جدیدترین روش های درمان طاسی سر

ریزش مو میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد و انواع مختلفی دارد، اما شایع ترین آنها الگوی طاسی مردانه و زنانه است که به آن آلوپسی آندروژنیک نیز گفته می شود. این یک نوع ریزش موی ژنتیکیست که معمولاً در میانسالی مردان و زنان را تحت تأثیر قرار می دهد، در واقع 50 درصد از مردان بالای 50 سال از ریزش مو با الگوی طاسی رنج می برند. دلایل دیگر اصلی افزایش ریزش مو در مردم عبارتند از علل هورمونی، تغییر در سبک زندگی، استرس های شدید، سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)، پیری و غیره. ریزش موهایی که به صورت پیوسته و در حجم زیاد اتفاق بیافتند، با نازک شدن بیش از حد موها یا با زخم همراه باشند منجر به طاسی بخشی از پوست سر میشوند.


چگونه بفهمیم ریزش مو با الگوی طاسی داریم؟

طاسی الگوی مردانه با الگوی ریزش مو که ایجاد می کند قابل تشخیص است، مردانی که از این عارضه رنج می برند، موهای جلوی سر و بالای سر خود را از دست می دهند. این مشکل باعث می شود که یک موی U شکل در اطراف طرفین تاج سر باقی بماند، رایج نیست که الگوی طاسی مردانه منجر به ریزش مو در پشت یا دو طرف سر شود. الگوی طاسی زنانه نیز سبب کاهش حج مو و نازک شدن هر تار مو در تمام قسمت های سر می شود که منجر به عقب رفتن خط رویش مو نیز می شود. الگوی طاسی مردانه زمانی اتفاق می افتد که هورمون تستوسترون به طور طبیعی به هورمون دیگری به نام "DHT" تبدیل می شود و فولیکول های مو (یا ریشه مو) را ضعیف می کند و در نهایت منجر به ریزش دائمی مو می شود. رشد مجدد مو مستلزم معکوس کردن یا سرکوب اثر DHT بر روی فولیکول های مو است؛ این مشکل در خانم ها به ندرت اتفاق می افتد.


برخی از انواع ریزش مو موقتی هستند و به خودی خود درمان شده و موها مجدداً رشد می کنند؛ انواع دیگر، دائمی و شدیدتر از آلوپسی هستند، به عنوان مثال، آلوپسی یونیورسالیس نوعی ریزش مو است که منجر به ریزش تمام موهای سر و بدن می شود.


چگونه بفهمیم ریزش با الگوی طاسی داریم؟


5 روش شگفت انگیز درمان طاسی سر

هر فردی بدن منحصر به فردی دارد که تحت تأثیر محیط، عادات، کار و سایر عوامل قرار می گیرد و بنابراین برای هر شخص درمان ریزش مو منحصر به فردی مناسب است. با توجه به عوامل موثر بر ریزش مو، ممکن است موهای شما خود به خود دوباره رشد کنند، اما گاهی متخصص پوست درمانی را برای کمک به رشد سریعتر موها توصیه می کند، در چنین شرایطی درمان برای جلوگیری از ریزش بیشتر مو ضروری است.


دانشمندان در سراسر جهان به طور مداوم بر روی تحقیقات نوآورانه برای معرفی درمان های جدید رشد مجدد مو کار می کنند که مشکلات ریزش مو را از بین ببرد. با وجود روش ها، لوسیون ها و داروهای مناسب ریزش مو که ادعای رشد مجدد مو دارند، تنها چند روش درمانی وجود دارد که از نظر علمی ثابت شده است که ریزش مو را کاهش داده یا باعث رشد مجدد موها موهای ریخته شده می شوند. یک برنامه درمانی برای ریزش مو ممکن است شامل یک یا چند مورد از موارد زیر باشد، جدیدترین روش های درمان طاسی سر عبارتند از:


1- قرص فیناستراید Propecia

فیناستراید موثرترین درمان پزشکی برای ریزش مو ناشی از الگوی طاسی مردانه است، این قرص به صورت نسخه ای و تجویز شده توسط پزشک قابل مصرف بوده که باید یک بار در روز مصرف شود.Propecia  حاوی ماده فعال فیناستراید است، ماده ای شیمیایی که به کاهش سطوح و اثرات DHT بر روی فولیکول های مو کمک می کند. برای اینکه این روش در درمان طاسی نتیجه بخش باشد باید هر روز تا زمانی که می خواهید با ریزش مو مبارزه کنید، مصرف شود؛ پس از قطع مصرف فیناستراید موهای شما در عرض چند ماه دوباره شروع به ریزش می کنند. خبر خوب این است که Propecia در متوقف کردن ریزش مو در 90٪ از مردان بسیار موثر است و باعث رشد مجدد مو در 66٪ از مردان می شود. البته نکته ای که باید در نظر داشته باشید اینکه فیناستراید برای درمان الگوی طاسی زنانه تایید نشده است.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

2- محلول ماینوکسیدیل

ماینوکسیدیل دومین درمان موثر برای ریزش مو ناشی از طاسی با الگوی مردانه و همچنین الگوی طاسی زنانه است؛ ماینوکسیدیل یک لوسیون یا فوم است که می توانید بدون نسخه از داروخانه ها تهیه کنید. برای عملکرد صحیح و نتیجه بخشی، ماینوکسیدیل باید هر روز به مناطق طاس و کم پشت پوست سر مالیده شود. این روش نیز در جلوگیری از ریزش مو و رشد مجدد بسیار موثر است، در یک مطالعه مشخص شد که 60٪ از مردان و زنانی که هر روز از ماینوکسیدیل استفاده می کردند، رشد مجدد مو را تجربه کردند. مانند فیناستراید، محلول ماینوکسیدیل فقط تا زمانی که آن را مصرف می کنید موثر است؛ هنگامی که مصرف آن را متوقف کنید باید انتظار داشته باشید که ریزش موی شما در عرض چند ماه از سر گرفته شود.


3- پلاسمای غنی از پلاکت PRP برای درمان طاسی

درمان PRP از پلاکت های موجود در خون خود فرد برای تحریک فولیکول های موی خفته استفاده می کند. درمان ریزش مو با پی آر پی در سه مرحله انجام می شود؛ در مرحله اول مقداری از خون بیمار گرفته می شود و در مرحله دوم از طریق یک سانتریفیوژ چرخانده می شود تا پلاسمای خون غنی از فاکتور رشد به دست آید و در مرحله پایانی در نواحی طاس پوست سر تزریق می شود. روش غیر تهاجمی پی آر پی برای درمان طاسی در مردان در 30 سالگی و زنانی که به دلیل یائسگی از نازک شدن موها رنج می برند مناسب است. البته این روش ریزش مو را درمان نمیکند بلکه باعث رشد مجدد موها و تسریع فرایند رشد می شود؛ لازم به ذکر است که پی آر پی برای درمان ریزش مو در بیماران مبتلا به لوپوس یا بیماری های تیروئید موثر نیست.


جدیدترین روش های درمان طاسی سر


4- مزوتراپی مو برای درمان طاسی

روش غیرتهاجمی مزوتراپی توسط دستگاهی با سوزن های بسیار ریز انجام می شود که انواع آنزیم ها، ویتامین ها، هورمون ها و عصاره های گیاهی را به پوست سر وارد می کند. این مواد به لایه میانی پوست سر تزریق می شوند و باعث تعادل هورمونی اطراف فولیکول مو، بهبود گردش خون و در نتیجه درمان طاسی و ریزش مو می شوند. مزوتراپی مو در صورتی که در زمان مورد نیاز طبق نظر پزشک انجام شود می تواند ماندگاری بسیار خوبی داشته باشد، اما نمی تواند به عنوان یک روش دائمی عمل کند. در واقع مزوتراپی مو با حل مشکلات هورمونی در فولیکول های مو به کمک درمان ظاسی می آید و عدم تعادل را در آنها برطرف می کند. به دلیل تامین مواد مورد نیاز رشد برای فولیکول های مو و افزایش گردش خون، مزوتراپی بعد از کاشت مو نیز بسیار توصیه می شود، دلیل اصلی آن نیز تشویق رشد موهای سالم و جدید در پوست سر و تقویت فولیکول های کاشته شده می باشد. برای اینکه از مزوتراپی نتیجه موثری در درمان طاسی را بگیرید و از بروز عوارض جانبی آن جلوگیری کنید، بهتر است به یک پزشک باتجربه در یک کلینیک معتبر مراجعه کنید. همچنین پیروی از مراقبت های بعدی که توسط پزشکتان گفته می شود نیز در نتیجه دریافتی و ماندگاری مزوتراپی تاثیر به سزایی دارد؛ همچنین می توانید از درخشندگی موها، صافی و تراکم بیشتر آنها بهره ببرید.


5- کاشت مو و درمان طاسی سر

در حالی که روش کاشت مو به عنوان یک روش جراحی شناخته می شود اما یک روش جدید درمانی سرپایی و کم تهاجمی بوده که توسط بی حسی موضعی انجام می شود. روش کاشت مو موثرترین و بهترین روش درمان طاسی سر برای خانم ها و آقایان می باشد و معمولاً تنها در طول یک جلسه صورت میگیرد، این روش از روند ریزش مو جلوگیری نمی کند بلکه باعث رشد مو در نواحی دچار ریزش می شود و به عنوان یک روش قطعی برای درمان طاسی شناخته می شود، به همین دلیل توصیه می شود بعد از درمان علت و توقف ریزش مو انجام شود. پیوند مو شامل سه مرحله برداشت گرافت های مورد نیاز، آماده سازی آنها و کاشت در نواحی مورد نظر می باشد که به طور میانگین حدود 3 تا 8 ساعت زمان نیاز دارد.

در این روش فولیکول های پیوندی از نواحی مقاوم در برابر الگوی طاسی و ریزش مو، مانند پشت سر و اطراف گوش برداشته می شوند و پس از آماده سازی در شیارهایی که در نواحی گیرنده ایجاد شده با زاویه مناسب قرار می گیرند. نتایج کاشت مو علاوه بر طبیعی بودن و قابلیت رشد مجدد، در صورت پیروی از دستورالعمل های مراقبتی پزشک، دائمی نیز هستند؛ البته مشاهده نتایج نهایی پیوند مو نیاز به حداقل زمان 9 تا 12 ماهه دارد.


به طور کلی با توجه به علت ریزش موها در سر، وسعت ناحیه طاس و شرایط هر فرد، یکی از روش های شگفت انگیز درمان طاسی سر قابل انتخاب می باشد. وجه اشتراک این روش ها نتیجه بخشی قطعی آنهاست که به رشد موها کمک کرده و با تقویت فولیکول ها، موها را ضخیم تر و پر تراکم تر خواهد کرد. در نتیجه تمام توضیحات می توان گفت قطعی ترین درمان طاسی سر کاشت مو می باشد، زیرا برخلاف سایر روش های درمان طاسی موقت نبوده و یک روش طبیعی و دائمی می باشد که در مناطق طاس سر اجرا می شود. 


نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
021-79958