چگونه از موهای بلند مراقبت کنیم؟

موهای بلند وقتی از آنها خوب نگهداری شود زیبا و جذاب هستند. بسیاری از افراد به داشتن موهای بلند علاقه مند هستند، اما داشتن موهای بلند نسبت به موهای کوتاه به مراقبت و نگهداری بیشتری نیاز دارد. اگر می خواهید از موهای بلند خود برای طولانی مدت مراقبت کنید و آنها را سالم نگه دارید، در اینجا چند روش برای مراقبت از موها و داشتن موهای قوی و درخشان ذکر شده است.چنانچه مراقبت از موی بلند به درستی صورت نگیرد مو دچار ریزش و خالی شدن می شود که در این حالت مجبور به کاشت مو جهت بازگشت موهای از دست رفته خود خواهید بود.


چگونه از موهای بلند مراقبت کنیم؟

مراقبت از موهای بلند دارای روش هایی می باشد که در این جا به این موارد ذکر خواهیم کرد:


کوتاه کردن نوک مو

به طور مرتب نوک موهایتان را کوتاه کنید. کوتاه کردن مرتب نوک موها باعث رشد سریع آنها نمی شود، اما از شکنندگی و مجعد شدن آنها جلوگیری می کند. نوک موهای خود را به طور مرتب هر 6 تا 8 هفته یکبار کوتاه کنید تا انتهای آسیب دیده مو برداشته شود. در صورت کوتاه کردن نوک موها به طور منظم فقط لازم است که هر بار تقریباً ½ اینچ از موها را کوتاه کنید.


نحوه شست و شو

موها را بر اساس نیازی که دارند شستشو دهید (کمتر از شامپو استفاده کنید): شستن روزانه موها موجب از بین رفتن روغن های طبیعی و مغذی پوست سر می شود. موها برای سلامت، درخشانی و نرمی به روغن های کف سر نیاز دارند. اگر می خواهید از شامپو استفاده کنید، 2 تا 3 بار در هفته از شامپو استفاده کنید.

چگونه از موهای بلند مراقبت کنیم؟


خشک کردن مو

موهای خود را با دقت خشک کنید. در صورت امکان از سشوار استفاده نکنید و بگذارید موها در معرض هوا خشک شوند. از خشک کردن موهای خود با حوله خودداری کنید زیراهنگام خشک کردن موها با حوله به کوتیکول مو آسیب رسیده و منجر به وز شدن و شکننده شدن موها می شود. برای خشک کردن موهای بلند از حوله های میکروفایبر microfiber استفاده کنید که نسبت به حوله های معمولی کمتر آسیب رسان هستند.


رژیم غذایی

رژیم غذایی سالم داشته باشید. رژیم غذایی مناسب بر سلامت مو تأثیر می گذارد. برای محافظت، درخشندگی و تقویت موهای بلند نوشیدن مقدار زیادی آب و داشتن یک رژیم غذایی غنی از ویتامین های A، B، C، D، E و K ضروری است.


انبه، کلم پیچ، اسفناج، سیب زمینی شیرین، آووکادو و سیب غنی از ویتامین های A، C، E و K می باشند.ویتامین های B و D در محصولات حیوانی بیشتر وجود دارند (شامل ماهی و لبنیات نیز می شود).


باز گذاشتن مو

موها را رها بگذارید. بستن موها به صورت دم اسبی با وجود شیک بودن ممکن است با کشش موها باعث آسیب به موها و در نهایت آلوپسی کششی شود که سرانجام منجر به ریزش موها می گردد. اگر ترجیح می دهید موهایتان را دم اسبی ببندید، آنها را خیلی محکم نبندید.


تغذیه سالم مو

محصولات تغذیه ای متناسب با موهای خود انتخاب کنید. هنگام انتخاب محصولات تغذیه ای، برچسب و لیست مواد تشکیل دهنده آن را با دقت بخوانید. همیشه محصولی که متناسب با موی شما می باشد بخرید. از خرید محصولات حاوی سدیم لوریل سولفات sodium lauryl sulfate، سدیم لورت سولفات sodium laureth sulfate و ایزوپروپیل الکل isopropyl alcohol خودداری کنید. به دنبال محصولات حاوی مواد طبیعی مانند روغن آووکادو، عسل و یا شیر نارگیل باشید. محصولات جدید را به طور ناخواسته روی موهای خود آزمایش نکنید.


استفاده صحیح از شانه و برس

از ابزار مناسب استفاده کنید: برای مراقبت از موهای بلند شانه دندانه بزرگ و برس موی با کیفیت از ابزار ضروری می باشند. و هنگام بستن موها به جای کش های پلاستیکی از کش های بافت و نرم استفاده کنید.


استفاده کمتر از وسایل حالت دهنده مو

ابزار حرارتی حالت دهنده مو را با دقت انتخاب کنید. قرار گرفتن روزانه موها در معرض گرمای زیاد باعث آسیب به موهای بلند می شود. در صورت امکان از ابزارهای با کیفیت بالا استفاده کنید. هنگام خرید اتو تخت یا بابلیس دستگاهی را انتخاب کنید که به جای درجه حرارت بالا، متوسط یا پایین، دارای درجه حرارت قابل تنظیم باشد. این ویژگی به شما امکان کنترل دما را می دهد. هنگام خرید سشوار محصولی انتخاب کنید که گرما را به طور مساوی پخش کند. اگر برای حالت دادن به موهای خود از ابزار حرارتی استفاده می کنید، ابتدا از اسپری محافظ حرارت به موهای خود بزنید تا آسیب نبینند.


شانه زدن مو قبل از خواب

موهای خود را قبل از خواب شانه بزنید: برای مراقبت از موهای بلند خود موها را قبل از خواب شانه بزنید. ابتدا گره های مو را باز کرده و سپس با یک شانه دندانه پهن از سمت ریشه مو به پایین را شانه بزنید. با این کار و روغن های پوست سر در سراسر مو پخش می شود.


چنانچه دچار ریزش مو و یا عدم رشد مو شده اید می توانید جهت مشاوره با پزشکان متخصص مرکز زیبایی تهران بیوتی در ارتباط باشید. این مرکز با ارائه بروزترین تکنیک های کاشت مو در خدمت شما عزیزان می باشد. همچنین جهت اطلاع از هزینه کاشت مو با مشاوران مرکز تهران بیوتی در تماس باشید.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
.زهرا علیمی
قیمت کاشت موی سر
پاسخ مشاور :

با سلام ، جهت استعلام هزینه کاشت مو نیازمند بررسی و معاینه موهای سر شما و میزان ریزش آن می باشد تا با استفاده از این آزمایشات بهترین روش کاشت مو برای شما صورت گیرد.جهت مشاوره و ارتباط با کارشناسان با شماره تلفن های 021-88102747 یا 021-88102745 تماس حاصل نمایید.

021-79958