سن مناسب برای کاشت مو

مرد ها و زن ها ریزش مو را در هر سنی تجربه می کنند. در بدترین حالت ریزش موی شدید از اوایل 20 سالگی شروع می شود. که عامل این ریزش موی زیاد اکثرا وراثتی می باشد. با گذشت زمان ریزش مو شدیدتر و گسترده تر شده و منجر به کم پشت شدن یا ریزش کامل مو در سن 40 یا 50 سالگی می شود. در اینجا این سؤال مطرح می شود: سن مناسب برای انجام عمل جراحی کاشت مو مانند پیوند موی فولیکولار (FUT) و استخراج واحد فولیکولار (FUE) چه سنی می باشد؟


روند کاشت مو

عمل کاشت مو شامل پیوند فولیکول های مو از مناطقی که موی آن در مقابل ریزش (که معمولاً قسمت پشتی پوست سر است) مقاوم تر است به ناحیه ای که موها ریزش پیدا کرده اند. از آنجایی که فولیکول های موی قسمت پشت سر دائمی هستند، می توان آنها را در مناطقی مانند قسمت وسط سر، ابرو یا مژه ها پیوند زد که نتیجه کاشت یا پوند دائمی و طبیعی خواهد بود.


فرآیند کاشت مو و تعداد گرافت مورد نیاز به شدت ریزش مو، ویژگی های صورت فرد و ایجاد ظاهر طبیعی بستگی دارد. اگرچه کاشت مو برای افراد بالاتر از 18 سال قابل انجام است، اما توصیه می شود تا 25 سالگی عمل پیوند مو انجام نشود.

سن مناسب برای کاشت مو


کاشت مو برای جوانان

کاشت مو گزینه مناسبی برای مردان جوان نیست، زیرا ممکن است الگوی ریزش مو هنوز به طور کامل در فرد مشخص نشده باشد. اگر ریزش موها تمام نشده است یا الگوی نهایی ریزش مو ناشناخته باشد، عمل پیوند مو ممکن است با یکسری مشکل مواجه شود.


برای یک مرد 20 ساله که احساس می کند موهای خود را از دست داده یا دارای موهای کم حجم می باشد، ممکن است پیوند مو در ابتدا گزینه مناسبی به نظر برسد، و با کاشت مو به نتیجه دلخواه برسد، پس ازچند سال ریزش مو ممکن است شروع به پیشرفت کند، در حالی که موهای پیوند شده در محل خود به صورت یک نوار دائمی باقی می مانند. که غیر طبیعی به نظر می رسد و عمل پیوند موی مجدد یک هزینه اضافی به حساب میاید.


در صورت نگرانی از ریزش مو، جهت افزایش تراکم مو می توانید کاشت مو مقدماتی انجام داده و با افزایش سن درمان بیشتری انجام دهید.


سن ایده آل کاشت مو

به گفته متخصصان برجسته کاشت مو، سن ایده آل برای کاشت مو 40 سال و بالاتر می باشد. در این سن اکثرا ریزش مو شدید است، بنابراین می تواند سن مناسبی برای کاشت مو باشد. از طرف دیگر اگر کاشت مو در منطقه ای انجام شود که امکان از بین رفتن موهای اطراف وجود دارد می تواند باعث ایجاد ظاهر غیر طبیعی در فرد شود. این اتفاقی است که در مورد افراد جوان رخ می دهد. موهای پیوند شده با قدرت کامل رشد می کنند ، در حالی که موهای اطراف آن نازک و نازک تر می شوند. به همین دلیل، برای زنان جوان مبتلا به آلوپسی مادرزادی پیوند مو پیشنهاد نمی شود.


با این وجود برای رفع این مشکل یکسری راه حل وجود دارد. به چنین بیمارانی توصیه می شود داروهای مانند ماینوکسیدیل Propecia و فیناستراید Minoxidil مصرف کنند. هنگامی که ثابت شدن الگوی ریزش مو توسط یک جراح کاشت مو با تجربه تایید شد فرد می تواند یکی از روش های کاشت مو FUT ، FUE SUT یا میکروفیت و... را انتخاب کند. البته جهت انتخاب تکنیک کاشت مو می بایست با پزشک متخصص مشورت گردد زیرا هر یک از روش های کاشت مو مناسب همه افراد نیست.یکی از بهترین روش ها جهت پیوند مو که امروزه جز جدید ترین روش ها محسوب می شود کاشت مو میکروفیت می باشد.


قبل از انتخاب روش کاشت مو باید چندین عامل دیگر در نظر گرفته شود. اول و مهم تر از همه جراح سابقه خانوادگی بیمار را مطالعه می کند تا الگوی طاسی و ریزش که احتمالاً روی بیمار تأثیر می گذارد مشخص کند. بسته به این ارزیابی، زمان کاشت مو قابل تعیین می شود.


نکته مهم دیگر حجم موهای منطقه اهدا کننده است. در هنگام کاشت مو فولیکول های مو اهدا کننده از پشت سر بیمار برداشته می شوند. میزان موهای کاشت شده با میزان موهای سالم موجود در منطقه اهدا کننده مشخص می شود. این بدان معناست که اگر خانواده شما دارای طاسی کامل می باشند، ممکن است شما کاندیدای ایده آلی برای کاشت مو نباشید زیرا در صورت لزوم مویی برای پیوندهای بعدی وجود نخواهد داشت. در واقع کاندیدای ایده آل برای پیوند مو کسانی هستند که در دهه 40 خود می باشند و ریزش موی تدریجی را تجربه کرده اند. اما این بدان معنا نیست که سایر گروه های سنی واجد شرایط پیوند مو نیستند.


برای اینکه بدانید آیا کاشت مو گزینه مناسبی برای شما است و یا جهت اطلاع از هزینه کاشت مو می توانید با مشاوران مرکز زیبایی تهران بیوتی درباره کاشت مو مشورت کنید و بهترین تصمیم را بگیرید.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
افرا توتونی
سلام من ۶۵ سال دارم و موهایم را یک بار از ته تراشیدم ولی اصلا تغییر نکرد شکایتی در مورد ریز ندارم اما وقتی موهایم را می بندم خط میفته و کم پشته آیا میتوانم مو بکارم در ضمن اقدامات اولیه آن چیست مثلا باید دو باره مو رو از ته تراشیدم ممنون میشم راهنمایی کنید موفق باشید
021-79958