از کاشت ابرو و روش های آن چه می دانید؟

معمولا گفته می شود که چشم ها، افکار و احساسات ما را آشکار کرده و یکی از مهم ترین راه هایی ست که به بیان خود واقعی ما کمک می کند. اما چشم ها تنها راه بیان خود واقعی ما نیستند. بلکه ابروها نیز مانند چشم ها یک عملکرد اجتماعی مهم را پوشش می دهند زیرا ابروها نیز مانند چشم ها به مردم کمک میکنند که احساسات و افکار خود را راحت تر بیان کنند. ما به کمک کاشت ابرو می توانیم بسیاری از احساسات خود مانند هیجان، بی حوصلگی و غیره را آشکار کنیم.


کاشت ابرو به چه روش هایی انجام می شود؟

برای کاشت ابرو Eyebrow Transplant نیاز است که فولیکول های مو از قسمت های پرپشت بدن گرفته شده و به محل گیرنده در ابرو منتقل شود. درواقع به این روش میکروپیوند می گویند.

کاشت ابرو به چه روش هایی انجام می شود؟


پیوند ابرو از طریق انتقال فولیکول های مو به ابرو از طریق دو روش عمده انجام می شود.


1- کاشت ابرو به روش FUT

کاشت ابرو به روش FUT روشی است که در آن فولیکول های مو به همراه بخشی از بافت پوست جدا شده و به محل گیرنده منتقل می شود. این روش به صورت جراحی و به کمک تیغ جراحی انجام می شود. پیوند ابرو به این روش به این صورت است که ابتدا به کمک تیغ جراحی یک بافت نواری شکل از روی پوست ابرو که محل پیوند ابرو است برداشته شده و کنار گذاشته می شود. در ادامه بافتی از پوست از محلی که دارای موهای  پرپشت است، جهت کاشت ابرو طبیعی، برداشته می شود؛ این بافت نیز به صورت نواری و به کمک تیغ جراحی برداشته می شود. دلیل اینکه این بافت را جهت پیوند ابرو ، از مناطق پرپشت برمی دارند این است که این مناطق به قدر کافی حاوی فولیکول هایی که باعث رشد مو می شوند هستند. در نهایت بافت اهدا کننده حاوی فولیکول ها را روی محل گیرنده در ابرو منتقل کرده و پیوند می زنند. پس از  اینکه پیوند گرفت، فولیکول های مو در محل پیوند شروع به رشد کرده و تقریبا بعد از حدود 6 ماه علائم ظهور ابروهای جدید طی روند پیوند ابرو را مشاهده خواهید کرد.


2- کاشت ابرو به روش FUE

کاشت ابرو به روش FUE روش جدیدتری است که ایرادهای روش قبلی کاشت ابرو طبیعی، را بهبود می دهد. کاشت ابرو به روش FUE  بدون خونریزی و حتی بدون جراحی انجام می شود، بنابراین این روش کاشت ابرو روش مناسب تری جهت کاشت ابرو است.


در کاشت ابرو طبیعی به روش FUE دیگر نیاز نیست که بافت پوست سر جدا شود؛ در این روش از پیوند ابرو از هیچ عمل جراحی استفاده نمی شود. بلکه در این روش تنها خود فولیکول های مو از محل اهدا کننده گرفته شده و به محل گیرنده انتقال می یابد. در این روش از کاشت ابرو طبیعی ، ناحیه ای پرپشت روی بدن را انتخاب می کنند و به کمک یک پنس یا گیره مخصوص، فولیکول ها را از این محل برمیدارند. درواقع پزشک متخصص کاشت، تنها یک برش بسیار ریز روی بافت اهدا کننده ایجاد کرده و فولیکول ها را به کمک یک گیره کوچک برمیدارد. در ادامه پزشک متخصص باید فولیکول ها را به محل گیرنده در ابرو منتقل کند. در این روش از پیوند ابرو، یک برش بسیار ریز روی بافت ابرو ایجاد شده و سپس فولیکل ها یکی یکی در این محل ها قرار گرفته و کاشت ابرو انجام می شود.


کاندید مناسب برای روش های مختلف پیوند ابرو

انتخاب یکی از روش های پیوند ابرو کاملا به هزینه ای برمی گردد که شما می خواهید برای کاشت ابرو صرف کنید. اگر تمایل دارید که کاشت ابرو بدون درد و خونریزی انجام شود و همچنین اگر می خواهید جای کاشت ابرو روی ابروی شما باقی نماند، شما کاندید مناسبی برای استفاده از کاشت ابرو به روش FUE هستید. اما بهتر است بدانید که اگر این روش کاشت ابرو طبیعی را جهت پیوند ابرو انتخاب کردید باید هزینه بیشتری نسبت به سایر روش های کاشت ابرو بپردازید. معمولا خانم ها و بخصوص خانم های جوان که به زیبایی خود بیشتر اهمیت می دهند این روش کاشت ابرو طبیعی را انتخاب می کنند، اما ممکن است برخی از آقایان به دلایلی مثل شکستگی ابرو، بخشی از موهای ابرو خود را از دست داده باشند. این افراد ممکن است نگرانی بابت باقی ماندن جای زخم نداشته باشند و همچنین تمایل نداشته باشند که هزینه زیادی بابت کاشت ابرو طبیعی بپردازند، در نتیجه بهترین گزینه برای این افراد کاشت ابرو به روش FUT است.

کاندید مناسب برای روش های مختلف پیوند ابرو


عوارض جانبی و خطرات روش های مختلف کاشت ابرو

همه ی روش های کاشت ابرو ممکن است عوارضی را به دنبال داشته باشند، اما روش هایی از کاشت ابرو که با جراحی و درد و خونریزی همراه هستند معمولا عوارض جانبی بیشتری را دارا می باشند. کاشت ابرو به روش FUT اگرچه مدت زمان کمتری برده و با هزینه کمتری انجام میشود، اما باید بدانید که این روش از پیوند ابرو دارای عوارض جانبی است. یکی از مهم ترین عوارض این روش این است که ردی از جراحی هم در محل اهدا کننده و هم محل گیرنده فولیکول باقی می ماند.


کاشت ابرو به روش FUE بدون خونریزی و درد انجام می شود. همچنین در این روش از کاشت ابرو طبیعی به دلیل اینکه عمل جراحی صورت نمی گیرد، جای زخم باقی نمی ماند. استفاده از روش FUE جهت پیوند ابرو ، شما را از نگرانی بابت به جا ماندن رد کاشت ابرو رها می کند.


هزینه های روش های مختلف کاشت ابرو

معمولا پیوند ابرو به روش FUE از هزینه بیشتری نسبت به روش FUT برخوردار است، زیرا در این روش به دلیل دقت بالا و همچنین زمان بر بودن، تیم پزشکی قوی تر و ابزارهای بیشتری نیاز دارد. علاوه بر این ها هزینه کاشت ابرو با توجه به وسعت ناحیه مورد نظر برای کاشت متفاوت خواهد بود.اما روش هایی که دقت بالایی نداشته و با درد و خونریزی همراه هستند هزینه های کمتری را شامل می شوند.


انتخاب روش درست کاشت ابرو در موارد مختلف

اینکه شما جهت کاشت ابرو کدام روش را انتخاب خواهید کرد بسیار حائز اهمیت است. بهتر است بعد از اینکه با روش های مختلف کاشت ابرو آشنا شدید، مزایا و معایب هر یک از این روش ها را جهت انتخاب روش درست کاشت ابرو مطالعه کنید. همچنین بعد از اینکه روشی را جهت پیوند ابرو انتخاب کردید، حتما با پزشک متخصص کاشت ابرو گفتگو کرده و جهت انتخاب بهترین روش کاشت ابرو طبیعی با پزشک مشورت کنید.

انتخاب روش درست کاشت ابرو


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
021-79958