس از پیوند ابرو زمان  مناسبی برای رنگ کردن آنها می باشد. البته باید به این نکته توجه کنید که برای رنگ کردن ابروها بعد از کاشت نیاز دارید که ابروهای کاشته شده به اندازه خوبی رشد کنند که این امر در افراد مختلف ممکن است زمان بیشتری، گاهی تا شش ماه، نیازداشته باشد، بنابراین بهتر است برای انکار عجله نکنید. فولیکول های موی کاشته شده بدون شک قوی تر و سالم تر از موهای طبیعی در ناحیه گیرنده هستند، اما در عین حال  حساسیت بیشتری به مواد شیمیایی دارند، بنابراین حداقل تا دو ماه پس از عمل کاشت ابرو این موهای تازه کاشته شده نباید در معرض مواد شیمیایی سخت و رنگ مو قرار بگیرند.

چه زمانی برای رنگ کردن پس از عمل کاشت ابرو مناسب است؟


بعد از گذشت چند ماه از کاشت ابرو و بهبودی کامل ناحیه گیرنده و بانک مو و رشد ابروهای کاشته شده رنگ کردن ابرو ها و موهای سر (در ناحیه اهدا کننده) مانند حالت عادی کاملاً بی خطر می باشد. جنبه دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد این است که رنگ کردن موهای سر و ناحیه بانک مو بعد از کاشت ابرو نیز باید بعد از گذشت زمان کافی برای بهبودی کامل این ناحیه صورت گیرد.


آیا امکان رنگ کردن بعد از کاشت ابرو وجود دارد؟

پاسخ به این سوال بله می باشد، شما می توانید ابروهای خود را پس از عمل کاشت ابرو در زمان مناسب رنگ کنید، اما همانند سایر روش های جراحی برای داشتن نتیجه بهینه باید از ابروهای کاشته شده خود مراقبت های کنید. هدف اصلی مراقبت از موهای کاشته شده بهبود زخم ها، جلوگیری از بروز عوارض جانبی نامطلوب (التهاب، عفونت و غیره) و تحریک رشد موهای جدید می باشد. در روش های جدید کاشت ابرو فولیکول ها با دقت و به صورت تکی استخراج شده و یکی یکی کاشته می شوند، بنابراین عوارض جانبی این روش بسیار کم و جزیی می باشد و برای کاهش ریسک بیشتر بهتر است رنگ کردن ابروها بعد از کاشت را به تعویق بیاندازید.


برای تقویت ابروهای کاشته شده و کاهش احتمال بروز هرگونه عوارض جانبی توصیه می شود حداقل دو ماه پس از عمل کاشت ابرو از استفاده از مواد شیمیایی در ناحیه دهنده و ابرو ها خودداری کنید، پس از پایان این دوره می توانید مثل همیشه ابروهای خود را رنگ کنید؛ البته بهترین کار مشاوره با جراح و گرفتن تایید از جانب اوست. باید به یاد داشته باشید که رنگ های مو حاوی مواد شیمیایی مانند پراکسیدها و مواد بی رنگ کننده هستند و فولیکول های مویی که به تازگی کاشته شده اند در مقایسه با موهای طبیعی نسبت به هرگونه تغییر شیمیایی حساسیت بیشتری دارند؛ بنابراین بسیار مهم است که در طول دوره بهبودی و نقاهت ابرو های کاشته شده در معرض این مواد قرار نگیرید.


چنانچه قصد انجام کاشت ابرو و یا هر سوال در زمینه مراقبت های قبل و بعد ، هزینه کاشت ابرو و... را دارید می توانید با کارشناسان مرکز زیبایی تهران بیوتی در ارتباط باشید.


نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
آزیتا مهرپرور
درود و سپاس برای مقاله خوبتون. آیا کم کاری تیروئید برای پیوند ابرو مشکل ساز هست؟
پاسخ مشاور :

با درود، یکی از اصلی ترین دلایل ریزش موی ابرو و یا سر مشکلات تیروئیدی است که در صورت عدم برطرف شدن آن احتمال ریزش مو بعد از کاشت ابرو وجود خواهد داشت.

معصومه عبدی پور
سلام.روز بخیر. من حدوده یک ماهه که پیش شما کاشت ابرو انجام دادم و تمام علائمم خوب شده، میتونم الان رنگ ابرو انجام بدم؟
پاسخ مشاور :

با سلام، برای انجام رنگ کردن مو نیاز به فاصله زمانی 4 تا 6 هفته پس از انجام کاشت مو خواهید داشت. پیش از رنگ کردن مو بهتر از با پزشک متخصص خود مشورت نمایید.

ساعد هاشم پور
با سلام و خسته نباشید. آیا برای انجام کاشت ابرو نیاز به آزمایش خون هم هست؟
پاسخ مشاور :

با سلام، چنانچه دچار بیماری خاصی نباشید، برای انجام کاشت مو نیازی به آزمایش خون نمی باشد.

جوادی
سلام کاشت ابرو روی زخمی که از بچگی مونده هم انجام میشه؟
پاسخ مشاور :

با درود، بله با استفاده از روش های نوین کاشت ابرو می توان اقدام به برطرف نمودن جای زخم نمود.

صدیقه
سلام و وقت بخیر 2روز قبل از کاشت ابرو میشه اونها رو رنگ کرد؟
پاسخ مشاور :

با سلام، برای رنگ کردن ابرو پیش از کاشت ابرو نیاز به حداقل فاصله یک هفته ای می باشد.

ارزومسعودی
سلام خسته نباشین من الان ۸ ماه کاشت ابرو انجام دادم ایا میتونم الان ابروهامو رنگ کنم ممنون
پاسخ مشاور :

با سلام، به طور کلی پس از گذشت حدودا 1 ماه و نیم پس از انجام کاشت ابرو می توان اقدام به رنگ کردن موهای این ناحیه نمود. اما پیش از انجام این کار می بایست بررسی های لازم بر روی موهای کاشته شده توسط پزشک متخصص انجام گیرد.

زینب حیدریان
بعد کاشت ابرو ابروهام شروع به ریزش کردن یا باز هم مجدد رشت می کنه اینکه امکان داره باز ریزش داشت باز همونجای ریزش رشد نکنه ممنون میشم راهنمای کنید
پاسخ مشاور :

امکان ریزش ابروهای کاشت شده بعد از فرایند پیوند در همه افراد وجود دارد و این موضوع امری طبیعی است. اما در صورتی که رشد مجدد موهای کاشته شده دچار مشکل شود می بایست به پزشک متخصص خود مراجعه کرده و دلیل آن را جویا شوید.

021-79958