مراقبت های بعد از کاشت ابرو

کاشت ابرو Eyebrow Transplant به عنوان عمل زیبایی طرفداران بسیاری را به خود جذب نموده است. نکته مهم این است که بعد از کاشت ابرو چه باید کرد؟


همانگونه که می دانید امروزه انواع مختلفی از عمل های زیبایی با استفاده از روش های متفاوتی صورت می گیرد، فرایند کاشت ابرو نیز به همین صورت بوده و هر روش می تواند نتایج مختلفی را ارائه کند. برای اینکه بتوانیم از پیوند ابرو نتیجه مطلوبی را به دست آوریم، حتما باید آن را در کلینیک های معتبر و زیر نظر پزشک متخصص در زمینه کاشت انجام دهیم و مراقبت های بعد از کاشت ابرو را به دقت انجام دهیم؛ این کار از ایجاد خطرات احتمالی و جانبی بعد از عمل زیبایی کاشت ابرو جلوگیری می نماید.


از نازک شدن ابروها به دلیل افزایش سن، ابروهایی که به دلیل برداشتن بیش از حد رشد نمی کنند، یا یک مشکل پزشکی که باعث ریزش مو و ابرو می شود، دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود مردان و زنان کاشت ابرو انجام دهند. اگر قصد دارید کاشت ابرو انجام دهید، بهتر است تا جایی که می توانید از قبل در مورد روش های کاشت، شرایط کاندید مناسب و به خصوص در مورد مراقبت های بعد از آن تحقیق کنید. کاشت ابرو همانند کاشت مو شامل برداشت گرافت های مو از ناحیه اهدا کننده و پیوند آنها در نواحی دچار ریزش ابرو می باشد، این پیوندها دائمی بوده و با رشد خود نتایج کاملا طبیعی می دهند. برای مشاهده چنین نتایجی ابروهای کاشته شده نیاز به رسیدگی و مراقبت دارند، همچنین مراقبت های بعد از کاشت ابرو به ماندگارتر شدن نتیجه و رشد سریعتر آنها نیز کمک خواهد کرد.


اهمیت شرایط متقاضی و مراقبت های قبل از کاشت ابرو

عمل زیبایی کاشت ابرو طبیعی نیاز به مراقبت های ویژه ای دارد که در صورت رعایت نکردن آنها نمی توانید نتیجه مطلوب را از کاشت ابرو طبیعی خود بگیرید. در ابتدا باید علت ریزش ابروی شما مشخص شود؛ در واقع عوامل بسیاری در ریزش ابرو نقش دارند که مهمترین آنها کمبود ویتامین های مورد نیاز بر ریزش مو، بیماری ها، عوامل ارثی، سوختگی ابرو، عوامل استرس زا و غیره اشاره نمود. علت اهمیت شناسایی دلیل ریزش ابرو ، اطمینان از توقف روند ریزش ابروها می باشد، زیرا اگر علیت ریزش ابرو درمان و رفع نشود، حتی بعد از کاشت ابرو نیز روند ریزش آن قطع نشده و ممکن است نیاز به جلسه مجدد پیوند ابرو باشد. برای این منظور پزشک متخصص در جلسه مشاوره به معاینه شرایط پوستی و ابروهای متقاضی می پردازد و سابقه پزشکی او را بررسی می کند، تا تشخیص دهد با استفاده از چه روشی به ابروهای پرپشت دست می یابید. ممکن است مشکل برخی افراد با خوردن دارو حل شود، ولی در بعضی از موارد دیگر خوردن دارو اثری ندارد و باید از یک روش جایگزین مانند پیوند ابرو استفاده نمود.


مراحل کاشت ابرو دارای شرایط خاصی هستند تا فولیکول استخراج شده آسیبی نبینند و نتیجه پیوند کاملا طبیعی باشد. به دلیل اینکه ابرو دارای جهت رشد و تارهای متفاوتی می باشد، به این منظور از بانک موی افراد در پشت گوش هایشان استفاده می شود، این قسمت دارای موهایی نرم و تقریبا نزدیک به ابروها می باشد و همچنین مقاومت بالایی در برابر ریزش و عوامل دیگر دارد. علاوه بر اهمیت شرایط اولیه و تخصص و تسلط پزشک بر فرایند کاشت، بعد از پیوند ابرو باید به نکاتی دقت نمایید تا این عمل زیبایی بتواند در زیبایی ظاهر شما تاثیرات مثبتی را داشته باشد.

نکات بعد از کاشت ابرو


مراقبت های بعد از کاشت ابرو

همانطور که گفته شد برای به دست آوردن بهترین نتایج و جلوگیری از هر گونه مشکلی، مهم است که بعد از درمان از ابروهای کاشته شده خود مراقبت کنید. درست مانند هر عمل جراحی، بعد از کاشت ابرو شما باید به بدن خود زمان بدهید تا بهبود یابد و ابروهای کاشته شده به طور طبیعی رشد کنند؛ در حین این زمان بهتر است از مراقبت های بعد از کاشت ابرو که در ادامه گفته شده پیروی کنید:

✔ از دست زدن و وارد کردن فشار ابرو بعد از کاشت به شدت خودداری کنید، این کار خطر ابتلا به عفونت را کاهش می دهد.

✔ برای خوابیدن بعد از کاشت ابرو حتما از چند بالشت استفاده کنید تا سر شما بالاتر از بدنتان قرار گیرد.

✔ از وسایل آرایشی مانند مداد ابرو استفاده نکنید، زیرا ممکن است ابروهای کاشته شده با ریزش مواجه شود.

✔ از داروهایی که دکتر شما بعد از پیوند ابرو تجویز می نماید به موقع استفاده نمایید، ممکن است این دارو ها مکمل عمل کاشت باشند. توصیه های پزشک خود را بعد از کاشت ابرو طبیعی جدی بگیرید.

✔ بعد از کاشت ابرو تا یک ماه در معرض مستقیم نور آفتاب قرار نگیرید، زیرا ممکن است عمل ابروهای پیوند شده با مشکل مواجه شود.

✔ از قرار گرفتن در محیط های آلوده همراه با گرد و غبار زیاد جلوگیری نمایید.

✔ حتی بعد از اتمام دوره بهودی، از برداشتن و یا وکس کردن بیش از اندازه ابروهای کاشته شده خود جلوگیری نمایید؛ این کار ممکن از باعث ضعیف شدن ابروهای شما شود.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

پس از کاشت ابرو چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

از آنجایی که موهای موجود در بانک مو به چند روش استخراج می شوند، از این رو در منطقه کاشت ابرو با استفاده از سوزن یا برش هایی کوچک پیوند ابرو انجام می گیرد. مناطق اهدا کننده و گیرنده در چند روز بعد از پیوند ممکن است دارای تورم و قرمزی باشنداین یک روند طبیعی بهبودی پوست می باشد که با رعایت نکات گفته شده از بین می رود. حدود 3 تا 7 روز بعد از کاشت ابرو شما ممکن است شاهد پوسته پوسته شدن ابروها بعد از کاشت و قرمزی خفیف پوست باشید، پس از آن این پوسته ها خود به خود شروع به ریزش می کنند؛ به هیچ عنوان آنها را با دست نکنید. ابروهای کاشته شده در طی 3 تا 4 هفته بعد از کاشت می ریزند، این کاملا طبیعی است و به دلیل شوک وارد شده به آنها اتفاق می افتد. در صورتی که از مراقبت های بعد از کاشت ابرو به خوبی پیروی کنید، پس از حدود یک ماه مجددا شاهد رشد فولیکول های کاشته شده در ابرو خواهید بود که پس از رشد کامل در برابر ریزش مقاومند.


نکته دیگری که بعد از کاشت ابرو باید به آن توجه کنید رشد زیاد ابروهای کاشته شده می باشد، از آنجایی که گرافت های مورد نیاز برای پیوند ابرو از پوست سر برداشته می شوند، تا مدتی پس از کاشت همچنان مانند موهای سر رشد می کنند، این به معنی رشد طولانی تر آنها نسبت به ابروهای طبیعی است. به همین دلیل باید آنها را مرتبا با قیچی کوتاه کنید تا با ابروهایتان هماهنگ باشند؛ البته این رسیدگی مداوم به صورت موقت است و پس از گذراندن دوره رشد کامل خود، ابروهای کاشته شده با شرایط جدید سازگار شده و همانند ابروهای طبیعی رفتار می کنند. هرگز ابروی کاشته شده خود را نکنید زیرا ممکن است رشدش با مشکل مواجه شود. از آنجایی که موهای ابرو رشد کمتری را دارند برای اینکه بتوانید نتیجه مطلوبی در عمل زیبایی کاشت ابرو طبیعی خود مشاهده نماید باید زمان بیشتری را منتظر بمانید.

عواقب رعایت نکردن مراقبت های بعد از کاشت ابرو


عواقب رعایت نکردن مراقبت های بعد از کاشت ابرو

در 90 درصد از کاشت ابرو به روش های جدید ، نتیجه پیوند موفقیت آمیز و بر اساس نتیجه مورد انتظار متقاضی می باشد. بعد از عمل زیبایی کاشت ابرو باید دقت نمایید که توصیه های پزشک خود را به درستی انجام دهید تا بتوانید به نتیجه مناسب و مورد نظرتان دست یابید.


مراقبت های بعد از کاشت ابرو بسیار فشرده تر از مراقبت های بعد از کاشت مو می باشد. رعایت نکردن مراقبت های بعد از کاشت ابرو طبیعی می تواند خطرات بسیاری را برای شما به همراه داشته باشد که شامل موارد زیر می شوند:

• در مراقبت های بعدی کاشت ابرو استفاده از انتی بیوتیک های تجویز شده به مدت چند روز برای جلوگیری از ایجاد عفونت در محل کاشت ضروری است، در صورت استفاده نکردن از این آنتی بیوتیک ها ممکن است دچار عفونت شوید و در نتیجه کاشت ابرو می تواند موثر واقع نشود.

• بعد از کاشت ابرو در صورت دیدن تورم و درد در ناحیه ابرو، هرگز به آن دست نزنید زیرا امکان پخش عفونت و ریزش ابرو وجود دارد.

• حداقل تا هفته اول بعد از کاشت ابرو از دست زدن و مالیدن ابروهای خود اجتناب نمایید، این کار می تواند روند رشد ابروها را با مشکل مواجه نماید و ریشه آن را سست کند.


استراحت، تغذیه و شستشو بعد از کاشت ابرو

یکی از مواردی که در لیست مراقبت های بعد از کاشت ابرو طبیعی باید به آن دقت نماید، داشتن تغذیه مناسب می باشد. رشد مو و ابرو با توجه به مواد مغذی و ویتامین های ضروری که به آن می رسد می تواند بسیار سریعتر صورت گیرد. از آنجایی که موهای ابرو در عمل پیوند ابرو از فولیکولهای سر برداشت می شوند در نتیجه برای رشد ابروهای کاشته شده نیاز به تغذیه مناسب می باشد. همچنین استراحت بعد از کاشت ابرو تا یک هفته می تواند از ایجاد خطرات و عوارض جانبی بعد از عمل کم نماید. انجام فعالیت های سنگین و ورزش تا دو هفته بعد از کاشت مو می تواند خطر بروز عوارض جانبی را تشدید کند، به همین دلیل پزشکان توصیه می کنند یک یا دو روز ابتدایی بعد از کاشت را کاملا استراحت کنند و پس از آن به روال عادی زندگی خود بازگردند اما تا زمان بهبودی کامل فعالیت های شدیدی انجام ندهند.


به طور معمول در بیشتر کلینیک ها بعد از کاشت ابرو اولین شستشو در همان کلینیک انجام می شود تا هم نحوه درست شستن ابرو بعد از کاشت به فرد آموزش داده شود و هم احتمال آسیب به پیوندها کاهش یابد. زمان مناسب و نحوه درست شستن ابروهای کاشته شده یکی از مهمترین مراقبت های بعد از کاشت ابرو طبیعی می باشد که در صورت انجام نادرست آن می تواند آسیب های جدی به پیوندها وارد کند. پس از اولین شستشو از روز سوم یا چهارم بعد از کاشت ابرو می توانید ابروهای خود را در خانه بشویید که به تمیز کردن ابروها از خون خشک شده و دلمه کمک می کند. دقت کنید که در زمان شستشوی ابروهای کاشته شده هیچ فشاری به آنها وارد نکنید و از محصولات تجویز شده پزشک استفاده کنید؛ همچنین آب دارای فشار نبوده و خیلی گرم یا سرد هم نباشد.


نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
زیباصادقی
سلام ۱ماه کاشت ابرو کردم خیلی ابروهام خالیه بهم گفتن مزوتراپی کنم ایا فایده ای داره برای سیخ سیخ شدن ابروچه کار کنم خواب درست پیداکنند
زیباصادقی
سلام ۱ماه کاشت ابرو کردم خیلی ابروهام خالیه بهم گفتن مزوتراپی کنم ایا فایده ای داره برای سیخ سیخ شدن ابروچه کار کنم خواب درست پیداکنند
پاسخ مشاور :

با سلام، فرایند کاشت ابرو به دلیل موضوعاتی همچون خواب طبیعی ابرو نیازمند اصول کاشت می باشد. متاسفانه برخی از کلینیک های کاشت مو بدون در نظر گرفتن این موضوع اقدام به کاشت ابرو می نمایند که نتیجه نهایی مورد نظر حاصل نمی شود. برای بعد از کاشت ابرو پس از بررسی های لازم پزشک متخصص جهت تقویت موها می تواند از روش هایی همچون مزوتراپی استفاده نماید.

021-79958