مو یکی از بارزترین موارد در زیبایی هر فرد می باشد که با عدم مراقبت صحیح از آن و درمان عوامل موثر بر ریزش مو، چهره فرد دگرگون شده و به مرور فرد دچار طاسی می شود. روش های مختلفی جهت جلوگیری از این اتفاق وجود دارد، در صورت عدم مراقبت از مو فرد دچار طاسی و ریزش شدید شود، می توان به وسیله این روش ها، موی فرد را همانند گذشته به حالت اولیه برگرداند. موثر ترین راه درمان این معضل کاشت مو می باشد که با توجه به نتیجه نهایی، هزینه کاشت مو در مقایسه با سایر روش های موقت بسیار مقرون به صرفه است.


پیش از آن که در این مقاله درباره هزینه کاشت مو صحبت نماییم به طور کلی کاشت مو را به شما معرفی خواهیم کرد.


کاشت مو چیست؟

تا به امروز روش های گوناگونی جهت بازگشت موهای از دست رفته و یا جلوگیری از ریزش مو معرفی شده است. چنانچه فردی به دلایل مختلف بیش از حد دچار ریزش مو شود و مو توانایی رشد مجددش را از دست دهد، می تواند با استفاده از کاشت مو برای بازگشت موهای خود اقدام نماید. به طور کلی فرآیند کاشت مو بدین گونه است که مو از قسمت های مقاوم در برابر ریزش مانند پشت سر یا زیر چانه خود فرد برداشته و سپس به محلی که دچار ریزش شده است، پیوند می شود. انجام این کار با پیشرفت علم، روش های مختلفی را به وجود آورد و به مرور تکمیل گردیده است، بنابراین هزینه کاشت مو می تواند با استفاده از هر کدام از روش های کاشت مو و بر اساس میزان ریزش متفاوت باشد.

روش های مختلف کاشت مو


روش های مختلف کاشت مو

کاشت مو دارای روش های گوناگونی است که سالیان متمادی بر روی بسیاری از افراد انجام گرفته است؛ در گذشته از روش های مختلف کاشت مو مانند کاشت مو به روش FIT و یا کاشت مو به روش FUT بهره گرفته می شد. کاشت مو به روش FUT به دلیل تهاجمی بودن جراحی و مشکلاتی همچون به وجود آمدن زخم یا اسکار بر روی محل برداشت مو، امروزه تقریبا منسوخ شده است. همچنین کاشت مو به روش FIT نیز روشی است که با استفاده از آن گرافت مو به وسیله پانچ مخصوص از پشت سر برداشته و سپس در محل های مورد نظر کاشته می شود، این روش جزء اولین متد های کاشت مو بدون عمل جراحی شناخته می شد که نیاز به بخیه در آن وجود نداشت، اما احتمال آسیب دیدن گرافت های مو و در نتیجه ریزش مجدد مو در طول انجام این روش وجود داشت.


با پیشرفت تکنولوژی روش های گوناگونی همچون کاشت مو به روش SUT و کاشت مو به روش میکروفیت به وجود آمد؛ با استفاده از کاشت مو به روش SUT یا میکروگرافت مو، فولیکول های مو بدون هرگونه آسیب و یا جراحی از بانک مو برداشت و در محل مورد نظر کاشته می شود. این روش به وسیله میکروموتورهای اتوماتیک انجام می گیرد و تراکم بالایی را می توان با استفاده از روش SUT در زمان کوتاهی در محل مورد نظر انجام داد. تنها مشکل این روش این است که فرآیند کاشت مو با استفاده از پنس انجام می شود که همچنان روشی قدیمی است.


امروزه بهترین و تاثیرگذارترین روش کاشت مو، کاشت مو به روش میکروفیت می باشد که از سال 2010 انجام می شود، در این روش با استفاده از قلم ایمپلنتر بسیار ریز به جهت بالا رفتن میزان دقت و ظرافت استفاده می شود. در کاشت مو میکروفیت دیگر نیازی به برش و یا جراحی وجود ندارد و تمامی مراحل به صورت سرپایی انجام می شود که در نتیجه نیازی به بیهوشی یا بستری شدن متقاضی پیوند مو وجود ندارد. کاشت مو به روش میکروفیت به دلیل ظرافت بالا تنها توسط پزشکان و تکنسین دوره دیده و مجرب انجام می شود، این افراد باید عمق مناسب و زاویه دقیق پیوند مو را بشناسند و دقت زیادی داشته باشند تا موهای پیوند شده نتیجه کاملاً طبیعی داشته باشند. کاشت مو میکروفیت تنها در صورتی میتواند ناموفق باشد که در یک کلینیک نامعتبر یا توسط پزشک غیرمتخصصی انجام شود.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

مزایای کاشت مو به روش میکروفیت

به دلیل مزایای فراوان کاشت مو به روش میکروفیت و کاهش عوارض جانبی بعدی، افراد زیادی متقاضی انجام این روش هستند و اطلاع از هزینه کاشت مو به روش های مختلف ممکن است آنها را به سمت روش های قدیمی سوق دهد، اما با آگاهی از مزایای این روش میکروفیت می توان بهترین تصمیم را در انتخاب روش کاشت مو گرفت. از مزایای کاشت مو به روش میکروفیت می توان به سرعت انجام بالا، دقت و ظرافت بیشتر، برداشت 1000 گرافت از محل بانک مو بدون نیاز به جراحی و یا به وجود آمدن هرگونه زخم و میزان بالای کاشت مو در محل تا 4 برابر بیشتر از سایر روش ها اشاره نمود. همچنین با استفاده از این روش شاهد رویش بسیار طبیعی مو خواهیم بود و دوران بهبودی نیز به سرعت سپری می شود، در نتیجه یک عمل زیبایی بدون درد را ارائه می کند.


کاشت مو به روش میکروفیت نیازی به تراشیدن سر ندارد و مهم تر اینکه فولیکول های برداشته شده با فاصله زمانی بسیار کمی در محل گیرنده کاشته می شوند که امکان آسیب به گرافت ها را به صفر میرساند و در نتیجه بالاترین میزان تراکم کاشت مو بدون دخالت دست انجام خواهد گرفت.

هزینه کاشت مو


عوامل تاثیرگذار در هزینه کاشت مو کدامند؟

• روش کاشت مو و تاثیر آن بر هزینه

همانطور که گفته شد روش های گوناگونی جهت انجام کاشت مو وجود دارد که هریک از آن ها ممکن است برای فرد خاصی مناسب باشد. به طور معمول پزشک متخصص با معاینه ای که بر روی فرد متقاضی انجام می دهد می تواند بهترین روش پیوند مو را برای هر فرد انتخاب نماید. هریک از روش های کاشت مو با توجه به تکنیک و ابزارها و دستگاه های مورد استفاده از قیمت های مختلفی برخوردارند، به همین علت یکی از تاثیر گذارترین موارد در هزینه کاشت مو انتخاب روش مورد نظر جهت انجام این کار می باشد.

• تاثیر دستمزد پزشک در هزینه کاشت مو

قطعاً تخصص و تجربه پزشک تاثیر مستقیمی بر موفقیت کاشت مو و طبیعی بودن نتیجه دارد، به همین دلیل متخصصان ماهر کاشت مو هزینه بالاتری درخواست خواهند کرد. با انتخاب بهترین پزشک کاشت مو می توانید نیاز به جلسه ترمیمی کاشت را از بین برده و با عوارض بسیار کمتر از نتیجه طبیعی کاشت مو بهره ببرید.

• کلینیک کاشت مو

از دیگر موارد تاثیرگذار در قیمت کاشت مو می توان به کلینیک زیبایی که فرد با مراجعه به آن اقدام به انجام این کار می نماید اشاره کرد؛ امروزه کلینیک های کاشت مو بسیاری به خصوص در شهرهای بزرگ وجود دارند که با هزینه های مختلف اقدام به انجام پیوند مو می نمایند. با توجه به پیشرفته بودن ابزارها و وسایل موجود، بهره گیری از پزشکان متخصص در زمینه کاشت مو و همچنین روش های مورد استفاده در کلینیک، هزینه کاشت مو می تواند متفاوت باشد. انتخاب کلینیک کاشت مو معتبر، مجهز و پیشرفته این امکان را برای شما فراهم می کند تا با خیالی آسوده تر عمل کاشت مو را انجام دهید.

• میزان گرافت مورد نیاز برای کاشت

یکی دیگر از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در هزینه کاشت مو میزان ریزش مو در فرد می باشد؛ هرچه میزان ریزش مو بیشتر باشد نیاز به گرافت های بیشتری جهت کاشت مو می باشد و در نتیجه زمان و تلاش پزشکان افزایش یافته و هزینه کاشت مو بالاتر می رود.


هزینه کاشت مو در تهران

با توجه به نکات گفته شده هزینه کاشت مو دارای عدد مشخصی نیست و از آنجایی که به عوامل متعددی بستگی دارد، برای هر شخص با دیگری تفاوت خواهد داشت. البته در شهر بزرگی مانند تهران به دلیل وجود کلینیک های مختلف در نواحی متفاوت، ممکن است تفاوت قیمتی که می شنوید بسیار زیاد باشد، اما باید توجه کنید که عواملی همچون محل جغرافیایی کیلینیک، تجهیزات به روز و هزینه های ویزیت و غیره نیز در قیمت کاشت مو تاثیر بگذارد. مهم ترین عامل در هزینه کاشت مو در تهران روش انتخابی برای پیوند و ناحیه مورد نظر برای پیوند می باشند، با استفاده از روش FUT که به برداشت نواری معروف است، سرعت برداشت گرافت ها سریع تر و در نتیجه زمان پیوند کمتر می باشد، که هزینه کمتری را می طلبد. از طرف دیگر کاشت مو در ناحیه جلوی سر به دلیل نیاز به گرافت های کمتر برای پیوند هزینه ارزانتری از ناحیه ورتکس یا میانی سر دارد.


یکی دیگر از نکاتی که در خصوص هزینه کاشت مو در ایران سوال برانگیز است، تفاوت قیمت کاشت مو برای آقایان و بانوان می باشد. در این مورد باید گفت که هزینه کاشت مو آقایان و بانوان هیچ تفاوتی ندارد و تنها تعداد گرافت های مورد نیاز برای پیوند و روش انتخابی عامل مستقیم موثر هستند. البته از آنجایی که در سنین بالاتر میزان طاسی در سر آقایان بیشتر از خانمهاست، به طور کلی هزینه کاشت مو برای مردان بیشتر از زنان است.


آیا کاشت مو هزینه های جانبی دارد؟

به طور کلی وقتی به یک کلینیک تخصصی کاشت مو مراجعه می کند و هزینه کاشت مو به شما اعلام می شود، باید در نظر داشته باشید که این هزینه ها تنها مختص کلینیک و پزشک می باشد. به این معنی که پیش از کاشت یا بعد از آن اگر نیاز به آمادگی یا مراقبتی اگر هست به عنوان هزینه جانبی کاشت مو در نظر گرفته می شود؛ که به شرح زیر می باشد:

✔ هزینه آزمایشات پیش از کاشت مو که برای بررسی سلامتی جسمی انجام می شود

✔ هزینه لوازم مراقبتی بعدی مانند باند و پماد

✔ هزینه داروهای تجویز شده توسط پزشک

✔ هزینه شامپوی مخصوص سر

هزینه کاشت مو میکروفیت


هزینه کاشت مو میکروفیت

هزینه کاشت مو میکروفیت به دلیل به کار گیری جراحان حرفه ای، تجهیزات به روز و روش هایی با نتیجه بخشی قطعی که نیاز به صرف زمان و تمرکز بیشتری می باشد، نسبت به سایر روش های قدیمی تر کاشت مو بیشتر می باشد. با اینکه کاشت مو میکروفیت هزینه بیشتری نسبت به دیگر روشها دارد اما نتیجه بخشی قطعی با تراکم بسیار بیشتر و درد و عوارض کمتر، ارزش این هزینه را خواهد داشت. برای اطلاع دقیق از هزینه کاشت مو، هر متقاضی باید به صورت حضوری به یک پزشک متخصص مراجعه کند تا بعد از بررسی شرایط موها و میزان ریزش آنها قیمت دقیق کاشت مو مشخص شود.


در کلینیک زیبایی تهران بیوتی هزینه کاشت مو میکروفیت با توجه به وسعت ناحیه مورد نظر چیزی در حدود 8 تا 16 میلیون تومان برآورد می شود. نکته مهمی که می بایست مد نظر قرار دهید این است که در این کلینیک از بهترین متخصصان پوست و مو بهره گرفته می شود تا بهترین نتیجه کاشت مو میکروفیت برای شما عزیزان حاصل گردد؛ علاوه بر این تمامی امکانات و ابزارهای این کلینیک در تمامی امور زیبایی از جمله کاشت مو، از به روز ترین وسایل مورد استفاده در دنیا می باشد.


کاشت مو ارزان

بسیاری از متقاضیان کاشت مو با هزینه های ارزان کاشت مو مواجه می شوند و ممکن است ترغیب به انتخاب چنین کلینیک هایی کنند. اما باید در ابتدا تمام عوامل موثر بر هزینه کاشت مو که گفته شد در آنها بررسی شود تا بدانید که آیا نتیجه کاشت موی بدست آمده موفق خواهد بود یا خیر. به عنوان مثال بسیاری از کلینیک های زیبایی با عنوان کاشت مو ارزان مشتریان بسیاری را به خود جذب می کنند، اما برای کاهش هزینه های خود از تجهیزات قدیمی، تکنسین ناوارد یا حتی پزشکان غیر متخصص استفاده می کنند. در چنین وضعیتی ممکن است قیمت کاشت مو بسیار ارزان باشد، اما علاوه بر اینکه کاشت موی ناموفق خواهند داشت، عوارضی که در ادامه بروز خواهد کرد ممکن است خطرناک و جبران ناپذیر باشد، این عوارض شامل موارد زیر می باشند:

• تراکم کم موهای کاشته شده به دلیل آسیب به آنها در حین کاشت

• ایجاد خط رویش غیر طبیعی

• احتمال ایجاد اسکار ماندگار در محل بانک مو یا ناحیه گیرنده

• آسیب دائمی به بانک مو و از بین بردن شانس کاشت موی مجدد

• عوارضی مانند خونریزی، تورم شدید یا عفونت


آیا بیمه هزینه کاشت مو را پوشش می دهد؟

در هیچ کدام از کشورها و شهرهای دنیا، بیمه هزینه عمل های زیبایی از جمله کاشت مو را پوشش نمیدهد. در ایران نیزهزینه کاشت مو توسط هیچ بیمه ای پرداخت نخواهد شد. در شرایط خاصی که ممکن است طاسی سر یا ریزش موی شدید به دلیل حادثه مانند تصادفات یا آتش سوزی رخ داده باشد، با تشخیص پزشک معتمد، بیمه تکمیلی بخشی از هزینه های درمان پوست سر توسط کاشت مو را پرداخت می کند.


در پایان چنانچه قصد انجام کاشت مو با استفاده از روش های روز دنیا را دارید می توانید جهت مشاوره و یا تعیین وقت قبلی با مشاوران متخصص بهترین کلینیک کاشت مو در ایران، کلینیک تهران بیوتی در ارتباط باشید.


نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
021-79958