برداشت گرافت مو در کاشت مو به روش میکروفیت

برداشت گرافت مو چه نقشی در کاشت مو به روش میکروفیت دارد ؟

نمی توان کتمان کرد که این روزها ریزش مو، یکی از مهمترین مشکلات زیباییست که بسیاری درگیر آن هستند؛ در مواردی که مو از طریق درمان های پزشکی و دارویی قابل ترمیم نیست، کاشت مو تنها گزینه مهم و کاربردی است. از آنجا که روش های کاشت مو طبیعی به عنوان یک راه حل دائمی برای مطرح و ارائه می شوند، میزان استفاده از آن در حال افزایش است. تنوع در متدها و تکنیک های آن نیز بسیار زیاد است و پیشرفت فناوری پزشکی نیز نقش زیادی در این مورد ایفا می کند. یکی از این روشهای بسیار جدید و مدرن در این خصوص، کاشت مو مستقیم ( MicroFIT ) به شمار می رود که نزدیک به هفت سال است که در بیشتر نقاط جهان استفاده می شود.


در این مقاله ما قصد داری که برداشت گرافت مو در کاشت مو به روش میکروفیت را مورد بررسی قرار دهیم، در ادامه با ما همراه باشید.


روش برداشت فولیکول مو در کاشت مو میکروفیت چگونه است؟

می توان با اطمینان گفت که کاشت مو مستقیم یک روش بی عیب و نقص در پیوند مو است که معمولاً به عنوان MicroFIT شناخته می شود. این روش از مزایا و نتایج شگفت انگیز نسبت به روش های سنتی کاشت مو مانند FUE ( استخراج واحد فولیکول ) برخوردار است. با این وجود اولین سوالی که پیرامون آن ممکن است در ذهن شکل بگیرد این است که؛ روش برداشت فولیکول مو در کاشت مو میکروفیت چگونه است؟

کاشت مو به روش DHI


در پاسخ باید گفت که در این شیوه کاشت مو طبیعی همانگونه که به محل قرارگیری فولیکول های مو اهمیت زیادی داده می شود،دقیقاً به استخراج فولیکول های مو نیز اهمیت داده می شود. این کار با استفاده از بهترین تجهیزات و کنترل دقیق بر روی زاویه، عمق و جهت انجام می شود؛ در نتیجه از آن یک خط طبیعی مو حاصل می شود که بدون هیچ نشانه در محل قرارگیری مو همراه و بدون نقص است. این نکته در مورد تکنیک های سنتی مانند پیوند مو طبیعی با متد FUE صدق نمی کند. برای افرادی که به دنبال کاشت مو طبیعی هستند، پیوند مستقیم مو یکی از بهترین روشها در مقایسه با سایر تکنیک ها می باشد. با اطمینان از موفقیت ۱۰۰٪ در دریافت نتایج طبیعی و یکپارچه، میکروفیت به یک انتخاب محبوب تبدیل شده است.


ابزار ایمپلنتر چه کمکی به کاشت موی میکروفیت میکند ؟

با کمک ابزاری به نام ایمپلنتر کاشت مو طبیعی و مستقیم انجام می شود. در این حالت نیاز به تراشیدن کامل سر نیست و گرافت ها توسط این قلم یا سوزن انتقال داده می شود؛ پس با این اوصاف نیازی به برش خاص یا بخیه و آثار بعد از آن نیست. انجام فرآیند تقریباً ۴ تا ۷ ساعت طول می کشد. پس از انجام کاشت مو به روش MicroFIT، شما برای پیگیری های مختلف مورد نیاز خواهید بود. این بررسی های لازم برای انجام مراحل پس از عمل در درک چگونگی واکنش سر شما به روند میکروفیت کمک می کند.


این یکی از بهترین تکنیک های مربوط به کاشت مو برای به دست آوردن مو و بازگرداندن اعتماد به نفس است و اولین مرحله برای این انجام عمل جراحی برداشت گرافت مو در کاشت مو به روش میکروفیت می باشد.


تعداد گرافت های مورد نیاز برای کاشت مو MicroFIT

در طی مراحل کاشت مو مستقیم، فولیکول های مو با دقت از اهدا کننده انتخاب شده و روی ناحیه سر که در آن کاشت لازم است کاشته می شوند. در فرآیند MicroFIT از فولیکولهای موی مصنوعی استفاده نمی شود بلکه دارای موی طبیعی خود شخص و نیز بی عیب و نقص است.

کاشت مو


می توان به جرأت گفت که این روش پیوند طبیعی مو یک فرایند هنری که مستلزم رعایت پروتکل های علمی است که بسته به دلیل ریزش مو از شخصی به فرد دیگر تغییر می کند. تاریخچه پزشکی شما و چندین آزمایش قبل از انجام نهایی پیوند مو انجام می شود. کاشت همزمان و یک به یک انجام می شود. بنابراین، برای افرادی که مایل به داشتن موهای پرپشت تر هستند و نیاز به تعداد گرافت کمتر برای پیوند مو طبیعی هستند، راه حل ارائه می دهد.


گرافت های مجازبرای انجام کاشت مو میکروفیت

این تکنیک شامل جمع آوری گرافت مو به صورت جداگانه است. موهای جمع شده بلافاصله کاشته می شوند؛ بنابراین، تکنیک نیازی به آمادگی خاصی ندارد. در حالی که امکان کاشت ۴۰۰۰ پیوند در FUE وجود دارد، فقط در حدود ۱۵۰۰ پیوند می توان در روش میکروفیت کاشت؛ ممکن است این یک عیب به نظر برسد. با این حال، از آنجا که گروه های بیمار برای دو روش متفاوت از یکدیگر هستند، نتایج نیز برای هر دو متفاوت و رضایت بخش است. با این وجود حتی اگر فرد نیاز به تعداد بیشتری گرافت داشت می تواند در جلسات متمادی میکروفیت این تعداد را دریافت کند. البته باید گفت به دلیل دقت بالا و ظرافت آن ۱۵۰۰ گرافت میانگین و نرمال این جراحی است. و افرادی که با طولانی شدن جراحی مشکلی ندارند می توانند زمان بیشتری را نیز تحمل کنند پیوند مو طبیعی با این روش دریافت ۳۰۰۰ گرافت را نیز ممکن می سازد.


زخم های بعد از برداشت گرافت مو در روش کاشت مو میکروفیت

از آنجا که کاشت مو MicroFIT تحت بی حسی موضعی انجام می شود، به هیچ وجه دردی وجود ندارد؛ اما نگرانی مهم بعدی در مورد زخم ها و جای آنهاست. برای پاسخگویی به این مسئله باید گفت که روند پیوند مو میکروفیت نیازی به برش ندارد، به این معنی که باعث ایجاد زخم خطی نمی شود؛ بلکه باعث ایجاد زخم های گرد کوچک در مناطقی که موها از آن گرفته می شود، به خصوص اگر موارد استخراج شده خیلی نزدیک به هم باشند. اگر در فرایند کاشت مو مستقیم، استخراج مو به خوبی توزیع شده باشد برای این مسئله هم جای هیچ نوع نگرانی وجود ندارد. با داشتن ایمپلنت میکروفیت مخصوص با نوک ۰٫۶-۰٫۸ میلی متر، زخم ها بسیار کوچک هستند و به سرعت بهبود می یابند. دیگر نیازی به دوره بهبودی نیست و در بعضی موارد، بیمار می تواند در همان روز به روال عادی خود برگردد. افزون بر این شاهد نتایج ماندگار و دائمی نیز خواهید بود.


تاثیر زخم های بعد از برداشت گرافت مو

در روش کاشت مو مستقیم، از یک ابزار تخصصی به نام Implanter برای قرار دادن و کاشت هر مو، یک بار در یک زمان به داخل پوست سر استفاده می شود، این ابزار همچنین می تواند عمق، زاویه و جهت فولیکولهای مو کاشته شده را کنترل کند. بنابراین موهای جدید همراه با دیگر موها و هماهنگ با آنها به صورت طبیعی رشد می کنند.

کاشت مو به روش DHI


MicroFIT یک روش بسیار ایمن با خطر کم عوارض و میزان بسیار بالای بقا ( بیش از ۹۰٪ ) از ماندگاری مو است. با وجود عوارض و خطرات کمی که این روش برای پیوند مو طبیعی به همراه دارد نباید فراموش کرد که مراقبت و رعایت توصیه پزشک قبل و بعد از جراحی در کمتر شدن میزان عوارض نقش مهمی را ایفا می کند.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
021-79958