کاشت مو برای زنان چگونه انجام می شود؟

کاشت مو برای زنان و مزایای آن

امروزه برای زنان به دلایل مختلف مشکلات ریزش موی شدید به وجود آمده که راه های درمانی زیادی برای این مشکل نیز تعریف شده است. از جمله راه های درمانی که در گفت و گو با دیگران به شما پیشنهاد خواهد شد کاشت مو می باشد که از راه کارهای مناسبی است که برای اقدام باید اطلاعات کافی را داشته باشید.


کاشت مو در زنان عواقب آلوپسی آندروژنتیک را از بین می برد و تنها راه حل دائمی در برابر الگوی طاسی زنانه است. الگوی طاسی در اکثر موارد به عنوان یک مشکل مردانه دیده می شود، اما زنان نیز ممکن است از ریزش موی ارثی رنج ببرند، این مشکل اغلب خود را در خط رویش عقب رفته، شقیقه های طاس  و نازک شدن موها در قسمت تاج سر در زنان ظاهر می شود. از جمله دلایلی که باعث ریزش مو در زنان می شود ژنتیک، استرس، یائسگی و دیگر موارد می باشند؛ ریزش مو برای هر زنی در هر سنی آسیب روحی روانی بسیاری به همراه دارد که باید در توجه به عوارض آن کاملا هوشیار بود.


کاشت مو برای زنان را در این مقاله مورد بررسی قرار خواهیم داد، با ما همراه باشید.


آیا زنان می توانند کاشت مو انجام دهند؟

زمانی که انسان ها فارغ از نوع جنسیت دچار ریزش مو می شوند از راه کارهایی که به آنها پیشنهاد می شود می توان به کاشت مو اشاره کرد. کاشت مو برای زنان نیز همانند مردان انجام می شود که نتایج خوبی را به وجود آورده و آنان را به این کار تشویق می کند. کاشت مو در زنان توسط کلینیک های مورد تایید و همچنین توسط پزشکان با تجربه در زمینه پیوند مو انجام می شود تا بهترین کیفیت و نتیجه طبیعی کامل را تضمین کند. قبل از کاشت مو باید در انتخاب پزشک خود نهایت دقت را به خرج دهید تا در زمان انجام عمل دچار مشکلات غیر منتظره ای نشوید، انتخاب پزشک متخصص پیوند مو می تواند برای شما مانند یک تضمین موفقیت در انجام این عمل باشد. این انتخاب همچنین در معاینات قبل از عمل و هزینه های کاشت مو نیز بسیار تاثیر گذار بوده و شما می توانید با آسودگی خاطر و بدون استرس پیوند مو های خود را انجام دهید.

آیا زنان می توانند کاشت مو انجام دهند؟


چه خانم هایی کاندید مناسب کاشت مو هستند؟

از علت هایی که باعث می شود تا زنان نیز کاشت مو انجام دهند می توان به مواردی چون کم خونی، تغییرات هورمونی، عوارض بعد از مصرف دارو، کاهش ناگهانی وزن، بیماری پلی کیستیک تخمدان، مشکلات تیروئید و غیره اشاره کرد. ریزش مو می تواند در هر سنی اتفاق بیفتد و می تواند علت ناراحتی بسیاری از زنان باشد. اکثر زنان کاندیدای خوب کاشت مو هستند زیرا معمولاً دارای نازک شدن خفیف تا متوسط در یک الگوی مشخص، خط موی سالم و موهای اهداکننده کافی و پایدار در پشت سر هستند.


علاوه بر کسانی که از آلوپسی آندروژنیک رنج می برند، کاشت موی زنانه نیز برای زنانی که به دلیل آلوپسی کششی، ضربه یا تصادف، موهای خود را از دست داده اند و همچنین بیماران جراحی پلاستیک که می خواهند رشد مو را در نواحی محل برش خود بازگردانند، به خوبی اثرگذار است. به طور خاص، بیماران ایده آل برای کاشت مو دارای نازک شدن تار مو در خط رویش مو یا بالای سر هستند.


کاشت مو برای زنان چیست و چگونه انجام خواهد شد؟

کاشت مو برای زنان را می توان چنین تعریف کرد که انجام نوعی عمل جراحی به شکل پیوند برای کسانی که دچار ریزش مو شده اند و این اتفاق بر روی زیبایی و اعتماد به نفس آنها تاثیر منفی بر جای گذاشته است. کاشت مو به صورت طبیعی انجام گرفته و هیچ تفاوتی در نوع عمل برای مردان و زنان وجود ندارد.


چگونگی انجام عمل کاشت مو در مرحله اول شامل آماده سازی بیمار برای انجام پیوند مو و قرار دادن آن در موقعیت مناسب برای به وجود آوردن محیطی راحت و آرام برای انجام کاشت مو طبیعی می باشد. همچنین شخص بیمار می تواند قبل از انجام عمل نوشیدنی و تنقلات برای خود تهیه کرده و زمان انجام عمل می تواند به آنها دسترسی داشته باشد تا در صورت نیاز استفاده لازم از آن ها را داشته باشد. در مرحله دوم بی حسی ناحیه ای که مورد کاشت مو قرار می گیرد، توسط یک ماده بی حس کننده موضعی انجام می شود؛ که این موضوع برای این است که فرد بیمار در طول عمل دردی احساس نکند و ناحیه مورد درمان به راحتی تحت عمل جراحی قرار بگیرد.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

مرحله بعدی در کاشت مو برای زنان، شامل برداشت فولیکول مو از ناحیه اهدا کننده می شود که به یکی از دو روش برداشت نواری یا FUE واحدهای فولیکولی مورد نیاز را فراهم می کنند. سپس این واحدهای فولیکولی به دقت با استفاده از تکنیک های جراحی به منطقه مورد نیاز پیوند می شود. به این نکته توجه کنید که اگر در یک محل فولیکول های مو استخراج شده، بیش از اندازه کاشته شود ظاهر نامناسب و فشرده ای به خود خواهد گرفت و نیاز است تا این فولیکول ها به صورت الگوی طراحی شده در ناحیه مورد نظر پیوند زده شود تا عمل کاشت مو طبیعی موفقیت آمیز باشد.

مزایا و معایب کاشت مو برای زنان


مزایا و معایب کاشت مو برای زنان

برای اینکه نتایج خوبی از عمل کاشت مو برای زنان بگیریم باید کمی صبر و حوصله به خرج دهیم تا از نتایج طبیعی و دائمی بهره مند شویم. از نظر تراکم و ثابت بودن در ابتدا موهای کاشته شده معمولا شرایط مناسبی ندارند و ممکن است پس از دو تا سه هفته دچار ریزش شوند. این اتفاق کاملا طبیعی بوده و در  اثر شوک به فولیکول ها رخ می دهد که پس از سه تا چهار ماه رشد موهای کاشته شده را مشاهده خواهید کرد؛ پس جای هیچ گونه نگرانی جدی برای این مورد بعد از عمل پیوند مو نمی باشد چرا که وضعیت بیماران در روزهای نخست متفاوت می باشد. یک تا شش روز پس از انجام عمل کاشت مو طبیعی پیشانی افراد دچار تورم خفیفی می شوند این مورد نیز کاملا عادی می باشد و شما نباید نگران این موضوع باشید چرا که بعد از پیوند مو احتمال قرمز شدن محلی که مورد کاشت مو قرار گرفته شده انتظار می رود و این مورد نیز کاملا طبیعی است. وجود دلمه هایی در نواحی اهدا و دریافت کننده، تورم و کبودی و خارش نیز در پوست سر کاملا طبیعی بوده و با پیروی از مراقبت های بعدی به سرعت رفع خواهند شد.


پس از گذشت هشت تا دوازده ماه از کاشت مو برای زنان می توانید شاهد نتایج نهایی خوبی از انجام این عمل طبیعی باشید، این نتایج در صورتی به دست می آیند که از دستورالعمل ها و نکته های گفته شده توسط پزشک پیروی کنید. موفقیت این عمل هم از نظر تراکم موهای کاشته شده و هم از نظر رشد مجدد مو تا حدود زیادی به مراقبت های بعد از کاشت مو توسط فرد بیمار مرتبط می باشد.


باید این نکته را ذکر کنیم که با پیشرفت علم و همچنین تولید دستگاه های پیشرفته برای انجام عمل کاشت مو عوارض این عمل به حداقل رسیده و عوارضی که به فرد بیمار آسیب جدی برساند وجود ندارد. عوارض جانبی کاشت مو در روش های جدید به حداقل رسیده و در زمان کوتاهی از بین خواهند رفت که این موضوع کاملا به نفع شخص بیمار بوده و می تواند از ایمنی این عمل کاملا اطمینان داشته باشد.


هزینه های کاشت مو زنان چقدر است؟

هزینه های پیوند مو تا حد زیادی به نواحی طاس فرد متقاضی بستگی دارد، زیرا باید ابتدا مشخص شود که فرد بیمار در انجام کاشت مو طبیعی به چه تعداد فولیکول مو برای پیوند نیاز دارد. این نکات به طور مستقیم برای فرد مشخص می کند که عمل جراحی پیوند مو چه مقدار هزینه برای او در بر دارد. از دیگر عواملی که در هزینه کاشت مو برای زنان موثر است، انتخاب پزشک متخصص می باشد، زیرا پزشکان مختلف در تجربه و توانایی و دیگر نکات با یکدیگر تفاوت هایی را دارند که این تفاوت ها در هزینه های انجام شده برای کاشت مو طبیعی کاملا تاثیر گذار می باشد. همانطور که گفته شد در اولین قدم باید در انتخاب پزشک متخصص و بهترین کلینیک کاشت مو دقت کنیم تا در دام افرادی که قصد سودجویی از متقاضیان را دارند نیفتیم، زیرا این افراد برای جذب مشتری تبلیغات کاشت مو ارزان داشته و از دستگاه ها و روش های قدیمی کاشت مو در محیطی غیربهداشتی استفاده می کنند.

هزینه کاشت مو برای زنان


موارد دیگری که در هزینه های کاشت مو طبیعی تاثیر گذارند عبارتند از:

1- هزینه های خود کلینیک

2- روش ها و تکنیک های مورد استفاده جهت کاشت مو

3- تجهیزات و امکانات مورد استفاده برای پیوند

4- تعداد گرافت های استخراج شده برای کاشت

5- وسعت ناحیه کم پشت و یا طاسی که نیاز به عمل کاشت موی طبیعی دارد


نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
سمیه پوستین دوز
برای کاشت مو در زنان هم حتما باید کل مو تراشیده شود؟
پاسخ مشاور :

با سلام، با استفاده از جدیدترین روش کاشت مو یعنی کاشت مو به روش میکروفیت که در کلینیک کاشت مو تهران بیوتی قابل انجام می باشد، نیازی به تراشیدن موی سر چه در بانوان و چه در آقایان نمی باشد.

مریم امیری
من درقسمت شقیقه هام کمی خالی ان آیمامیتونم پرشون کنم باکاشت اثری داره
پاسخ مشاور :

بله میتونین از کاشت مو برای پر شدن قسمت های مختلف استفاده کنین.

قربانی
سلام من خانمی ۴۵ ساله هستم و علاقه به کارشناسی مو در ناحیه جلوی سر دارم. آیا باید موهایم را بتراشم؟
پاسخ مشاور :

با سلام خدمت شما. با استفاده از متد کاشت مو به روش میکروفیت نیازی به تراش موی سر در نواحی کاشت وجود ندارد. جهت بررسی و معاینه های پیش از کاشت مو می توانید با کارشناسان ما در کلینیک تهران بیوتی سنتر در ارتباط باشید.

021-79958