کاشت مو با تراکم بالا

کاشت مو به روش میکروفیت

به موازات همه جنبه های زندگی، تحولات پزشکی منجر به نوآوری های زیادی شده، کاشت مو Hair Transplant نیز در این میان بسیار پیشرفت کرده و ابزارها و تکنیک های کاشت مو طبیعی نیز پیشرفت زیادی داشته است. در این میان برای پیوند مو طبیعی، روش میکروفیت در چند سال اخیر به طور فزاینده ای مورد استفاده قرار می گیرد، این استقبال به دلیل داشتن مزایای زیادی در مقایسه با سایر روشهای کاشت مو است. تکنیک بسیار موفق کاشت مو میکروفیت با برداشت فولیکول های مو از ناحیه اهدا کننده، با استفاده از نوع خاصی از سوزن ها انجام می شود. به دنبال کاشت سریع فولیکول ها در ناحیه پیوند، به دلیل استفاده از همان سوزن، امکان برداشت و کاشت مو به طور همزمان وجود دارد. در تکنیک MicroFIT، از یک دستگاه کوچک منفرد به نام قلم ایمپلنتر برای برداشتن فولیکول های مو، باز کردن سوراخ های کوچک و کاشت موها استفاده می شود.


مزایای فراوان این روش و در مقابل عوارض جانبی کمتر، باعث می شود تا هر روز شاهد تعداد افراد بیشتری باشیم که برای انجام این شیوه و تکنیک کاشت مو طبیعی اقدام می کنند. موهای پرپشت تر و طبیعی تر یکی از چندین نتایج مهم این عمل زیبایی پیوند مو است که در ادامه به چگونگی و دلایل این اتفاق مثبت پرداخته شده است.


مقایسه تراکم کاشت مو MicroFIT نسبت به روش های دیگر

کاشت مو مستقیم یا تکنیک میکروفیت در مقابل دیگر روش های کاشت مو یک تفاوت اساسی دارد که در نتایج آن اثرگذار است؛ آن هم استفاده از قلم مخصوص ایمپنتر Implanter (CHOI) برای کنترل دقیق زاویه، عمق و جهت هر فولیکول در زمان کاشت می باشد. کاشت مو به روش میکروفیت ظاهری طبیعی ایجاد می کند به طوری که بعد از مشاهده نتیجه نهایی کسی قادر به تشخیص آن نیست.

کاشت موی DHI


در روش کاشت مو میکروفیت، گرافت های استخراج شده مستقیماً در ناحیه گیرنده کاشته می شوند؛ در حالی که در تکنیک های دیگر پیوند مو طبیعی مانند FUE، پیوندهای استخراج شده در محلول ویژه نگهداری می شوند، سپس کانال ها در ناحیه گیرنده باز می شوند و در نهایت پس از زمان نسبتاً طولانی پیوندهای استخراج شده در کانال های باز شده کاشته می شوند. هیچ مرحله اضافی برای باز کردن کانال ها در روش میکروفیت وجود ندارد و ۲ مرحله آخر FUE را در یک مرحله ترکیب می کند. خونریزی درکاشت مو میکروفیت وجود ندارد زیرا پیوند مو با ایمپلنت ویژه بدون کانال های باز انجام می شود؛ همچنین در MicroFIT پوسته پوسته شدن، وجود ندارد.


تعداد ۴۵ تا ۶۰ پیوند در سانتی متر مربع در روش FUE امکان پذیر است؛ با این وجود حدود 80 تا90 پیوند مو طبیعی در هر سانتی متر مربع در کاشت مو به روش میکروفیت بدون کاهش خون رسانی در پوست سر انجام می گیرد؛ این بدان معنیست که حداکثر چگالی ممکن و تراکم پیوند مو طبیعی با پیوند موی میکروفیت حاصل می شود. به عنوان مثال، در یک ناحیه گیرنده خاص در بالای خط موی جلویی، اگر حداکثر استخراج گرافت مو با FUE 1000 باشد، کاشت ۲۰۰۰ پیوند برای همان منطقه در تکنیک پیوند مو طبیعی میکروفیت امکان پذیر است. حداکثر تعداد پیوند در یک جلسه با روش میکروفیت می تواند حدود ۲۵۰۰ پیوند باشد، در حالی که در FUE می تواند حداکثر ۵۰۰۰ پیوند انجام گیرد. بنابراین بیمارانی که به بیش از ۲۰۰۰ پیوند نیاز دارند باید بیش از یک جلسه کاشت مو مستقیم را بپذیرند.


دادن زاویه و جهت گرافت های مو در روش کاشت میکروفیت با Implanter مخصوص بسیار ساده تر و موفق تر از سایر روشهاست. در کاشت مو به روش میکروفیت نیازی به اصلاح سر وجود ندارد و فقط منطقه اهدا کننده بریده می شود، اما در کاشت مو به روش FUE، قبل از عمل باید کل پوست سر تراشیده شود. بیماری که از شیوه کاشت مو MicroFIT استفاده کرده می تواند خیلی سریع تر به روال عادی برگردد و بهبودی نیز در این روش سریع تر است.


همه اینها دلایلی برای تراکم بیشتر مو در تکنیک پیشرفته پیوند مو میکروفیت به شمار می رود. بطور کلی این روش در مقایسه با تکنیک FUE، امکان کاشت ۳ تا ۴ برابر بیشتر از پیوندها را در هر سانتی متر مربع فراهم می کند.

کاشت مو به روش DHI


مزایای کاشت مو میکروفیت

متقاضیان متعلق به گروه زیر مناسب ترین نامزدها برای کاشت مو مستقیم (MicroFIT) هستند:

بیمارانی که نیاز به پیوند خط رویش موهایشان دارند، متقاضیان پیوند ریش و سبیل، بیمارانی که ترجیح می دهند برای انجام عمل پیوند مو سرشان تراشیده نشود و بیمارانی که می خواهند چگالی و تراکمی بیشتر و ضخیم تری داشته باشند نیز مناسب می باشد. اما دلیل این تراکم بیشتر و چگالی بالاتر در کاشت مو مستقیم به دلیل ابزار، نوع تکنیک پیوند مو و ظرافت بالای این عمل زیبایی است.


در واقع میکروفیت یک روش کاشت مو طبیعیست که با استفاده از قلم مخصوص یا CHOI Pen انجام می شود. همانطور که گفته شد در این روش، گرافت های استخراج شده مستقیماً بعد از برداشت در ناحیه دارای طاسی یا ریزش مو کاشته می شوند. یکی از بزرگترین مزایای استفاده از تکنیک کاشت مو طبیعی میکروفیت (تکنیک مستقیم) ظاهری بهتر و پیوند بیشترین تراکم مو می باشد. پتانسیل اسکار در این روش حداقل است و خونریزی در مرحله کاشت وجود ندارد، خطر پوسته پوسته شدن و فرسایش نیز بسیار پایین است. از آنجا که بهبودی در روش میکروفیت بسیار سریع است، بیماران می توانند خیلی سریع به کارهای روزمره خود برگردند. به دلیل کوتاه بودن زمانی که مو بیرون از پوست سر است تا زمانی که پیوند مو انجام شود و همچنین ابزار باریک آن آسیب به مو به کمترین میزان ممکن خواهد رسید. تمام این موارد باعث می شود تا علاوه بر روند درمانی موثرتر، روند بهبودی با ریزش کمتر را تجربه کرده و چگالی خوبی را هم در موها مشاهده کنید.

کاشت مو


دلیل تراکم بیشتر کاشت مو میکروفیت

مشخصات فنی روش کاشت مو طبیعی میکروفیت مهمترین ویژگی و دلیل بر تراکم بیشتر مو در این روش است. ویژگی تکنیک کاشت مو میکروفیت که منجر به تراکم بهتر و بالاتری نسبت به روش های دیگر می شود را می توان به شرح زیر ذکر کرد:

• این روش امکان ایجاد کانال ها و کاشت پیوندها را به صورت همزمان فراهم می کند.

• روش میکروفیت با استفاده از قلم های مخصوص با قطر بین ۰٫۶ میلی متر و ۱٫۰ میلی متر انجام می شود. نیاز به ظرافت، دقت و تلاش بسیار زیادی دارد.

• از آنجا که هیچ گونه برش در پوست سر ایجاد نمی شود، هیچ بخیه ای لازم نیست و خطر خونریزی به طور جدی کاهش می یابد.

• روش کاشت مو میکروفیت تحت بی حسی موضعی انجام می شود.

• بسته به وسعت سطح دارای ریزش، این روش تقریباً 8 تا 12 ساعت طول می کشد ( به طور متوسط )

کاشت مو مستقیم هنگامی که توسط یک تیم حرفه ای و تخصصی انجام شود، نتایج بسیار موفق و دائمی خواهد داشت.

• از آنجا که باز شدن کانال ها و کاشت مو همزمان انجام می شود، فولیکول ها نسبتاً سریع پیوند می شوند.

• کاشت مو متراکم امکان پذیر است و هنگامی که در یک کلینیک خوب انجام می شود، نتیجه بسیار طبیعی به نظر می رسد.

• با استفاده از قلم مخصوص، پیوندها لازم نیست خیلی صبر کنند و بیرون از پوست باشند که منجر به به حداقل رساندن ریزش موهای کاشته شده می شود.

• کاشت مو MicroFIT به موهای موجود هیچ آسیبی نمی رساند.

• امکان کاشت مو به هر مدلی توسط روش میکروفیت وجود دارد، زیرا هیچ برش یا بخیه ای ایجاد نمی شود.

• بیمار خیلی سریع بهبود می یابد و می تواند به سرعت به روند روزمره خود بازگردد.


به همین دلیل است که با روش پیوند مو طبیعی انجام کاشت های بسیار متراکم تر امکان پذیر است، البته نباید فراموش شود که نوع کلینیک یا جایی که عمل پیوند مو انجام می شود و مهارت های پزشک مربوطه نیز تأثیر زیادی در تراکم کاشت مو طبیعی میکروفیت دارد.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
امیر سهیل جعفری آزاد
مشاوره جهت کاشت مو
پاسخ مشاور :

جهت مشاوره در خصوص کاشت مو می توانید با کارشناسان ما با شماره تلفن های 021-88102747 یا 021-88102746 در ارتباط باشید.

021-79958