آیا ابروهای کاشته شده می ریزند؟

کاشت ابرو با استفاده از روش های مختلفی صورت میگیرد و یک روش عالی برای جایگزینی موهای ریخته شده در ابرو و دستیابی به مدل ابرو مطلوب است. در کاشت ابرو، فولیکول های مو از بانک مو (قسمت اهدا کننده سر) توسط دستگاه های مخصوص برداشته می شوند و توسط روش مناسب و انتخابی پزشک در محل گیرنده پیوند می شوند. نتایج کاشت ابرو پس از رشد کامل، که حدود هشت تا 12 ماه طول می کشد، از ابرو طبیعی قابل تشخیص نمی باشد. سوالی که ذهن متقاضیان را مشغول کرده این است که آیا ابروهای کاشته شده می ریزند؟


برای پاسخ به این سوال در ابتدا باید درباره شرایط متقاضی کاشت ابرو، دوران نقاهت و مراقبت های بعد از پیوند ابرو اطلاعاتی داشته باشیم و بدانیم چه مواردی بر دریافت نتیجه نهایی کاشت ابرو تاثیرگذار هستند.


کاندید مناسب پیوند ابرو

به طور کلی، بیشتر متقاضیان با شرایط جسمی سالم، کاندیدای مناسب برای کاشت ابرو هستند؛ این سلامتی برای به حداقل رساندن عوارض جانبی و دریافت نتیجه بهتر بسیار ضروری است. علاوه بر این، بیمارانی که به دلایلی مانند ژنتیک، اصلاح بیش از حد یا ضربه موهای ابرو خود را از دست داده اند، به طور کلی بهترین گزینه ها برای کاشت ابرو هستند. بیماران مبتلا به آلوپسی و سایر دلایل پزشکی که منجر به ریزش مو می شود، معمولاً کاندیدای مناسبی نیستند و در صورت درخواست باید به صورت حضوری توسط پزشک متخصص مشاوره و ارزیابی شوند. متقاضی کاشت ابرو باید در شرایط سنی مناسبی نیز قرار داشته باشد، البته هیچ محدودیت سنی برای کاشت مو یا ابرو وجود ندارد؛ اما به دلیل تغییرات هورمونی و شرایط جسمی متغیر در سنین نوجوانی و جوانی، توصیه می شود پیوند ابرو بعد از سی سالگی صورت گیرد.


در هر کدام از روش های کاشت مو، ابرو یا ریش و سبیل، وجود بانک موی مناسب اهمیت بسیاری در نتیجه دریافتی، تراکم و ماندگاری آن خواهد داشت، در نتیجه کاندیدای مناسب کاشت ابرو باید موهای سالمی در نواحی اهدا کننده داشته باشد. از آنجا که موهای اهدا کننده با بهترین کیفیت در پشت پوست سر یافت می شوند، موهای صاف تا کمی موج دار این ناحیه برای بهترین نتیجه ایده آل است و موهای بسیار مجعد ممکن است به موهای زائد تبدیل شوند. اینکه فردی یک کاندید مناسب برای کاشت ابرو باشد، یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر ریزش ابروهای کاشته شده، چه در دوره شوک و چه در دراز مدت می باشد؛ بنابراین پیش از حتما در جلسه مشاوره با یک متخصص کاشت ابرو شرکت کنید تا بررسی کند که آیا کاندید مناسبی هستید یا خیر.


مراقبت های بعد از کاشت ابرو


مراقبت های بعد از کاشت ابرو

فرآیند مراقبت های پس از کاشت ابرو به اندازه خود روش کاشت مهم است و برای دیدن نتایج دائمی و سالم باید از مناطق پیوندی و ابروهای کاشته شده خود به خوبی مراقبت کنید. در کنار غیرتهاجمی بودن و راحتی پیوند، این یک روش جراحی است و شما باید زمان کافی را برای بهبودی به بدن خود اختصاص دهید. در روزهای ابتدایی ممکن است برای کمک به جلوگیری از حساسیت و تورم، پزشک برای شما داروهای مسکن و ضد درد تجویز کند، برای حفظ نتایج کاشت ابرو و تقویت آنها باید آنها را سر وقت مصرف کرده و از دستورالعمل های توصیه شده پزشکتان به خوبی پیروی کنید. مهمترین مواردی که باید برای مراقبت از ابروهای کاشته شده در نظر بگیرید عبارتند از:

✔ تا چند روز بعد از پیوند ابرو برای جلوگیری از شیوع عفونت، از دست زدن به ابروها خودداری کنید.

✔ می توانید صورت و ابروی خود را حداقل پس از 24 ساعت از زمان پیوند و البته با شامپوی تجویز شده پزشک و با آب ولرم و بدون فشار بشویید.

✔ بعد از 3-7 روز از کاشت ابرو پوسته های ایجاد شده خود به خود از بین می روند و ممکن است دچار قرمزی شود، اکیداً توصیه می شود آنها را نکنید.

✔ در 30 روز اول پس از پیوند ابرو از قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم آفتاب خودداری کنید.

✔ حداقل تا ده روز بعد فعالیت هایی که باعث تعریق ابروها می شوند انجام ندهید و رفتن به استخر و سونا را به تعویق بیاندازید.

مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

از آنجا که ابروهای کاشته شده از پوست سر گرفته می شوند، ماه های اول همچنان مانند روی پوست سر عمل می کنند و سریعتر از موهای اصلی ابرو رشد می کنند. به طور معمول موهای ابرو زمانی که حدود 2 یا 2،5 سانتی متر طول دارند رشد آنها متوقف می شود، اما رشد ابروهای کاشته شده ادامه خواهد داشت؛ بنابراین شما باید ماهانه یک یا دو بار آنها را اصلاح کنید. البته بعد از مدتی فولیکول مو پیوند شده به شرایط جدید عادت کرده و با رسیدن به طول منظم رشد آن متوقف می شود. همچنین در مورد رنگ کردن ابروهای کاشته شده باید دقت کنید که در ماه های اولیه، فولیکول های پیوندی ضعیف هستند و مواد شیمیایی رنگ ها می تواند به آنها آسیب برساند؛ حتما در خصوص زمان مناسب رنگ کردن ابروها با پزشکتان مشورت کنید.


آیا ابروهای کاشته شده می ریزند؟

نکته ای که در خصوص روند بهبود و نتیجه کاشت ابرو باید به آن توجه کنید، چرخه رشد ابروها می باشد که با فراز و فرودهایی همراه است. شروع این چرخه بعد از دوران نقاهت بوده و تا چند هفته شما شاهد رشد جزئی ابروهای کاشته شده خود خواهید بود؛ سپس در اواخر ماه اول ابروهای کاشته شده می ریزند! البته این ریزش تنها تارهای موی پیوندی در ابروها بوده و فولیکول های پیوندی در زیر پوست تثبیت شده اند، پس هیچ جای نگرانی نیست. ریزش ابروهای کاشته شده ممکن است در هر فردی با فرد دیگر از نظر زمان یا حجم ریزش متفاوت باشد و دلیل آن شوک وارد شده به فولیکول های مو پیوند شده و جابجایی آنها می باشد. پس از دوره ریزش ابروهای کاشته شده، چیزی حدود دو تا سه ماه موها در حالت استراحت خواهند بود و به ظاهر رشدی را در آنها مشاهده نخواهید کرد، اما از ماه سوم و چهارم رشد دائمی ابروها شروع می شود و نتیجه نهایی رشد کامل ابروهای کاشته شده در ماه های دهم تا دوازدهم قابل مشاهده است.


زمانی که کاشت ابرو با شرایط کاملا مناسب انجام شود، یعنی متقاضی شرایط جسمی مناسبی داشته باشد و مراقبت های بعد از کاشت ابرو حتی در دراز مدت به دقت و درستی انجام شود، احتمال ریزش ابروهای کاشته شده به صورت جدی و دائمی تقریبا صفر خواهد بود. در شرایط بسیار محدود و نادری ممکن است فرد پس از کاشت ابرو و ریزش شوک، مجددا دچار ریزش ابروها شود، که این شرایط شامل موارد زیر هستند:

✔ کاشت ابرو در کلینیک یا مرکز زیبایی نامعتبری انجام شود و شرایط بهداشتی کلینیک مناسب نباشد.

✔ پزشک مهارت لازم پیوند ابرو را نداشته باشد و به فولیکول های برداشت شده آسیب وارد کند.

✔ دلیل ریزش ابروهای متقاضی پیش از پیوند، بررسی و رفع نشده و روش های کاشت ابرو مناسب برای او انتخاب نشود.


برای دریافت بهترین نتیجه و کمک به روند رشد ابروهای کاشته شده، معمولا استفاده از داروها یا روش های مکمل رشد مو مانند مزوتراپی، PRP، استفاده از ماینوکسیدیل و غیره توصیه می شود. همچنین هیدراته نگه داشتن بدن، تغذیه مناسب و مصرف مکمل هایی مانند ویتامین E و گروه ویتامین B پیش از اقدام به کاشت ابرو و حتی پس از آن می تواند در روند رشد ابروهای کاشته شده تاثیر به سزایی داشته باشد. بهترین کار مراجعه حضوری و مشاوره توسط پزشک و بررسی شرایط متقاضی برای انجام کاشت ابرو می باشد؛ همچنین معاینه های بعد از انجام پیوند ابرو و پیروی دقیق از مراقبت های گفته شده توسط پزشک نیز می تواند از ریزش ابروهای کاشته شده جلوگیری کند.


در پایان چنانچه قصد انجام کاشت ابرو و یا هرگونه سوال در این زمینه از جمله هزینه کاشت ابرو را داشته باشید می توانید با کارشناسان مرکز زیبایی تهران بیوتی در ارتباط باشید.


نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
ایدا
من مادرزاد ابروهام نازکه میخوام کاشت کنم جوری باشه خوش حالت وپر که دیگه مدادنزنم ورنگ نکنم
021-79958