انواع روش های لیفت غبغب

یک تصور غلط رایج وجود دارد که غبغب تنها نتیجه داشتن وزن اضافی است. در حالی که تجمع چربی اغلب یکی از عوامل ایجاد بوده، در حقیقت تعدادی از عوامل دیگر نیز می توانند در ایجاد حجم و افتادگی ناخواسته در اطراف فک و گردن موثر باشند؛ از جمله ژنتیک، افزایش سن و از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست. حتی کسانی که از نظر بدنی عالی هستند بدون توجه به جنسیت ممکن است غبغب داشته باشند. صرف نظر از علت های ایجاد آن، اگر از ظاهر بالای گردن و خط فک خود ناراضی هستید، گزینه های جراحی و غیرجراحی بسیاری برای کاهش غبغب وجود دارد که می تواند به شما در دستیابی به نمای زیر چانه و خط فک باریک تر و تراشیده تر کمک کند.


انواع روش های لیفت غبغب

با پیشرفت های پزشکی، گزینه های درمانی بیشتری برای کاهش ظاهر افتاده غبغب ناشی از چربی اضافی زیر چانه وجود دارد که می توانند خط فک مشخص تری برای ظاهری جذاب تر، جوان تر و متناسب تر ایجاد کنند.

لیفت غبغب


روش های غیر جراحی برای رفع غبغب عبارتند از:

1- هایفوتراپی

هایفوتراپی یکی از روش های نوین غیرتهاجمی می باشد که امواج اولتراسوند را در نقطه کوچکی متمرکز می کند که در نتیجه افزایش دما باعث کاهش چربی و تحریک کلاژن سازی پوست می شود. در این روش هیچ آسیبی به بافت اطراف نمی رسد و تنها لایه های عمیق تر پوست و چربی تحت تاثیر قرار میگیرند و از بین رفتن چربی ها و پوستی سفت را نتیجه می دهد. نتایج نهایی هایفوتراپی غبغب حدود دو ماه بعد از درمان قابل مشاهده بوده و با توجه به سبک زندگی و شرایط سلامتی افراد ممکن است طولانی تر نیز شود. با مراجعه به یک پزشک حاذق و متخصص می تواند از ایمن بودن و نتیجه بخشی هایفوتراپی مطمئن شوید، همچنین ممکن است به دو یا سه جلسه درمان نیاز داشته باشید که پزشک بعد از معاینه آن را مشخص خواهد کرد.


2- لیزر

بسیاری از افراد کاربرد لیزر را تنها در از بین بردن موهای زائد می دانند، اما علاوه بر لیزر موهای زائد که کاملاً شناخته شده می باشد، می توان از لیزر برای از بین بردن بافت های چربی در زیر پوست نیز استفاده کرد. لیزر غبغب یکی از روش های غیر جراحی برای از بین بردن سلول های چربی زیر پوست می باشد که با دمای کنترل شده و خنک کردن همزمان سطح پوست از آسیب به سایر بافت ها جلوگیری می کند. برای انجام این روش از بی حسی موضعی استفاده می شود و معمولاً نیاز به دو جلسه درمانی می باشد که باید با فاصله حدود 4هفته ای انجام شوند.


3- کیبلا KYBELLA

Kybella یک ماده آرایشی تزریقی است که سلول های چربی زیر چانه را برای کاهش یا از بین بردن غبغب تجزیه می کند. انجام این روش کوتاه و غیر جراحی معمولاً حدود 15 دقیقه طول می کشد و دردناک نیست؛ اگرچه بیماران برای چند روز کمی تورم دارند، اما زمان بهبودی آن محدود است. میزان تزریق به میزان چربی موجود بستگی دارد؛ معمولاً چندین جلسه درمانی با فاصله حدوداً چهار هفته، به طور کلی بهترین نتیجه را ایجاد می کند. Kybella برای افراد زیر 40 سال توصیه می شود زیرا این روش برای از بین بردن پوست اضافی طراحی نشده، به این معنی که برای کسانی که خاصیت ارتجاعی پوستی مناسبی دارند بهترین عملکرد را دارد.


4- Cool Sculpting

CoolSculpting یکی دیگر از درمان های غیر جراحی است که می تواند چربی زیر چانه را کاهش داده و خط فک مشخص تری ایجاد کند. این روش با قرار دادن چربی های ناخواسته در معرض خنک کننده کنترل شده کار می کند، در نتیجه سلول های چربی منجمد شده و می میرند و بدن به طور طبیعی سلول های مرده را از بین می برد. ممکن است عوارض جانبی جزئی پس از درمان وجود داشته باشد، اما نیاز به دوران نقاهت نبوده و عوارض خود به خود و به سرعت رفع می شوند. بسته به میزان چربی، بیماران ممکن است برای دستیابی به نتیجه ایده آل خود به بیش از یک جلسه درمانی نیاز داشته باشند.

لیفت صورت


جراحان پلاستیک از روش های مختلفی برای از بین بردن غبغب استفاده می کنند که عبارتند از:

1- لیپوساکشن

اولین گزینه جراحی برای رفع غبغب، لیپوساکشن است که توسط بی حسی موضعی در مطب پزشک انجام میشود. در این روش جراح از طریق برش های کوچک، یک لوله باریک و تو خالی (کانول) را به جلو و عقب حرکت میدهد تا چربی های ناخواسته را بشکند؛ سپس چربی از بدن ساکشن می شود. این روش سرپایی به زمان استراحت کمی بیشتر از روش های غیر جراحی نیاز دارد و تورم و کبودی بعد از آن می تواند یک تا دو هفته طول بکشد، اما نتایج چشمگیرتر هستند. فقط یک جلسه لیپوساکشن برای مشاهده نتایج مورد نیاز است و مزیت بزرگ این روش حذف دائمی چربی ها از ناحیه غبغب می باشد.


2- لیفت گردن

اگر پوست غیر ارتجاعی و چربی اضافی به ناحیه زیر چانه ظاهر سنگینی می بخشد، لیفت گردن می تواند گزینه مناسبی باشد. انواع مختلف روش های لیفت گردن با هدف برداشتن پوست اضافی (سرویکوپلاستی) یا سفت کردن عضلات گردن (پلاتیسماپلاستی) برای بهبود خطوط گردن و چانه انجام می شود. جراحی لیفت گردن چربی و پوست اضافی را از بین می برد و ماهیچه های اطراف گردن را سفت تر می کند تا غبغب حذف شده و پوست گردن صاف تر و جوان تر شود. در صورت نیاز و تشخیص پزشک، می توان لیفت گردن را با لیپوساکشن برای جوانسازی جامع تر گردن و خط فک همراه کرد. مانند لیپوساکشن، لیفت گردن یک روش جراحی سرپایی است که به یک تا دو هفته استراحت نیاز دارد اما نتایج بسیار خوبی دارد.


3- لیفت صورت

این جراحی به پزشکان اجازه می دهد تا چربی و پوست شل و افتادگی اطراف چانه و گردن را برطرف کرده و غبغب را از بین ببرند. اکثر افراد برای انجام لیفت صورت تحت بیهوشی عمومی قرار می گیرند، اگرچه انجام این کار با بی حسی موضعی نیز امکان پذیر است.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
021-79958