10 تصور رایج اشتباه درمورد کاشت مو

کاشت مو روشی است که در آن یک متخصص پوست و مو فولیکول های سالم مو را از مناطق در حال رشد مانند پشت سر یا اطراف گوش برداشته و با روش مناسب هر بیمار به نواحی طاس و کم پشت سر انتقال می دهد. کاشت مو یکی از قطعی ترین روش های رفع طاسی سر و کمک به افرادی است که به دلایل مختلف دچار ریزش موی شدید و نازکی و کم حجمی شده اند. در سراسر جهان حدود 60 درصد از مردان و 50 درصد از زنان (بر اساس گزارش یک منبع معتبر) نوعی ریزش مو را تجربه می کنند. کاندیدای مناسب برای کاشت مو عبارتند از:

✔ الگوی طاسی مردانه

✔ زنانی که موهای کم پشت دارند

✔ هر شخصی که در اثر سوختگی یا آسیب پوست سر مقداری مو از دست داده باشد


کاشت مو روش مناسبی برای کاندیدای زیر نیست:

• زنانی که الگوی ریزش موی گسترده ای در سر دارند

• افرادی که به اندازه کافی بانک موی اهدا کننده ندارند که بتوان موها را برای کاشت از آن جدا کرد

• افرادی که پس از جراحی دچار زخم های کلیویایی (زخم های ضخیم و رشته ای) می شوند

• افرادی که علت ریزش مویشان داروهایی مانند شیمی درمانی است


تصورات رایج اشتباه در مورد کاشت مو

الگوی طاسی مهمترین عامل ریزش مو می باشد که به دلیل ژنتیک رخ می دهد؛ سایر دلایل ریزش مو شامل موارد زیر می شود:

• رژیم غذایی

• فشار

• بیماری

• عدم تعادل هورمونی

• داروها


اگرچه روش های کاشت مو برای بیمارانی که این گزینه را انتخاب کرده اند به طور مداوم موفقیت آمیز بوده، اما همیشه نگرانی هایی در مورد نتیجه نهایی و مناسب بودن کاشت مو وجود دارد. در اکثر مواقع به دلیل وجود تصورات غلط رایج در مورد روش های پیوند، این نگرانی ها در افراد متقاضی به وجود می آید. سوالات متداول در مورد کاشت مو و یا تصورات غلط درباره این روش سبب شده است بسیاری افراد از این روش فرار کنند اما در واقعیت این گونه نیست.

تصورات رایج اشتباه در مورد کاشت مو


مهم ترین تصورات رایج اشتباه درمورد کاشت مو به شرح زیر می باشند:

1- کاشت مو کاملا بی خطر است

کاشت موی ایمن برداشت پیوندهای مناسب از نقطه ای از پوست سر است که موهای کافی دارد و قرار دادن آن در محلی که دچار طاسی و ریزش مو می باشد؛ این نوع جراحی درصورتی ایمن است که در بیمارستان یا مطب پزشک متخصص، با بی حسی موضعی و یا با بی حسی عمومی انجام شود. برای کاشت مو مانند هر روش جراحی دیگر امکان بروز عوارض جزئی وجود دارد که اگر توسط پزشک متخصص انجام شود و مراقبت های بعدی به درستی صورت گیرد، این عوارض محدود در دوره نقاهت کوتاهی (حداکثر ده روز) برطرف خواهند شد. البته کاشت مو اگر در مراکز معتبر و زیر نظر پزشک متخصص انجام نشود عوارض بسیاری خواهد داشت که ممکن است نتیجه نهایی را تحت تاثیر قرار دهد.


2- بعد از کاشت مو تراکم دوران نوجوانی به موها باز میگردد

اگر به تراکم موهای طبیعی پوست سر نگاه کنید، می بینید که در بین افراد با شرایط زندگی، نژاد، جغرافیای زندگی و وضعیت جسمی مختلف، متفاوت است. تراکم موهای کاشته شده در افراد به تعداد پیوند ها بستگی دارد و انتظار داشتن موهایی بسیار پرتراکم مانند وضعیت اولیه و یا بیشتر خواسته ای غیر منطقی می باشد. کاشت مو اگر در مرکز معتبر و با تکنیک های مناسب هر متقاضی انجام شود، پس از گذشت زمانی حدود یک سال نهایتا 70 تا 80 درصد موهای ریخته شده را برمی گرداند.


3- کاشت مو در هر سنی قابل انجام است

از نظر فنی هیچ سن "درست" یا "غلط" برای پیوند مو وجود ندارد؛ تا زمانی که بیمار ریزش مو داشته ، بانک موی سالم و کافی داشته و فاقد منع مصرف پزشکی یا جراحی زمینه ای باشد، در واقع می تواند کاشت مو انجام دهد. به توصیه متخصصین حداقل سن برای کاشت مو 25 سال می باشد زیرا تا پیش از این سن الگوی ریزش موی افراد هنوز مشخص نشده و در سنین بالاتر ممکن است ریزش موی او پیشرفت کند. حداکثر سن برای کاشت مو با توجه به وضعیت جسمانی افراد متفاوت است و معمولا تا سن 70 سالگی به شرط سلامتی کاندید مناسبی شناخته می شوند.


4- موهای کاشته شده می ریزند

ریزش مو عملکرد طبیعی بدن است که حتی بعد از کاشت مو یا انجام سایر درمان ها نیز ادامه خواهد داشت و نکته مهم در این زمینه دانستن میزان طبیعی این ریزش و تشخیص تفاوت آن با ریزش موهای کاشته شده می باشد. ریزش مقدار محدودی از موهای کاشته شده دو تا سه هفته پس از پیوند طبیعی ست و این امر باعث رشد موهای جدید می شود؛ افراد معمولا 8 تا 12 ماه پس از عمل پیوند رشد اصلی موهای جدید را مشاهده می کنند.


5- فقط مردان می توانند کاشت مو انجام دهند

کاشت مو در درمان ریزش مو و طاسی زنان و مردان موثر است، با این حال طاسی در خانمها متفاوت از مردان بوده و میزان موهای اهدا کننده نسبتاً کمتر است، زیرا همراه با سایر قسمتها پوست سر در زنان نازک می شود. در واقع کاندیدای خوب کاشت مو افراد با سن و شرایط جسمی مناسب و علل ریزش مویی که در ابتدا گفته شد هستند و فرقی برای خانم ها یا آقایان ندارد.


6- کاشت مو ظاهر طبیعی ندارد

در گذشته کاشت مو ظاهری غیر طبیعی را نتیجه می داد، زیرا فناوری پزشکی موجود در آن زمان فقط به جراحان امکان پیوند مو در اندازه گرافت های بزرگ را می داد؛ اما در سال های اخیر فناوری به طور قابل توجهی پیشرفت کرده و زمینه را برای ارتقاء روش های پیوند مو فراهم می کند که نتایج تقریباً غیرقابل تشخیصی می دهد. خط رویش موهای پیوند شده متناسب با سن و شرایط جسمی بیمار، مهارت پزشک، کلینیک معتبر، پزشک باتجربه و مراقبت های بعد از کاشت خواهد بود.


7- پیوند مو در طولانی مدت عوارض زیادی دارد

کاشت مو نیز مانند هر درمان زیبایی دیگر عوارض مربوط به خود را دارد، اما در صورتی که پیوند در کلینیک معتبر و توسط پزشک با تجربه صورت گیرد این عوارض جانبی مانند زخم، کبودی و تورم بسیار جزیی بوده و در مدت کوتاهی از بین خواهند رفت. با شرایط گفته شده کاشت مو هیچ نوع عوارضی طولانی مدتی نداشته و تاکنون در هیچ کلینیک معتبری موردی گزارش نشده است.


8- کاشت مو دردناک است و جای زخم ایجاد می کند

عمل پیوند مو تحت بی حسی موضعی انجام می شود و درد را در حین و بعد از عمل از بین می برد. همچنین پزشک معمولا داروهای مسکن مناسبی را در اختیار بیمار قرار می دهد تا اگر در طول مرحله بهبود احساس درد کرد، تسکین یابد. در روش های جدید کاشت مو به دلیل برداشت گرافت های مو به صورت فولیکولی، جای زخم بسیار ریزی ایجاد میشود که در طول زمان به سرعت بهبود میابد. جدیدترین روش کاشت مو میکروفیت یکی از بهترین روش ها جهت بازگشت موهای شما می باشد


9- موهای پیوندی نیاز به مراقبت های تخصصی دارد

با گذشت حداکثر چهار هفته فولیکول های کاشته شده دائمی خواهند شد و به هیچ درمان و مراقبت خاصی نیاز ندارند؛ پس از آن موهای کاشته شده قابلیت اصلاح، حالت دادن و استفاده از هرنوع شامپو را دارند. البته در روزهای ابتدایی بعد از کاشت مو (حدود یک هفته) نیاز به مراقبتهایی می باشد که شامل عدم انتقال فشار به پوست سر، دوری از آفتاب مستقیم، جلوگیری از تعریق سر و عدم استفاده از محصولات شیمیایی می شوند.


10- نتایج کاشت مو دائمی نیستند

همانطور که گفته شد چند هفته پس از پیوند، موهای جدید از بین می روند اما وقتی فولیکول ها شروع به رشد مجدد کردند، نتایج دائمی خواهند بود. در بیشتر موارد، بیماران تقریباً چهار تا شش ماه پس از پیوند رشد جدید در موهای کاشته شده را تجربه می کنند، این نتایج یک عمر ادامه خواهد داشت. پس از اتمام کاشت مو و بهبودی بیماران دیگر هرگز دچار ریزش موی غیرطبیعی در ناحیه پیوند نخواهند شد.


در پایان اگر قصد انجام کاشت مو و یا مشاوره در زمینه مقایسه روش های کاشت مو را دارید ، می توانید با کارشناسان مرکز زیبایی تهران بیوتی در ارتباط باشید.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
محمدرفیعی
سلام تشکر از راهنمایی خوبتون عالی بود
021-79958