بایدهای بعد از کاشت مو

باید ها و نباید های بعد از کاشت مو

قرار گرفتن مستقیم در معرض آلودگی، تغییر آب و هوا، شرایط بد آب و اشعه های مضر خورشید، پوست شما را ضعیف کرده و به موهای شما آسیب می رساند. وقتی آسیب ناشی از این عوامل شدید شود منجر به ریزش بیش از حد مو می شود، به طوری که نیاز به استفاده از روش های درمانی مانند کاشت مو است.

کاشت مو برای افرادی انجام می شود که به دلایل مختلفی مانند مشکلات هورمونی و طاسی الگوی مردانه با ریزش مو دست و پنجه نرم می کنند. برای بسیاری از افراد، جراحی کاشت مو می تواند موهای کامل را بازیابی کند یا حجم موهای موجود را افزایش دهد. کاشت مو یک تکنیک جراحی است که شامل انتقال فولیکول های مو از ناحیه ای که در برابر ریزش مقاوم بوده به قسمتی از پوست سر که دچار طاسی و ریزش مو است، می باشد. این روش یک جراحی بسیار پیچیده نیست، اما نیاز به توجه ویژه و به مراقبت مداوم پس از پیوند دارد، این مراقبت ها برای کمک به فولیکول هایی است که در نواحی پوست سر مستقر شده اند.


بایدها و نبایدهای بعد از کاشت مو

همانطور که گفته شد، بعد از انجام پیوند مو دستورالعمل های مراقبتی توسط پزشک به هر متقاضی گفته می شود که پیروی از آنها نقش مهمی در موفقیت پیوند و نتیجه نهایی کاشت مو خواهد داشت. علاوه بر این بهتر است قبل از انجام جراحی، مطمئن شوید که درباره همه بایدها و نبایدهای کاشت مو تحقیق کرده اید تا مطمئن شوید که به خوبی از موهای جدید خود مراقبت می کنید؛ این مراقبت ها شامل موارد زیر می شوند:


1. باید بعد از کاشت مو پوست سر خود را خشک نگه دارید.

شما باید در حین بهبودی بعد از کاشت مو پوست سر خود را خشک نگه دارید؛ برای چند روز از دوش گرفتن یا شنا کردن خودداری کنید. به طور معمول یک روز بعد از جراحی یک قرار ملاقات با پزشک خواهید داشت که در آن زمان پوست سر و موهای شما بررسی و شسته می شود. بعد از معاینه توسط پزشک، زمان مناسب برای شستشوی موهایتان و نحوه صحیح شستن سر بعد از کاشت مو به شما گفته خواهد شد، معمولاً حدود یک هفته پس از جراحی می توانید موهای خود را به طور معمول با شامپو بشویید.


بایدهای بعد از کاشت مو

2. درمورد کاشت مو هر سوالی که دارید از پزشکتان بپرسید.

در طول مشاوره و قبل از انجام عمل پیوند مو، از پرسیدن سوال نترسید. بازگرداندن موهایتان یک تصمیم بزرگ است و می خواهید مطمئن باشید که روش کاشت مو انتخاب مناسبی برای شماست. باید قبل از پیوند، به همه سؤالات خود پاسخ دهید و هیچ سوال یا شبه ای در ذهنتان باقی نماند، به خصوص در مورد مدیریت بهبودی و به حداکثر رساندن موفقیت.


3. دارو یا پمادهای خود را طبق دستور مصرف کنید.

جراح شما یک کرم یا لوسیون تجویز می کند که باید پس از جراحی روی پوست سر خود بمالید، اینها به جلوگیری از عفونت و کاهش سوزش و تورم کمک می کند. همچنین در صورتی که از قبل دارویی مصرف می کنید، با پزشکتان مشورت کرده و در صورت نیاز مصرف آن را در دوره بهبودی متوقف کنید. روش کاشت مو یک روش کم تهاجمیست، اما ممکن است بعد از جراحی کمی احساس ناراحتی کنید که می توانید با تایید پزشک حدود 3 تا 4 ساعت پس از جراحی، مصرف مسکن را شروع کنید.


4. دستورالعمل های اختصاصی بعد از کاشت مو را دنبال کنید.

جراح و تیم او دستورالعمل های شخصی پس از کاشت مو را در اختیار شما قرار می دهند که باید دنبال شوند. ممکن است دستورالعمل های گفته شده با مراقبت های بعد از کاشت مو که از قبل خوانده اید یا از کسی شنیده اید، تفاوت داشته باشد؛ در هر صورت پزشک متخصص به شرایط شما آگاه تر است و باید از توصیه های او پیروی کنید.


5. باید بعد از کاشت مو در وضعیت نیمه قائم بخوابید.

در هفته اول بعد از کاشت مو هنگام خواب سر خود را بالاتر از بدن قرار دهید و اگر می توانید از دو یا چند بالش استفاده کنید یا روی صندلی دارای تکیه گاه بخوابید. این به کاهش تورم روی پوست سر کمک می کند و باعث می شود خون از پوست سر خارج شود.


6. خود را هیدراته نگه دارید و استراحت کنید.

هیدراته ماندن قبل و بعد از هر جراحی یکی از مهم ترین نکات برای افزایش روند بهبودی است. پس از جراحی کاشت مو هم باید از بدن خود مراقبت کنید و به اندازه کافی بخوابید تا روند بهبودی آسان را پیش ببرید. نوشیدن آب کافی و رعایت یک رژیم غذایی خوب قبل و بعد از پیوند نیز مهم است؛ یک رژیم غذایی متعادل با طیف وسیعی از مواد مغذی باعث رشد مو می شود و همچنین موهای کاشته شده را در شرایط عالی نگه می دارد.


7. یکی از مهمترین بایدهای بعد از کاشت مو، صبور باشید.

مهم است که با انتظارات واقع بینانه عمل کاشت مو را انتخاب کنید، باید بدانید که همه موهای کاشته شده به یکباره شروع به رشد نخواهند کرد. می توانید انتظار داشته باشید که اولین موهای جدید شما 3 تا 4 ماه پس از جراحی چرخه رشد را شروع کند، اما به یاد داشته باشید که موها به صورت چرخه ای رشد می کنند و در ماه هشتم یا نهم، حدود 90 درصد از گرافت های مو، موهای در حال رشد خواهند بود. می توان گفت که نتایج کاشت مو بعد از یکسال قابل مشاهده هستند و بسیار طبیعی به نظر می رسند، حتی اگر از نزدیک مورد بررسی قرار گیرد قابل تشخیص نمی باشد.


بعد از کاشت مو چه کارهایی ممنوع است؟

1- بعد از کاشت مو نباید رانندگی کنید.

پس از عمل کاشت مو به کسی نیاز دارید که شما را به خانه برساند؛ این جراحی تحت یک آرامبخش انجام می شود که به شما کمک می کند آرام شوید اما ساعت ها طول می کشد تا اثر آن از بین برود.


2. پوست سر خود را در معرض نور خورشید قرار ندهید.

پس از کاشت مو، مهم است که در چند روز اول پوست سر خود را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید چرا که می تواند باعث تحریک شود، به خصوص اگر پوست سر شما حساس و متورم باشد. قرار گرفتن در کوتاه مدت مشکلی ندارد، اما هر دوره طولانی مدت می تواند آسیب زا باشد؛ می توانید با کلاه آفتابی سر خود را بپوشانید، اما بعد از سه روز اول بهبودی می توانید از آن استفاده کنید.

پوست سر خود را در معرض نور خورشید نگه ندارید


3. نباید بعد از کاشت مو از ایجاد دلمه جلوگیری کنید.

پس از جراحی کاشت مو باید انتظار داشته باشید که روی پوست سر شما پوسته هایی ایجاد شود، این بخشی از روند بهبود طبیعی زخم های بعد از کاشت مو است و باید از تلاش برای جلوگیری از تشکیل آنها اجتناب کنید. مانند دلمه های روی هر قسمت از بدن ، باید اجازه دهید که به طور کامل بهبود یافته و به طور طبیعی از بین بروند.


4. بعد از کاشت مو پوست سر خود را نخارانید.

ممکن است بعد از عمل، خارش پوست سر خود را تجربه کنید، اما مهم است که پوست سر خود را به حال خود رها کنید تا بهبود یابد. اگر پوست سر خود را بخارانید یا تحریک کنید، ممکن است فولیکول های مو را قبل از اینکه رشد کنند از جای خود خارج کنید.


5. نوشیدنی های الکلی ننوشید یا سیگار نکشید.

نوشیدن الکل و سیگار هم می تواند در خون رسانی به پوست سر اختلال ایجاد کند و هم موفقیت کاشت مو را کاهش دهد؛ حداقل تا یک هفته بعد از پیوند از مصرف الکل خودداری کنید و حداقل 3 تا 4 هفته سیگار نکشید.


6. نباید بعد از کاشت مو ورزش کنید و فعالیت های سنگین انجام دهید.

تعریق بیش از حد می تواند خطر عفونت در پوست سر شما را افزایش دهد؛ پس از جراحی پیوند مو، از هر گونه فعالیتی که ممکن است منجر به تعریق بیش از حد شود تا حدود یک ماه خودداری کنید.


7. وقتی موهای کاشته شده می ریزند نگران نباشید.

حدود 3 تا 4 هفته پس از جراحی پیوند، شاهد ریزش موهای کاشته شده خود می باشید، این یک اثر طبیعی کاشت مو است و دلیلی برای نگرانی نیست. در عرض 3 تا 4 ماه متوجه رشد موهای کاشته شده خود خواهید شد؛ اکثر افراد پس از 6 تا 9 ماه 60 درصد رشد موهای جدید را تجربه می کنند.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
021-79958