کاشت مو به روش سلول های بنیادی

کاشت موی سلول های بنیادی که برای ریزش مو پیشرفته استفاده می شود، فناوری جدیدی است که از سلول های بنیادی خود بیمار استفاده می شود. سلول های بنیادی نوع خاصی از سلول های بدن هستند که توانایی تبدیل به سلول مختلف بدن را داشته و سلول های مادر نامیده می شوند.


دکتر کوئن Coen Gho از سال 1996 تحقیقات اساسی در زمینه پیوند سلول های بنیادی مو انجام داده است. مطالعات وی نشان داد که قسمت های مختلف فولیکول های مو دارای سلول های بنیادی است که می تواند رشد مو را تحریک کند.تحقیقات وی منجر به ایجاد کاشت مو به روش سلول های بنیادی HST شده است که توسط موسسه علوم مو توسعه یافته و در کلینیک های سلول های بنیادی مو انجام شده است.


روش کاشت واحد فولیکولی طولی جزئی The Partial Longitudinal Follicular Unit Transplantation (PL-FUT) توسط دکتر و دانشمند کوئن ساخته شد. اما از آنجا که یادآوری این نام نسبتاً طولانی است، این روش کاشت مو ، روش سلول های بنیادی نیز نامیده می شود. تحقیقات وی نشان داده است که فقط بخشی به جای کل فولیکول های مو برای رشد یک یا چند تار مو لازم است. سلول های بنیادی هم در گرافتی که برای پیوند استفاده می شود و هم در منطقه اهدا کننده وجود دارند. این روش منجر به رشد موهای جدید در هر دو منطقه اهدا کننده و گیرنده می شود.


این روش از پتانسیل رشد سلول های بنیادی برای تحریک رشد مو استفاده می کند.

کاشت مو به روش سلول های بنیادی


پیوند مو به روش سلول های بنیادی برای چه کسانی مناسب است ؟

همه افراد می توانند برای بهبود ضخامت و تراکم موهای خود از کاشت مو به روش سلول های بنیادی استفاده کنند. این روش برای افراد دارای مو های کم پشت ایده آل است. اما کسانی که کاملاً طاس هستند کاندیدای مناسبی برای این روش نیستند. پیوند مو به روش سلول های بنیادی برای افراد زیر گزینه مناسبی می باشد:

• افرادی که ریزش مو پیشرفته دارند.

• کسانی که بانک موی ضعیفی دارند.

• افرادی که مایل به انجام عمل کاشت مو نیستند.

• افرادی که به داروهای ریزش مو حساسیت دارند.


مزایای کاشت مو به روش سلول های بنیادی چیست ؟

✔ دارای نتایج طبیعی و طولانی مدت

✔ بازسازی فولیکول های طبیعی مو

✔ درمان الگوی طاسی مردانه و زنانه

✔ افزایش حجم موی سر

✔ روشی بدون درد

✔ عدم ایجاد زخم


عوارض جانبی کاشت مو به روش سلول های بنیادی چیست ؟

اطلاعات کمی در مورد عوارض جانبی کاشت مو به روش سلول های بنیادی وجود دارد. اما امکان خونریزی یا عفونت در محل اهدا کننده و تزریق وجود دارد.اگرچه عوارض ناشی از پانچ بیوپسی punch biopsy نادر است، اما خطر آسیب به اعصاب یا عروق وجود دارد. 


کاشت مو به روش HST یک روش پیوند سلول های بنیادی مو است که از پتانسیل سلول های بنیادی استفاده می کند. این تکنیک توسط انستیتوی علوم مو تدوین شده است و در مرکز زیبایی تهران بیوتی مورد استفاده قرار می گیرد. جهت انجام مشاوره در خصوص انواع روش های کاشت مو می توانید با ما در ارتباط باشید.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
سمیه رضائیان
سلام من از چند پزشک شنیدم که کاشت مو برای بانوان تاثیر زیاد قابل قبولی نداره چون همچنان مو نازک میشه و راه درمانی نداره این پزشکان که نمیتونن جلوی کم پشت شدن مو و نازک شدن مو را بگیرن پس کاشت مو فقط شبیه یک جک میمونه بقیه موها همچنان می ریزه و کاشت مو فقط تاثیر کوتاه مدت داره
پاسخ مشاور :

با سلام، تاثیر کاشت مو برای بانوان به موارد مختلفی بستگی دارد که پیش از انجام آن می بایست با معاینه پزشک متخصص و بررسی علل ریزش مو مشخص گردد. پس این موضوع که کاشت مو برای بانوان تاثیرگذار نیست صحیح نمی باشد. ریزش مو و کم پشت شدن آن هم بستگی به دلایل مختلفی دارد که در برخی موارد همچون دلایل ارثی امکان توقف و کاهش آن ممکن است وجود نداشته باشد.

احمد علی نعمتی
سلام برای مشاوره کاشت مو به روش سلول بنیادی خواهشمندم راهنمایی کنید.
پاسخ مشاور :

با سلام. روش کاشت مو به روش سلول های بنیادی در حال حاضر در فاز تخقیقاتی هست و در هیچ جای دنیا وارد مرحله انجام بر روی انسان نشده.شما میتوانید با مراجعه به کلینیک و یا از طریق تماس با کارشناسان ما ، مشاوره لازم برای انتخاب روشی که براتون مناسب هست رو دریافت بفرمایید.

احسان
سلام شماره جهت مشاوره میخواستم
پاسخ مشاور :

با سلام ، جهت مشاوره در زمینه کاشت مو می توانید با تلفن های درج شده در قسمت تماس با ما در ارتباط باشید.

ابوذرمحمدپور
سلام من بانک موی ضعیفی دارم و کار کاشت مو نمیتونم انجام بدم و ریزش موی ارثی دارم آیا راهی برای بنده وجود داره که دوباره موهای خوبی داشته باشم
پاسخ مشاور :

با سلام، جهت انتخاب بهترین روش جهت درمان کم پشتی یا طاسی سر می بایست آزمایشات لازم بر روی موهای شما انجام گیرد. در صورت فقدان بانک مو مناسب جهت کاشت مو، می توان از روش های دیگری همچون استفاده از موی بدن و یا روش ترمیم مو استفاده کرد.

عبدالرحمن کابی
با سلام وقت بخیر من به مراکز کاشت مو مراجعه کرده ام اما متاسفانه گفتند بانک مو شما ضعیف است راهی برای درمان دارید
پاسخ مشاور :

با سلام، در صورتی که میزان ریزش مو زیاد باشد و عملا راهی برای پر پشت کردن موها از جمله روش های مزوتراپی ، PRP مو و... وجود نداشته باشد، به جز روش کاشت مو می توان از سایر روش ها همچون ترمیم مو استفاده نمود.

مهدی زیوری وحدت
سلام من چندتا کلینیک رفتم گفتن ک نمیشه کاشت انجام بدم بانک موم ضعیف خواستم ببینم روش بنیادی به چه صورت
حسن ربانی
من دارای بانک مو بسیار ضعیفم آیا روش کاشت مو به طریق سلولهای بنیادی شامل بنده میشه لطفا" ارشاد نمایید در ضمن شماره تماس ارسال شود.
محمدی
سلام در مورد ترمیم مو به روش سلول درمانی با بانک موی ضعیف اطلاعات میخوام تاسی سرم زیاده ایا امکان ترمیم به این روش هست یا خیر؟فقط همین روش رو میخوام
محمدی
سلام در مورد ترمیم مو به روش سلول درمانی با بانک موی ضعیف اطلاعات میخوام تاسی سرم زیاده ایا امکان نرمیم به تین روش هست یا خیر؟
محمدی
سلام در مورد ترمیم مو به روش سلول درمانی با بانک موی ضعیف اطلاعات میخوام تاسی سرم زیاده ایا امکان نرمیم به تین روش هست یا خیر؟
محمد
باسلام. بانک موی فوق العاده ضعیفی دارم ایاامکان کاشت به روش سلولهای بنیادی هست اکر هست شماره تماس برایم بگذارید ممنون
رضا کریمی
آیا در کلینیک شما کاشت مو به روش سلولهای بنیادی انجام میشه اگه آره هزینه آن چقدر خست ممنونم
021-79958