چه افرادی بهترین کاندید برای کاشت مو هستند؟

بروز طاسی در اوایل بزرگسالی در حال افزایش است حتی اجداد ما هم از طاسی رنج می بردند، اما زمانی که خیلی بزرگتر از نسل فعلی بودند به آن دچار می شدند. رژیم غذایی و سبک زندگی افراد به طور مستقیم بر کیفیت موهایشان تأثیر می گذارد؛ تغذیه سالم، ورزش منظم و سبک زندگی بدون استرس می تواند سلامت بدنی و همچنین موها را بهبود ببخشد. ریزش مو برای بسیاری از افراد یک مشکل بسیار نگران کننده است و به دلایل مختلفی از جمله ژنتیک، سموم محیطی، بیماری و غیره رخ می دهد. الگوی ریزش مو شروع به ظاهر شدن می کند و ظرف چند ماه گسترده می شود، در چنین شرایطی انجام یک روش درمان مو یا کاشت مو برای فرد بسیار مهم است تا ظاهر طبیعی خود را به دست آورد.


چه افرادی بهترین کاندید برای کاشت مو هستند؟

همه ما قبول داریم که بازیابی خطوط مو باعث بازگرداندن اعتماد به نفس در افراد خواهد شد، که کاشت مو را به یک روش بسیار محبوب تبدیل کرده است. با اینکه کاشت مو ایده خوبی برای بازیابی موهای از دست رفته است، اما همه نمی توانند از آن بهره ببرند و پیش نیاز انجام آن فقط ریزش مو نیست. موارد زیادی وجود دارد که متقاضی باید از آنها آگاه باشد و شرایطی را داشته باشد تا این روش برای او مناسب باشد، تنها یک پزشک متخصص می تواند شرایط یک کاندید مناسب کاشت مو را تایید یا رد کند. به طور معمول، مردانی که ریزش موی آنها فراتر از کلاس 3 یا بالاتر در مقیاس نوروود پیشرفت کرده است، تا زمانی که الگوی آنها تثبیت شده باشد، کاندیدهای خوبی برای کاشت مو هستند؛ همچنین اگر ریزش موی در فردی به مدت پنج سال در حال پیشرفت بوده احتمالاً کاندید خوبی می باشد. مهمترین شرایط یک کاندید کاشت مو عبارتند از:

کاشت مو


1- سن مناسب کاشت مو:بین 25 تا 65 سال

در حالی که هیچ محدودیت سنی برای متقاضی کاشت مو وجود ندارد، سن مناسب کاشت مو برای کاندیدای ایده آل بهتر است بین ۲۵ تا ۶۵ سال باشد. بیماران کمتر از 25 سال هنوز روند ریزش مو را تجربه می کنند، چیزی که ممکن است پس از بزرگتر شدن تغییر کند و بیماران بالای 65 سال معمولا موهای اهدا کننده بسیار نازکی دارند و کاشت مو ممکن است در بهترین حالت خود جواب ندهد. فردی که کاملاً طاس است یا موی بسیار کمی دارد نیز نمی تواند تحت جراحی کاشت مو قرار گیرد، زیرا موی کمی برای پیوند وجود دارد. البته اگر شما بالای 65 سال سن یا کمتر از 25 سال دارید، باز هم احتمال دارد واجد شرایط کاشت مو باشید، اما باید توسط جراح متخصص بررسی شوید.


2- نوع ریزش مو

از آنجایی که همه انواع ریزش مو یکسان نیستند، بهترین کاندید برای کاشت مو کسانی هستند که از طاسی دارای الگو رنج می برند. این نوع ریزش معمولاً یک بیماری ژنتیکی است که فقط قسمت هایی از پوست سر را تحت تأثیر قرار می دهد، بنابراین قسمت هایی با موهای اهداکننده خوب باقی میمانند که می توان آنها را استخراج کرد. بیمارانی که از آلوپسی یا سایر انواع ریزش مو رنج می برند، فولیکول های مو ضعیفی خواهند داشت و بنابراین احتمال موفقیت پیوند مو کاهش خواهد یافت، به این معنی که کاندیدای مناسبی نیستند. برای ارزیابی میزان ریزش مو دو عامل مهم وجود دارد: شدت ریزش مو و کیفیت و کمیت موهای اهداکننده. این یک گام مهم در تصمیم گیری در مورد واجد شرایط بودن یک بیمار برای کاشت مو است، زیرا برای موفقیت کاشت مو باید منبع خوبی از فولیکول های موی سالم در دسترس باشد.


3- سلامت جسمی و تاثیر آن بر کاشت مو

از آنجایی که کاشت مو اساساً یک عمل جراحی است، بیمار باید قبل از انجام کاشت مو در سلامت کامل باشد؛ یک سیستم ایمنی خوب به کاهش خطر عوارض کمک می کند و سرعت بهبودی را افزایش در نتیجه زمانش را کاهش میدهد. بیمارانی که دارای بیماری هستند یا قبلا مشکل سلامتی داشتند باید پزشک خود را در جریان کامل سابقه پزشکی خود قرار دهند. مصرف برخی داروها و رقیق کننده‌های خون ممکن است بر نتایج تأثیر بگذارند، بنابراین اگر دارویی مصرف می کنید، حتماً در جلسه مشاوره با جراح خود صحبت کنید. روش های جدید مانند کاشت مو به روش مستقیم میکروفیت متفاوت است و تهاجم کمتری دارند، اما بیماران همچنان باید از سلامت خوبی برخوردار باشند.


4- نوع مو یک عامل تعیین کننده در نتیجه کاشت مو

ویژگی های مو ممکن است در موفقیت پیوند تاثیر گذار باشد، عواملی مانند رنگ مو، بافت و مواج بودن یا مجعد بودن روی نتیجه کاشت مو و زیبایی آن تاثیر می گذارد.


✔ تراکم مو : تراکم مو یکی از بزرگترین عوامل در تعیین اینکه چه کسی کاندید مناسبی برای کاشت مو خواهد بود، می باشد. کسانی که تراکم موی خوبی دارند کاندیدای خوبی برای پیوند مو هستند؛ برای اینکه بتوانید فولیکول های مو برای پیوند در سرتاسر پوست سر اهدا کنید، باید تراکم موی متوسط تا زیاد داشته باشید. به طور خاص، جراحان به دنبال تراکم مناسبی از فولیکول های مو در اطراف نواحی اهداکننده پوست سر می گردند، به عنوان مثال پشت و کناره های پوست سر که معمولاً به عنوان بانک مو انتخاب می شوند.

✔ بافت مو : بر اساس بافت مو، کسانی که موهای مجعد یا موج دار دارند معمولاً با استفاده از واحدهای فولیکولی کمتر، می توانند نتایج بهتری را انتظار داشته باشند. با توجه به این واقعیت که موهای فر بسیار متراکم هستند، این تصور ایجاد می شود که قسمت بیشتری از پوست سر پوشیده شده و نتیجه بهتری ایجاد می کند.

کاندیدای کاشت مو

✔ ضخامت مو : مانند بافت مو، ضخامت مو می تواند تعیین کند که آیا کاشت مو موفق خواهد بود یا خیر. کسانی که موهای ضخیمی دارند، برای داشتن جلوه زیبایی به موهای کمتری برای پیوند نیاز دارند؛ این به دلیل نفوذ کمتر نور به موها و سپس انعکاس آن از روی پوست سر است.

✔ انعطاف پذیری پوست سر : انعطاف پذیری پوست سر که به عنوان شلی پوست سر نیز شناخته می شود، چیزیست که هنگام تعیین مناسب بودن یک کاندید برای کاشت مو در نظر گرفته می شود. اگر شلی پوست سر شما کم است در این صورت برداشتن فولیکول ها از پوست سر و پیوند آنها دشوارتر خواهد بود.

✔ رنگ مو : رنگ مو نیز یکی از عواملی است که تعیین می کند تا چه حد نتیجه کارآمد باشد، این به دلیل تضاد بین رنگ مو و رنگ پوست سر است، هر چه تضاد بین این دو بیشتر باشد، طاسی آشکارتر ظاهر می شود. کسانی که رنگ مو و پوست مشابهی دارند (مانند پوست تیره و موهای تیره، یا پوست روشن و موهای روشن) نسبت به کسانی که کنتراست بالایی بین این دو دارند، به طور قابل توجهی طاسی کمتری دارند؛ این بدان معنیست که آنها معمولاً کاندیدهای خوبی برای کاشت مو هستند.


5- باید انتظارات واقع بینانه داشته باشید

اگر می خواهید بدانید که آیا کاندیدای مناسب برای کاشت مو هستید یا نه، باید ذهنیتی برای کاشت مو و نتیجه دریافتی داشته باشید. اینکه کاشت موی خود را با خط موی طبیعی خود مقایسه نکنید مفید خواهد بود، همچنین روند مشاهده نتیجه نهایی کاشت مو نیازمند زمان طولانی، حدود یک سال، می باشد. علاوه بر این، در بسیاری از موارد طاسی یک فرآیند مداوم است و ممکن است در آینده نیاز به انجام روش های درمانی و تقویتی دیگری مانند مزوتراپی مو یا پی آر پی داشته باشید.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
021-79958