شستن صورت بعد از تزریق بوتاکس چگونه است؟

شستن صورت بعد از تزریق بوتاکس از اهمیت بالایی برخوردار بوده و می تواند در نتیجه نهایی شما از تزریق بسیار تاثیرگذار باشد. در واقع تزریق بوتاکس Botox Injection یکی از تکنیک های زیباییست که امروزه به دلایل مختلف با استقبال شمار زیادی از افراد مواجه شده است. تزریق بوتاکس به صورت برای به حداقل رساندن چین و چروک به خوبی عمل می کند و به عنوان یک راه حل ضد پیری برای زنان و مردان شناخته شده است اما این روش کاربردهای درمانی بسیاری نیز دارد. درمان زیبایی بوتاکس مزایا و محاسن بسیار زیادی دارد و در صورتی که تزریق آن به درستی صورت گیرد و فرد مراجعه کننده مراقبت های لازم بعد از بوتاکس را به انجام رساند، نتیجه ی کار کاملا مطلوب بوده و سبب رضایت شما می شود.


یکی از این مراقبت های پس از تزریق بوتاکس نحوه ی شستشوی صورت پس از تزریق بوتاکس توسط شماست. در این مقاله قصد داریم تا شما را با چگونگی شستشوی صورت بعد از تزریق بوتاکس آشنا کرده و اهمیت و تاثیر آن را در نتیجه ی کار به طور کامل بررسی نماییم.


صورت شما بعد از تزریق بوتاکس به چه مراقبت هایی نیاز دارد؟

بوتاکس به طور موقت ماهیچه ها و اعصاب خاصی را محدود یا ضعیف می کند تا به افراد کمک کند ظاهری جوان تر را به پوست خود بازگردانند. برای مشاهده نتیجه مورد نظر و ماندگار کردن آن باید دستورالعمل های زیر را دنبال کنید:

1- از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید

هنگام بیرون رفتن، پوست خود را با ضد آفتاب یا با استفاده از کلاه محافظت کنید؛ تابش آفتاب به نتایج بوتاکس آسیبی نمی رساند، اما می تواند باعث آسیب به پوست و ایجاد چین و چروک های جدید شود.


2- بعد از تزریق بوتاکس صورت خود را ورزش دهید.

بوتاکس عضلات یا اعصاب صورت شما را شل می کند، می توانید با ورزش دادن صورت خود به مدت 1 تا 2 ساعت پس از تزریق، به داروی بوتاکس کمک کنید تا روی نقاط هدف قرار گیرد. باید باچشمان خود به بالا نگاه کنید، اخم کنید، ابروهایتان را بالا ببرید و اخم کنید، این حرکات خاص به تزریق بوتاکس کمک می کند تا جای خود را حفظ کند.


تزریق بوتاکس


3- از دست زدن به محل تزریق بوتاکس خودداری کنید

پس از تزریق بوتاکس، از دست زدن به محل های تزریق خودداری کنید. ممکن است پوست شما در اطراف ناحیه تزریق کمی تحریک شده باشد، اما در مقابل تمایل به مالیدن یا خارش آن مقاومت کنید؛ در غیر اینصورت ممکن است باعث شوید که بوتاکس در مناطق اشتباه حرکت کند و نتایج نهایی را تغییر دهد.


4- از کشیدن سیگار خودداری کنید

سیگار نه تنها یک عادت ناسالم است، بلکه به سلول های پوست آسیب می رساند و باعث پیری زودرس می شود. اگر از تزریق بوتاکس بهره برده اید، بهتر است سیگار کشیدن خود را به تعویق بیاندازید یا آن را قطع کنید زیرا پوست شما بدون اثرات مخرب سیگار بسیار بهتر به نظر می رسد.


5- روند مراقبت از پوست خود را ادامه دهید

بعد از گذشت چند روز اول از تزریق بوتاکس، زمانی که پزشک اجازه شستن صورت و دوش گرفتن را داد می توانید از همان مرطوب کننده و پاک کننده ای که همیشه دارید استفاده کنید، زیرا به نتایج شما آسیبی نمی رساند. با این حال، بهتر است حداقل یک هفته از انجام درمان های صورت مانند میکرودرم ابریژن، کربوکسی تراپی یا هر نوع درمان پوستی دیگر خودداری کنید.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

اهمیت شستن صورت بعد از بوتاکس

همانطور که میدانید بوتاکس یک سم قوی است که از نوعی باکتری گرفته می شود؛ در حقیقت این سم در صورتی که به طرز درستی مورد استفاده قرار نگیرد ممکن است که برای انسان بسیار خطرناک و کشنده باشد. بوتاکس با تاثیر بر اعصاب صورت و ماهیچه ها سبب می شود که این عضلات به حالت انقباض درآمده و در نهایت چین و چروک ها و خطوط عمیق موجود بر روی صورت فرد مراجعه کننده کاملا محو خواهد شد؛ اما لازم است که بدانید پس از تزریق بوتاکس به صورت شما باید توصیه هایی را رعایت نموده تا با مشکلی برنخورید. یکی از این مراقبت ها، شستشوی صورت است.


شستشوی صورت بعد از تزریق بوتاکس به این دلیل حائز اهمیت است که بوتاکسی که تازه تزریق شده نسبت به دما و همچنین فشار حساس است. در واقع شما باید صورت خود را پس از تزریق بوتاکس به منظور رعایت بهداشت و جلوگیری از بروز عفونت بشویید. در شستشوی صورت باید توجه داشته باشید که از آب با دمای بالا استفاده نکنید چرا که دمای بالای آب سبب تغییر در ساختار بوتاکسی می شود که تازه به صورت تزریق شده است. در ضمن در صورتی که فشار زیادی نیز به صورت شخص وارد شود، بوتاکس شروع به حرکت کرده و ممکن است عوارضی مانند افتادگی پلک را به دنبال داشته باشد. پس همانطور که مشاهده نمودید، شستشوی صورت پس از تزریق بوتاکس بسیار حائز اهمیت است و در ادامه قصد داریم تا شما را نحوه ی شستشوی صورت پس از تزریق بوتاکس آشنا کنیم.


نحوه صحیح شستن صورت بعد از تزریق بوتاکس

برای شستن صورت پس از تزریق بوتاکس باید نکاتی را در نظر بگیرید که از اهمیت زیادی برخوردارند، از جمله

1. دمای آب

2. نوع فشاری که به صورت وارد می کنید

3. نوع شوینده

4. نحوه ی حرکت دست


شستن صورت بعد از تزریق بوتاکس


در ادامه به توضیح هریک از موارد بالا می پردازیم.


✔ اولین مورد دمای آب است؛ همانطور که قبلا نیز گفتیم آب بسیار گرم و بخار داغ سبب تغییر ساختار بوتاکس شده و در نتیجه تزریق بوتاکس مشکل ایجاد می کند. بنابراین لازم است که فرد به منظور شستشوی صورت پس از تزریق بوتاکس از آب خنک و ولرم استفاده نماید تا به مشکلی برنخورد.

✔ از طرف دیگر فشاری که به صورت به هنگام شستشوی آن وارد می کنید از اهمیت بالایی برخوردار است، در واقع این فشار باید بسیار کم بوده و شستشوی صورت کاملا ملایم انجام گردد تا نهایتا سبب حرکت بوتاکس نشود.

✔ در مورد نوع شوینده نیز لازم است که بگوییم که بهتر است از شوینده های قوی استفاده نگردد.

✔ حرکت دست ها در زمان شستن صورت بعد از تزریق بوتاکس نیز باید به صورت دورانی بوده و فشار زیادی به صورت وارد نگردد.


رعایت هریک از این نکات ذکر شده برای فردی که تزریق بوتاکس را انجام می دهد، بسیار مهم بوده و شما می توانید با رعایت آنها در روند بهبودی تاثیر گذاشته و به آن سرعت ببخشید.


نبایدها درباره شستن صورت پس از تزریق بوتاکس

یکی از متداول ترین سوالات افراد پس از تزریق بوتاکس این است که چه کارهایی را نباید انجام دهیم؟در هنگام شستشوی صورت چگونه عمل کنیم تا در تزریق بوتاکس مشکلی ایجاد نشود؟


یکی از نکاتی که بعد از تزریق بوتاکس یا حتی تزریق ژل نباید انجام دهید این است که در مدت ۲۴ ساعت ابتدایی نباید دوش بگیرید. اگرچه شستن صورت پس از تزریق بوتاکس مجاز است اما دوش گرفتن کاملا ممنوع است؛ چرا که بخارات آب گرم ممکن است که سبب تغییر تحریک بوتاکس شده و مشکلات بعدی را به همراه داشته باشد.


در صورتی که بخواهید حمام کنید، در اثر گرما مویرگ ها خونی شما گشادتر شده و مقدار خون بیشتری در آنها جریان می یابد در نتیجه صورت شما قرمز می شود. پس از آن ممکن است که مقداری بوتاکس وارد جریان خون شده و در پی آن عوارض جبران ناپذیری برای شما به دنبال داشته باشد؛ پس حتما از دوش گرفتن پس از تزریق بوتاکس پرهیز نمایید. همچنین در صورتی که لازم بود تا صورت شما پس از تزریق بوتاکس شسته شود از آب سرد به این منظور استفاده نمایید. در ضمن از یک شوینده ی ملایم و ضد باکتری برای شستشوی صورت پس از تزریق بوتاکس استفاده نمایید تا هم به صورت شما آسیبی وارد نشود و هم از بروز عفونت ناشی از آلودگی صورت جلوگیری کنید.


عوارض و خطرات شستن نادرست صورت بعد از تزریق بوتاکس

بنا بر آنچه گفته شد بوتاکس در صورتی که به درستی استفاده نشود یا مراقبت های بعد از آن انجام نشود، عواقب جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت. از جمله این عوارض می توان به خطرات ناشی از شستن نادرست صورت پس از تزریق بوتاکس اشاره کرد. یکی از این عوارض می تواند به این نحو باشد که در صورتی که در هنگام شستشوی صورت فشار زیادی به ناحیه ی اطراف چشم وارد شود، بوتاکس حرکت کرده و سبب افتادگی پلک ها شود. همچنین در صورتی که تزریق بوتاکس به گردن و ناحیه ی نزدیک به گلو باشد، در صورت شستشوی نادرست ممکن است که در بلع مشکلاتی را ایجاد نماید. از طرفی وارد شدن بوتاکس به جریان خون در صورت استفاده از آب گرم میتواند عوارضی مانند از حال رفتن، مشکل در تنفس و غیره را به دنبال داشته باشد که لازم است که در صورت مشاهده ی چنین عوارضی حتما به پزشک مراجعه شود. پس در هنگام شستشوی صورت نکات لازم را به دقت مورد توجه قرار دهید تا با چنین مسائلی مواجه نگردید.


در پایان باید بگوییم که تزریق بوتاکس مانند هر تکنیک زیبایی دیگری نیازمند رعایت نکات و مواردی است که که فرد باید به دقت آنها را رعایت نماید. در صورتی که شما به مرکز زیبایی معتبری مراجعه نمایید جلسه ای مشاوره ای قبل از تزریق بوتاکس برگزار خواهد شد که در این جلسه همه ی مراقبت های لازم قبل و بعد از بوتاکس گفته خواهد شد. برای کسب نتیجه ی بهتر همچنین لازم است که پزشک معالج شما از تخصص و مهارت لازم برخوردار باشد تا در هنگام تزریق بوتاکس آسیبی به سایر بافت های صورت شما نرسانده و بوتاکس را اشتباها به رگ های شما تزریق نکند. پس حتما در مورد کلینیک زیبایی و پزشک خود تحقیقات لازم را به عمل آورده نت در نهایت نتیجه ی مورد رضایت شما حاصل گردد.


نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
021-79958