کاشت مو در ناحیه ورتکس

عمل زیبایی کاشت مو hair Transplant یکی از نوین ترین روش هایی است که امروزه به عنوان راه حلی موفقیت آمیز و دائمی به منظور رفع کم پشتی مو یا رفع طاسی مورد استفاده قرار میگیرد. نواحی که در آن پیوند مو انجام می شود، نواحی متفاوتی هستند، هر کدام از این نواحی شرایط منحصر به فرد خود را دارا بود و پزشک با توجه به ناحیه مورد نظر کاشت را انجام می دهد. یکی از مهم ترین نواحی که غالبا ریزش مو از این ناحیه شروع می شود، ناحیه ورتکس سر است.


ریزش مو برای هر کسی می تواند متفاوت باشد، با این حال یکی از رایج ترین انواع ریزش مو در ناحیه ورتکس سر رخ می دهد؛ این منطقه ممکن است اولین ناحیه ای باشد که متوجه اثرات ریزش مو می شوید. از آنجایی که پوشاندن موهای نازک در این ناحیه سخت است، ممکن است ظاهر ناخوشایندی داشته باشد و بسیاری از مردم می خواهند از شر این ظاهر خلاص شوند اما مطمئن نیستند که چه کاری انجام دهند. کاشت موی ناحیه ورتکس که به ناحیه تاج سر نیز شناخته می شود، ماندگارترین و یکی از مؤثرترین درمان ها برای طاسی سر است. اگر فقط در این ناحیه ریزش موی قابل توجهی دارید، روش کاشت مو در ناحیه ورتکس می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد، مساله عمل زیبایی کاشت مو در ناحیه ورتکس یکی از چالش برانگیزترین انواع پیوند مو به شما می رود.

آیا می توان در ناحیه ورتکس سر کاشت مو انجام داد؟


آیا می توان در ناحیه ورتکس سر کاشت مو انجام داد؟

در پاسخ به این سوال که آیا میتوان در ناحیه ورتکس سر عمل زیبایی کاشت مو را انجام داد می توان گفت که هیچ محدودیتی در رابطه با کاشت مو در ناحیه ورتکس سر وجود ندارد؛ اما برای پیوند مو در این ناحیه از سر معمولا از راه های متفاوتی استفاده می شود که این راه ها بر اساس نظر پزشک معالج شما و شرایط مو ها و غیره تعیین می شود. تعداد موهایی که به جهت عمل زیبایی پیوند مو در ناحیه ورتکس در نظر گرفته می شود نسبت به سایر نقاط سر بیشتر بوده و بر اثر نظر پزشک با توجه به شرایط هر متقاضی مشخص می شود. یکی از مهم ترین چالش هایی که سبب ایجاد این سوال می شود که آیا در این ناحیه می توان کاشت مو را انجام داد یا خیر این مساله است که موهای این قسمت خواب های متفاوتی داشته و در چند جهت قرار دارند. به همین جهت پیوند مو در این قسمت به سادگی پیوند مو در قسمت جلوی سر نیست و نیاز به تخصص و مهارت ویژه ای دارد که پس از کاشت مو ظاهری کاملا طبیعی داشته باشید.


در پیوند مو در ناحیه ورتکس سر مهارت پزشک باید در حد بالایی قرار گرفته باشد، زیرا برای ایجاد سوراخ های که پیوند مو در آن ها قرار است انجام شود باید تخصص و تجربه کافی وجود داشته باشد تا به جهت طبیعی بودن این سوراخ ها در جهت های متفاوت ایجاد شوند. در طول کاشت مو در ناحیه تاج به استخراج تعداد زیادی گرافت نیاز می باشد تا به نتایج عالی دست یابید و بسته به میزان طاسی حتی ممکن است به دو جلسه پیوند مو نیاز باشد. برای انجام کاشت مو در ناحیه ورتکس شکاف ها در زاویه های مناسبی ایجاد می شود و از موهای به خصوصی که دارای زاویه درستی باشند برای پیوند مو استفاده می شود تا در نهایت کاشتی انجام شود که با چهره فرد مطابقت داشته باشد و حالت طبیعی بودن را از موهای فرد نگیرد. در نهایت پس از عمل زیبایی کاشت موهای کاشته شده در ورتکس سر باید در تمامی جهات پراکنده باشند تا کاشت مو شما کاملا طبیعی به نظر برسد.


شرایط لازم جهت کاشت مو در ناحیه ورتکس

ابتدا باید به این نکته توجه کنید که گاها نیاز به پیوند مو در قسمت ورتکس سر وجود ندارد و موهایی کم پشت در این ناحیه فعال هستند که با تقویت این موها توسط روش هایی همچون مصرف ماینوکسیدیل و فیناستراید یا روش های درمانی مانند مزوتراپی، قادر خواهید بود تا مشکل موهای خود را بدون کاشت مو انجام دهید. دومین مساله در رابطه با عمل زیبایی کاشت مو در ناحیه ورتکس این است که پیوند مو در اطراف این ناحیه و رشد موهای کاشته شده می تواند این ناحیه را تا حد زیادی پوشش دهد و شما نیاز به کاشت مو در این ناحیه نخواهید داشت. همانطور که میدانید یکی از سخت ترین مراحل در عمل زیبایی کاشت مو، طراحی چگونگی کاشت است. این مرحله در رابطه با پیوند مو در ناحیه ورتکس نیازمند مهارت و تجربه بالای پزشک است زیرا پیوند مو در ناحیه ورتکس باید بر اساس اصول زیباشناسی صورت پذیرد تا موهایی متراکم و طبیعی ایجاد شود.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

شرایط خاصی برای پیوند مو در ناحیه ورتکس سر وجود ندارد و مانند سایر نواحی سر، کاندید مناسب کاشت مو باید شرایط اولیه را داشته باشد. کاندیدای مناسب برای کاشت مو ورتکس باید از سلامت عمومی خوبی برخوردار باشد و تعداد موی سالم و کافی در ناحیه اهداکننده داشته باشد؛ البته هر متقاضی باید در جلسه مشاوره با پزشک متخصص حاضر شود تا شرایط او مورد ارزیابی قرار گیرد. به طور کلی می توان گفت عمل کاشت مو ناحیه ورتکس برای بیمارانی که در مرحله 2 ورتکس و 3 ورتکس مقیاس نوروود هستند مناسب است. توصیه می شود بیماران زیر 35 سال تحت کاشت موی ورتکس قرار نگیرند، زیرا ناحیه تاج به مرور زمان به ریزش مو ادامه می دهد و ممکن است فرد به اندازه کافی موی اهدا کننده برای پوشاندن قسمت طاس سر نداشته باشد.

خطرات و عوارض کاشت مو در ناحیه ورتکس


خطرات و عوارض جانبی کاشت مو در ناحیه ورتکس

خطرات و عوارض جانبی در هر نوعی از عمل زیبایی کاشت مو وجود دارد، اما مهم ترین خطر یا عوارضی که می توان برای پیوند مو در ناحیه ورتکس ذکر نمود، عدم طبیعی بودن ظاهر موهای کاشته شده به علت تخصصی بودن کاشت در این ناحیه است. اگر که شما پزشک حاذق و معتبری را که در را بطه با کاشت مو در ورتکس تخصص کافی دارد را به جهت پیوند مو خود انتخاب نمایید، قطعا هیچ احتمالی برای غیرطبیعی شدن تیجه وجود ندارد. در واقع عوارض و خطرات در صورت انتخاب کلینیک زیبایی معتبر با رعایت اصول بهداشتی و انتخاب پزشکی متخصص و با تجربه و در نهایت رعایت تمام توصیه هایی که پزشک پس از انجام عمل زیبایی کاشت مو به شما می نماید، قابل کنترل است.


البته برخی عوارض جانبی بعد از کاشت مو در ورتکس وجود دارند که اجتناب ناپذیرند، اما این عوارض بسیار جزئی و زودگذر هستند. رایج ترین عوارض جانبی کاشت مو در هر قسمت، کبودی، تورم و خارش در نواحی اهدا کننده و گیرنده می باشد، این عوارض با رعایت مراقبت های بعدی به سرعت بهبود می یابند. همچنین می توانید انتظار داشته باشید که پوسته هایی در ناحیه پیوند شده تا یک هفته وجود داشته باشد که به هیچ وجه نباید آنها را از پوست سر جدا کنید.


مراقبت های بعد از پیوند مو در ورتکس

بهبودی بعد از کاشت مو در ناحیه ورتکس تا حدی به روش برداشت موی اهداکننده و همچنین اندازه ناحیه پیوند شده و تعداد گرافت های مورد نیاز بستگی دارد. روز بعد از جراحی، شما میتوانید بیشتر فعالیت های روزانه خود را از سر بگیرید، اگرچه توصیه می شود برای جلوگیری از هر گونه آسیب و کاهش خطر خونریزی، فعالیت های شدید را به مدت یک تا دو هفته متوقف کنید. زمانی که شما تصمیم به کاشت مو در قسمت ورتکس سر خود می گیرید این سوال پیش می آید که چه مراقبت هایی بعد از آن نیاز است. آیا نکات خاصی را باید پس از انجام کاشت مو در ناحیه ورتکس انجام دهید یا خیر؟

مراقبت های بعد از پیوند مو در ورتکس


به صورت کلی تمامی مواردی که در رابطه با مراقبت های کاشت مو در سایر نواحی وجود دارد در رابطه با کاشت مو در ناحیه ورتکس نیز وجود دارد. به طور کلی مراقبت های بعد از کاشت مو در ناحیه ورتکس عبارتند از:

1. برای کاهش التهاب و تورم بعد از کاشت مو می توانید از کیسه یخ استفاده نمایید.

2. حتما داروهایی که پزشک به جهت بهبود تجویز می کند را به موقع استفاده نمایید.

3. تا جای ممکن است در مکان هایی مانند سونا و غیره حضور نداشته باشید.

4. 3 تا 5 روز را به استراحت اختصاص دهید تا روند درمانی شما تسریع یابد.

5. در هنگام خواب سعی کنید قسمت هایی که در آن کاشت مو انجام شده با بالش تماس پیدا نکند.

6. تا زمانی که پزشک اعلام کرده از شستشو موهایتان خودداری نمایید و بعد از آن از شامپوهای مخصوص استفاده کنید.

8. در مکانی گرم قرار نگیرید که موجب عرق کردن بشود.

9. تا جای ممکن از کلاه یا روسری در روزهای اولیه بعد از کاشت مو درناحیه ورتکس استفاده نکنید.

10. قرار گرفتن در معرض تابش خورشید می تواند سبب آسیب دیدگی به فولیکول های کاشته شده شود.


نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
021-79958