لیزر موهای زائد مخصوص آقایان

لیزر موهای زائد روشیست که در آن پرتو لیزر پوست را هدف قرار می دهد تا موها را از بین ببرد و از رشد مجدد آن جلوگیری کند. بدون در نظر گرفتن روند علمی می توان اینطور گفت که وقتی لیزر به ملانین در فولیکول های مو برخورد می کند، واکنشی ایجاد می کند که در نهایت منجر به تخریب فولیکول مو می شود. با گذشت زمان و چندین جلسه درمانی لیزر که دوره آنها با مشاوره با یک متخصص مشخص می شود، رشد موها به طور فزاینده ای ضعیف شده تا زمانی که رشد آنها به طور کلی متوقف شود. این واقعیت که لیزر بر روی ملانین داخل فولیکول اثر می گذارد، به این معنی است که لیزر موهای زائد بر روی افرادی که رنگدانه موهایشان تیره تر از رنگ پوستشان باشد، موثرتر است. البته فن آوری های جدید لیزر می توانند موهای تیره تر را در پوست های تیره حذف کنند، اما همچنان توصیه می شود برای اطمینان از کاندید مناسب بودن، با یک متخصص پوست دارای مجوز مشورت کنید.


لیزر موهای زائد برای آقایان چگونه کار می کند؟

قبل از هر چیزی، پزشک نوع پوست و مو متقاضی را در نظر خواهد گرفت تا بهترین پیشنهاد برای نوع لیزر و تعداد جلسات را ارائه کند. این روش نسبتاً ساده است و از چند دقیقه برای یک ناحیه کوچک مانند بالای لب تا یک ساعت یا بیشتر برای نواحی بزرگتر مانند پاها یا پشت طول می کشد. پزشک دستگاه لیزر را به سمت ناحیه ای که قرار است تحت درمان قرار گیرد هدف می گیرد و موها را از بین می برد، معمولاً لیزرها به قدری هستند که چندین فولیکول مو را به طور همزمان هدف قرار می دهند. درد لیزر موهای زائد برای مردان مانند احساس ضربه مکرراست و بسته به ناحیه تحت درمان متفاوت است، با این حال شدت واکنش با جلسات مکرر کمتر می شود زیرا فولیکول ها در اندازه و ضخامت کاهش می یابند.

لیزر موهای زائد آقایان


برای کسانی که آستانه درد پایینی دارند، قبل از لیزر از داروهای ضد درد بدون نسخه استفاده می کنند، کرم بی حس کننده نیز یک گزینه است، اما ممکن است با همه انواع لیزرها کار نکند. بلافاصله پس از لیزر نتایج را خواهید دید؛ با این حال برای دستیابی به حذف دائمی موهای زائد به چند جلسه متوالی لیزر نیاز دارید؛ بسته به رنگ پوست و ناحیه ای که درمان می کنید ممکن است 6 تا 10 جلسه طول بکشد، جلسات لیزر با فاصله 4 تا 6 هفته انجام می شود تا بتوانید چرخه رشد موهای زائد را هدف قرار دهید.


رایج ترین نواحی لیزر موهای زائد در آقایان عبارتند از:

پشت و شانه ها: لیزر موهای زائد این نواحی به دلیل ماهیت سخت دسترسی که دارند می تواند راهی بهینه برای از بین بردن موهای زائد باشد تا ظاهری کاملاً آماده با حداقل رسیدگی داشته باشد.

خط ریش و گردن: برخی از آقایان مستعد سوختگی با تیغ و رشد مداوم در ناحیه حساس گردن هستند، لیزر موهای زائد در این ناحیه می تواند به حفظ خط ریش بالای گردن کمک کند.

سینه، دست ها و پاها: بدنسازان و برخی از ورزشکاران نمی خواهند هیچ مویی روی بدن خود داشته باشند تا بتوانند ماهیچه های خود را بیشتر نشان دهند، در نتیجه لیزر موهای زائد این نواحی میتواند بسیار موثر باشد.

نواحی پایینی بدن: بسیاری از آقایان با لیزر بخش های میانی بدن خود احساس اعتماد به نفس بیشتری می کنند و همچنین باعث کاهش مشکلاتی مانند آکنه و موهای زیر پوستی می شود.

صورت یا سر: برای افرادی که خط ریش پراکنده و بسیار پر دارند، لیزر برای از بین بردن موهای زائد بالای گونه ها موثر است؛ همچنین برخی از مردان که دچار ریزش موی شدید یا پراکنده هستند و تمایلی به کاشت مو ندارند، از لیزر موهای زائد روی سر خود استفاده می کنند تا سر کاملاً طاس داشته باشند.


مزایای لیزر موهای زائد برای آقایان

از آنجایی که مردان موهای ضخیم تر و زبرتری دارند، لیزر موهای زائد به دلیل توانایی آن در کاهش رشد مو بدون ایجاد سوختگی با تیغ، موهای زیر پوستی، یا تحریک مزمن مرتبط با روش های رایج تر حذف مو مانند اصلاح، اپیلاسیون یا وکس می تواند بسیار مفید باشد. مهمترین مزایای لیزر موهای زائد برای آقایان عبارتند از:


1-تکنولوژی ایمن و موثر

دستگاه های لیزر در فناوری لیزر حذف موهای زائد جزء کارآمدترین سیستم کاهش مو در جهان و به شدت ایمن هستند. برخی از دستگاه های لیزر موهای زائد برای مشتریانی با پوست روشن و موهای تیره طراحی شده، در حالی که برخی دیگر روی پوست تیره تر بهترین عملکرد را دارد.


2-کاهش دائمی مو

بر خلاف سایر گزینه های حذف موهای زائد، لیزر موهای زائد به معنای کاهش سریع، قابل اعتماد و دائمی است. لیزر موهای زائد با هدایت نور متمرکز برای هدف قرار دادن فولیکول مو در ریشه کار می کند، در واقع لیزر توانایی رشد مو را بدون ایجاد اختلال یا آسیب به سطح پوست مهار می کند، بنابراین حتی حساس ترین پوست ها نیز قابل درمان هستند.


3-راحت و مقرون به صرفه

با توجه به تنوع دستگاه های لیزر موهای زائد، انجام این روش به طور کلی مقرون به صرفه بوده و در نتیجه با قیمت هر روش دیگری رقابت می کند.

لیزر موهای زائد مردان


آمادگی برای لیزر موهای زائد

مهمترین شرط برای انجام لیزر موهای زائد انجام ندادن اپیلاسیون در بیش از یک ماه اخیر می باشد، زیرا وجود رنگدانه در فولیکول مو لازم است تا لیزر موها را شناسایی کند و درمان موثر باشد. همچنین 2 هفته قبل از لیزر از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید و برنزه کردن خودداری کنید و همیشه پوست را با ضد آفتاب محافظت کنید؛ زیرا پوست برنزه می تواند خطر سوختگی با لیزر را افزایش دهد. حداقل یک هفته قبل از جلسه درمانی لیزر خود از مواد فعال موضعی مانند اسیدها و رتینول ها اجتناب کنید و سطح پوست ناحیه مورد نظر را روز قبل بدون جراحت و سوختگی توسط تیغ یا کرم موبر با کیفیت اصلاح کنید. مهم است که قبل از لیزر موهای زائد تمرین نکنید، زیرا ورزش و تعریق گرما را در بدن حفظ می کند که ممکن است شما را نسبت به لیزر بسیار حساس کند.


مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد در آقایان

ممکن است در نواحی تحت درمان با لیزر موهای زائد مقداری تورم و قرمزی خفیف وجود داشته باشد، که معمولاً پس از چند ساعت برطرف می شود. در مجموع عوارض لیزر موهای زائد بسیار خفیف و کوتاه مدت هستند، برخی از عوارض جانبی نادر نیز عبارتند از تاول زدن و همچنین روشن یا تیره شدن پوست، بنابراین بسیار مهم است که قبل از انجام این روش با پزشک خود در مورد هر گونه شرایط پوستی و عادات یا شرایط پزشکی قبلی صحبت کنید.


حداقل به مدت 24 ساعت پس از لیزر موهای زائد از تراشیدن، اپیلاسیون، لایه برداری، شنا یا سونا، دوش گرفتن با آب بسیار داغ و لباس های تنگ و محدود خودداری کنید. به مدت 2 هفته پس از لیزر از قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور مستقیم خورشید خودداری کنید و همیشه از ضد آفتاب با spf 50+ برای محافظت از پوست و حفظ نتایج و جلوگیری از هیپوپیگمانتاسیون و هیپرپیگمانتاسیون استفاده کنید. در صورت لزوم برای کاهش درد و تورم از یخ استفاده کنید، می توانید پوست خود را با استفاده از یک پاک کننده ملایم تمیز کنید و یا از مرطوب کننده های غیر معطر استفاده کنید. از ورزش کردن به مدت یک یا دو روز بعد از لیزر موهای زائد خودداری کنید، زیرا گرمای بیش از حد تولید شده می تواند پوست شما را بیشتر تحریک کند و عوارض جانبی ایجاد کند.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
021-79958