کاشت مو در محل سوختگی

کاشت مو در محل سوختگی

علاوه بر ریزش طبیعی مو دلایل مختلف دیگری برای ریختن موها از جمله افزایش سن، برخی بیماری ها، ژنتیک و حوادث وجود دارند، آسیب هایی که ممکن است برای پوست سر رخ دهد شامل ضربات ناشی از تصادفات، سوختگی، اسکار جراحی و امثال اینه ا باشند. برخی از این آسیب ها اگر عمیق باشند ریزش مو دائمی و طاسی در نواحی اسکار را نتیجه می دهند که با استفاده از کاشت مو می توان آنها را درمان کرد و یا حداقل پوشاند.


پوست سر اگر دچار سوختگی شود، جریان خون در نواحی سوخته کاهش یافته یا از بین می رود و به همین دلیل موها می ریزند. سوختگی درجات مختلفی دارد که هر کدام به عمق مشخصی از پوست آسیب میرساند، کاشت مو طبیعی بر روی پوست سر با سوختگی درجه یک و دو امکان پذیر است و در خصوص موفقیت آمیز بودن پیوند مو در محل سوختگی درجه سه نمی توان با قطعیت چیزی گفت.


کاشت مو در محل سوختگی

بسیاری از افرادی که دچار سوختگی در قسمت سر خود می شوند موهای ناحیه سوخته را از دست می دهند که با ترمیم پوست ممکن است بخشی از این موها بازگردند و بخشی برای همیشه از بین بروند. امکان انجام کاشت مو روی سوختگی وجود دارد اما موفقیت این عمل به عواملی همچون میزان سوختگی و عمق آسیب به بافت ها، شرایط جسمی فرد و میزان ترمیم سلول های آسیب دیده بستگی دارد. کاشت مو در محل سوختگی روشی جراحیست که فولیکول های مو سالم را از نواحی مقاوم در برابر ریزش مو مانند پشت سر استخراج می کند و آنها را در مناطقی از پوست سر که دچار سوختگی شده اند پیوند می دهد. برای انجام کاشت مو در محل سوختگی از بی حسی موضعی در ناحیه بانک مو و ناحیه گیرنده روی پوست سر استفاده می شود و به همین دلیل متقاضی درد زیادی در حین پیوند مو حس نمیکند.


روش متداول برای کاشت مو در بسیاری از کلینیک ها FUE می باشد که گرافت های کوچکی از مو را از ناحیه اهداکننده استخراج کرده و در ناحیه گیرنده پیوند می شوند. اما روش جدیدتری به نام میکروفیت MICROFIT نیز برای پیوند مو وجود دارد که در کلینیک های پیشرفته و دارای پزشکان ماهر و مجرب انجام می شود؛ در این روش برداشت فولیکول ها با استفاده از دستگاه ایمپلنتر انجام می شود که علاوه بر افزایش سرعت استخراج گرافت ها نسبت به سایر روش ها، باعث جلوگیری از آسیب رساندن به فولیکول های برداشتی می شود. همچنین در کاشت مو به روش میکروفیت دستگاه ایمپلنتر شیارهای بسیار ریزی را با عمق مناسب در ناحیه دچار سوختگی پوست سر ایجاد میکند که موجب افزایش موفقیت پیوند و دستیابی به بالاترین میزان تراکم کاشت مو در محل سوختگی می شود.


کاشت مو در محل سوختگی و پوست سالم چه تفاوتی دارد؟

یکی از تفاوت های کاشت مو روی محل سوختگی و کاشت مو روی پوست سالم، در زمان مشاهده نتایج پیوند مو می باشد، که قاعدتاً به دلیل بافت های آسیب دیده پوست سر زمان مشاهده نتیجه نهایی کاشت مو در پوست سوخته طولانی تر می باشد. این امر همچنین به دلیل و زمان بر بودن پذیرش فولیکول های پیوندی توسط بافت های گیرنده و طولانی بودن ترمیم آنها نیز می باشد . از طرفی انجام پیوند مو بر روی پوست آسیب دیده و سوخته فرآیند دشواریست و به طور معمول به زمانی بیشتر از کاشت مو طبیعی روی پوست سالم نیاز دارد.

کاشت مو در محل سوختگی و پوست سالم چه تفاوت هایی دارد؟


برای انجام کاشت مو بر روی پوست سوخته، پزشک باید در زمینه پوست و مو تخصص داشته باشد و با ساختار مو و پوست و همچنین انواع سوختگی و میزان نفوذ آسیب به پوست آشنا باشد. در این صورت پزشک میتواند زمان تقریبی نتیجه نهایی کاشت مو را با بیمار در میان بگذارد و با دادن دستورالعمل های مراقبتی و حتی روش هایی برای تقویت رشد مو، از عوارض جانبی کاشت مو جلوگیری کند. اگر تصمیم به پیوند مو در محل سوختگی گرفته اید، باید پزشکی را انتخاب کنید تا هر کاری انجام دهد تا به شما کمک کند تا حد ممکن احساس راحتی کنید، او باید تمام سوالات شما را پاسخ دهد و مطمئن شود که تا حد امکان کمتر احساس ناراحتی کنید.


بعد از کاشت مو در محل سوختگی چه باید کرد؟

برای انجام کاشت مو روی پوست سوخته سر باید انتظارات واقع بینانه داشته باشید، به دلیل وجود آسیب های جدی در پوست سر حتی ممکن است نتوانید از این روش استفاده کنید، اینکه کاندید مناسبی برای کاشت مو هستید یا خیر تنها از طریق مشاوره با پزشک متخصص به صورت حضوری امکان پذیر است.


پس از کاشت مو در محل سوختگی، مهم است که به خوبی از خود و موهای کاشته شده مراقبت کنید تا روند بهبودی را تسریع کنید و نتیجه دلخواه خود را کسب کنید. در ادامه برخی از دستورالعمل های مراقبتی بعدی ذکر شده که در موفقیت پیوند مو در محل سوختگی و کاهش عوارض جانبی ناشی از آن موثر باشد:


• در صورتی که در پوست سر خود درد دارید می توانید قرص های مسکن مصرف کنید.

• ناحیه بانک مو یا نواحی گیرنده پوست سر در دوران بهبودی ممکن است خارش داشته باشد، اما خاراندن آنها می تواند منجر به عفونت شود و از رشد موهای جدید جلوگیری کند. بنابراین باید در مقابل میل به خاراندن پوست سر خود مقاومت کنید.

• پزشک جراح شما برای جلوگیری از عفونت و تسریع بهبودی یک کرم یا لوسین برای استفاده در هفته اول تجویز خواهد کرد، از این درمان های موضعی حتماً در زمان مشخص شده روی هر جای زخم استفاده کنید.

• تا زمانی که پزشکتان اجازه نداده پوست سر و موهایتان را نشویید و پس از آن با ملایمت و بدون فشار آب این کار را انجام دهید. همچنین بهتر است برای شستشوی سر خود بعد از کاشت مو در محل سوختگی از شامپوهای توصیه شده پزشک استفاده کنید تا علاوه بر از بین بردن پوست مرده به فولیکول های مو آُسیب نزنید.

• در طول فرآیند بهبودی بعد از کاشت مو پوست سر خود را در معرض نور خورشید قرار ندهید و در صورتی که مجبورید از کلاه استفاده کنید.

• حداقل تا یک ماه پس از جراحی کاشت مو، سیگار و مشروبات الکلی را ترک کنید، اگر در طول روند بهبودی سیگار بکشید، می تواند جریان خون به فولیکول های مو را مختل کند و از رشد موهای جدید جلوگیری کند.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
021-79958