اهمیت نحوه خوابیدن بعد از کاشت مو

جراحی های مدرن کاشت مو به لطف روش ها و دستگاه های جدید، به دلیل فناوری نوآورانه ای که دارند، به روشی حداقل تهاجمی تبدیل شده اند. این روش های جدید پیوند مو ایمن تر و موثرتر هستند و نتایج طبیعی تری را به همراه دارند، روند درمان با آنها سریعتر و آسانتر است. با این حال، مانند سایر روشهای جراحی، میزان موفقیت کاشت مو تا حد زیادی به این بستگی دارد که تا چه حد از مراقبت های پس از آن پیروی می کنید. پس از جراحی، تمام اقدامات احتیاطی مانند مصرف داروها، رژیم غذایی مناسب، زمان و نحوه صحیح شستن مو، نحوه خوابیدن بعد از کاشت مو باید انجام شود تا اطمینان حاصل شود که پیوندهای جدید آسیب نمی بینند.


بهبودی بعد از کاشت مو

روش های جدید کاشت مو نیازی به بخیه ندارند و در نتیجه چیز زیادی برای بهبودی وجود ندارد؛ اما همچنان مهم است که مراقبت های بعد از کاشت مو را جدی بگیرید تا بیشترین میزان موفقیت را در موهای کاشته شده بدست آورید. در هر کدام از روشهای کاشت مو، فولیکول های مو از ناحیه اهداکننده که معمولاً در پشت سر است، استخراج می شوند و در برش های کوچکی که در ناحیه طاسی ایجاد شده اند، پیوند داده می شود. در روزهای اول پس از کاشت مو، هم ناحیه اهداکننده (از جایی که گرافت مو برداشته شد) و هم ناحیه گیرنده (محل رشد موهای جدید) در حال بهبود هستند. ناحیه اهدا کننده در روزهای ابتدایی بانداژ شده و مقداری تراوش و التهاب پس از عمل طبیعی در نظر گرفته می شود.


با ایجاد دلمه در بانک مو و منطقه گیرنده، این نواحی دچار خارش می شوند؛ برای کمک به روند بهبودی، هرگز نباید دلمه ها را بچینید یا آن را بخراشید، اجازه دهید به طور طبیعی از بین بروند. در حدود 2هفته بعد از کاشت مو، التهاب فروکش کرده و احساس بهتری خواهید داشت، البته خارش می تواند برای مدتی بیشتر ادامه داشته باشد واما در نهایت خود به خود برطرف می شود.

بهترین شکل خوابیدن بعد از کاشت مو


بهترین شکل خوابیدن بعد از کاشت مو

برنامه روزانه شما بعد از کاشت مو کمی متفاوت خواهد بود و یکی از این تغییرات به نحوه خواب شما مربوط می شود. فولیکول های مو حداقل به مدت 10 روز پس از پیوند ظریف خواهند بود، بنابراین مهم است که پس از کاشت مو به درستی بخوابید. برای جلوگیری از آسیب رساندن به موهای کاشته شد در هنگام خواب، می توانید روی یک بالش نرم بخوابید اما باید یک بالش مسافرتی دور گردن خود داشته باشید، در این صورت، سر شما کمی قائم می شود و مطمئن می‌شوید که گرافت های پیوند شده آسیب نمیبینند. بهترین وضعیت برای خوابیدن بعد از کاشت مو به پشت است، در حالی که سر شما بالاتر از قلب شما قرار دارد، با خوابیدن در این حالت می توانید خطر افزایش التهاب پوست سر را کاهش دهید. به یاد داشته باشید، هدف از خوابیدن در این وضعیت پس از کاشت مو، جلوگیری از تماس ناحیه گیرنده و بالش یا تخت است.


علاوه بر نحوه خوابیدن بعد از کاشت مو، در روزهای ابتدایی باید روبالشتی کاملاً تمیز استفاده کنید تا خطر عفونت از بین رود و پوست سر شما را تحریک نکند. همچنین به دلیل وجود پوسته و مقداری ترشحات از ناحیه بانک مو می توانید از یک حوله نرم استفاده کنید تا روبالشی شما لکه یا کثیف نشود. در طول دو هفته بعد از کاشت مو در صورت امکان از هر گونه قرص خواب آور استفاده نکنید، زیرا ممکن است در خواب به پهلوها بچرخید یا بعد از بیدار شدن و احساس سرگیجه داشته باشید و به سرتان ضربه وارد کنید. همچنین اگر عادت به خوابیدن روی شکم دارید، برای جلوگیری از تورم بعد از کاشت مو از انجام این کار خودداری کنید.


بعد از کاشت مو چه زمانی می توان به طور معمول خوابید؟

همانطور که در بخش های بالا توضیح دادیم، بخش عمده ای از روند بهبودی پس از کاشت مو در دو هفته اول انجام می شود؛ از هفته دوم به بعد، می توانید انتظار داشته باشید که گرافت های موی کاشته شده در ناحیه گیرنده بهبود یافته و ایمن شوند، این بدان معناست که احتمال آسیب دیدن آنها در هنگام خواب بسیار کمتر است. البته زمان دقیق مطمئن شدن از فیکس شدن گرافت ها بستگی به این دارد که تا چه حد از روال لازم پس از مراقبت پیروی کنید و تمام اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهید. هنگامی که گرافت های پیوند شده ایمن شدند (در حدود دو هفته بعد از کاشت مو) می توانید بدون ایجاد خطر برای موهای کاشته شدهخود، همانطور که می خواهید بخوابید؛ با این حال به یاد داشته باشید که اعمال فشار بیش از حد بر روی گرافت های مو هنوز هم می تواند به آنها آسیب برساند.


اهمیت نحوه خوابیدن بعد از کاشت مو

1- یکی از پیامدهای هر عمل جراحی، حتی اگر کم تهاجمی باشد، تورم است؛ تورم بعد از کاشت مو امری رایج است و جای نگرانی ندارد. ورم سر معمولاً فقط چند روز طول می کشد و برای برخی بیماران ممکن است بسیار جزئی باشد، هرچه بیشتر بتوانید تورم را از بین ببرید، سریع تر و راحت تر به روال عادی زندگی خود بازمیگردید. نحوه خوابیدن بعد از کاشت مو به خصوص در 10 روز اول تعیین کننده میزان تورم خواهد بود، کمی بالاتر نگه داشتن سر، تورم روی پوست سر و پیشانی را به حداقل می رساند. تورم معمولاً در روزهای دوم و سوم به اوج خود می رسد و سپس کاهش می یابد.


2- دلیل دوم در اهمیت نحوه خوابیدن بعد از کاشت مو، جلوگیری از آسیب رسیدن به گرافت های کاشته شده می باشد که در این مدت هنوز ضعیف هستند. خوابیدن در وضعیت نامناسب در 10 روز اول می تواند منجر به آسیب به گرافت های مو شده یا آنها را از جای خود خارج کند.

بعد از کاشت مو چه زمانی می توان به طور معمول خوابید؟


سایر مراقبت های پس از کاشت مو

اولین چیزی که بعد از جراحی کاشت مو نیاز به توجه دارد تغذیه مناسب است، حداقل یک هفته بعد از پیوند مو باید یک رژیم غذایی سالم و سرشار از پروتئین و ویتامین داشته باشید. این به شما کمک می کند تا به سرعت بهبود پیدا کنید، همچنین به جلوگیری از عفونت یا هر گونه عارضه در دوران نقاهت کمک می کند. هیدراته نگه داشتن بدن یکی دیگر از مراقبت های پس از کاشت مو است، نوشیدن آب زیاد در هر وضعیتی ایده خوبی است، اما به ویژه برای بهبودی سریعتر بعد از کاشت مو مفید است.


نحوه شستشوی موها پس از کاشت مو نیز بسیار اهمیت دارد، بهترین ایده این است که از شستن موهای خود برای چند روز اول به طور کلی خودداری کنید. زمان مناسب و نحوه شستشوی صحیح موهای کاشته شده توسط پزشک به شما گوشزد خواهد شد، بهتر است به دقت آنها را دنبال کنید. همچنین باید تا چند روز پس از پیوند مو از مصرف الکل خودداری کنید، زیرا مصرف الکل می تواند در جریان خون به پوست سر شما اختلال ایجاد کند. از هر گونه فعالیت بدنی یا ورزش که می تواند باعث تعریق یا افزایش ضربان قلب شما شود، در دو هفته بعد از کاشت مو خودداری کنید، تعریق منجر به خارش در پوست سر می شود که برای پیوندها مناسب نیست. همچنین در 2 هفته اول پس از جراحی کاشت مو پوست سر خود را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
021-79958