روش های جایگزین کاشت مو

با افزایش سن، اکثر افراد ریزش مو را با درجات و حالات مختلف تجربه می کنند که متداول ترین آن از نوع الگوی طاسی مردانه می باشد. برخی افراد در سنین جوانی دچار کم پشتی یا طاسی می شوند که معمولا عوامل ژنتیکی و بیماری ها باعث ریزش مو در سنین پایین می شوند. بسیاری از افرادی که با ریزش مو دست و پنجه نرم می کنند، آرزویی جز رشد مجدد موها ندارند. روش های زیادی برای درمان ریزش و بازگرداندن چرخه رشد به موها وجود دارد که یکی از قطعی ترین آنها با نتایج طبیعی و دائمی کاشت مو می باشد.


کاشت مو

کاشت مو روشی تضمینی برای برگرداندن موهای طبیعی و با قابلیت رشد به پوست سر می باشد، البته این روش از ریزش سایر موها جلوگیری نمیکند. کاشت مو شامل برداشت فولیکول های سالم از قسمت های پرتراکم سر یا بدن خود فرد و انتقال آن به قسمت های کم پشت یا طاس سر می باشد. روش های کاشت مو مدرن به حدی توسعه یافته است که علاوه بر نتایج طبیعی، دوره نقاهت کوتاه و عوارض بسیار خفیف و محدودی دارند که با رعایت مراقبت های بعد از کاشت مو به راحتی برطرف می شوند. به طور کلی کاشت مو برای تمام افراد با شرایط جسمی سالم و موهای اهدا کننده پرتراکم مناسب می باشد، اما بهتر است تایید این روش توسط یک پزشک متخصص انجام شود. البته این روش می تواند یک فرآیند پرهزینه نسبت به سایر روش ها باشد (بدون در نظر گرفتن نتیجه نهایی)، به همین دلیل است که بسیاری به دنبال روش های جایگزینی مو بدون جراحی هستند. روش های دیگر درمان ریزش مو معمولاً نسبت به کاشت مو به تعهد و هزینه کمتری نیاز دارند، با این حال نتایج ممکن است در افراد مختلف متفاوت باشد.

روش های جایگزین کاشت مو


روش های جایگزین کاشت مو

به دلایل زیادی افراد ممکن است نخواهند یا نتوانند از کاشت مو بهره ببرند، که خوشبختانه برای این دسته تعدادی جایگزین برای رشد مجدد موها وجود دارد. البته هیچ درمان طبیعی برای ریزش مو وجود ندارد، اما مواردی وجود دارد که می تواند بر شدت آن تاثیر بگذارد مانند رژیم غذایی، سطح فعالیت بدنی و عوامل محیطی. گفته می شود که حفظ رژیم غذایی غنی از مواد مغذی حاوی ویتامین های مهم مانند اسید فولیک، ویتامین B6، ویتامین B12، مس، آهن، روی و ویتامین A الهام بخش رشد فولیکول های مو است. همچنین اجتناب از مواد شیمیایی مانند مواد موجود در اسپری و رنگ مو و اجتناب از استرس که منجر به بی خوابی و عادات غذایی نامناسب می شود نیز راهی عالی برای حفظ سلامت موهای شما است.


شواهد زیادی وجود دارد که از استفاده از درمان های غیر جراحی به عنوان وسیله ای موثر برای دستیابی به رشد مجدد مو یا به حداقل رساندن ریزش مو حمایت می کند. نتایج این روش ها به طور قابل توجهی در افراد مختلف متفاوت است و معمولاً فقط تا زمانی که از درمان استفاده می کنید دوام دارد.


روش های درمانی جایگزین کاشت مو

جایگزین های زیادی برای درمان ریزش مو وجود دارد، از جمله تقویت کننده های رشد مو و روش هایی برای پوشاندن ظاهری طاسی مانند کلاه گیس. گزینه های مختلف برای افراد مختلف با نوع متفاوت ریزش و بودجه در نظر گرفته شده وجود دارد که از نظر اثربخشی و همچنین ریسک متفاوت هستند. اگر دچار ریزش مو هستید یا می خواهید رشد موهای بیشتری داشته باشید، در ابتدا صحبت با یک متخصص کاشت مو یا پزشک متخصص پوست و مو را در نظر بگیرید.


بدیهی ترین جایگزین برای کاشت مو و قطعا کم هزینه ترین آنها طاسی است؛ میلیون ها مرد طاسی خود را پذیرفته اند، اما اگر می خواهید ریزش موهای خود را درمان و کم پشتی آن را جبران کنید اما از پس هزینه کاشت مو برنمی آیید، در ادامه لیستی از روش های جایگزین کاشت مو وجود دارد:


1- پلاسما درمانی غنی از پلاکت PRP

این روش جدیدترین فناوری در درمان مشکلات مو است. در روش پی آر پی از خون خود فرد استفاده می شود، این خون استخراج و پردازش می شود تا یک قسمت حاوی غلظت بالای پلاکت باشد و به صورت استراتژیک در مناطقی از پوست سر که موها در حال نازک شدن یا ریزش هستند تزریق می شود. اگرچه این روش درمانی موثر در بیمارانی که موهای خود را از دست داده اند نیست، اما نتایج به طور کلی در بیماران با موهای نازک خوب بوده است.


2- ماینوکسیدیل یا Rogaine

درمان موضعی ماینوکسیدیل که با نام تجاری روگین فروخته می شود، در کاهش ریزش مو در افرادی که به تازگی شروع به ریزش مو کرده اند موثر است؛ این دارو بدون نیاز به نسخه هم به فروش می رسد. رشد مجدد موها پس از دوره ای حداقل چهار ماهه و به طور کلی فقط در خط مو اتفاق می افتد. با قطع مصرف این دارو مزایای استفاده از آن نیز از بین می رود.


3- فیناستراید

فیناستراید که با نام تجاری Propecia و Finpecia فروخته می شود،کاربردهای وسیع تری نسبت به ماینوکسیدیل دارد، اما این محلول گران تر است و باید به طور نامحدود برای حفظ نتایج مورد استفاده قرار گیرد. برای استفاده از این دارو نیاز به داشتن نسخه پزشکی می باشد و برای درمان طاسی مردان مورد استفاده قرار می گیرد.


4- لیزر درمانی LLLT

این روش از لیزر برای تقویت رشد مو در مردان و زنان استفاده می کند که در حال حاضر طیف وسیعی از ابزارها وجود دارد که برای اداره این درمان استفاده می شود. لیزر درمانی روشی غیر تهاجمی است که ریزش مو را متوقف نمی کند و باعث رشد موهای جدید نمی شود اما ضخامت ساقه مو را افزایش می دهد.


5- مزوتراپی

مزوتراپی یکی از درمان های زیبایی است که کاربردهای فراوانی در جوانسازی پوست و تقویت مو دارد. مزوتراپی مو یک روش غیرتهاجمی است که توسط بی حسی موضعی انجام می شود و موادی مانند عصاره های گیاهی، ویتامین ها و آنزیم ها برای افزایش گردش خون پوست سر و تقویت رشد موها تزریق می شود.

مزوتراپی مو


6- شامپوهایی برای ریزش مو

شامپوهای ریزش مو به طور وسیعی در دسترس هستند و برای بسیاری از افرادی که دچار ریزش مو هستند از اولین انتخاب های درمانی برای رشد مجدد مو می باشند. در صورت تمایل به استفاده از این روش جایگزین کاشت مو، شامپویی حاوی بیوتین برای تقویت فولیکول، کراتین برای افزایش قدرت مو و انعطاف پذیری فولیکول، مسدود کننده های DHT؛ فلز روی؛ وماینوکسیدیل را انتخاب کنید.


7- تونیک های رشد مو

داروهای گیاهی از دیرباز برای درمان ریزش مو استفاده می شده، معمولا این داروهای تقویت کننده در صورت استفاده منظم می توانند مفید باشند. صرف نظر از اینکه کدام گزینه را انتخاب می کنید، با افزایش قدرت در هر تار موهای خود مواجه می شوید.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
021-79958