تفاوت جراحی بینی گوشتی و استخوانی

انجام جراحی بینی در ایران

عمل جراحی بینی یکی از عمل های زیبایی متداول در بین جراحی های زیبایی مخصوصا در ایران می باشد و یکی از اصل های مهم عمل بینی تفاوت جراحی بینی گوشتی و استخوانی است. بسیاری از افراد به دلایل مختلفی از جمله مواجه با حوادثی نظیر تصادفات، دچار تغییری در فرم و اندازه بینی خود شده و از وضعیت موجود راضی نمی باشند؛ عده ای نیز از فرم، اندازه و یا ظاهر طبیعی بینی خود راضی نبوده و تصمیم به انجام عمل زیبایی بینی میگیرند. در نتیجه اگر شما نیز از فرم بینی خود راضی نمی باشید، خواهید توانست از رینوپلاستی برای زیباسازی بینی و افزایش جذابیت چهره خود استفاده نمایید.


جراحی بینی استخوانی چیست و چگونه انجام می شود؟

جراحی زیبایی بینی نوعی درمان زیبایی بوده که میتواند اهدافی نظیر تغییر ظاهر بینی و یا کمک به بهبود تنفس داشته و یا هر دو باشد. اگر به ساختار بینی توجه کرده باشید، متوجه خواهید شد که قسمت فوقانی بینی استخوانی و قسمت پایین آن غضروف است. با توجه به انتظارات شما از جراحی بینی و اهدافی که در نظر دارید، رینوپلاستی می تواند هر یک از 3 قسمت استخوان، پوست و یا غضروف را تغییر دهد. بسته به نوع پیچیدگی عمل جراحی بینی شما، پزشک متخصص باید بی حسی موضعی و یا بیهوشی عمومی استفاده نماید تا دردی حس ننماید؛ حتما قبل از شروع درمان با پزشک خود درباره دارو بیهوشی و نحوه انجام آن مشورت نمایید.

جراحی بینی


برای انجام جراحی بینی گوشتی، پزشک متخصص یک برش کوچک خارجی به پایه بینی و مابین سوراخ های بینی ایجاد خواهد کرد و تغییرات لازم را توسط جابجایی استخوان و غضروف ها انجام خواهد داد. جراح شما برای انجام عمل زیبایی بینی، استخوان ها و غضروف هایی که در داخل بینی موجود می باشند را، مجددا طبق خواسته شما و دانش خود تنظیم کرده و یا حتی اضافه و کم خواهد کرد.


در کل جراحی بینی زیبایی برای 4 هدف انجام خواهد شد:

1. تغییر خط الراس بینی

2. تغییر نوک بینی

3. تغییر اندازه بینی

4. کوچک کردن بینی از عرض


برای تغییرات کوچک جراحی بینی استخوانی، پزشک متخصص از غضروف های موجود در انتهای گوش و یا بینی شما استفاده خواهد کرد. اما در شرایطی که بینی به شدت آسیب دیده باشد و برای تغییرات بزرگ، پزشک از غضروف های ناحیه دنده، ایمپلنت و یا استخوان قسمت های دیگر بدن استفاده خواهد کرد. بعد از ایجاد تغییرات در ناحیه بینی، پزشک پوست بینی را در جای خود تنظیم کرده و برش های زده شده را بخیه خواهد زد. اگر ناحیه موجود در بدن سوراخ های بینی بیمار کج شده باشد، پزشک خواهد توانست برای بهبود تنفس بیمار غضروف و یا استخوان آن ناحیه را اصلاح نماید. بعد از تمام شدن روند عمل زیبایی بینی، پزشک متخصص رینوپلاستی شما را به یک اتاق منتقل خواهد کرد و پس از گذشت یک روز در صورت داشتن علائم عادی به خانه باز خواهید گشت.


جراحی بینی گوشتی چیست و چگونه انجام می شود؟

رینوپلاستی گوشتی نیز نوعی عمل زیبایی بینی بوده که با انجام آن گوشت های اضافی برداشته شده و بیمار به بینی به فرم دلخواه خود دست پیدا خواهد کرد. در جراحی بینی گوشتی پزشک متخصص ابتدا بیمار را بیهوش کرده و سپس شروع به انجام عمل زیبایی بینی خواهد کرد. لازم به ذکر است که نحوه انجام جراحی بینی گوشتی با بینی استخوانی تقریبا یکسان خواهد بود یعنی نحوه اعمال بیهوشی، نحوه برش ها و بخیه ها و غیره مشابه یکدیگر می باشند و تنها تفاوت آنها در نحوه تغییرات زیبایی می باشد. در رینوپلاستی گوشتی پزشک پوست و گوشت اضافی موجود در ناحیه بینی بیمار را برداشته و طبق الگوی خاصی فرم بینی بیمار را تنظیم خواهد کرد.

جراحی بینی گوشتی


پزشکان همچنین خطوط بینی را در رینوپلاستی محو خواهند کرد تا زیبایی بینی دو چندان شود.


تفاوت های ناشی از جراحی بینی استخوانی و گوشتی

عمل زیبایی بینی گوشتی و استخوانی شباهت های زیادی به یکدیگر خواهند داشت در واقع در نحوه انجام عمل جراحی بینی تفاوتی حس نخواهید کرد. در رینوپلاستی استخوانی و یا گوشتی پزشک در ابتدا برش هایی زده، تغییرات لازم را اعمال کرده و سپس برش ها را بخیه خواهد زد. در بینی های گوشتی، پوست دارای عضلات ضخیم و چربی در داخل آن موجود می باشد.


یکی از تفاوت های موجود بین بینی های گوشتی و بینی های استخوانی غضروف موجود در آنها می باشد. در بینی های گوشتی، غضروف موجود نازک بوده در حالی که بینی های استخوانی دارای غضروف های ضخیم تری خواهند بود. از دیگر تفاوت های بینی های استخوانی و گوشتی میتوان به میزان تغییرات آنها اشاره کرد. بینی های استخوانی نسبت به بینی های گوشتی بیشتر آسیب پذیرترند و تغییرات دائمی بیشتری خواهند داشت. زیرا در طی سالیان طول غضروف و استخوان های تغییر خواهند کرد این در حالیست که بینی ها گوشتی چنین مشکلاتی نخواهند داشت اما انجام جراحی بینی گوشتی دشوارتر خواهد بود. در جراحی بینی های گوشتی پزشک از ایمپلنت های گوشتی برای حفظ تغییرات عمل زیبایی بینی استفاده خواهد کرد تا بینی فرم زیبایی به خود بگیرد در حالی که در رینوپلاستی استخوانی به دلیل وجود استخوان و غضروف چنین ایمپلنت هایی وجود نخواهد داشت. بطور کل به جز موارد گفته شده، تفاوت های زیادی مابین عمل زیبایی بینی استخوانی و جراحی بینی گوشتی وجود نخواهد داشت.


هزینه های ناشی از جراحی بینی استخوانی و گوشتی

هزینه های عمل های زیبایی مانند جراحی بینی یکی از مهمترین نکات قابل توجه قبل از انجام عمل خواهد بود. در بعضی از مواقع بیمه هزینه جراحی بینی را پرداخت خواهد کرد البته این امر بستگی به بیمه نامه خواهد داشت. قبل از انجام رینوپلاستی، پزشک به شما کمک خواهد کرد تا مجوز کتبی را از شرکت بیمه خود دریافت نمایید. همچنین توجه داشته باشید که در بعضی از مواقع بیمه بخشی از هزینه درمان را متقبل خواهد شد در این صورت تامین هزینه ناشی از عمل زیبایی بینی برای بیمار آسان تر خواهد بود.


از عواملی که میتواند بر افزایش و یا کاهش هزینه جراحی بینی گوشتی و استخوانی تاثیر بگذارد، میتوان به پیچیدگی عمل جراحی، مهارت پزشک متخصص و منطقه ای که پزشک شما در آنجا فعالیت می کند، اشاره کرد. در نتیجه نمی توان درباره هزینه رینوپلاستی مبلغ دقیقی را منتشر کرد. اما همواره به یاد داشته باشید که اولویت خود را مهارت پزشک خود قرار دهید نه هزینه جراحی بینی؛ زیرا نتایج حاصل از جراحی بینی، دائمی خواهند بود پس بهتر است پزشک ماهری را برای انجام رینوپلاستی انتخاب نمایید تا در نهایت از فرم جدید بینی خود راضی باشید. البته نمی توان ادعا کرد که هزینه بالا دلیلی بر مشاهده نتایج بهتر خواهد بود در نتیجه قبل از انجام عمل زیبایی بینی به خوبی تحقیق نمایید.

عمل بینی


انتخاب درست بین جراحی بینی استخوانی و گوشتی

انتخاب نحوه انجام جراحی بینی گوشتی با استخوانی به عهده پزشک خواهد بود. در واقع پزشک طبق مجموعه ای از اطلاعات که در ادامه به آنها اشاره شده ، نوع بینی را مشخص کرده و بر طبق آن عمل زیبایی بینی را آغاز خواهد کرد. موارد زیر از ویژگی های بینی گوشتی می باشند:

1. پوست ضخیم روغنی با منافذ آشکار

2. نوک بینی پرچرب

3. تیغه های بینی ضخیم

4. گستردگی بینی در قسمت پایین

5. دارای غضروف های نازک و ضعیف

6. تیغه بینی بالا از کنار

.مشخصات گفته شده موجب حجیم شدن و گسترده تر شدن بینی خواهند شد


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
021-79958