تاثیر کربوکسی تراپی بعد از کاشت مو

موهای سالم، براق و پرپشت یکی از ویژگی های مهم ظاهر هر فردی است؛ اما عوامل مختلفی مانند رژیم غذایی نامناسب، فرآیندهای مربوط به پیری بدن یا تأثیر نامطلوب شرایط آب و هوایی، موها را با گذشت زمان ضعیف تر کرده و شروع به ریزش می کنند. ریزش مو همچنین ممکن است ناشی از وراثت، الگوی طاسی مردانه، رژیم غذایی، داروها، تغییرات پس از زایمان، تغییرات یائسگی و استرس باشد. DHT همچنین مرحله آناژن فولیکول که مرحله رشد مو است را کوتاه می کند و مرحله تلوژن یا مرحله استراحت را در چرخه رشد مو افزایش می دهد که منجر به نازک شدن مو و ریزش مو می شود. به طور کلی DHT باعث 90 درصد ریزش مو در آقایان می شود.


کربوکسی تراپی پوست سر

استفاده از کربوکسی تراپی از فرانسه شروع شد و بیش از 70 سال است که بدون عوارض جانبی عمده مورد استفاده قرار گرفته است، استفاده زیبایی شناختی آن در حال حاضر در اروپا رایج است و در ایران نیز محبوبیت بسیاری پیدا کرده. کربوکسی تراپی یک راه حل ایده آل برای مشکلات پوستی است که در مشکل ریزش مو نیز موثر خواهد بود. این یک درمان جامع که شامل ورود دقیق دی اکسید کربن به زیر پوست است که اثربخشی و بالاترین ایمنی را تضمین می کند. کربوکسی تراپی می تواند ظاهر تقریباً کل بدن را بهبود بخشد، می تواند سلولیت، علائم کشش، چین و چروک، سیاهی و پف زیر چشم را کاهش دهد و خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود بخشد. تزریق دی اکسید کربن به زیر پوست می تواند خون رسانی به یک ناحیه خاص را افزایش داده و میکروسیرکولاسیون ایجاد کند که منجر به تغذیه بهتر پوست، تحریک و تشکیل کلاژن می شود.


کربوکسی تراپی یکی از موثرترین و محبوب ترین روش های درمانی برای ریزش موی بیش از حد است و بیش از ده ها سال استفاده می شود. این روش شامل تزریق دی اکسید کربن پزشکی به عمق پوست سر با استفاده از یک سوزن نازک است. ورود دی اکسید کربن به زیر پوست سر باعث تحریک تشکیل رگ های خونی جدید، تحریک شدید متابولیسم، بهبود میکرو و ماکروسرکولاسیون می شود و همچنین خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد. به لطف اثرات کربوکسی تراپی، فولیکول ها و پیازهای مو به شدت تغذیه می شوند و فولیکول های خالی مو برای تولید فولیکول های جدید تحریک می شوند؛ این امر باعث مهار ریزش بیش از حد مو و رشد موهای جدید می شود.

کربوکسی تراپی پوست سر


کربوکسی تراپی برای درمان ریزش مو چگونه عمل می کند؟

به طور کلی کربوکسی تراپی پوست سر برای درمان رشد مجدد مو یا ریزش مو استفاده می شود و به شرح زیر عمل می کند.


کربوکسی تراپی پوست سر با وادار کردن گلبول های قرمز خون به آزادسازی اکسیژن و جذب C02 برای دفع توسط بدن، گردش خون را در محل تزریق بهبود می بخشد. این فرآیند اکسیژن رسانی به این ناحیه با تغذیه فولیکول مو، باعث رگزایی رگ های خونی در ناحیه می شود. برای تحریک رشد مو با کربوکسی تراپی، تزریق C02 از طریق گشادکنندگی عروق (باز کردن رگ های خونی ریز) عمل می کند که باعث افزایش تغذیه ویتامین ها و مواد مغذی پوست سر برای افزایش رشد مو و تثبیت یا کاهش ریزش مو می شود.


درمان کربوکسی تراپی با بهبود گردش خون، اکسیژن رسانی و تامین مواد مغذی پوست سر باعث تحریک رشد مو می شود و می تواند با سایر درمان ها مانند مزوتراپی مو برای اثرگذاری بیشتر ترکیب شود. بهترین کاندیدها برای رشد مجدد موها با کربوکسی تراپی کسانی هستند که به تازگی شروع به تجربه علائم یا مراحل اولیه ریزش مو و نازک شدن مو کرده اند. اگر موهای نازک یا کاهش خط مو دارید اما نمی خواهید تحت روش های تهاجمی قرار بگیرید یا از درمان های موضعی روزانه استفاده کنید، کربوکسی تراپی می تواند برای شما مناسب باشد؛ برای ارزیابی کاندید مناسب بودن باید با دکتر متخصص پوست و مو مشورت کنید.


کربوکسی تراپی بعد از کاشت مو

روش کربوکسی تراپی پوست سر یک روش کم تهاجمی، طبیعی و 100% ایمن است، این درمان ها با استفاده از دستگاه های پزشکی تخصصی توسط متخصص پوست انجام می شود. جدیدترین فناوری گرمایش دی اکسید کربن بدون درد و بدون نیاز به آمادگی برای آنها را تضمین می کند؛ مدت کوتاهی پس از اتمام این درمان، مراجعه کننده می تواند به فعالیت های عادی خود ادامه دهد.


بعد از کاشت مو، فولیکول های کاشته شده به دلیل شوک و جابه جایی وارد فاز استراحت شده و سپس به صورت موقتی دچار ریزش می شوند. این فرایند در تمام روش های کاشت مو رخ خواهد داد و غیرقابل جلوگیری است، اما با توجه به شرایط هر متقاضی و روش پیوندی ممکن است بین 1 تا 3 ماه طول بکشد تا شاهد ریزش موهای کاشته شده باشید. بسیاری از پزشکان در این مرحله استفاده از روش های کمکی برای تحریک رشد سریعتر موها را پیشنهاد می کنند، مانند استفاده از ماینوکسیدیل یا فیناستراید و روش های کربوکسی تراپی و مزوتراپی مو. کربوکسی تراپی بعد از کاشت مو به دلیل تحریک موهای کاشته شده ای که وارد فاز تلوژن طولانی شده اند برای رشد سریعتر و کاهش دوره استراحت انجام می شود. همچنین انجام کربوکسی تراپی بعد از کاشت مو می تواند فولیکول های مو در حال رشد را تحریک و تقویت کند تا ضخیم و مقاوم تر شوند. همانطور که گفته شد با تزریق دی اکسید کربن به پوست سر بعد از کاشت مو، گردش خون در پوست افزایش یافته و موجب تغذیه بهتر فولیکول های مو خواهد شد که به موهای کاشته شده کمک می کند سریع تر رشد کنند.

کربوکسی تراپی بعد از کاشت مو


تعداد جلسات کربوکسی تراپی بعد از کاشت مو

به طور معمول یک سری جلسات درمانی با کربوکسی تراپی برای دریافت بهترین نتیجه مورد نیاز است که به صورت هفتگی تا 6 هفته انجام می شود و با توجه به شدت ریزش مو ممکن است ادامه می یابد. برای دستیابی به نتایج موفقیت آمیز برای رشد موها، لازم است جلسات خود را تکمیل کنید، برخی از بیماران ممکن است به یک برنامه 6 ماهه نیاز داشته باشند. با توجه به اینکه پیش از کاشت مو، علت ریزش مو تشخیص و درمان شده باشد یا خیر، می توانید از دوره های کربوکسی تراپی برای درمان ریزش موها استفاده کنید. با افزایش سن ممکن است افرادی که کاشت مو انجام داده اند شاهد نازک شدن موهای خود و در نتیجه کاهش حجم مو باشند، این افراد نیز می توانند با استفاده از کربوکسی تراپی پوست سر به تقویت فولیکول مو و ضخیم شدن تارهای مو کمک کنند. زمان مشاهده نتایج کربوکسی تراپی بعد از کاشت مو ممکن است کمی طولانی شود، زیرا این روش فرآیندهای طبیعی بدن شما را تحریک می کند؛ اما اکثر بیماران پس از سه ماه بهبودی را گزارش می کنند.


درمان کربوکسی تراپی را می توان به عنوان یک درمان مستقل یا همراه با سایر درمان ها بعد از کاشت مو استفاده کرد، ترکیب کربوکسی تراپی با مزوتراپی مو یا پلاسمای بدون پلاکت، ریزش مو را کند می کند و رشد آن را تحریک می کند. بنابراین کربوکسی تراپی یک راه حل عالی برای افرادیست که می خواهند تراکم طبیعی مو را بازگردانند، آن را تغذیه کرده و از ریزش مجدد آن جلوگیری کنند.

مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
021-79958