کاشت مو با بانک موی ضعیف

اگر از ریزش موی شدید رنج می برید و به دنبال انجام کاشت مو هستید تا موهای از دست رفته را بازگردانید، احتمالاً در مورد "بانک مو" بسیار شنیده اید. بانک مو یا ناحیه اهداکننده قسمتی از بدن است که فولیکول های مو برای فرآیند پیوند از آنجا برداشت می شود. اگرچه در بیشتر موارد بانک مو اشاره به ناحیه پشت سر دارد، اما برخی از نواحی دیگر بدن نیز می توانند به عنوان ناحیه اهدا کننده در موارد خاص مورد استفاده قرار گیرند.


بانک مو ضعیف چیست؟

در عمل جراحی کاشت مو به یک منطقه اهدا کننده سالم و مناسب برای استخراج گرافت های مورد نیاز برای کاشت مو نیاز می باشد. معمولاً، ناحیه بانک مو که دارای 12000 تا 10000 پیوند موی سالم است، یک ناحیه اهداکننده خوب در نظر گرفته می شود، این منطقه اهداکننده سالم می تواند تا 6000 گرافت را برای پیوند مو ارائه دهد؛ این نوع بانک مو، بهترین گزینه برای موفقیت در عملیات کاشت مو است. به طور کلی مناسب ترین ناحیه اهداکننده برای کاشت مو، پشت سر می باشد زیرا در مقابل ریزش مقاومند و بیشترین شباهت را به موهای سایر بخش های سر دارند، همچنین این ناحیه طبیعی ترین نتایج را می دهد و دارای مقدار زیادی فولیکول های موی سالم است.


با این حال، در برخی موارد، پشت سر می تواند به عنوان ناحیه بانک مو برای کاشت مو نامناسب باشد، در این موارد جراحان با تجربه باید واقعا مراقب باشند که ناحیه اهداکننده را بیش از حد برداشت نکنند تا از نتایج غیرطبیعی بالقوه جلوگیری کنند. برای یک کاشت مو موفق، تعداد فولیکول های موی سالم موجود در محل بانک مو بسیار مهم است، اگر این ناحیه مقدار کافی فولیکول موی سالم نداشته باشد، به این ناحیه بانک موی ضعیف برای کاشت مو گفته می شود؛ چنین مناطق اهداکننده ای ممکن است تعداد گرافت های قابل پیوند و نتیجه نهایی عمل کاشت مو را محدود کنند. همچنین ممکن است تعداد فولیکول های مو ناکافی باشد یا ممکن است در بانک موی ضعیف طاسی نیز وجود داشته باشد.

کاشت مو با بانک موی ضعیف


اهمیت بانک مو

کاشت مو برای همه روش مناسبی نیست و در صورتی که از الگوی طاسی مردانه و زنانه رنج می برید، بین 25 تا 60 سال سن دارید و از نظر جسمی سالم هستید بهترین کاندید برای این روش هستید. اما نکته مهم دیگری که یک متقاضی را کاندید مناسبی برای کاشت مو میکند، داشتن بانک مو سالم و کافی می باشد؛ اگر بانک مو به اندازه کافی فولیکول های سالم و قوی برای برداشت نداشته باشد، فرایند کاشت مو با مشکل مواجه خواهد شد. مشکلات احتمالی شامل عدم استخراج تعداد گرافت مورد نیاز و ضعیف بودن فولیکول ها هستند و همچنین موهای کاشته شده در برابر آسیب ها و مشکلات ناشی از کاشت مو مقاوم نبوده و از بین می روند.


بازیابی بانک مو چقدر طول می کشد؟

بهبود ناحیه اهدا کننده می تواند تا 2 هفته طول بکشد، معمولاً پس از جراحی کاشت مو، جراح شما یک پوشش سبک روی ناحیه بانک مو قرار می دهد. در طول این دوره بهبودی، ممکن است کمی خارش، حساسیت و قرمزی احساس کنید، که البته نیازی به نگرانی در مورد این علائم نیست، زیرا بدن شما در حال التیام بخشیدن زخم های ناحیه اهداکننده می باشد. پس از عمل کاشت مو به خصوص در 2 هفته ابتدایی، باید از بانک مو و ناحیه گیرنده به خوبی مراقبت کنید تا از بهبودی سریعتر و موفقیت پیوند مو اطمینان حاصل کنید.


باید در نظر داشته باشید که فولیکول های موی باقی مانده در بانک مو پس از جراحی دوباره رشد می کنند، این ممکن است کمی طول بکشد، زیرا هزاران اسکار کوچک در ناحیه اهداکننده وجود خواهد داشت. پس از اتمام دوره بهبودی خواهید دید که بانک مو به حالت اولیه خود باز می گردد.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

کاشت مو با بانک موی ضعیف

برای کسی که تصمیم به جراحی کاشت مو گرفته، نداشتن بانک موی مناسب و با کیفیت، می تواند بسیار ناراحت کننده و دلسرد کننده باشد. خوشبختانه پیشرفت در روش های کاشت مو باعث شده است که افراد دارای بانک موی ضعیف هم بتوانند گرافت های مورد نیاز را از سایر مناطق بدن استخراج کنند. با اینکه گفته می شود بانک موی ایده آل در فاصله بین دو گوش و پشت سر است، اما در صورتی که این نواحی دارای گرافت های ناکافی باشند، محل بانک مو می تواند ریش یا موهای بدن شما باشد و حتی اینها را می توان برای دستیابی به نتایج رضایت بخش ترکیب کرد. از آنجایی که کاشت مو با استفاده از بانک موی دیگری امکان پذیر نیست، زیرا بدن شما فولیکول های موی شخص دیگری را رد می کند، در صورت داشتن بانک موی ضعیف باید ناحیه دیگری از بدن شما برای برداشت فولیکول مو انتخاب شود.


در صورتی که بانک مو ضعیف باشد، می توان مناطق اهداکننده جایگزین را برای کاشت مو در نظر گرفت، این مناطق از بدن شامل سینه، پشت، پاها و حتی ریش می باشند. از آنجایی که رشد موهای بدن متفاوت از موهای پوست سر است، پس از پیوند مو از این نواحی، موهای کاشته شده دارای رشد متفاوتی هستند. البته به مرور زمان فولیکول های کاشته شده با شرایط جدید سازگاری پیدا کرده و بعد از حدود 6 ماه تا 1 سال نتیجه مطلوب را مشاهده خواهید کرد؛ همچنین می توانید با استفاده از روش های تقویت موای کاشته شده، آنها را ضخیم تر و مشابه موهای سرتان کنید. کاشت مو با بانک موی ضعیف، در صورتی که توسط جراح متخصص کاشت مو به ویژه برای آلوپسی آندروژنتیک یا طاسی با الگوی مردانه انجام شود، می تواند دائمی و موفقیت آمیز باشد.


ریش به عنوان ناحیه اهداکننده در کاشت مو با بانک موی ضعیف

بعد از موهای پشت سر، انتخاب ارجح بانک مو بعدی ریش است، زیرا موهای این ناحیه به طور طبیعی ضخیم و مقاوم در برابر DHT هستن موی ریش می تواند جایگزین بسیار خوبی برای موهای سر باشد که به نتایج طبیعی منجر شود، ریش به عنوان بانک مو می تواند تا 3000 گرافت مو ایجاد کند، اما توصیه می شود تعداد گرافتها را به 1000 محدود کنید تا ظاهر طبیعی ریش حفظ شود. این ناحیه اهداکننده را می توان در ترکیب با پشت سر یا به عنوان یک منبع واحد پیوند مو استفاده کرد.

کاشت مو


موهای بدن به عنوان ناحیه بانک مو

موهای بدن به عنوان ناحیه اهداکننده برای افرادی که موهای سر ناکافی دارند پیشنهاد شده است، می توان از موهای شکم و سینه به عنوان بانک مو استفاده کرد. در حالی که موهای بدن می تواند جایگزین مناسبی برای بانک موی ضعیف باشند، ممکن است در ابتدا به ظاهری غیر طبیعی منجر شوند، زیرا موهای بدن از نظر ضخامت و ساختار متفاوت هستند. به همین دلیل است که توصیه می شود موهای بدن را فقط برای کاشت مو در ناحیه تاج با هدف بهبود تراکم استفاده کرد.


نقش جراح کاشت مو در غلبه بر چالش های بانک موی ضعیف

با وجود بانک موی ضعیف نیز می توانید کاشت مو را انجام دهید، به شرطی که جراح متخصص کاشت مو مجرب آن را انجام دهد تا به تراکم خوبی دست پیدا کنید. در کاشت مو با بانک موی ضعیف جراحان ممکن است موهای اهدایی را از چندین محل ترکیب کنند، با این حال مهارت جراح نتیجه دقیق کاشت مو را تضمین می کند. زمانی که شما یک جراح کاشت مو حرفه ای را انتخاب می کنید، می توانید احتمال موفقیت کاشت مو و ماندگاری طولانی مدت را افزایش دهید. پزشکی که برای کاشت مو با بانک موی ضعیف انتخاب می کنید باید انواع ریزش مو را بشناسد و سابقه زیادی در پیوند مو داشته باشد. کاشت مو بسته به سن، جنسیت و ویژگی های هر متقاضی متفاوت است، مهارت زیبایی شناختی جراح در پیوند زدن مو بر این اساس حیاتی است و به موفقیت کل فرآیند کمک می کند.


وقتی صحبت از کاشت مو با بانک موی ضعیف به میان می آید، انتخاب یک جراح ماهر و باتجربه در کاشت مو بسیار مهم است؛ پس از آن روش انتخابی و مراقبت های بعد از کاشت مو نیز در نتیجه نهایی موثر هستند. در مرکز زیبایی تهران بیوتی، ما صدها عمل موفقیت آمیز کاشت مو با بانک موی ضعیف را انجام داده ایم. اگر می خواهید بدانید که کاندید مناسبی برای عمل کاشت مو با بانک ضعیف هستید با ما تماس گرفته و با گرفتن وقت مشاوره و ویزیت با پزشکان متخصص و با تجربه ما در مورد کاشت مو با استفاده از مناطق اهدا کننده دیگر مشورت کنید.


نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
مهدی خانبابای
سلام سال گذشته در کلینیگ ایران فیت کاشت را انجام داد م اما بانک مو ضعف بوده و پشت سر وجلو پر و کم تراکم است مجددا قصد کاشت دارم ایا کاشت ممکن می با شد
021-79958