سن مناسب کاشت ریش و سبیل

ریش و سبیل یکی از اساسی ترین عناصری است که سبک و چهره یک مرد را تکمیل می کند. با وجود اتمام دوران نوجوانی یا حتی سنین بالاتر، مردان زیادی هستند که ریش آنها هنوز کامل رشد نکرده و به دنبال راه های مختلفی برای داشتن ریش پرپشت و متراکم هستند. امروزه به دلیل توسعه فناوری های پزشکی، روش های کاشت مو و ریش بسیار موفق انجام می شود، از آنجایی که عمل کاشت مو یک قدم جلوتر است و برای زنان نیز انجام می شود مردم آن را بیشتر می شناسند. روش کاشت ریش و سبیل در بین انواع جراحی های زیبایی که مختص مردان است، موقعیت خوبی را به دست آورده و طی چند سال گذشته تعداد مردانی که جراحی پیوند ریش را برای تقویت یا ترمیم موهای صورت انتخاب کرده اند، به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. این افزایش همزمان با مد شدن ریش های پر و بلند در سراسر جهان روی داد و مردان با تقویت ریش خود توسط این روش شروع به سازگاری با این روند جدید کردند.


موهای ریش و سبیل عمدتا از واحدهای تک فولیکول تشکیل شده اند و رشد آنها تحت تأثیر آندروژن ها در نوجوانی شروع می شود و تا سنین میانسالی ادامه می یابد؛ این روند برخلاف موهای سر است، به طوریکه افزایش اثر آندروژن ها باعث ریزش مو می شود. تراکم ریش کمتر از پوست سر بوده و به طور کلی حداکثر تراکم در موهای صورت بالای فک و در وسط سبیل است، همچنین موهای ریش بیضوی تر از اشکال دایره ای موهای سر هستند.

کاشت ریش و سبیل


کاشت ریش و سبیل چگونه انجام می شود؟

پس از مراجعه به کلینیک برای کاشت ریش و سبیل، یک جلسه مشاوره برایتان برگذار می شود که در آن ساختار موی بدن مورد بررسی قرار می گیرد، علت ریزش بررسی می شود. اگر ریش بسیار کمی داشته باشید، بررسی می شود که به دلیل ژنتیک است یا خیر؛ در برخی موارد به دلیل بیماری، ریزش مو یا ریش به عنوان یک عارضه جانبی رخ می دهد به همین دلیل خطر بیماری نیز بررسی می شود. پس از تصمیم گیری در مورد روش کاشت ریش، نمونه هایی برای بررسی ریشه موی فرد گرفته می شود تا مناسب ترین نمونه مو برای صورت پیدا می شود. مراحل کاشت ریش و سبیل همانند روش کاشت مو شامل برداشت گرافت های مورد نیاز از بدن خود فرد و انتقال آن به ناحیه ریش و سبیل او می باشد. عمل کاشت ریش با توجه به اندازه ناحیه ریش در مجموع 4-8 ساعت طول خواهد کشید.


به طور کلی مراحل کاشت ریش و سبیل به صورت زیر می باشد:

• در ابتدا بی حسی موضعی در نواحی اهدا کننده و گیرنده در ریش انجام می شود.

• فولیکول های مو با توجه به روش انتخابی پزشک با دستگاه های مخصوص از ناحیه اهدا کننده استخراج می شوند.

• سوراخ یا شیارهایی در ناحیه ای که قرار است کاشت ریش انجام شود، ایجاد می شوند.

• فولیکول های جمع آوری شده مو به عنوان ریش در این محل ها قرار می گیرند.


کاندیدای مناسب کاشت ریش

کاشت ریش و سبیل توسط افرادی انتخاب می شود که در صورت خود موهای نازک یا پراکنده دارند و نمی توانند ریش کامل داشته باشند. این افراد به دلیل ژنتیک یا بیماری ها دچار ریزش مو در صورت شده اند و یا برخی افراد دچار تصادفاتی شده اند که باعث کمبود موهای صورت در ناحیه ریش و سبیل شده است. از کاشت ریش و سبیل برای افزایش تراکم و اصلاح خط رویش ریش یا مدل دادن به سبیل نیز استفاده می شود. به دلیل اینکه در کاشت ریش از موهای خود فرد برای پیوند استفاده می شود مهمترین پیش شرط آن داشتن موهای کافی و سالم در ناحیه اهدا کننده می باشد. همچنین متقاضی در جلسه اولیه توسط پزشک معاینه می شود تا سلامت جسمی او برای کاشت ریش و سبیل تایید شود. در صورتی که متقاضی کاشت ریش و سبیل سن کمی داشته باشد، احتمالاً جراح به پیشنهاد می کند که چند سال صبر کنید تا اجازه دهید ریش به طور طبیعی رشد کند و در صورتی که چنین نشد اقدام به پیوند ریش و سبیل کنید.

سن مناسب کاشت ریش و سبیل


سن مناسب کاشت ریش و سبیل

از آنجا که ریش و سبیل مردان بعد از رسیدن به سن بلوغ رشد می کند، باید تا پایان روند رشد که حدود 20 سالگی می باشد صبر کنند و در صورتی که رشد مناسبی نداشت اقدام به استفاده از روش های درمانی از جمله پیوند ریش و سبیل کنند. به طور کلی سن مناسب کاشت ریش و سبیل در مردان بعد از اتمام دوران بلوغ آنها می باشد که در هر فرد ممکن است متفاوت باشد که با معاینه و بررسی توسط پزشک متخصص مشخص می شود. سن 25 سالگی زمانیست که فرد از دوران بلوغ عبور کرده و حالت کلی ریش و سبیل خود را بدست آورده است، بنابراین می توان گفت سن ایده آل برای کاشت ریش و سبیل بعد از 25 سالگی می باشد.


جراحی کاشت ریش و سبیل وقتی توسط جراح مجرب انجام شود بسیار بی خطر است، سن شما در هنگام انجام این روش خطر عوارض منفی سلامتی یا عفونت جدی را افزایش نمی دهد. در واقع حداقل سن برای انجام پیوند ریش وجود ندارد، اما اگر این روش خیلی زود انجام شود ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند؛ شایع ترین مسئله ایجاد لکه های طاس یا موهای پراکنده و نازک در مناطقی از صورت است که پیوند در آنها اتفاق نیفتاده که می تواند در طی چند سال رخ دهد و تنها راه اصلاح آن انجام مجدد پیوند ریش است که می تواند بسیار پرهزینه باشد. از طرف دیگر انجام کاشت ریش و سبیل محدودیت سنی نداشته و تا سنین پیری نیز قابل انجام است، بنابراین بهترین کار عجله نکردن و انجام آن در اواخر دوران جوانی با مشاوره با پزشک می باشد.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
021-79958