شرح کامل جراحی بینی

مراحل مختلفی قبل از انجام عمل جراحی بینی برای آماده کردن بیمار وجود دارد. مرحله اول شامل یک مشاوره با پزشک می باشد، که در این جلسه بیمار در مورد اهداف خود از عمل جراحی صحبت خواهد کرد. سپس آزمایش های لازم مانند آزمایش خون انجام خواهد شد.


همچنین بیماران تحت معاینه جسمی قرار گرفته و جراح، پوست، داخل و خارج بینی را معاینه می کند تا ببیند چه تغییراتی باید ایجاد کند. در این جلسه سابقه پزشکی بیمار مورد بررسی قرار می گیرد تا عوامل خطر زا مشخص شود. به عنوان مثال سابقه مشکلات تنفسی یا انسداد بینی می تواند بر روی جراحی بینی تأثیر بگذارد.


قبل از عمل از چندین زاویه مختلف از بینی بیمار عکس گرفته می شود. با استفاده از عکس ها و نرم افزارهای ویرایش نتایج احتمالی بعد از عمل به بیمار نشان داده می شود. بیمار باید از مصرف داروهای خاص مانند آسپرین یا ایبوپروفن 2 هفته قبل و بعد از عمل پرهیز کند. همچنین بایستی از مصرف سیگار خودداری کند زیرا ترک سیگار قبل از عمل خطر ابتلا به عفونت را کاهش داده و روند بهبودی را تسریع می کند.


از آنجا که عمل زیبایی بینی یک عمل سرپایی است که نیاز به بیهوشی دارد یک فرد باید یک تا دو روز بعد از عمل به بیمار در انجام کارهای روزانه کمک کند.


تفاوت بین جراحی زیبایی بینی باز و بسته

جراحی زیبایی بینی به دو صورت باز و بسته انجام می شود.

به طور کلی جراحان جراحی زیبایی بینی باز را پیشنهاد می کنند. در روش باز تسلط جراح بر بینی بیشتر بوده و امکان ایجاد تغییرات پیچیده امکان پذیر است. در جراحی بینی باز ممکن است تورم و کبودی ایجاد شود.


اما در روش جراحی بینی بسته جراح برای عمل زیبایی بینی به قسمت ها بخصوص نوک بینی دسترسی محدود دارد. این روش برای افرادی که نقص جزئی بینی دارند مناسب می باشد و نیازی به برش در ستون بینی ندارد.

جراحی بینی


مراحل جراحی زیبایی بینی باز

عمل جراحی زیبایی بینی شامل مراحل زیر است:

مرحله 1 - بیهوشی

یکسری دارو برای راحتی فرد در طی عمل جراحی تزریق می شوند. این داروها شامل آرام بخش داخل وریدی یا بیهوشی عمومی می باشند. پزشک بهترین گزینه را به شما توصیه می کند.


مرحله 2 - برش

این مرحله یا به صورت باز یا بسته انجام می شود. در روش بسته برش ها در داخل بینی پنهان اند، اما در روش باز نوار باریکی که سوراخ های بینی را جدا می کند برش خورده و از این طریق پوستی که استخوان ها و غضروف بینی را پوشانده است، به آرامی بالا برده شده و امکان تغییر شکل ساختار بینی فراهم می شود.


مرحله 3 - تغییر شکل ساختار بینی

با تراش استخوان یا غضروف، اندازه بینی تا حد مورد نظر کوچک می شود. بعضی بینی ها ممکن است نیاز به پیوند غضروف داشته باشند. که به طور معمول از غضروف جداره وسط بینی یا گوش یا به ندرت از غضروف دنده استفاده می شود.


مرحله 4 - اصلاح فرم بینی

اگر بینی انحراف داشته باشد، انحراف آن برداشته شده و تنفس نیز بهبود میابد.


مرحله 5 - بستن برش ایجاد شده

هنگامی که ساختار زیرین بینی به شکل مورد نظر در آمد برش ها بسته می شوند. با توجه به گستردگی عمل ممکن است برش های اضافی در چین های طبیعی بینی ایجاد شود تا جای آنها کمتر به چشم بیاید.


مرحله ششم - مشاهده نتایج

تا چند روز پس از عمل آتلی روی بینی قرار گرفته و بینی پانسمان می شود. نحوه پانسمان به شیوه عمل و نظر دکتر بستگی دارد.البته مشاهده نتایج به مدت زمان دوران نقاهت جراحی بینی بستگی دارد و ممکن است برای هر فرد متفاوت باشد.


عمل جراحی بینی باز چه مدت طول می کشد ؟

به طور کلی جراحی زیبایی بینی 5/1 تا 3 ساعت طول می کشد و یک عمل سرپایی است. اگر تغییرات بیشتری نیاز باشد، ممکن است 3 تا 4 ساعت نیز به طول انجامد. بسته به نظر فرد و پزشک مشخص خواهد شد که بیهوشی موضعی یا عمومی مورد استفاده قرار بگیرید.


مراحل جراحی زیبایی بینی بسته

جراحی بینی بسته پیچیده بوده و برش های آن در داخل بینی بیمار پنهان خواهد بود. این روش دارای برش ها داخلی می باشد که در داخل لبه سوراخ های بینی ایجاد می شود. و معمولاً برای بیماران که نیاز به اصلاح پل بینی دارند توصیه می شود.


عمل جراحی بینی بسته چه مدت طول می کشد ؟

ساده ترین روش جراحی بینی باز می تواند کمتر از دو ساعت طول می کشد. و بندرت هر عمل بینی بیش از سه ساعت طول می کشد.


یکی از معتبرترین و بهترین مراکز زیبایی جهت جراحی بینی ، مرکز زیبایی تهران بیوتی می باشد که با افتخار تمامی خدمات خود را تحت نظر پزشکان متخصص و با استفاده از بروز ترین متد ها و امکانات دنیا انجام می دهد.چنانچه قصد انجام جراحی بینی و یا سایر خدمات زیبایی را دارید می توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید.همچنین می توانید با مراجعه به مقاله هزینه جراحی بینی از قیمت ها و هزینه های این جراحی آگاهی یابید.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
021-79958