مقایسه خط بخیه در کاشت مو به روش های مختلف

خط بخیه چه تاثیری در کاشت مو دارد ؟

یکی از مهمترین روش ها برای عمل زیبایی کاشت مو Hair Transplant استفاده از بانک موی افراد می باشد؛ بانک مو به ناحیه ای از سر گفته می شود که دارای موهای پرپشت و ضخیمی است که دارای ریزش نمی باشد. در واقع این قسمت از سر می تواند دارای بهترین بانک مو باشد.


فولیکول موجود در ریشه مو که وظیفه رشد مو را بر عهده دارد در افرادی که دچار طاسی هستند از بین می رود، به همین دلیل آنها با ریزش مو مواجه می شوند. فولیکول های جدید طی فرآیند ویژه ای از بانک موی فرد گرفته می شوند و به نواحی دیگر که دچار کمبود یا ریزش مو هستند پیوند زده می شوند.


آیا پس از کاشت مو خط بخیه باقی می ماند؟

با توجه به اینکه عمل کاشت مو با روش های متفاوتی صورت می گیرد ممکن است در هر روش نتیجه کار با هم کمی فرق داشته باشد بعضی از روش ها وجود دارند که بانک مو در آنها به صورت پوسته ای جدا می شود و به مناطقی از سر که دارای طاسی است انتقال داده می شوند. با این وجود ممکن است در بانک موی فرد بخیه ایجاد شود که بعد از گذشت مدتی جای این بخیه ها بر جای بماند. البته امروزه روش های متفاوتی وجود دارد که بدون ماندگاری خط بخیه در سر، انجام می گیرد.

کاشت مو


دو نوع کاشت مو که امروزه بسیار مورد استفاده پزشکان قرار دارد به پیوند شکاف و کاشت مو به روش میکروگراف معروف هستند. در عمل زیبایی کاشت مو به روش پیوند شکاف، همانطور که از اسم آن مشخص است در هر پیوند 4 تا 10 تار مو مورد پیوند و کاشت قرار می گیرد، ولی در پیوند مو به روش میکروگراف 1 تا 2 تار مو در هر پیوند قرار داده می شوند.


در عمل کاشت مو جراح با استفاده از سوزن های کوچک به قطر چند دهم میلی متر به بی حس کردن نقاط پیوندی و بانک موی افراد می پردازد. نمی توان به طور قطع گفت که خط بخیه بعد از پیوند مو در سر فرد باقی می ماند. این خطوط ممکن است بعد از گذشت زمان و با استفاده از پماد های مخصوص ترمیم پوست به طور کامل از بین بروند.


علت بروز خط بخیه در روش های مختلف

در واقع با توجه به وجود روش های مختلف در پیوند مو این قضیه تا حدودی به عنوان مشکل مطرح نمی شود. در بسیاری از روش های عمل کاشت مو بخیه صورت نمی گیرد و کاشت مو توسط سوزن ها و دستگاه های پانج انجام می شود؛ در واقع در روش های نوین این مسئله قابل حل شدن است.


اگر پزشک متخصص از روش های قدیمی برای کاشت مو استفاده ننماید در نتیجه نیاز به هیچ گونه بخیه ای در سر نمی باشد. به همین دلیل توصیه ما به شما این است که قبل از انجام عمل کاشت مو به طور دقیق از روش های جدید در این باب آشنایی کافی را کسب نمایید تا بتوانید انتخاب مناسبی در پیوند مو داشته باشید و عوارضی مانند ایجاد جای بخیه در پوست سر خود را مشاهده ننماید.


مقایسه بخیه ها در روش های مختلف کاشت مو

برای اینکه پزشک بتواند موهای جدید را به نواحی طاس سر پیوند بزند و عمل کاشت مو را انجام دهد نیاز دارد که موهای موجود در بانک مو را با استفاده از روش هایی استخراج نماید، برای این منظور از چند روش می توان استفاده نمود. برای اینکه فولیکول های مورد نیاز برای عمل زیبایی کاشت مو بدون هیچ گونه آسیبی در مناطق طاس سر مورد پیوند مو قرار گیرند، پزشکان از دو روش برای این کار استفاده می نمایند.

پیوند مو


یکی از این روش ها کاشت مو به روش FUT (Follicular Unit Transplantation)و دیگری کاشت مو با استفاده از روش FUE (Follicular Unit Extraction) می باشد.


در کاشت مو به روش FUT که یکی از روش های پرکاربرد نیز است، جراح متخصص با استفاده از برش نواری در ناحیه بانک مو قسمتی از آن را برای پیوند مو در مناطقی از سر که دچار طاسی است استفاده می نمایند. در این روش کاشت مو پوست سر برش داده می شود و بعد از آن پزشک آن ناحیه را با استفاده از بخیه بسته می نماید. موهای برش داده شده به صورت نواری باید در شرایط ویژه ای قرار بگیرند تا خاصیت فولیکول های این ناحیه از بین نرود. معمولا در این روش عمل کاشت مو برش به صورت عمیق تر و با طول بیشتری در سر ایجاد میشود و امکان ماندن جای بخیه در این روش بیشتر است.


در کاشت مو به روش FUE موهای سر به صورت مستقیم و از صدها تا هزار تار مو به وسیله دستگاه پانج ریز از بانک مو جدا می شوند و در واقع در آن نواحی برش های ریزی صورت می گیرد. موهای استخراج شده از بانک مو در قسمت نواحی تحت پیوند با استفاده از برش های ریزی توسط تیغه یا سوزن به واسطه پزشک در سر ایجاد می شود کاشته می شوند و عمل زیبایی کاشت مو به راحتی صورت می گیرد.


کاشت مو می تواند در یک جلسه صورت گیرد و یا بنا به ناحیه طاسی موجود در سر شما تا چند جلسه طول بکشد. در واقع در هر جلسه پزشک متخصص می تواند صد تا هزار تار مو را پیوند نماید. بخیه هایی که در سر شما ایجاد شده اند طی مدت 10 روز توسط پزشک کشیده می شوند. شما می توانید بعد از این مدت به راحتی مانند قبل از موهای خود مراقبت نمایید به طور طبیعی از مزیت های موی جدید خود استفاده نمایید بدون اینکه نگران ریزش مجدد آنها باشید.


در بین هر پیوند مو تا کاشت موی بعدی زمانی نیاز است تا بهبود در بخیه های پوست سر حاصل شود. کاشت مو به روش FUE دارای متد های جدیدتری نسبت به کاشت مو به روش FUT است و نیازی به بخیه در سر نمی باشد زیرا موها توسط دستگاه پانچ از سر گرفته می شوند و پیوند مو انجام می شود.


ماندگاری خط بخیه در روش های مختلف عمل زیبایی کاشت مو

ماندگاری خط بخیه در روی سر افراد با توجه به نوع پوستی که دارند ممکن است متفاوت باشد. در واقع پزشک متخصص به شما می گوید که کدام روش از عمل زیبایی کاشت مو برای شما می تواند مناسب باشد و پیوند مو به چه روشی ممکن است در پوست سر شما ایجاد خط بخیه نماید. برای این منظور هنوز به طور قطع نمی توان گفت که خط بخیه موجود در پوست سر تا آخر عمر باقی می ماند.

روش های مختلف کاشت مو


ممکن است با استفاده از پمادها و یا داروهایی خط بخیه به کلی از بین برود؛ و این امر نیاز به گذشت زمان دارد؛ به همین دلیل بهتر است نگران این موضوع نباشید.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
021-79958