کاربردها و نتایج کاشت مو به روش میکروفیت

کاشت مو MicroFIT و نتیجه انجام آن چگونه است؟

این روزها ریزش مو بیش از گذشته اهمیت یافته و تبدیل به دغدغه شده است؛ این امر می تواند باعث ایجاد مشکلات زیبایی شناختی، اندوه و از بین رفتن اعتماد به نفس شود. با روشهای موجود، روند بهبودی و زمان لازم برای بازگشت به زندگی اجتماعی کوتاه تر شده است. امروزه روش های کاشت طبیعی مو مختلف و شامل میکروفیت ، FUE، FUT هستند. روش میکروفیت تکنیکی است که روند کاشت مو را تسهیل می کند و در سال های اخیر رواج یافته است.


در این مقاله نتایج کاشت مو به روش MicroFIT را مورد بررسی قرار میدهیم.


کاشت مو میکروفیت چیست و چه مزایایی دارد؟

باید گفت که در کاشت مو به روش میکروفیت، ناحیه و میزان نیاز فرد به درمان مشخص می شود. بعد از آن نیاز است که منطقه اهدا کننده مناسب در شخص بدن برای استخراج فولیکول های مو برای استفاده در پیوند مو تعیین شود. روز عمل، فولیکول های مو (همان گرافت) که از ناحیه اهدا کننده، یک به یک استخراج و با قلم در محل مورد نظر پیوند مو طبیعی انجام می شود. پیوندها با استفاده از قلم (ایمپلنت) کاشته می شوند.

مزایای کاشت مو DHI


در واقع این روش کاشت مو طبیعی سه مرحله دارد: برداشت گرافت، باز کردن شکافها و در نهایت کاشت فولیکول های مو برداشت شده.


در عرض چند ثانیه پس از برداشت پیوندها، قلم پزشکی استفاده شده در روش میکروفیت هر دو شکاف را باز می کند و فولیکول را در این شکاف قرار می دهد. روند کاشت این روش نسبت به روش های دیگر به طور جداگانه انجام می شود. در کاشت مستقیم میکروفیت، به کمک ابزار پزشکی قلم مانند انجام می شود. نتایج کاشت مو به روش میکروفیت نیز کاملا بستگی به مراقبت های بعد از عمل دارد.


مزایای پیوند مو میکروفیت

یکی از دلایلی که گرایش به تکنیک کاشت مو طبیعی مستقیم در سال های گذشته به صورت چشمگیری افزایش پیدا کرده مزایای آن بوده، که مهمترین آنها عبارتند از:

• تکنیک MicroFIT نیازی به اصلاح در منطقه ای که عمل کاشت مو انجام شود، نخواهد داشت تا بیماران بتوانند به سرعت به زندگی اجتماعی و کاری خود بازگردند.

• در هنگام کاشت مو، فولیکول های مو بصورت جداگانه پیوند داده می شوند و جهت و عمق کاشت مو مطابق ساختار آن در نهایت دقت انتخاب می شود، بنابراین نتیجه طبیعی خواهد بود.

• قلم مورد استفاده مزایای بسیار خوبی دارد؛ نتیجه فشرده تری به موی کاشته شده می بخشد و تراکم بعد از پیوند مو بیشتر خواهد بود.

• خطر خونریزی به لطف نوک ظریف ایمپلنتر تا حد ممکن کاهش می یابد.

• موهایی که از ناحیه اهدا کننده گرفته شده و بلافاصله در ناحیه تحت درمان پیوند می خورند و به همین دلیل بهبود نتایج کاشت مو تا حد زیادی قابل مشاهده است.

• از آنجا که هیچ حفره ای در ناحیه اهدا کننده باز نشده است، عملیات بدون درد پایان می یابد.

• از آنجا که هیچ نوار بافتی از پوست سر گرفته نشده است زخم و بخیه نیز در این روش کاشت مو طبیعی وجود نخواهد داشت.

• در روش کاشت مو میکروفیت، آسیب به مو به حداقل می رسد و پوست سر بلافاصله وارد یک روند بهبودی سریع می شود.


نتایج حاصل از کاشت مو MicroFIT

در تکنیک کاشت مو MicroFIT خونریزی رخ نمی دهد، پس از باز شدن کانال ها، فولیکول های موی گرفته شده از ناحیه اهدا کننده در محل پیوند قرار می گیرند. کانال ها بصورت جداگانه باز شده و پیوند مو به طور همزمان با قلم انجام می شود. در روش میکروفیت، فولیکول ها بلافاصله کاشته می شوند؛ در حالی که در تکنیک FUE فولیکول ها قبل از کاشت منتظر می مانند، همین دلیل باعث می شود به آنها آسیب برسد که البته در روش میکروفیت آسیب کمتر است؛ به همین دلایل نتایج پیوند مستقیم مو یا همان میکروفیت طبیعی تر است و باعث خسارت به موها در طی عمل و بعد از کاشت مو طبیعی نمی شود.

کاشت مو DHI


گرچه اجرای برنامه نیاز به تلاش بیشتری دارد و این نکته باعث می شود تکنیک مذکور نسبت به روش های دیگر گران تر باشد، اما به دلیل نتایج بهتر ارزش صرف هزینه بیشتر را نیز دارد و مانند تمام اقدامات زیبایی شناسی، قیمت نهایی و دقیق پس از مشورت با پزشک مشخص می شود. نکته دیگر اینکه موهای جدید بدون آسیب رساندن به موهای موجود کاشته می شوند؛ این یک مزیت عمده برای افرادی است که موهای خود را به طور کامل از دست نداده اند.


مدت زمان کاشت مو MicroFIT

با توجه این واقعیت که عمل به ظرافت نیاز دارد نیز ضرورت دارد که توسط پزشک متخصص و مجرب انجام شود. بنابراین، منطقه ای که پیوند زده می شود باید با دقت مورد بررسی قرار گیرد. در حالی که در روش کلاسیک FUE، عملیات در ۶ ساعت به پایان می رسد، در این روش حداکثر تعداد ۳۰۰۰ پیوند در ۶ ساعت قابل پیوند است بنابراین، جلسات کاشت مو در مقایسه با روش کلاسیک FUE بیشتر خواهد بود. بنابراین تا حد زیادی مهارت پزشک در نتایج این جلسات دخیل است.لازم به ذکر است نتایج کاشت مو به روش میکروفیت بعد از شش ماه مشخص خواهد شد.


کاربرد های استفاده از روش کاشت مو میکروفیت

تشخیص نوع ریزش مو و نحوه کاشت مو مفید نیاز به بررسی و رویکرد عمیق و چند وجهی دارد. افرادی هستند که نه به کچلی بلکه به ریزش و کم تراکم شدن موها دچار می شوند، خانم ها به ویژه در این دسته جای می گیرند.

کاشت موی طبیعی


افرادی هستند که به دلیل نوع محیط کار یا خانوادگی تمایلی به تراشیدن سر ندارند و یا آنهایی که از کم تراکم بودن یا کچلی در بخش هایی از ریش خود رنج می برند؛ تمام این افراد گزینه مناسبی برای کاشت مو به شمار می روند. البته این نکته بدان معنی نیست که مابقی افراد کیس مناسبی برای پیوند مو طبیعی با تکنیک میکروفیت نیستند، بلکه بهترین راه برای استفاده از این روش مراجعه به یک کلینیک زیبایی معتبر و یک پزشک متخصص می باشد. پزشک پس از بررسی های لازم اینکه روش ذکر شده برای فرد کاربرد دارد یا نه را مشخص خواهد کرد.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
021-79958