در سال های اخیر داشتن ابروهای پرپشت و ضخیم یکی از موارد مهم در زیبایی افراد به شمار می رود؛ به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال روش های موقت و دائم برای پر شدن ابرو هستند. دلایل ریزش ابرو در آقایان و بانوان متفاوت و شامل آسیب دیدگی، عدم تعادل هورمون ها، مرتب کردن بیش ازاندازه، وراثت، بیماری، لاغر شدن یکباره و افزایش سن می باشد. مدادهای ابرو، میکروبلیدینگ، هاشور و تاتو روش های موقت و دائمی برای ترمیم ظاهر ابرو هستند که علاوه بر نیاز مداوم به ترمیم، از نظر ظاهری نیز طبیعی نمی باشند. کاشت ابرو مردان و زنان، که گاهی اوقات ترمیم ابرو نیز نامیده می شود، با انتقال فولیکول های مو از ناحیه دیگری از بدن که معمولاً قسمت پشتی پوست سر است، شکل و حجم ابروها را تقویت می کند. در طول دهه گذشته، پیشرفت در تکنیک های جراحی و فناوری باعث شده که پیوند ابرو به قدری طبیعی شود که عملاً غیر قابل تشخیص باشد و اعتماد به نفس بسیاری از افراد را باز گردانده است.


آیا کاشت ابرو برای مردان امکان پذیر است ؟

عمل زیبایی کاشت ابرو در مردان یکی از تکنیک های زیبایی است که در حال حاضر در بسیاری از مراکز زیبایی معتبر در حال انجام است. ابرو از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در چهره هر فردی است، چرا که ابرو احساسات شما را مانند غم، شادی، هیجان و را نشان می دهد. بنابراین چنانچه ابروهای شما دچار ریزش و کم پشتی شوند، می تواند معضل بزرگی به دنبال داشته باشد که پیوند ابرو Eyebrow Transplant به عنوان راه حلی ایده آل برای این مشکل به شمار می رود. در این مقاله کاشت ابرو برای مردان را مورد بررسی قرار می دهیم، با ما همراه باشید.


اولین قدم در روند کاشت ابرو، انتخاب کلینیک و پزشک می باشد؛ انتخاب پزشک متخصص کاشت ابرو برای آقایان در نتیجه نهایی اهمیت بسیاری دارد؛ به همین دلیل پزشک مورد نظر علاوه بر داشتن مجوزها و مدارک مربوطه باید تجربه زیادی در کاشت ابرو نیز داشته باشد. انجام مراحل کاشت ابرو برای مردان با توجه به ضخامت و تعداد تارهای پیوندی، بین 2 تا 4 ساعت طول می کشد و معمولا بین 50 تا 350 تار مو در هر ابرو پیوند می شود. کاشت ابرو معمولا به سه روش انجام می شود، FUE، FUT و SUT؛ که تفاوت آنها در استخراج مو و نحوه تهیه فولیکول ها از قسمت اهدا کننده می باشد.

کاشت ابرو برای آقایان


مراحل اصلی کاشت ابرو در مردان

عمل زیبایی کاشت ابرو طبیعی در مردان مانند هر روش تکنیک زیبایی دیگری شامل مراحلی است که معمولا این مراحل در تمامی روش ها به یکدیگر بسیار شبیه اند. در ابتدا لازم است بگوییم که قبل از کاشت ابرو برای آقایان، یک جلسه ی مشاوره برگزار خواهد شد که در این جلسه مشاوره هایی در رابطه با عمل زیبایی کاشت ابرو مباحثی مطرح می شود. بدین معنی که لازم است شما در این جلسه آنچه از کاشت ابروی خود انتظار دارید را به طور کامل برای پزشک متخصص خود بیان نمایید تا در نهایت پزشکتان بتواند ابروی دلخواه شما را در این عمل زیبایی، طراحی نماید.


کاشت ابرو آقایان با تزریق بی حسی موضعی آغاز می شود؛ لازم است که این بی حسی هم در منطقه ی اهداکننده و هم در منطقه ی پذیرنده که همان ابرو است، اعمال گردد تا در حین عمل پیوند، بیمار درد کمتری را حس کند. در مرحله ی بعدی فولیکول های مو مناسب توسط پزشک معمولا از پشت سر و بالای گوش های متقاضی برداشته می شود، وجود این فولیکول ها این اطمینان را می دهد که با ریزش موهای اولیه منتقل شده، موهای جدید ابرو قادر به رشد هستند. سپس این فولیکول ها در قسمت ابرو با ایجاد سوراخ های ریزی جایگزین خواهند شد، این مرحله نیازمند این است که پزشک شما از مهارت و تجربه ی کافی برخوردار باشد چرا که فولیکول های مو باید در زاویه ی درستی قرار بگیرند تا خواب ابرو بهم نریزد.


بعضی مواقع لازم است که آقایان برای کسب نتیجه ی دلخواه در عمل زیبایی کاشت ابرو در جلسه ی دیگری علاوه بر جلسه ی اصلی کاشت ابرو طبیعی نیز شرکت نمایند تا پزشک بتواند ابروهای شخص را به تراکم مورد نظر وی برساند. در طی مراحل پیوند ابرو لازم است که فرد حتما آرامش خود را حفظ نموده و در کار پزشک اختلالی ایجاد نکند تا نهایتا پزشک بتواند کاشت را به پایان برساند و نتیجه ی لازم در پیوند ابرو کسب شود.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

مزایا و معایب کاشت ابرو آقایان

امروزه حدود یک سوم متقاضیان کاشت ابرو آقایان هستند که به دلیل بزرگ بودن ناحیه ابرو و نیاز به پیوندهای بیشتر، معمولا روند طولانی تری در زمان کاشت طبیعی ابرو را سپری می کنند. کاشت ابرو یکی از محدود عمل های زیبایی است که نیاز به دوره نقاهت و ریکاوری نداشته و بیمار می تواند پس از انجام پیوند به روال عادی زندگی خود برگردد؛ البته برای جلوگیری از عوارض جانبی باید به توصیه های پزشک در خصوص مراقبت های بعد از کاشت ابرو کاملا توجه کنید. همانطور که گفته شد انتخاب پزشک متخصص باعث کاهش عوارض کاشت شده و شرکت در جلسه مشاوره پیش از روز پیوند می تواند به پزشک در رسیدن به نتیجه دلخواهتان کمک کند.


از مهمترین مزایای کاشت ابرو در آقایان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

✔ موهای رشد کرده در ابروها طبیعی و از موهای خود متقاضی می باشد.

✔ نتیجه با توجه به بدن فرد و مراقبت های بعد از کاشت ابرو دائمی می باشد.

✔ عمل کاشت ابرو بدون نیاز به بیهوشی انجام می شود.

✔ پیوند ابرو عوارض جانبی نداشته و ممکن است درد و خونریزی بسیار کمی در زمان جراحی داشته باشد.

✔ باعث پوشش جای زخم یا رفع عدم تقارن ابروها در صورت می شود.


معایب کاشت ابرو برای مردان عبارتند از:

✔ زمان مشاهده نتیجه نهایی کاشت ابرو برای مردان و زنان معمولا طولانی می باشد.

✔ در هر عمل کاشتی معمولا تمام موهای پیوند شده رشد نمی کنند و ممکن است فاصله ریزی در بین تارهای ابرو مشاهده شود.

ماندگاری کاشت ابرو


ماندگاری و دوام کاشت ابرو برای مردان

تا چند روز بعد از کاشت ابرو متوجه پوسته هایی در اطراف و روی ابروها می شوید که نهایتا تا یک هفته به خودی خود بهبود می یابند. مهمترین قسمت ریکاوری بعد از کاشت ابرو، ریزش آنها پس از چند هفته می باشد که به هیچ عنوان جای نگرانی ندارد، زیرا پس از 2 تا سه ماه موهای ریخته شده مجددا به صورت طبیعی رشد می کنند؛ نتیجه نهایی و دائمی کاشت ابرو مردان پس از هشت تا 12 ماه بسته به بدن افراد قابل مشاهده است.


کاشت ابرو در افراد مختلف به دلیل اینکه مو و پوست و همچنین سیستم ایمنی متفاوتی از هم دارند، نتایج گوناگونی نیز به دنبال خواهد داشت. در حقیقت ماندگاری موهای تازه کاشته شده پس از کاشت ابرو در افراد بستگی به مراقبت های آنان دارد؛ بنابراین اینکه به طور دقیق بتوانیم بگوییم که کاشت ابرو در یک فرد چقدر دوام خواهد داشت، ممکن نیست. اما با توجه به تحقیقات حاصله می توان گفت که به طور متوسط میزان ماندگاری موها پس از کاشت ابرو حداقل حدود 3 تا 5 سال است. در طی این دوره لازم است که شخص به فولیکول های تازه کاشته شده آسیبی نرساند و به دلیل اینکه رشد این موها نسبت به ابروهای طبیعی بیشتر است، به طور منظم آنها را اصلاح کند. ماندگاری موها پس از عمل زیبایی کاشت ابرو طبیعی به عواملی مانند انتظارات شخص از عمل زیبایی کاشت ابرو طبیعی و مهارت پزشک معالج نیز بستگی دارد؛ در ضمن می توان این مورد را نیز اضافه کرد که رژیم غذایی و سبک زندگی فرد پس از کاشت ابرو در ماندگاری فولیکول های تازه کاشته شده بی تاثیر نیست.


عوامل تاثیر گذار در ماندگاری کاشت ابرو در مردان

همانطور که قبلا نیز ذکر کردیم عوامل مختلفی در ماندگاری کاشت ابرو آقایان تاثیرگذار هستند. به عنوان مثال می توان بیان کرد که بانک موی فرد یکی از معیار های موثر در پیوند ابرو است؛ در واقع چنانچه فولیکول های مویی که از منطقه ی اهدا کننده برداشته می شوند، ضعیف باشند و رشد کافی نداشته باشند نمی توان انتظار داشت که کاشت ابرو طبیعی ماندگاری طولانی مدتی داشته باشد. در چنین افرادی پیشنهاد می شود که در عمل زیبایی کاشت ابرو یا از فولیکول های موی سایر نواحی بدن یا از موها و الیاف مصنوعی استفاده گردد. البته ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که معمولاً پس از گذشت دوره ای از عمل زیبایی کاشت ابرو نیاز به ترمیم پیدا میکند تا فولیکول های از بین رفته جایگزین شوند و ابرو به حالت اولیه ی خود پس از پیوند بازگردد.


همانطور که می دانید ریزش ابروها تنها مختص خانم ها نبوده و بسیاری از مواقع آقایان نیز درگیر این مسئله هستند. در حقیقت ریزش ابرو ممکن است که به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد؛ به طور مثال می توان گفت که ریزش ابرو در آقایان می تواند به علت دلایلی مانند استرس های کاری، حوادث، بیماری های مختلف ژنتیکی و یا به هم ریختن هورمون ها اتفاق بیفتد. البته باید بگوییم که خوشبختانه با پیشرفت علم پزشکی و تکنولوژی امکان این امر فراهم شده تا افرادی که به هر دلیلی دچار ریزش ابرو می شوند، با پیوند ابرو، از داشتن ابروهای طبیعی بهره مند شوند. این امر یعنی کاشت ابرو طبیعی برای آقایان نیز امکان پذیر و دارای مراحل مختص به خود است و عوامل مختلفی که گفته شد در ماندگاری آن تاثیرگذار می باشد.


مراقبت های پس از کاشت ابرو جهت افزایش ماندگاری

همانطور که عواملی مانند پزشک و مرکز زیبایی و بانک مو و در ماندگاری پس از کاشت ابرو آقایان موثر است، مراقبت های شما نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین لازم است که در اینجا برخی نکات را در رابطه با مراقبت های بعد از پیوند ابرو یادآور شویم. ابتدا باید بدانید که پس از کاشت ابرو در آقایان ممکن است که عوارضی چون کبودی تورم و خون مردگی در اطراف چشم ها در قسمت ابرو پدیدار گردد که این عوارض جانبی ماندگار نیستند و با گذشت تقریبا یک هفته همه ی این عوارض محو خواهند شد. از طرفی لازم است که فرد پس از عمل زیبایی کاشت ابرو طبیعی بهداشت را در این ناحیه رعایت نموده و از آلوده شده آن جلوگیری نماید چرا که در غیر اینصورت ممکن است که پس از کاشت ابرو دچار عفونت شده و مسائل بعدی را در پی خواهد داشت. همچنین شما باید بدانید پس از عمل زیبایی کاشت ابرو طبیعی و در طی روند بهبود رشد موها که معمولا شش ماه الی یک سال به طول می انجامد، از به کار بردن موچین و همچنین اصلاح ابرو به وسیله ی وکس خودداری نماید چرا که هر یک از موارد ذکر شده آسیب های جبران ناپذیری به فولیکول های تازه کاشته شده می رساند.


شما می توانید با رعایت نکاتی که پزشک متخصص در جلسه ی مشاوره بیان می کند، به فرآیند درمان و رشد موها پس از عمل زیبایی کاشت ابرو طبیعی کمک شایانی نمایید.

مراقبت های بعد از کاشت ابرو


هزینه کاشت ابرو برای آقایان

عمل جراحی کاشت ابرو در واقع نوعی کاشت مو است که بر ناحیه دیگری انجام می شود و تکنیک کاشت ابرو برای آقایان تفاوت کمی با کاشت ابرو بانوان دارد. عمل کاشت ابرو یک عمل زیبایی محسوب می شود و معمولا در تمام کشورها تحت پوشش بیمه درمانی نیست؛ البته طبق یک استثناء اگر بر اثر یک تصادف یا وضعیت پزشکی ابرو به صورت اساسی از بین برود ممکن است بیمه هزینه کاشت را متقبل شود. همانطور که گفته شد کاشت ابرو از طریق روش های متفاوتی انجام میشود که عامل مهمی برای تاثیر بر هزینه عمل خواهد بود. کلینیک های متفاوت بازه مختلفی برای هزینه کاشت ابرو مردان ارائه می کنند که دلیل آن علاوه بر روش کاشت به عوامل مختلفی از جمله دستگاه های پیشرفته و اورجینال و کاشت توسط تکنسین ها یا پزشک متخصص بستگی دارد. وسعت ناحیه پیوند، تعداد فولیکول های مورد نیاز را مشخص می کند و همین امر نیز تاثیر فراوانی بر قیمت کاشت ابرو آقایان خواهد گذاشت. شهرت و مهارت پزشک نیز عاملی تعیین کننده در هزینه کاشت ابرو می باشد که قطعا پزشک با تجربه بیشتر می تواند جراحی راحت تر و نتیجه بهتری به شما بدهد.


البته برخی کلینیک ها به دلیل محل قرارگیری یا شهرت پزشک هزینه ای گزاف را از شما درخواست می کنند، باید توجه داشته باشید قیمت بالا نشان دهنده مهارت پزشک یا نتیجه قطعی نمی باشد. از طرف دیگر برخی کلینیک ها برای جذب مشتری با ارائه هزینه کاشت ابرو بسیار پایین، از تجهیزات و دستگاه ها یا روش های کاشت قدیمی استفاده می کنند که نتیجه ای موقت یا نامناسب را می دهد؛ گاهی نیز منجر به بروز عوارض بسیاری خواهند شد. در نتیجه جستجو در خصوص انتخاب پزشک و کلینیک برای کاشت ابرو اهمیت بسیاری دارد و به متقاضیان توصیه می شود پیش از اقدام در این خصوص به خوبی تحقیق کنند.


در پایان باید بگوییم که طبق آنچه گفته شد کاشت ابرو در آقایان پروسه ی مخصوص به خود را داشته و در صورت لزوم باید جلسه ی کاشت یکبار دیگر تکرار گردد. در مورد ماندگاری موهای ابرویی که در پیوند کاشته شده اند نیز باید عنوان کنیم که فاکتورها و عوامل بسیار متعددی دخیل اند و همه ی این عوامل به هم دست می دهند تا نهایتا شما به آنچه از ابروهای خود تصور دارید در پیوند ابرو دست یافته و نتیجه نهایی کار کاملا مطابق میل شما باشد.


یکی از معتبرترین مراکز در زمینه کاشت مو و کاشت ابرو مرکز زیبایی تهران بیوتی می باشد که با بهره گیری از پزشکان متخصص و همچنین بهترین بروزترین امکانات آماده ارائه خدمات با شما عزیزان می باشد.


نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
021-79958