معمولاً در آقایان فقدان موهای ابرو یا کم پشتی اکثرا به دلیل عوامل ارثی می باشد، اما در خانم ها مشکل ریزش یا کاهش موهای ابرو معمولاً دلایل مختلفی دارد؛ لاغری بیش از حد، عوامل ژنتیکی، برداشتن بیش از حد، تغییرات هورمونی، شرایط مختلف پوستی و پزشکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در ریزش ابرو هستند.


گزینه های مختلفی برای بهبود ظاهر ابروها وجود دارند، از جمله خالکوبی، میکروبلیدینگ، فیبروز، محلول ها و داروهای موضعی و خوراکی، آرایش و کاشت ابرو. تنها روشی که باعث افزایش موهای طبیعی ابرو به صورت دائمی می شود، کاشت ابرو است؛ تمام تکنیک های دیگر استفاده از رنگ برای ایجاد ظاهر ابروها بدون حضور واقعی موهای ابرو طراحی شده اند یا به طور موقت باعث افزایش رشد موهای ابرو می شوند.


کاشت ابرو چیست ؟

دقیقاً مانند کاشت مو، پیوند ابرو یک عمل جراحی دائمی است که در آن مو از محل اهدا کننده در بدن خود فرد، گرفته می شود (معمولا قسمت پشت سر) و به ناحیه ابرو پیوند داده می شود. این اجازه می دهد تا موهای طبیعی خود بیمار رشد کرده و ابروها را با ظاهری بسیار طبیعی پرپشت شده و از رنگ های مصنوعی و تکنیک های خالکوبی که با گذشت زمان محو می شوند و در نهایت بسیار غیر طبیعی به نظر می رسند، اجتناب می کند. روش های کاشت ابرو همان روش های کاشت مو هستند که با دقت و ظرافت بیشتری انجام می شوند و عبارتند از:

✔ پیوند واحد فولیکولار (FUT): نواری از مو (معمولاً از پشت سر) برداشته می شود و پس از آن فولیکول های مو به صورت تکی یا دوتایی جدا شده و در محل مورد نظر پیوند می شوند تا شکل جدید و بهبود یافته ابرو را تشکیل دهند. فرایند برداشت در این روش سریعتر از سایر روش ها می باشد و موهای برداشت شده بلند تر هستند، که به کاشت ابرو کمک می کند (اندازه بلند به شما امکان می دهد جعد موها را ببینید). البته لازم به ذکر است که این تکنیک منجر به ایجاد زخم خطی شده و زمان بهبودی بیشتر طول می کشد. در خانم هایی که موهای بلند دارند، روش برداشت نواری گزینه خوبیست زیرا اسکار محل برداشت به خوبی زیر موهای پشت سر پنهان می شوند.

✔ استخراج واحد فولیکولار (FUE): این روش شامل پیوند موهای استخراج شده ی فرد از ناحیه اهدا کننده با استفاده از پانچ دستی یا تکنیک اتوماتیک است. مزایای این روش شامل عدم ایجاد زخم بزرگ و ماندگار و بهبودی زود هنگام می باشد. البته روش FUE به دلیل برداشت تکی گرافت های مو نیاز به زمان استخراج طولانی تری دارد، اما به دلیل عدم وجود برش در محل برداشت خونریزی نداشته و نیازی به بیهوشی، بخیه و بستری در بیمارستان نخواهد داشت.

کاشت ابرو


مراحل کاشت ابرو

کاشت ابرو یک تکنیک بسیار پیشرفته پیوند مو است که به دلیل نیاز به ظرافت و حساسیت ناحیه پیوند، فقط باید توسط جراحان ماهر و با تجربه انجام شود، در این صورت می توان گفت که هیچ خطری نداشته و نتایج کاملاً موفقیت آمیزی خواهید داشت.


مرحله اول کاشت ابرو : طراحی ابروها

قبل از انجام عمل کاشت ابرو، در یک جلسه مشاوره با پزشک متخصص خود در مورد اهداف و انتظارات خود صحبت می کنید و پزشک درمورد مزایا و معایب کاشت ابرو به شما می گوید. در این جلسه تصمیم می گیرید که آیا پیوند ابرو روشی مناسب برای شما است یا خیر؛ همچنین پزشک مواردی که لازم است را برای آمادگی پیش از کاشت ابرو به شما توصیه می کند، و درمورد سابقه پزشکی و داروهایی که مصرف می کنید ازشما می پرسد و به سوالاتتان پاسخ می دهد. شما و پزشکتان ابروهای ایده آل خود را طراحی خواهید کرد، با طراحی ابروها قبل از عمل می توانید مطمئن باشید که نتایج این روش طبیعی و رضایت بخش خواهد بود.


سپس پزشکتان مشخص می کند که موهای اهدا کننده از کجا و چگونه برداشته می شود و به طور کلی در خصوص فرایند و مراحل کاشت ابرو به شما توضیحاتی میدهد. همچنین باید برنامه ریزی کنید که بعد از جراحی شخصی شما را به خانه برساند؛ ممکن است در 24 ساعت اول پس از عمل به کمک در خانه نیاز داشته باشید، زیرا باید به طور کامل استراحت کنید.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

مرحله دوم کاشت ابرو : اعمال بی حسی

بیشتر پزشکان قبل از پیوند ابرو، داروی آرام بخش خوراکی را پیشنهاد می کنند که باعث آرامش متقاضیان در طی عمل می شود. بر خلاف روش های قدیمی کاشت مو که با بیهوشی کامل انجام می شد، در روش های نوین پیوند، پزشک از بیحسی موضعی در ناحیه ابرو و ناحیه ای اهدا کننده استفاده خواهد کرد؛ در حین عمل بیدار خواهید بود، اما هیچ دردی احساس نخواهید کرد.


مرحله سوم کاشت ابرو : برداشت و آماده سازی گرافت

بعد از بیحس شدن ناحیه های اهدا کننده و گیرنده، با کمک تیم جراحی، پزشک متخصص موهای اهدا کننده را برداشت می کند. فولیکول های مورد نیاز برای پیوند ابرو معمولاً از پشت سر یا پشت گوش استخراج می شوند، اما بهترین گزینه برای هر فرد بستگی به این دارد که بلندی موهایش چقدر باشد. دلیل انتخاب ناحیه پشت سر و بالای گوش این است که موهای این نواحی در برابر ریزش مو مقاومند و شباهت بیشتری به ابروها دارند.


همانطور که گفته شد، دو روش اصلی برای برداشتن موهای اهداکننده وجود دارد، FUE و FUT. با استفاده از کاشت مو FUE یا استخراج واحد فولیکولی، پزشک از یک پانچ برای جدا کردن موها به صورت جداگانه استفاده می کند، تا زمانی که به اندازه کافی استخراج شود. اما در روش FUT پزشک یک نوار کامل از پوست را از پشت سر شما خارج می کند، سپس تیم جراحی با استفاده از میکروسکوپ گرافت ها را از نوار خارج کرده و آنها را برای قرار دادن در ابرو آماده می کنند.

مراحل کاشت ابرو


مرحله چهارم پیوند ابرو : کاشت

در مرحله پایانی فرایند کاشت ابرو، جراح یک به یک گرافت های مو استخراج شده را در شیارهای بسیار ظریفی که در ابروهای شما ایجاد کرد، قرار می دهد. در این مرحله با دقت هر فولیکول مو در زاویه صحیح و عمق مناسب کاشت می شود تا همانند موهای طبیعی ابرو رشد کنند، بنابراین پیوند ابرو روشی طولانی مدت می باشد و به طور معمول بین 2 تا 6 ساعت طول می کشد، اما بسته به تعداد پیوندها، ممکن است زمان کاشت ابرو طولانی تر یا کوتاه تر باشد.


احتمالاً جراح دو ساعت پس از اتمام عمل صبر می كند تا مطمئن شود شما از نتایج راضی هستید و حال عمومی شما خوب است؛ در صورت نارضایتی شما آنها می توانند تغییراتی ایجاد کنند و یا موهای بیشتری را اضافه کنند تا ابرو به شکل و حجم مناسب برسد.


مرحله پنجم : مشاهده نتیجه نهایی کاشت ابرو

بیشتر افراد بعد از عمل پیوند ابرو احساس درد و ناراحتی کمی دارند که پزشک برای رفع این مشکل مسکن هایی تجویز می کند. ممکن است ناحیه ابرو برای چند روز قرمز، متورم و کبود شود یا پوسته های ریز و درشتی در اطراف ابروهای کاشته شده ایجاد شود که در صورت بروز هرکدام از این نشانه ها در عرض چند روز و با پیروی از مراقبت های بعدی از بین خواهند رفت. برای جلوگیری از عوارض کاشت ابرو باید مراقبت های قبل و بعد از پیوند ابرو را جدی بگیرید که در همان روز جراحی توسط پزشک یا دستیارانش به شما گوشزد خواهد شد.


کاندیدای ایده آل برای کاشت ابرو

به طور کلی، کاشت ابرو برای دو گروه از افراد ایده آل می باشد:

• افرادی که ریزش مو بیش از حد یا تروما دارند (مثل زخم)

• کسانی که به طور طبیعی یا به دلیل یک مشکل پزشکی، مانند کم کاری تیروئید دارای ابروهای نازک هستند.


چنانچه قصد انجام کاشت ابرو را دارید جهت اطلاع از هزینه کاشت ابرو و یا مشاوره در خصوص بررسی مناسب بودن شما برای این روش، می توانید با کارشناسان مرکز زیبایی تهران بیوتی سنتر در ارتباط باشید.


نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
رها
آیا رژیم بودن مشکلی برای کاشت ابرو ایجاد میکنه؟
پاسخ مشاور :

با سلام، این موضوع به نوع رژیم شما بستگی دارد. به طور کلی رژیم های سخت سبب آسیب به فرایند رشد مو پس از کاشت ابرو می شود.

غزاله احدی
سلام. روزتون بخیر باشه. اگر بخوایم هر دو ابرو رو به صورت کامل پیوند انجام بدیم هزینش چقدر میشه و چقدر زمان نیاز داره؟
پاسخ مشاور :

درود، برای براورد هزینه کاشت ابرو نیاز به بررسی میزان ریزش مو و مقدار فولیکول مورد نیاز جهت برداشت و کاشت می باشد. به همین دلیل می بایست آزمایشات بررسی های لازم توسط پزشک متخصص صورت گیرد.

آذر محمدی
سلام و وقت بخیر. من 50سالمه و آسپرین مصرف میکنم، میتونم کاشت ابرو انجام بدم؟
پاسخ مشاور :

با سلام، برای انجام کاشت ابرو نیاز به آزمایشات قبلی می باشد تا شرایط فرد جهت انجام پیوند مورد بررسی قرار گیرد اما با توجه به اینکه آسپرین سبب رقیق شدن خون می شود، طی روز های قبل و بعد از کاشت مصرف آن می بایست متوقف گردد.

مبینا
سلام . بی حسی که برای کاشت ابرو استفاده میشه تزریقی هست؟ ممکنه حساسیت زا باشه؟
پاسخ مشاور :

با سلام، بی حسی به طور موضعی می باشد اما به طور معمول پیش از استفاده از هرگونه ماده بی حسی برای پیوند ابرو، آزمایشات مورد نظر در زمینه حساسیت افراد به ماده بی حسی انجام می شود و در صورت عدم حساسیت از آن استفاده خواهد شد.

زهرا مودبی
سلام. آیا بعد از کاشت ابرو نیازی به مصرف دارو هست؟
پاسخ مشاور :

با سلام، به طور کلی بعد از کاشت ابرو نیاز به استفاده از داروی خاصی نمی باشد. اما در برخی مواقع پزشک متخصص پس از انجام بررسی های لازم ممکن است اقدام به تجویز داروهای تقویتی برای رشد مو نماید.

021-79958