یکی از بخش هایی که بیانگر احساسات و نشان دهنده جذابیت افراد ابروها هستند که معمولاً به دلایل زیادی از جمله ژنتیک، افزایش سن، حوادث، برداشتن بیش از حد و برخی بیماری ها دچار ریزش می شود. افراد بسیاری برای مقابله با این مشکل روش های آرایشی را انتخاب می کنند که به دلیل نیاز به استفاده روزانه یا ترمیم های ماهانه و نتایج غیر طبیعی محبوبیت خود را از دست داده اند. روش کاشت ابرو که ابروهایی طبیعی با قابلیت رشد را نتیجه می دهد هم برای مردان و هم زنان قابل انجام بوده و امکان رنگ کردن بعد از کاشت ابرو و همچنین حالت دادن به آن نیز وجود دارد.


کاشت ابرو

کاشت ابرو، که گاهی اوقات به نام ترمیم ابرو نیز شناخته می شود، همانند کاشت مو به معنای انتقال فولیکول های مو از ناحیه دیگری از بدن خود فرد به ابروها می باشد که باعث افزایش حجم آنها می شود. افرادی که دارای ابروهای نازک یا دارای اسکار و لکه های طاسی هستند می توانند از روش دائمی و طبیعی کاشت ابرو استفاده کنند، این روش هم می تواند شکل ابروهای شما را ایجاد کند یا آن را پرپشت تر و ضخیم تر کند. برای بدست آوردن نتیجه دلخواه خود نیاز به بررسی و انتخاب یک کلینیک کاشت مو و ابرو معتبر و همچنین یک پزشک کاشت مو متخصص و مجرب دارید که موفقیت پیوند شما را تضمین کنند. زمانی که در حال تحقیق در مورد جراح کاشت ابرو هستید، جراحی را انتخاب کنید که مدارک معتبر داشته، تجربه زیادی در این حوزه داشته و به تمام روش‌های مختلف کاشت مو تسلط داشته باشد تا بهترین روش را برایتان انتخاب کند. کل فرآیند پیوند ابرو معمولاً 2 تا 4 ساعت طول می کشد که بسته به مقدار وسعت ناحیه خالی یا کم پشت، دلایل ریزش ابرو و میزان فولیکول های مورد نیاز میتواند بیشتر هم باشد.

کاشت ابرو


بهبودی بعد کاشت ابرو چقدر طول می کشد؟

کاشت ابرو تحت بی حسی موضعی انجام شده و بخیه یا جراحی در آن وجود نخواهد داشت، بنابراین نیازی به بستری ندارد. بیشتر افرادی که کاشت ابرو انجام داده اند بعد از یک یا دو روز به کار خود برگشته اند و در کنار مراقبت های توصیه شده پزشک روال عادی زندگی خود را از سر می گیرند. تا چند روز بعد از پیوند ابرو پوست سر (محل برداشت فولیکول ها) و ابروها حساس تر هستند و کمی درد و قرمزی دارند که ممکن است داروهای مسکن و ضد التهاب برای کاهش تورم تجویز شود. امکان ایجاد کبودی و تورم نیز وجود دارد که بعد از یک هفته تا ده روز از بین خواهند رفت، پوسته پوسته شدن ابروها بعد از کاشت طبیعی است و نباید به آنها دست بزنید، این پوسته ها  نیز تا ده روز بعد از پیوند می ریزند. دوره نقاهت کاشت ابرو بسیار سریع است و به طور معمول حداکثر در حدود 14 روز رخ می دهد، برای کاهش این مدت زمان و بهبود سریع تر باید مراقبت های بعد از کاشت ابرو را که پزشک ارائه می دهد به دقت دنبال کنید.


نتایج کاشت ابرو

بعد از گذشت دوران بهبودی کاشت ابرو، در هفته های چهارم تا ششم شاهد ریزش برخی از موهای کاشته شده خواهید بود که یک واکنش کاملاً طبیعی است و به آن ریزش شوک گفته می شود. جای هیچ نگرانی نیست، زیرا موهای جدید ابروها در ماه های دوم و سوم بعد از پیوند شروع به رشد می کنند و پس از شش ماه، ابروهای کاشته شده به طور یکنواخت رشد خواهند کرد. نتیجه نهایی کاشت ابرو معمولا حدود یک سال پس از پیوند قابل مشاهده است و برای برخی افراد ممکن است تا یک سال و نیم نیز طول بکشد. در صورتی که بعد از مشاهده نتیجه نهایی کاشت ابرو راضی نباشید و اگر بانک موی مناسب داشته باشید می توانید مجددا این روش را برای افزایش تراکم ابروهایتان بکار بگیرید.


از آنجایی که در کاشت ابرو معمولاً از فولیکول های موی سر برای پیوند استفاده می شود، ابروهای کاشته شده به رشد خود ادامه می دهند و بنابراین باید به طور مرتب کوتاه شوند. با گذشت زمان و آراستن مداوم ابروها، موهای پیوند شده به آرامی شروع به سازگاری با الگوی رشد و ویژگی های موهای ابروی موجود می کنند.

دوام کاشت ابرو


کاشت ابرو تا چند سال دوام دارد؟

فولیکول های موی استخراج شده از نواحی که در مقابل ریزش مقاومند، مانند پشت سر و بالای گوش ها می باشند و به همین دلیل در صورت پیوند موفق به ابروها، فولیکول های مو پیوند شده ویژگی های منشأ خود را حفظ می کنند و تا آخر عمر به رشد خود ادامه می دهند. شرایط هر متقاضی کاشت ابرو متفاوت است و هیچ درمانی نمی تواند سطح ضخامت مو و طول عمر موهای طبیعی فرد را تضمین کند. برای انجام کاشت ابرو اولین قدم رفع دلیل ریزش ابروها می باشد تا بعد از پیوند، فولیکول های کاشته شده را در خطر ریزش قرار ندهد.


نتایج کاشت ابرو می تواند دائمی باشد اما مدت زمان این ماندگاری به عوامل مختلفی بستگی دارد. سن، شرایط سلامتی جسمی، سبک زندگی و بسیاری عوامل دیگر از طرف خود فرد هستند که می توانند بر دوام کاشت ابرو تاثیر بگذارند. برای اطمینان از موفقیت عمل باید یک جراح معتبر کاشت مو انتخاب کنید تا انتخاب های درستی مانند محل مناسب بانک مو و روش درست پیوند را داشته باشد و در طول عمل پیوند به فولیکول های پیوندی هیچ آسیبی وارد نشود. عوامل دیگری مانند پیروی از مراقبت های بعدی توصیه شده توسط جراح، استفاده از محصولات یا روش های تقویت رشد ابرو نیز می توانند بر ماندگاری کاشت ابرو تاثیر داشته باشند. ممکن است به مرور زمان ریزش طبیعی ابروهای خود را مشاهده کنید که دلایل مختلفی مانند افزایش سن یا بیماری می تواند باعث آن شود، اما به طور معمول تفاوت محسوسی ایجاد نخواهد کرد. میزان شدیدتر ریزش موهای سر و بدن می تواند طول عمر کاشت ابرو را تحت تاثیر قرار دهد و در برخی موارد ممکن است فرد در طول عمر خود به بیش از یک کاشت ابرو نیاز داشته باشد تا به نتیجه مطلوب برسد.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
021-79958