خوردن چای و قهوه بعد از کاشت مو

جراحی کاشت مو یک روش درمانی بسیار موثر و پرکاربرد برای آلوپسی یا ریزش موی شدید است، این تنها روش ترمیم مو است که بعد از جراحی توقف ریزش مو را تضمین می کند. در نتیجه، منطقی است که بیان کنیم نتایج کاشت مو دائمی، ماندگار و قابل اعتماد است که منجر به افزایش تقاضا در بین عموم مردم شده است. به همین دلیل است که برای مشاهده بهترین نتیجه کاشت مو باید مراقبت های بعدی از جمله محدود کردن و قطع مصرف قهوه و چای بعد از کاشت مو را جدی بگیرید.


مصرف قهوه و چای بعد از کاشت مو

یکی از مهم ترین بخش های کاشت مو، انجام مراقبت ها و دستورالعمل های گفته شده پزشک می باشد زیرا به طور مستقیم بر نتیجه نهایی و روند بهبودی شما تاثیر خواهد گذاشت. این شرایط آمادگی و مراقبت های بعد از کاشت مو برای هر متقاضی می تواند متفاوت باشد، اما به طور کلی شامل موارد زیر می شود:

• هیچ فشاری به سر خود وارد نکنید.

• از قرار گرفتن مستقیم در معرض آفتاب خودداری کنید.

• نوشیدنی های حاوی الکل و سیگار کشیدن را برای حداقل دو هفته ترک کنید.

• فعالیت های سنگین و ورزش کردن را دو هفته به تعویق بیاندازید.

• آب زیاد بنوشید و از مصرف نوشیدنی های اسیدی، و کافئین دار اجتناب کنید.


مصرف هر گونه نوشیدنی حاوی کافئین از جمله قهوه و چای بعد از کاشت مو خطرناک است، همانطور که مصرف آنها در مرحله بهبودی هر نوع جراحی دیگر خطرناک در نظر گرفته می شود. باید در نظر داشته باشید که نوشیدنی های متشکل از قهوه از جمله نسکافه، کاپوچینو، لاته، موکا، آمریکانو و همچنین نوشیدنی های انرژی زا، همه دارای مقدار زیادی کافئین هستند و نباید در فاصله کوتاهی قبل و بعد از کاشت مو مصرف شوند.

چرا نباید بعد از کاشت مو قهوه و چای بخوریم؟


چرا نباید بعد از کاشت مو قهوه و چای بخوریم؟

در حالی که مصرف کافئین در روزهای عادی مفید است، در روزهای منتهی به کاشت مو و بعد از آن می تواند مشکل ساز باشد. دلیل اصلی اینکه چرا باید برای مدتی بعد از کاشت مو از نوشیدن قهوه خودداری کنید، مستقیماً در مورد فشار خون شما می باشد، کافئین موجود در قهوه و چای باعث می شود که غدد فوق کلیوی شما آدرنالین بیشتری تولید کنند که در نتیجه فشار خون شما را افزایش می دهد. فشار خون بالا ممکن است به خونریزی ختم شود و روند بهبودی شما بعد از کاشت مو را در معرض خطر قرار دهد. همچنین به دلیل خاصیت انقباض عروقی که کافئین دارد، می تواند برای ایجاد خونرسانی در پیوندهای تازه کاشته شده مضر باشد.


نوشیدن قهوه بعد از کاشت مو یکی از عواملی است که می تواند بر نتایج عمل شما تأثیر منفی بگذارد، که البته اثرات آن به اندازه سایر عوامل مانند سیگار کشیدن نیست؛ اما نمی توان ریسک بروز عوارض جانبی و تاثیر آن بر نتیجه کاشت مو را نادیده گرفت.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

آیا مصرف قهوه و چای قبل از کاشت مو هم اشکال دارد؟

همانطور که گفته شد کافئین داخل قهوه و چای باعث افزایش فشار خون و ضربان قلب می شود که می تواند در طول فرایند کاشت مو دردسرساز باشد. مصرف کافئین قبل از کاشت مو احتمال خونریزی در طی پیوند مو را افزایش دهد که به دلیل دشوار کردن قرارگیری فولیکول های مو در ناحیه گیرنده، زمان طولانی تری نیاز دارد، احتمال آسیب رسیدن به گرافت ها را کاهش داده و ممکن است باعث عدم موفقیت کاشت مو شود. یکی دیگر از عوارض جانبی مهم نوشیدن قهوه و چای قبل از کاشت مو که حتما باید بدانید، این است که ممکن است نسبت به داروهایی که در حین جراحی یه صورت تزریقی یا خوراکی داده می شود، تداخل داشته باشد که ممکن است هم برای سلامتی فرد و هم برای نتیجه مضر باشد. در نتیجه باید از مصرف قهوه و چای قبل و بعد از عمل کاشت مو اجتناب کنید تا از هر یک از پیامدهای مضر ذکر شده جلوگیری شود.


با چه فاصله ای قبل و بعد از کاشت مو می توان قهوه و چای نوشید؟

پزشکان به متقاضیان کاشت مو توصیه می کنند از 2 روز قبل از عمل از مصرف نوشیدنی های حاوی کافئین مانند قهوه و چای و حتی نوشیدنی های انرژی زا خودداری کنند؛ اگر بخواهید بیشتر احتیاط کنید، باید از مصرف کافئین به هر شکلی که باشد 4 روز قبل از کاشت مو اجتناب کنید. شاید ترک یکباره قهوه برای افرادی که نوشیدن آن عادت دارند دشوار باشد، به همین دلیل پزشکان توصیه می کنند از یک هفته قبل از کاشت مو نوشیدن قهوه و چای را به یک فنجان در روز رسانده و در دو روز پایانی آن را مصرف نکنند.


چای کافئین کمتری نسبت به قهوه دارد و آسیب احتمالی آن نیز در مقایسه با قهوه کمتر است؛ با این حال نوشیدن بیش از حد چای قبل و بعد از کاشت مو نیز می تواند مشکل ساز باشد. همانند سیگار و نوشیدنی های اسیدی، مصرف قهوه بعد از کاشت مو بهتر است در فاصله یک یا دو هفته ای از روز پیوند از سر گرفته شود و هرچه این فاصله بیشتر باشد و میزان نوشیدنی های کافئین دار محدودتر باشد به کاهش دوران بهبودی و نتیجه کاشت مو کمک بیشتری می کند.


آیا شامپوهای کافئین دار بعد از کاشت مو موثر هستند؟

امروزه شامپوهای زیادی وجود دارد که حاوی کافئین هستند، در حال حاضر شواهد محکمی وجود ندارد که نشان دهد شامپو کافئین پس از کاشت مو مفید است. نتایج تحقیقات انجام شده در گذشته نشان داده کافئین ممکن است بتواند رشد موی انسان را تحریک کند و نقش بالینی مهمی در مدیریت آلوپسی آندروژنتیک داشته باشد. با این حال، هنوز شواهد بالینی کافی برای حمایت از این ادعا وجود ندارد که چنین شامپوهایی واقعاً برای بهبود رشد مو و کاهش ریزش مو اثر می گذارند. در واقع کافئین عواملی را تقویت می کند که به فولیکول های مو کمک می کند تا در مرحله رشد باقی بمانند و این باعث افزایش زمان رشد مو می شود.


موهای کاشته شده را نباید در دو تا چهارروز ابتدایی بعد از کاشت مو بشویید و پس از این مدت شستن سر بعد از کاشت مو باید توسط یک شامپو بسیار ملایم و توصیه شده توسط پزشک انجام شود. در صورتی که تمایل دارید می توانید پس از گذشت 2 هفته از کاشت مو، از شامپوی کافئین دار برای شستن موهایتان استفاده کنید.


نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
021-79958