اگر قصد انجام کاشت مو دارید، مهم است که بدانید در طول و بعد از عمل چه اتفاقی برای موهای شما می افتد تا برای هر مرحله آماده باشید. در حالی که روند بهبودی و مدت زمان برای دیدن نتایج کاشت مو از بیمار به بیمار دیگر متفاوت است، اکثر افراد معمولاً در عرض حدود چهار ماه پس از عمل شروع به دیدن اثرات اولیه خواهند کرد. با در نظر گرفتن این موضوع، نکات بسیاری وجود دارد که بر زمان و نوع نتیجه کاشت مو قابل مشاهده تاثیر دارند که باید از آنها مطلع باشید تا ایده ای در مورد انتظارات بعد از جراحی کاشت مو داشته باشید.


کاشت مو بعد از هفته اول


به طور معمول نتیجه نهایی کاشت مو بعد از 8 تا 18 ماه قابل مشاهده خواهد بود، اما به این معنی نیست که تا آن زمان هیچ رشدی صورت نگرفته یا موهای کاشته شده مشخص نباشند. همانطور که در مقایسه عکس بعد از کاشت مو با قبل آن در بالا می بینید، حتی روزهای اول تا هفتم بعد از کاشت نیز محل موهای کاشته شده کاملاً مشخص هستند و میتوان نتیجه مورد نظر را تصور کرد. البته به دلیل وجود قرمزی و کمی تورم در پوست سر ممکن است نمای خوبی از موهای کاشته شده وجود نداشته باشد، اما از عکس روز چهاردهم بعد از کاشت مو مشخص است که تمام این عوارض رفع شده و تنها موهای کاشته شده قابل مشاهده هستند.


تهران بیوتی سنتر به عنوان بزرگترین مرکز کاشت مو در ایران اقدام به ارائه ضمانت نامه کتبی مادام العمر نتیجه کاشت مو نموده است.ضمناً شما زیباجویان عزیز میتوانید برای دریافت انواع خدمات زیبایی از شرایط اقساطی فوق العاده، بدون نیاز به ضامن بهمره مند شوید.


نتیجه نهایی کاشت مو بعد از چند ماه مشخص می شود؟

هنگامی که جراحی کاشت موی شما کامل شد، می توانید ببینید که فولیکول ها در کجا به شکل خط موی جدید شما کاشته شده اند. پس از طی فرآیندهایی موهای کاشته شده در حدود 5 تا 6 ماه بعد از پیوند شروع به رشد می کنند و در 8 تا 10 ماهگی، با رسیدن فولیکول ها به بلوغ، به حالت طولانی تر و ضخیم تر در خواهند آمد. به خاطر داشته باشید که نتایج نهایی ممکن است تا 12 تا 18 ماه کامل پس از پیوند مو ظاهر نشوند، می توان اینطور نتیجه گرفت که معمولا بیش از یک سال طول می کشد تا نتایج کامل کاشت مو قابل مشاهده باشد؛ با این حال، شما می توانید قبل از آن زمان شروع رشد موهای جدید و طبیعی را در نواحی درمان مشاهده کنید.


زمان مشاهده نتیجه کاشت مو در هر فردی متفاوت است و نرخ رشد موی متفاوتی را تجربه می کند، بنابراین همه فریم های زمانی بر اساس تجربیات به طور میانگین هستند. تنها چیزی که می توانید از آن مطمئن باشید این است که نتایج ارزش انتظار را دارند. فولیکول های کاشته شده با توجه به عوامل بسیاری دارای سرعت رشد متفاوتی هستند؛ روش مورد استفاده برای پیوند و محل کاشت فولیکول از اهمیت ویژه ای در سرعت رشد دارد. به عنوان مثال، فولیکول های ناحیه پیشانی سریع تر از سایر مناطق سر رشد می کنند، زیرا این ناحیه حاوی چندین شریان و رگ های خونیست که وظیفه تغذیه مو را بر عهده دارند.


روش های جدید کاشت مو برای بازگرداندن خط رویش مو یا پر حجم کردن موهای نازک عالی هستند، اما بهترین نتایج از کسانی دیده می شود که بهترین مراقبت ها را در طول دوره بهبودی خود انجام داده اند. به طور کلی، رسیدن به نتیجه نهایی در بیماران جوانتر سریعتر دیده می شود، از سوی دیگر، در بیماران مسن تر سرعت رشد موها و در نتیجه مشاهده نتیجه نهایی کاشت مو کندتر می باشد.


نتیجه کاشت مو در ماه سوم، پنجم و هفتم

در عکس ماه سوم بعد از کاشت مو، رشد موهای کاشته شده کاملاً مشخص است که بعد از ریزش شوک از فولیکول های پیوندی رشد کرده اند؛ البته ممکن است سرعت رشد در افراد با هم متفاوت بوده و این رشد قابل مشاهده تا ماه های چهارم یا پنجم بعد از کاشت مو نیز ادامه داشته باشد. در عکس کاشت مو بعد از 5 ماه خواهید دید که موهای کاشته شده در افراد به رشد خوبی رسیده و با سایر موهای متقاضی ترکیب شده اند. از ماه ششم یا هفتم بعد از کاشت مو نمی توان موهای کاشته شده را از موهای طبیعی فرد تشخیص داد، به خصوص اگر موهای سر فرد کوتاه باشند.


نتیجه کاشت مو در ماه هشتم


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

نتیجه کاشت مو بعد از گذشت چند ماه

با توجه به ضخامت موهای افراد، سرعت رشد، وسعت ناحیه ریزش و تعداد فولیکول های پیوند شده، تفاوت نتیجه کاشت مو در ماه های بعد از پیوند قابل مشاهده می باشد. به عنوان مثال در عکس پایین که ماه سوم تا ماه ششم بعد از کاشت مو را نشان می دهد، به دلیل تراکم بالای کاشت در روش میکروفیت ، موهای کاشته شده بعد از شش ماه به خوبی رشد کرده و نتیجه نهایی آن در عکس کاشت مو بعد از یکسال کاملاً مشهود است.

نتیجه کاشت مو بعد از 6 ماه و یک سال


بعد از کاشت مو چه انتظاراتی باید داشته باشیم؟

بلافاصله پس از عمل کاشت مو روند بهبودی آغاز می شود، در عین حال که روش های جدید کاشت مو تنها با استفاده از بی حسی موضعی انجام می شوند و نیاز به بستری ندارند، مانند هر روش کم تهاجمی دیگر نیاز به مدت زمان کوتاهی برای بهبودی پوست سر نیاز می باشد. متخصصین کاشت مو در جلسه مشاوره پیش از پیوند اطلاعات دقیقی در مورد آنچه که پس از کاشت مو انتظار می رود ارائه می دهند که باعث می شود انتظارات واقع بینانه ای از کاشت مو داشته باشید.

بعد از یک هفته یا بیشتر، قرمزی، درد و تورم باید بیشتر از بین برود. جراح شما توصیه می کند که چه زمانی می توانید به طور معمول شستشو، برس زدن و کوتاه کردن موهای خود را از سر بگیرید.


تا 7 روز پس از کاشت مو

همانطور که گفته شد بلافاصله پس از کاشت مو، می توانید به صورت بصری شکل خط موی جدید خود را ببینید، اما این نتیجه نهایی شما نیست. فولیکول های استخراج شده در موقعیت های جدید خود کاشته شده اند، اما قبل از اینکه بتوانید نتایج نهایی خود را به طور دقیق مشاهده کنید، باید روند بهبودی را طی کنید. ممکن است متوجه کمی دلمه در اطراف فولیکول های موی تازه کاشته شده شوید، اما دلمه ها بسیار کوچک خواهند بود و در طی چند روز به سرعت بهبود می یابند. همچنین ممکن است کمی تورم در پشت سر در ناحیه اهداکننده و قرمزی در محل کاشت پیوند ها مشاهده کنید، این تورم و قرمزی موقتیست و طی چند روز پس از عمل کاهش می یابد. همچنین احتمال این وجود دارد مقداری حساسیت یا درد را تجربه کنید که با داروهای مسکن قابل کنترل است.

جراح شما لیست کاملی از مراقبت های بعد از کاشت مو را به شما ارائه می دهد که ممکن است شامل مواردی مانند بالا نگه داشتن سر در هنگام خواب و زمان و نحوه شستشوی موهایتان بعد از عمل باشد. بهترین کار برای بهبودی سریعتر و رفع عوارض جانبی این است که توصیه های جراح را با دقت دنبال کنید. بسیاری از بیماران در عرض 1 تا 2 روز پس از انجام پیوند مو به سر کار باز می گردند، اما برخی از آنها ترجیح می دهند یک هفته مرخصی بگیرند تا بهبودی کامل داشته باشند. همچنین توصیه می شود که به مدت 7 روز بعد از پیوند الکل مصرف نکنند و سیگار نکشند زیرا این می تواند بر جریان خون به پوست سر و همچنین سرعت بهبودی تأثیر بگذارد. حداقل به مدت 10 روز از انجام تمرینات ورزشی و بلند کردن اجسام سنگین اجتناب کنید و بهتر است اتاق های بخار، سونا و هر فعالیت دیگری که ممکن است باعث تعریق بیش از حد شود را نیز تا دو هفته به تعویق بیاندازید.


2 تا 4 هفته بعد از پیوند مو

هنگامی که موهای اهدا کننده بر روی نواحی موهای نازک یا طاسی پیوند زده شدند، بعد از حدود 3 تا 4 هفته میریزند. به یاد داشته باشید که این یک رویداد کاملاً طبیعی و عادی است، موهای پیوند شده اساساً در حالت شوک بعد از جراحی هستند و این بخشی طبیعی از روند رشد مجدد آنهاست. هنگامی که این اتفاق افتاد، فولیکول ها برای حدود سه ماه وارد مرحله "استراحت" می شوند، پس از این مدت، آنها باید چرخه رشد جدید را شروع کنند و به تدریج بلند تر شوند. در حالی که ممکن است در این مراحل ابتدایی کمی ناهموار به نظر برسند، موهای کاشته شده اساساً باید به اندازه کافی رشد کنند تا برای ارزیابی اولیه پیشرفت در ماه پنجم یا ششم پس از جراحی آماده شوند. برخی از پزشکان در این مدت ممکن است محلول های موضعی یا داروهای تجویزی را برای افزایش اثرات و کاهش احتمال ریزش مو بیشتر توصیه کند.


3-8 ماه پس از عمل کاشت مو

مراحل رشد مو بعد از کاشت از ماه دوم و سوم شروع شده، اما ممکن است متوجه تغییر بزرگی در نتایج کاشت مو خود نشوید. پس از ریزش شوک اولیه، موهای جدید شما فقط 1 سانتی متر در ماه رشد می کنند، بنابراین کمی زمان می برد تا شبیه نتیجه ای شود که انتظارش را داشتید. در 4-8 ماهگی موهای شما باید به اندازه کافی رشد کرده باشد تا بتوانید ببینید ظاهر نهایی چگونه به نظر می رسد. شما باید به مدت 18 ماه پس از عمل کاشت مو به مراقبت از فولیکول های موی جدید طبق توصیه جراح خود ادامه دهید.


1 تا 2 سال پس از عمل پیوند مو

با نزدیک شدن به 12 ماهگی موهای کاشته شده باید خود را تثبیت کرده و با سرعت طبیعی رشد کنند و مانند سایر فولیکول های مو عمل کنند. به طور کلی نتایج نهایی کاشت مو می تواند تا 18 ماه طول بکشد تا به طور کامل قابل مشاهده باشد.

کاشت مو یک روش دائمی پیوند مو است و هدف آن دستیابی به نتایج مادام العمر است. 1 تا 2 سال پس از عمل، هیچ کس متوجه نخواهد شد که شما یک عمل کاشت مو انجام داده اید و کاملاً آزاد خواهید بود که موهای خود را به هر مدلی که می خواهید حالت دهید، کوتاه و یا رنگ کنید.


آیا می توان سرعت رشد موهای بعد از کاشت را افزایش داد؟

یکی از بهترین راه ها برای اطمینان از موفقیت آمیز بودن پیوند مو، پیروی دقیق از توصیه های پس از پیوند توسط جراح است. اگرچه این مراقبت ها ممکن است زمان مشاهده کامل نتایج پیوند را به میزان قابل توجهی کاهش ندهد، اما می تواند به رشد موهای سالم کمک کند و خطر ریزش مو را کاهش دهد. برخی از متخصصین برای اطمینان از عدم ادامه روند ریزش مو و تقویت موهای کاشته شده روش های درمانی مانند استفاده از ماینوکسیدیل، مزوتراپی، پی آر پی و لیزر درمانی را توصیه می کنند.


✔ محلول ها و شامپوهای حاوی ماینوکسیدیل که فولیکول های مو را بازسازی می کند و آنها را تشویق می کند تا موهای ضخیم تر و قوی تر تولید کنند.

✔ مزوتراپی که ویتامین های مورد نیاز برای رشد مو را در اختیار فولیکول ها قرار می دهد.

✔ درمان پی آر پی، که شامل استخراج پلاکت های خون خود فرد و استفاده از آنها روی پوست سر به منظور تحریک فولیکول ها برای ترمیم است.

✔ لیزر درمانی، که از نور لیزر تخصصی برای تحریک واکنش در فولیکول های خفته استفاده می کند.


نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
021-79958