تفاوت کاشت ابرو با تاتو ابرو

یکی از نشانه های افزایش سن در افراد، کم حجم شدن و ریزش موها و ابروها خواهد بود؛ زیرا یکی از دلایل موثر بر ریزش ابرو افزایش سن می باشد. به همین دلیل برای بازگرداندن زیبایی، جذابیت و جوانی در چهره خود می توانید کاشت ابرو eyebrow transplant طبیعی استفاده نمایید. این عمل زیبایی برای افرادی مناسب می باشد که به دلایلی از جمله افزایش سن، بیماری، استفاده مکرر از مواد شیمیایی مخصوصا رنگ ها و مدادهای مخصوص ابرو و غیره دچار ریزش ابروهای دائمی شده اند.

تفاوت کاشت ابرو با تاتو ابرو


تفاوت کاشت ابرو با تاتو ابرو را در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم تا بتوانید روش مناسب خود را انتخاب کنید.


کاشت ابرو چیست و چگونه انجام می شود؟

عمل زیبایی کاشت ابرو یکی از عمل های زیبایی محبوب مخصوصا در بین زنان بوده که موجب افزایش اعتماد به نفس و زیبایی در بین افراد خواهد شد. یکی از نکات مثبت پیوند ابرو در مقایسه با سایر عمل های زیبایی، عدم نیاز به مراقبت شدید و بستری در بیمارستان خواهد بود. برای جلوگیری از احساس درد در طول انجام عمل زیبایی کاشت ابرو طبیعی، از بی حسی موضعی استفاده خواهد شد و ممکن است پزشک برای شما قرص آرامبخش پیش از پیوند و مسکن بعد از پیوند تجویز کند. به دلیل حساسیت ناحیه ابرو پزشک متخصص برای دستیابی به نتایج عالی، با ظرافت و دقت بالایی کار می کند همچنین در اینصورت متقاضیان کاشت ابرو از نتایج نهایی پیوند راضی خواهند بود. برای مشاهده یک نتیجه عالی و طبیعی برای انجام عمل کاشت ابرو ، بین 250 تا 400 فولیکول موی سالم نیاز خواهد بود که با توجه به وسعت ناحیه گیرنده، این تعداد متغیر می باشد.


در کاشت ابرو مدرن همانند عمل کاشت مو، از روش FUE استفاده خواهد شد، این روش به دلیل ظرافتی که دارد در عین طبیعی بودن، حداقل عوارض را به همراه خواهد داشت. در روش FUE پزشک از ناحیه اهدا کننده فولیکول های مو را به صورت جداگانه  برداشت کرده و در نقاط و نواحی دچار ریزش در ابرو پیوند خواهد زد. علت دقت بالا و ظرافت در عمل زیبایی کاشت ابرو، کاشتن فولیکول های جدا شده در راستای ابروهای طبیعی فرد خواهد بود تا اطمینان خاطر پیدا کنید که به شکل کاملا مشابه ابروها قرار میگیرند و یک نمای یکنواخت و کامل به وجود خواهد آورد. نیاز است که پس از پیوند ابرو تقریبا هر 4 هفته یک بار ابروهای خود را تمیز و آراسته نمایید زیرا فولیکول های کاشته شده در ابرو از موهای پشت سر برداشته شده و با ویژگی های مو در حال رشد می باشند.

کاشت ابرو


آیا می توان تاتو ابرو را جایگزین کاشت ابرو کرد؟

هر یک از دو روش کاشت ابرو و تاتو ابرو دارای ویژگی های مختص به خود هستند که درباره این ویژگی ها در ادامه بیشتر توضیح داده خواهد شد. اما اگر به دنبال زیبایی بخشیدن به ابروهای خود می باشید، باید به این نکته توجه داشته باشید که استانداردهای زیبایی در حال رشد و تغییر هستند. شاید مدلی که اکنون مد می باشد در آینده از مد افتاده شود، شاید ابروهای پهن و کشیده در حال حاضر مد شده باشد؛ اما به این نکته توجه داشته باشید که کدام مدل ابرو و چه روشی به چهره ی شما جذابیت بیشتری اضافه خواهد کرد.


اگر قصد تغییر در چهره اما کوتاه مدت را دارید، به شما تاتو ابرو پیشنهاد داده خواهد شد، زیرا ماندگاری تاتو ابرو در مقابل کاشت ابرو کم بوده و مدت زمان کوتاهی باقی خواهد ماند، در نتیجه برای شما بهترین گزینه خواهد بود. البته گفته میشود که تاتو ابرو نتایجی دائمی دارد، اما همانطور که ممکن است دیده باشید تاتوها بعد از مدتی کم رنگ شده و زیبایی خود را از دست می دهند. در این صورت یا اگر در شرایطی قرار دارید که نمی توانید از تاتو استفاده نمایید قطعا پیوند ابرو بهترین گزینه خواهد بود. ماندگاری کاشت ابرو بالاتر بوده و نتیجه زیبایی بیشتری داشته و نسبت به تاتو ابرو، طبیعی تر به نظر خواهد رسید در نتیجه محبوبیت زیادی در بین افراد پیدا کرده است.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

تفاوت های تاتو ابرو و کاشت ابرو در چیست؟

تاتو و کاشت ابرو دو روش برای از بین بردن مناطق خالی مابین ابروها می باشند؛ تفاوت کاشت ابرو با تاتو ابرو را در ادامه به صورت جزئی تر بیان خواهیم کرد.

تفاوت های تاتو ابرو و کاشت ابرو


الف) کاشت ابرو طبیعی

برای کاشت ابرو طبیعی از موهای سر افراد به عنوان مناطق اهدا کننده استفاده خواهد شد، از نقاط اهدا کننده فولیکول های مو برداشته شده و در ناحیه ابروها کاشته خواهد شد. موهایی که استخراج می شوند باید بافت و ظاهری همانند ابروها داشته باشند، به همین دلیل معمولاً پشت سر و بالای گوش ها به عنوان بانک مو انتخاب می شوند. برخلاف تاتو ابرو، نتایج حاصل از پیوند ابرو به گونه ایست که کاندید کاشت ابرو توانایی اصلاح، موم و یا حتی بند انداختن ابرو را بعد از مدت مشخصی دارا می باشد. همچنین نتایج نهایی حاصل از کاشت ابرو دائمی خواهد بود، زیرا موهای استخراج شده در برابر ریزش مقاومند. همانطور که گفته شد برای کاشت ابرو از روش FUE استفاده خواهد شد که در این روش با استفاده از یک میکروپانچ فولیکول ها جدا شده و در محل مورد نظر کاشته خواهند شد. استفاده از این روش موجب می شود که فولیکول ها بدون هیچ گونه آسیب دیدگی کاشته شده که تراکم بیشتری را نتیجه خواهد داد و همچنین تعداد زخم ها به حداقل میرسد تا جای آنها قابل مشاهده نباشد. بسیاری از افراد که در حوادثی مانند سوختگی و غیره ابروهای خود را از دست داده اند قادر خواهند بود که از کاشت ابرو استفاده نمایند.


ب) تاتو ابرو

تاتو ابرو برخلاف کاشت ابرو نتایج و آثار دائمی نداشته و پس از مدتی کمرنگ شده و یا از بین خواهد رفت. به دلیل اختلاف در نوع پوست افراد، برخی از پوست ها جوهر موجود در تاتو را بهتر از سایر پوست ها حفظ کرده که در این صورت ماندگاری افزایش خواهد یافت. یکی دیگر از برتری های کاشت ابرو طبیعی نسبت به تاتو ابرو، تعداد جلسات مورد نیاز برای رسیدن به نتیجه دلخواه خواهد بود؛ در عمل زیبایی کاشت ابرو فرد متقاضی تنها طی یک جلسه به نتیجه نهایی دست پیدا خواهد کرد اما در تاتو، برخی از افراد به دو یا چند جلسه برای رسیدن به ایده آل ابروهای خود احتیاج خواهند داشت. همچنین توجه داشته باشید که در تاتو ابرو برخلاف پیوند ابرو، باید درد بیشتری را تحمل کرده، ممکن است ابروها یکسان به نظر نرسند و نتیجه نهایی مصنوعی می باشد. پس بهتر است قبل از تایید تصمیم خود به تمامی جوانب کاشت ابرو و تاتو به خوبی فکر شود.


مزایا و معایب کاشت ابرو و تاتو ابرو و انتخاب گزینه مناسب؟

از دیگر تفاوت های کاشت ابرو با تاتو ابرو می توان به تفاوت در مزایا و معایب این دو روش اشاره کرد؛ اگرچه که کاشت ابرو در مقابل تاتو بهتر عمل خواهد کرد اما معایبی نیز خواهد داشت.


مزایای کاشت ابرو طبیعی

✔ رشد طبیعی موهای کاشته شده بعد از 2 تا 3 ماه شروع خواهد شد.

✔ نتایج حاصل از کاشت ابرو دائمی خواهد بود.

✔ امکان رنگ کردن بعد از کاشت ابرو و همچنین اصلاح و تغییر شکل آن نیز وجود دارد.

✔ عمل زیبایی کاشت ابرو کاملا امن و بی خطر بوده زیرا هیچ گونه دارو شیمیایی در هنگام کاشت استفاده نخواهد شد.

✔ برای افزایش حجم و تراکم موهای کاشته شده نیازی به استفاده از داروها و شامپوهای مخصوص نخواهد بود زیرا این موها دقیقا همانند موهای طبیعی رشد خواهند کرد.

✔ ظاهر افراد پس از کاشت ابرو جوان تر شده و زیبایی طبیعی به چهره آنها باز خواهد گشت.


معایب کاشت ابرو طبیعی

• همه افراد نمیتوانند از این روش بهره ببرند، کاندید پیوند ابرو باید از سلامت عمومی برخوردار باشد و دلیل ریزش ابروهایش متوقف و درمان شود.

• بهبودی و دوران نقاهت ناشی از پیوند ابرو حدود یک هفته و مشاهده نتیجه نهایی این روش طی 8 الی 10 ماه طول خواهد کشید.


مزایای تاتو ابرو

✔ فرد متقاضی خواهد توانست رنگ و شکل مد نظر خود را قبل از انجام تاتو انتخاب نماید.

✔ کسانی که دارای ابروهای کم پشت و کمرنگ می باشند، خواهند توانست با استفاده از تاتو ابرو جلوه ویژه ای به ابروهای خود دهند.

✔ حداکثر تا 3 سال البته با توجه به نوع پوست فرد متقاضی، تاتو ابرو ماندگاری خواهد داشت.

✔ می توانید از کاشت ابرو روی تاتو استفاده کنید، تا در طول دوره ای که هنوز ابروهای کاشته شده رشد نکرده اند، فضای خالی در ابروهایتان وجود نداشته باشد.


معایب تاتو ابرو

• در حین انجام تاتو ابرو احساس درد خواهید داشت.

• ممکن است به مواد مورد استفاده در تاتو حساسیت داشته باشید که منجر به ایجاد بیماری های پوستی خواهد شد.

• اگر ابزارآلات لازم تاتو استریل نشوند ممکن است به هپاتیت نوع C، B و کزاز مبتلا شوید.

• نتیجه تاتو ابرو همواره ثابت بوده و نمیتوانید آن را تغییر رنگ دهید.

• به طور مداوم هر دو یا سه سال یکبار نیاز به انجام مجدد این کار برای ترمیم رنگ ابروهای خود خواهید داشت.

هزینه کاشت ابرو


هزینه های تاتو ابرو و کاشت ابرو

هزینه یکی از نکات مهم در انتخاب روش درمان های زیبایی خواهد بود، اما این هزینه باید با توجه به نتیجه و در طول زمان بررسی شود. توجه داشته باشید که در کاشت ابرو، هزینه های درمان تحت پوشش بیمه قرار نخواهند گرفت زیرا نوعی درمان زیبایی به شمار می رود. هزینه کاشت ابرو تنها شامل روند و انجام عمل کاشت ابرو در یک مرحله خواهد بود به طوری که شامل هزینه هایی مانند هزینه بی حسی موضعی، هزینه کلینیک، دستمزد پزشک، تعداد فولیکول های لازم در هر واحد و هزینه های مراقبت های بعدی خواهد شد.


اما تاتو ابرو نیز همانند کاشت ابرو، هزینه هایی برای طرفدارانش در بر خواهد داشت، هزینه های تاتو ابرو به دلیل مکانی که در حال انجام تاتو در آن می باشید، میزان ماندگاری تاتو ابرو، تجربه و کیفیت کار طراح، تکنیک و متد هایی که طراح اعمال خواهد کرد، امکانات مورد نیاز و غیره متفاوت خواهند بود. البته باید این را در نظر داشته باشید که هزینه تاتو ابرو هر چند سال یکبار تکرار خواهد شد و ممکن است به دلیل بروز حساسیت یا هرگونه عوارض جانبی نیاز به درمان های جانبی هم داشته باشد.


با توجه به توضیحات ارائه شده درباره کاشت ابرو طبیعی و تاتو ابرو نمیتوان برای هیچ کدام از روش های ذکر شده مبلغ ثابتی در نظر گرفت زیرا هزینه ها وابسته به فاکتورهای فراوانی خواهند بود.


نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
021-79958