زمان و نحوه شستشوی ابرو بعد از کاشت

شست و شوی ابروها بعد از کاشت ابرو


نازک شدن ابروها به دلیل افزایش سن، ابروهایی که بعد از برداشتن بیش از حد رشد نمی کنند، یا یک مشکل پزشکی که باعث ریزش موهای بدن می شود و دلایل زیاد دیگری وجود دارند که مردان و زنان کاشت ابرو را انتخاب کنند. ممکن است زیاد به آنها فکر نکنید، اما ابروها واقعاً احساسات و زیبایی چهره را مشخص می کنند، به همین دلیل است که روند ابروها به طور مرتب تغییر می کند. بعد از پیوند ابرو مراقبت هایی وجود دارد که به طور مستقیم بر نتیجه نهایی کاشت ابرو تاثیرگذار است و شستشو ابروها بعد از کاشت یکی از آنهاست که باید در زمان مناسب و به شکل درستی انجام شود.


بدون ابروهایتان بسیار متفاوت به نظر می رسید و به همین دلیل است که بسیاری از افراد پیوند ابرو را انتخاب می کنند که ظاهر ابرویشان را پرپشت کرده و اعتماد به نفس آنها را باز می گرداند. برای دستیابی به یک نتیجه طبیعی و دائمی از کاشت ابرو ابتدا باید با فرایند کاشت ابرو آشنا شوید و سپس با مراقبت های بعدی از جمله زمان و نحوه شستشو ابروها بعد از کاشت آشنا شوید.


کاشت ابرو

کاشت ابرو چیست؟

کاشت ابرو یک عمل جراحی بسیار دقیق است و از آنجایی که این عمل بر روی صورت انجام می شود، عملی است که به توجه بسیار بیشتری نسبت به سایر عمل ها نیاز دارد. کاشت ابرو با برداشت فولیکول های مو از ناحیه ای از بدن متقاضی که در برابر ریزش مقاوم است، شروع شده و با قرار دادن آنها در شیارهای از قبل ایجاد شده در ابروها به پایان میرسد. معمولاً برای ایجاد ابروهایی پرپشت بین 250 تا 400 گرافت از نواحی بانک مو که معمولا پشت سر و در فاصله بین دو گوش است، استخراج و پیوند می شود، کل روش پیوند ابرو به طور متوسط بین 2-3 ساعت طول می کشد. روش های جدید کاشت ابرو با استفاده از بیحسی موضعی در نواحی اهداکننده و گیرنده انجام می شود، بنابراین هیچ دردی در طول عمل احساس نمی شود و از عوارض جانبی مرتبط با بیهوشی جلوگیری خواهد شد.


بدون برنامه ریزی و انتخاب مدل مناسب، ابروهای جدید کاشته شده ممکن است با چهره بیمار متناسب نباشد، بنابراین قبل از کاشت ابرو باید ابروهای بیمار بر اساس فرم صورت او و نظر جراح بر اساس گرافت های موجود در بانک موی متقاضی طراحی شود. پس از مشخص کردن مدل ابروی مورد نظر، تعیین می شود که چه تعداد گرافت مورد نیاز است و سپس منطقه اهدا کننده نیز مشخص می شود؛ بعد از استخراج فولیکول های مو سالم و کافی آفا در عمق و زاویه مناسب در قسمت طاس ابروها کاشته می شوند. کاشت ناموفق ابرو باعث می شود که ابروهای بیمار با زاویه مناسب بیرون نیایند و این امر باعث می شود ابروها شبیه خار و کاملا مصنوعی به نظر برسند.


مراقبت های بعد از کاشت ابرو

پس از کاشت ابرو، زمان کافی لازم است تا ابروهای کاشته شده به طور کامل با مکان جدید خود سازگار شوند و روی آن ثابت شوند؛ درست مانند هر عمل جراحی دیگر، شما باید به بدن خود زمان بدهید تا بهبود یابد. برای دستیابی به نتیجه دلخواه و جلوگیری از بروز هر گونه مشکلی، باید بعد از کاشت از ابروهای خود مراقبت کنید، در زمان ابتدایی بعد از پیوند، ابروها بسیار حساس هستند و به راحتی آسیب می بینند، بنابراین از دست زدن به آنها و وارد آوردن هر نوع فشاری به ناحیه ابرو خودداری کنید. مقداری کبودی و تورم در اطراف چشم و بی حسی اطراف ابرو از معمول ترین عوارض جانبی کاشت ابرو است، همچنین خارش نواحی پیوند شده و اهدا کننده نیز طبیعیست. پوسته پوسته شدن ابرو بعد از کاشت در هر جایی که هر پیوند قرار داده شده وجود خواهد داشت که بعد از حدود 7 روز این پوسته ها می ریزد، اما احتمالاً برای روزها پس از ریزش پوسته ها، مقدار کمی قرمزی پوست در ناحیه وجود خواهد داشت.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

به مدت 2 تا 3 هفته بعد از کاشت ابرو از فعالیت های شدید مانند ورزش کردن که باعث تعریق می شود خودداری کرده و از وسایل آرایشی مانند مداد ابرو استفاده نکنید. بیشتر ابروهای کاشته شده طی 2 تا 4 هفته بعد بر اثر شوک پیوند می ریزند که طبیعیست، زیرا موهای ابرو 2 تا 3 ماه بعد شروع به رشد می کنند. از آنجایی که موهای کاشته شده در ابرو از پوست سر هستند بعد از رشد مجدد ابروها باید ماهی یک یا دو بار آنها را کوتاه کنید و آنها را برای سازگاری با ابروهای موجود حالت دهید. برای دو هفته از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید خودداری کنید، استخر، سونا و جکوزی نروید و تا مدت ها از درمان های شیمیایی یا لیزر در اطراف هیچ قسمتی از ناحیه ابرو استفاده نکنید.

مراقبت های بعد از کاشت ابرو


زمان شستشوی ابروهای کاشته شده

حفظ روال شستشوی ابرو بعد از کاشت برای حفظ سلامت آنها مهمتر از همیشه است، اما استفاده از تکنیک ها و محصولات نادرست برای شستشوی آنها پس از کاشت ابرو در واقع می تواند به پیوندها آسیب برساند. اگر بیش از حد به ابروهای کاشته شده فشار وارد کنید، می توانید به راحتی گرافت ها را از جای خود خارج کنید یا باعث ایجاد اسکار شوید، استفاده از شامپوی نامناسب نیز می تواند منجر به عفونت بعد کاشت ابرو و سایر عوارض شود. بهترین کلینیک های کاشت ابرو به متقاضیان این فرصت را می دهند که برای اولین شستشوی ابروهای خود پس از کاشت به کلینیک مراجعه کنند، سپس پزشک تکنیک های مناسب برای شستن ابروهای کاشته شده را به او نشان می دهد. پزشک متخصص همچنین بررسی می کند که پیوند ابروها به خوبی بهبود می یابد و در صورت مشاهده علائم عفونت، فولیکولیت یا سایر عوارض، داروهایی را تنظیم یا تجویز می کنند.


بعد از شستشوی اولیه در کلینیک می توانید به صورت روزانه یا یک روز در میان صورت و ابروهای خود را بشویید، این شستشوی روزانه هرگونه خون خشک و دلمه را از ناحیه پیوند شده پاک می کند، آن را تمیز و سالم نگه می دارد و باعث می شود کاشت ابرو طبیعی تر به نظر برسد. بعد از 14 روز، دلمه های اطراف ابرو ناپدید می شوند و گرافت های مو در موقعیت های جدید خود ریشه می دهند؛ از این زمان، می توانید ابروهای خود را به طور معمول با استفاده از محصولات ملایم و استاندارد بشویید، همانطور که قبل از کاشت ابرو انجام می دادید.


چگونه ابروهای کاشته شده را بشوییم؟

مهمترین نکته ای که هنگام شستشوی ابروها بعد ارز کاشت باید به خاطر بسپارید این است که بسیار ملایم باشید زیرا جدا کردن پیوندهای ابروی تازه کاشته شده، به خصوص در چند روز اول پس از جراحی، آسان است. حدود 30 تا 45 دقیقه قبل از شستن ابروها، یک اسپری یا لوسیون مرطوب کننده روی صورت خود بمالید تا دلمه های پس از کاشت ابرو نرم شوند؛ این به هنگام شستن ابروهایتان کمک می کند دلمه ها از بین بروند و خطر ایجاد جای زخم را کاهش می دهد. هنگامی که می خواهید ابروهای خود را خیس کنید، صورت خود را مستقیماً زیر دوش یا آب با فشار قرار ندهید، به این دلیل که می تواند به گرافت های ابرو آسیب برساند یا آنها را از بین ببرد؛ همچنین دقت کنید که ابروهای کاشته شده را نباید با آب خیلی گرم یا خیلی سرد شست.


به طور معمول کلینیک یک شامپو ضد باکتری خاص به شما می دهد که برای جلوگیری از عفونت طراحی شده؛ اگر این را ندارید، می توانید از محلول نمکی (مخلوطی از نمک و آب) نیز برای تمیز نگه داشتن ابروهای کاشته شده خود استفاده کنید. با استفاده از کف دست یا نوک انگشتان، شامپو یا محلول نمکی را به آرامی روی پوست صورت خود در اطراف و روی ابروها ماساژ دهید. در هنگام شستشوی ابرو بعد از کاشت از ناخن های خود استفاده نکنید، زیرا ناخن ها می توانند گرافت های مو را از موقعیت خود جدا کرده، آنها را خراش یا حرکت دهند. در حالت ایده آل، بهتر است پس از شستن ابروهای کاشته شده اجازه دهید ابروهایتان در هوا خشک شود، اگر نیاز دارید ابروهای خود را سریعتر خشک کنید، از یک حوله بسیار نرم استفاده کنید، اما حواستان باشد که آن را روی صورت خود نکشید.


نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
021-79958