عوامل موثر بر تعیین قیمت کاشت مو

هزینه کاشت مو

امروزه ریزش مو به یک مشکل رایج برای اکثر مردم تبدیل شده است، اگر فردی در مراحل اولیه ریزش مو که نازک شدن موها است اقدام کند، با کمک برخی داروها می توان موها را ترمیم کرد. اما اگر داروها اثرگذاری نداشته باشند یا فرد موهای خود را برای همیشه از دست داده باشد، جراحی کاشت مو تنها گزینه برای بازگرداندن موهای سر می باشد.


در روش کاشت مو، نواحی طاس یا دچار ریزش در سر با فولیکول های طبیعی مو پیوند می شوند؛ این گرافت های طبیعی مو از ناحیه اهداکننده خود متقاضی بدست می آیند، یعنی پشت و کناره های سر که تارهای موی ضخیم و متراکم دارند. دلیل این انتخاب مقاومت فولیکول های مو این نواحی در برابر ریزش مو می باشد. پس از استخراج گرافت ها از ناحیه اهداکننده مناسب، این فولیکول ها به صورت جداگانه در نواحی طاس و کم پشت پوست سر بیمار قرار می گیرند. برداشت و پیوند فولیکول های مو از چند روش صورت میگیرد و نقطه مشترک روش تمام روش ها این است که ظاهری طبیعی و راه حل دائمی ارائه می دهند.


هزینه کاشت مو

امروزه کاشت مو به لطف تکنولوژی پیشرفته به طور موثر انجام می شود و میزان موفقیت آن به مقدار زیادی افزایش یافته است. بنابراین، به دلیل این تغییرات قیمت کاشت مو نیز نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده که دلیل آن علاوه بر افزایش موفقیت آن در نتیجه روش های مدرن، تراکم بالا، کاهش زمان و جلسات پیوند، دائمی و طبیعی بودن نتیجه نهایی نیز می باشد. هزینه کاشت مو عامل مهمی است که بر تصمیم یک متقاضی تاثیر می گذارد، به این دلیل که هزینه به طور مستقیم با توانایی دسترسی به خدمات یا امکانات مرتبط است.


هزینه کاشت مو تنها به یک عامل وابسته نبوده و نیاز به بررسی چندین فاکتور دارد، به همین دلیل نمی توان عدد مشخصی برای آن تعیین کرد. به طور کلی می توان گفت هرچه روش و ابزارهای استفاده شده در پیوند موی شما جدیدتر باشد، نیاز به پرداخت هزینه بیشتری می باشد. انتخاب کلینیک معتبر و مجهز، پزشک مجرب و روش روز دنیا برای کاشت مو ممکن است منجر به پرداخت هزینه بیشتری شود، اما در عین حال نتیجه قطعی و کاملا طبیعی با حداقل عوارض و ریسک را برای شما به ارمغان خواهد آورد.


عوامل موثر بر تعیین قیمت کاشت مو

بسیاری از افرادی که طاسی یا ریزش موی شدید دارند، کاشت مو را انتخاب می کنند، با این حال بیشتر آنها نگران هزینه کاشت مو هستند. همانطور که گفته شد عوامل متعددی وجود دارند که بر هزینه کاشت مو تأثیر می گذارند و در ادامه به تفصیل به آنها پرداخته ایم. اما عوامل دیگری مانند مکان و شهرت کلینیک نیز با درصد کمتری بر هزینه کاشت مو تأثیر می گذارند؛ تعدادی از کلینیک ها مشاوره رایگان برای عمل پیوند دارند و فقط هزینه واقعی کاشت مو را دریافت می کنند؛ با این حال برخی از کلینیک ها هزینه ای جداگانه برای مشاوره دریافت می کنند که باعث افزایش قیمت کلی کاشت مو می شود. مهمترین عوامل موثر بر تعیین قیمت کاشت مو عبارتند از:


1- درجه طاسی

هزینه کاشت مو با شدت طاسی رابطه مستقیم دارد؛ اگر ریزش موی شما شدید باشد، تعداد گرافت های مورد نیاز برای پیوند افزایش می یابد که باعث افزایش هزینه های کاشت مو می شود و همچنین مناطق کوچک دارای ریزش مو نسبت به نواحی وسیع هزینه کمتری خواهند داشت زیرا به زمان و تلاش کمتری نیاز دارند. بسیاری از کلینیک ها از مقیاس رتبه بندی نوروود برای ارزیابی درجه طاسی و هزینه کاشت مو استفاده می کنند.

کاشت مو


2- تعداد جلسات مورد نیاز

بیشتر جراحی های کاشت مو برای درمان طاسی سر در یک جلسه انجام می شوند که با توجه به درجه طاسی سر حدود 5 تا 8 ساعت طول می کشد. میانگین تعداد گرافت هایی که می توان در یک جلسه کاشت کرد با توجه به روش انتخابی بین 3000 تا 8000 گرافت متغیر است. اما اگر شما ناحیه بدون موی وسیعی داشته و به همین دلیل نیاز به بیش از 8000 فولیکول موی پیوندی داشته باشید، برای پوشاندن تمام ناحیه طاس سرتان به یک جلسه دوم یا بیشتر نیاز دارید.


3- تعداد کل پیوندها

در جلسه مشاوره پیش از کاشت مو، جراح با بررسی شرایط هر متقاضی، به او خواهد گفت که به طور میانگین چه تعداد گرافت برای پیوند نیاز دارد. هرچه مناطق طاس بیشتری داشته باشید، به پیوندهای بیشتری نیاز خواهید داشت؛ باید توجه داشته باشید که افزایش تعداد گرافت تنها برای دستیابی به موفقیت جراحی کاشت مو انجام می شود. تعداد گرافت ها بر هزینه کاشت مو تأثیر می گذارد. تعداد گرافت هایی که هر فرد برای پیوند به آن نیاز دارد به عوامل مختلفی مانند میزان طاسی، تراکم موی مورد نیاز و ویژگی های مو (فر یا صاف) بستگی دارد.


4- نوع کاشت مو

تکنیک کاشت مو یکی دیگر از عوامل مهم موثر بر هزینه جراحی کاشت مو است. روشی که موهای اهداکننده شما از پوست سر شما برداشته می شود و نحوه پیوند آنها از بین روش های FUT، FUE و MicroFIT انتخاب می شود. هنگامی که موهای اهداکننده با استفاده از FUT برداشته می شود، یک اسکار طولی به جای می گذارد، در حالی که وقتی با استفاده از FUE استخراج انجام شود، لکه های کوچکی به اندازه قطر هر تار مو بر جای می گذارد، اما روش میکروفیت با استفاده از ابزارهای روز و پیشرفته هیچ نشانه ای از برداشت در ناحیه بانک مو بجا نمی گذارد. همچنین روند پیوند فولیکول های برداشته شده و احتمال عدم آسیب به آنها و موفقیت پیوند در روش های جدید تر به خصوص روش میکروفیت بسیار بهتر می باشد.


بهتر است با یک متخصص کاشت مو صحبت کنید تا بفهمید کدام یک از روش های کاشت مو برای درمان طاسی و ریزش موی شما بهترین است. متخصصین پوست سر شما و همچنین تراکم و کیفیت موهای فعلی شما را بررسی می کنند و بهترین روش استخراج برای شما پس از بررسی نسبت اهداکننده به گیرنده و انجام چند آزمایش لازم را توصیه می کنند.

قیمت کاشت مو


5- صلاحیت و تجربه یک جراح

موفقیت جراحی کاشت مو بستگی به جراحان پلاستیک حرفه ای و مجرب دارد؛ جراحان کاشت مو باید آموزش سطح بالایی داشته باشند زیرا این عمل با مهارت دست پزشک بهترین نتایج را ارائه می دهد. همچنین کاشت مو تکنیکی است که نیاز به تجربه بالایی دارد، اگر یک جراح بیش از 5 سال سابقه کاشت مو داشته باشد، موارد مختلفی را درمان کرده که باعث ارتقای توانایی های او شده است. تجربه به یک پزشک کاشت مو در مدیریت موارد پیچیده و دستیابی به نتایج بهتر کمک می کند، در نتیجه یک جراح بسیار ماهر و با تجربه بهترین نتایج را تضمین می کند. به همین دلیل این عامل نقش بسزایی در تعیین هزینه کاشت مو دارد.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
021-79958