مراقبت های خانگی برای تقویت موها

موهای سر قطعاً یکی از مهمترین قسمت های بدن در ظاهر است، بنابراین بسیار مهم است که بدانید چگونه از آن به خوبی مراقبت کنید. ضخامت، طول و درخشندگی موها تاثیر زیادی از نحوه برخورد با موها می گیرد، اما آنها همچنین بازتابی از سلامت پوست سر است که اغلب نادیده گرفته می شود. آلودگی و استفاده مداوم از وسایل حالت دهنده و رنگ موها به آنها آسیب می رساند و آنها را ضعیف، نازک و خشک می کند؛ این امر همچنین می تواند باعث شکستن موها شود. در صورت عدم مراقبت مناسب مو پس از مدتی دچار کم پشتی منجر شده که در این مرحله تنها را بازگشت موهای از دست رفته کاشت مو می باشد.


علائم ضعیف شدن مو چیست؟

· تجربه بیش از حد معمول شکستن موها

· موهای کدر و بی روح

· موخوره و خشکی مو

· بافتی خشن و فر دار

· موهای گره خورده

· نازک شدن موها

· موهای بسیار شل و بی حالت

تقویت مو


مردان اغلب ریزش مو را در اثر الگوی طاسی مردانه تجربه می کنند، اما زنان و مردان ممکن است در طول عمر خود به دلایل متفاوتی موهای نازک و کم پشت را تجربه کنند. نازک شدن موها می تواند ناشی از پیری طبیعی، ژنتیک، تغذیه نامناسب، استفاده بیش از حد از محصولات حرارتی و حالت دهنده مو، واکنش یا حساسیت به مواد شیمیایی و بیماری باشد.


راه های مقابله با ضعف و ریزش مو

عوامل متفاوتی همچون تغذیه، خواب، آلودگی های محیطی و افزایش استرس به طرق مختلف بر بدن شما تأثیر می گذارد و موهای ضعیف می تواند نتیجه اینها باشد. در حالی که هیچ راهی برای تغییر بافت فولیکول های مو وجود ندارد، افراد می توانند برای ضخیم تر شدن موها و کاهش شکستگی و ریزش موها روش هایی را انجام دهند؛ البته این روشها نباید جایگزین درمان بیماریهای زمینه ای شوند که باعث نازک شدن موها هستند، مانند کمبود تغذیه ای یا آلوپسی. با این حال مهم است که به یاد داشته باشید که سر یک منطقه بسیار حساس است، به همین دلیل اگر مشکلات جدی یا مستمری دارید، بهتر است به متخصص مراجعه کنید.


قبل از انتخاب درمان مورد نظر خود، چند نکته را باید در نظر داشته باشید؛ اولین قدم در مراقبت از مو رژیم غذایی است و دو مورد مهم در رژیم غذایی آهن و پروتئین می باشند. سلولهای مو سریعترین سلولهای رشد در بدن هستند، اما همچنین اولین سلولهایی هستند که تحت تأثیر قرار می گیرند. باید غذاهای غنی از آهن مانند سبزیجات برگ دار، ماهی، تخمه کدو، لوبیا، نخود، سویا و غلات را در رژیم غذایی خود قرار دهید. پروتئین نیز باعث تقویت موها می شود و مواد غذایی سرشار از آمینو اسیدها شامل پنیر، شیر، سویا، عدس، نخود فرنگی، کینوا و ماست هستند.


مراقبت های خانگی برای تقویت موها

درمان های خانگی برای سلامت موها مفید هستند و بر خلاف محصولات تجاری به دلیل نداشتن مواد شیمیایی، هیچ ضرری نداشته و با انتخاب درست هر محصول می توانید از مزایای فراوان آن بهره ببرید. طیف وسیعی از روش های طبیعی و درمان های خانگی برای ضخیم شدن موهای نازک و رشد سریعتر آن وجود دارد، اما ممکن است نتایج از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. در زیر لیستی از درمان های خانگی وجود دارد که موها را بلند، قوی و سالم می کند.پیشنهاد می شود مقاله انواع روغن های گیاهی برای تقویت موها را پس از این مقاله مطالعه نمایید.

1-روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از بهترین ترکیبات طبیعی برای داشتن موهایی قوی است، این روغن باعث می شود موها با اسیدهای چرب تغذیه شود، ماساژ مو با آن باعث درمان کوتیکول های آسیب دیده مو می شود و آنها را نرم تر و قوی تر می کند. استفاده از روغن طبیعی نارگیل گرم می تواند برای سلامت پوست سر، سلامت و بافت مو شگفت انگیز باشد و برای انواع موها مناسب است.


روش استفاده: موهای خود را کمی مرطوب کرده و روغن نارگیل گرم را به آرامی روی پوست سر خود ماساژ دهید و تا انتهای نوک موهایتان را با آن بپوشانید. موهای خود را با کلاه دوش به مدت 30 دقیقه بپوشانید و سپس با شامپو بشویید.

راه های تقویت مو


2-روغن زیتون

یکی دیگر از داروهای طبیعی برای تقویت موها روغن زیتون می باشد، همانطور که می دانید روغن زیتون دارای خواص متنوعی است و یکی از آنها این است که به تقویت موهای شما کمک می کند. روغن زیتون همچنین جلوی کدر شدن موها را می گیرد و درخشندگی آن را نشان می دهد و موها را مرطوب می کند.


روش استفاده: برای استفاده از مزایای روغن زیتون کافیست دو قاشق چایخوری روغن را قبل از دوش گرفتن روی موهای خشک خود بمالید و آن را با کلاه بپوشانید؛ به این ترتیب روغن موثرتر عمل می کند. پس از تقریباً ده دقیقه باید کلاه را برداشته و موهای خود را به طور معمول آبکشی کنید.


3-عسل

عسل محصول دیگری با منشاء طبیعی و یکی از بهترین درمان های خانگی برای تقویت موهاست. عسل به دلیل داشتن مواد مغذی موها را تقویت کرده و با استفاده روزانه باعث درخشندگی موها نیز می شود.


روش استفاده: کمی عسل به موهای مرطوب خود اضافه کنید و آن را با انگشتان روی موهای خود پخش کنید، می توانید آن را به آرامی ماساژ دهید تا عسل به تمام قسمت های مو برسد. بگذارید 15 یا 20 دقیقه بماند و سپس آن را با آب گرم یا ولرم بشویید.


4-تخم مرغ

هر چقدر هم باورنکردنی به نظر برسد، تخم مرغ یکی دیگر از درمان های طبیعی برای تقویت مو است، زیرا تخم مرغ سرشار از ویتامین D و E می باشد که برای تقویت مو و ناخن ها ضروری هستند. البته می توانید با خوردن تخم مرغ از این مزایا بهره مند شوید، با این حال اگر آن را مستقیماً روی موهای خود بمالید نتایج بهتری خواهید گرفت. ویتامین های دیگری برای تقویت مو مفید می باشند که می توانید درباره آن مقاله ویتامین های موثر بر رشد و تقویت مو را مطالعه نمایید.


روش استفاده: یک تخم مرغ خام را در یک ظرف هم بزنید، آن را روی سر خود بمالید و با نوک انگشتان خود کمی ماساژ دهید. اجازه دهید 15 دقیقه بماند و سپس آبکشی کنید، بسیار مهم است که با آب سرد یا ولرم شستشو دهید، اما هرگز با آب گرم نه.


5-آب برنج

آب برنج، یک این معجون جادویی که قرن هاست توسط زنان چینی به عنوان شامپوی طبیعی مورد استفاده قرار می گیرد. در حقیقت زنانی که از این درمان خانگی استفاده می کنند موهایشان معمولاً تا هشتاد سالگی شروع به سفید شدن نمی کند. آب برنج دارای ارزش تغذیه ای برای مو است، حدود 16 درصد پروتئین ها (عناصر سازنده ضروری برای سلامت سلول ها)، 10درصد تری گلیسیریدها و لیپیدها، نشاسته 9 درصد؛ کربوهیدرات ها، اینوزیتول، فیتیک اسید و مواد معدنی دیگر نیز اجزای موجود در آب برنج هستند.


روش استفاده: یک مشت برنج سفید را در دو فنجان آب داغ بجوشانید و مایع باقی مانده را صاف کنید، این مایع را روی موهای خود ریخته و به آرامی ماساژ دهید. حدود 20 دقیقه صبر کنید و با آب سرد آبکشی کنید.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
021-79958