تاریخچه کاشت مو MicroFIT

کاشت مو میکروفیت و پیشینه ی این روش

بسیاری از افراد از ریزش مو شکایت می کنند و افرادی هم هستند که طاسی در کیفیت زندگی و روابط آنها اثر گذاشته است. اگر جز افرادی هستید که به ظاهر خود اهمیت می دهیدو تصمیم به کاشت مو Hair Transplant گرفتید، همچنین تحقیقات خود را انجام دادید تا بتوانید در مورد گزینه های مورد نظر تا آنجا که می توانید اطلاعات کسب کنید و بهترین گزینه را پیدا کنید؛ اطلاعات زیادی در مورد پیوند مو طبیعی با روش هایی چون FUE و FUT پیدا خواهید کرد و اگر ناگهان به روشی با نام میکروفیت یا کاشت مو طبیعی مستقیم رسیدید، نمی توانید اطلاعات زیادی در مورد آن پیدا کنید. اما روش MicroFIT یکی از جدیدترین پیشرفت ها در زمینه پیوند مو طبیعی است که نسبت به دو شیوه ذکر شده کارآمدتر و کاربردی تر است.تاریخچه کاشت مو میکروفیت را در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم.


کاشت مو MicroFIT چیست و چه زمانی برای اولین بار انجام شد؟

میکروفیت چیست؟

برای درک بهتر راجع به کاشت مو طبیعی به روش میکروفیت، ابتدا باید تفاوت بین FUT و FUE را بدانید.در روش کاشت مو FUT نواری از بافت با فولیکول های مو از پشت پوست سر خارج و سپس بریده می شود. فولیکول های مو استخراج شدند در مناطق گیرنده کاشته می شود.


در روش کاشت مو FUE، هیچ گونه برداشت نواری وجود ندارد اما در عوض، از پانچ برای استخراج واحدهای فولیکول ( هر کدام ۲-۵ فولیکول مو ) استفاده می شود و این موهای استخراج شده سپس در نواحی گیرنده کاشته می شوند.

کاشت مو DHI


میکروفیت نوعی روش کاشت مو FUE است اما تفاوت اصلی نحوه انجام آن است. در تکنیک کاشت مو میکروفیت یک سیستم خاص وجود دارد که برحسب آن عمق و زاویه مورد نیاز هر فولیکول مو را محاسبه می کند. با استفاده از یک سوزن تو خالی موها استخراج شده و بعد از مدت زمان بسیار اندکی در محل مورد نظر با زاویه خاص و عمق مناسب کاشته می شود. برای اولین بار روش MicroFIT توسط آقای K. P. Giotis مردی که از ریزش موهای خود رنج می برد ایجاد شد. وی پس از نتایج ناامید کننده از روش‌های مختلف کاشت مو معمولی، بخصوص برداشت نواری یا همان FUT خواستار ایجاد تغییر چشمگیر در این زمینه شد. هدف وی غلبه بر مضرات روشهای فعلی کاشت مو بود. او از طریق تجزیه و تحلیل دقیق و آزمایش، یک روش پیوند مو بهبود یافته را ایجاد کرد که امروزه به عنوان روش MicroFIT مشهور است.


در سال ۱۹۷۰،  Global Medical تأسیس شد و اولین کلینیک کاشت مو مستقیم در اروپا افتتاح شد تا سال ۱۹۹۲، میکروفیت در فرانسه در دسترس بود. هفت سال بعد، اولین ابزار برای انجام عمل کاشت مو مستقیم ایجاد شد. می توان گفت که تاریخچه کاشت مو میکروفیت در فرانسه است. این ابزار جدید بدون نیاز به برداشت نواری شکل در قسمت پشت سر کار می کند و اگرچه قطر خیلی پهن داشت چیزی حدود ۲-۴ میلی متر، اما یک پیشرفت بزرگ محسوب می شد.


مزایا و معایب کاشت مو میکروفیت نسبت به دیگر روش ها

نه فقط در مورد کاشت مو طبیعی MicroFIT بلکه در مورد هر عمل زیبایی عاقلانه نیست که فقط در مورد مزایای آن بدون در نظر گرفتن جنبه های منفی و معایبش، تمرکز کنید. در همین راستا بهتر است درباره مزایا و معایب MicroFIT و سایر روش های کاشت مو با جراح صحبت کنید تا قبل از تصمیم گیری از کلیه عوارض جانبی احتمالی میکروفیت آگاه شوید.


مزایای استفاده از روش میکروفیت :

1. بدون زخم: ابزار میکروفیت استخراج مو را به خوبی انجام داده و هیچ برشی را شاهد نخواهید بود، بنابراین حداقل خطر اسکار وجود دارد.

2. نتایج مداوم و ماندگار: با ابزار بروز و مدرن این کار عمق، زاویه و جهت فولیکول‌های مو کاشته شده به خوبی کنترل می شود و برای همین نتایج ماندگاری در این شیوه پیوند مو طبیعی را شاهد خواهید بود.

3. دوران نقاهت کوتاه و بهبود سریع نسبت به سایر روش ها: هیچگونه بخیه و زخمی با کاشت مو مستقیم میکروفیت وجود ندارد، بنابراین شما به سرعت بهبود می یابید.

4. بالاترین کیفیت پیوند مو: یک روش بسیار ایمن با ریسک کم و بقای مو بسیار بالا (بیش از ۹۰٪) است.


معایب روش MicroFIT :

1. روند کند و زمان بر: میکروفیت کاشت مو مستقیم برای ۳۰۰۰ واحد پیوند می تواند بیش از ۱۰ ساعت طول بکشد، به همین دلیل جراحان به بیماران این امکان را می دهند که درمان خود را در جلسات کوتاه تر طی ۲-۳ روز تقسیم کنند. در حالی که کاشت مو با دیگر روش ها یک جلسه ۶ تا ۸ ساعته زمان نیاز دارد.

2. هزینه های بالاتر: میکروفیت گران ترین روش کاشت مو است زیرا ابزار مدرن دارد و به تخصص و دقت بیشتری نیازمند است و البته زمان بیشتر. این هزینه البته جز معایب نمی تواند باشد زیرا نتایج بهتری به همراه دارد.

3. مراقبت بیشتر: در مدت ۲ هفته قبل از پیوند مو MicroFIT و حدود یک هفته بعد از آن نیاز به ترک سیگار و نوشیدنی الکلی است، این عادت ها باعث کاهش اثربخشی عمل کاشت مو و افزایش عوارض جانبی میکروفیت می شوند.


کاشت مو میکروفیت برای اولین بار در کجا انجام شد؟

همانگونه که در تاریخچه کاشت مو با این شیوه ذکر شد اولین بار این شیوه در اروپا کشف و گسترش پیدا کرد. گرچه ابزار این کار در ابتدا چندان پیشرفته نبود اما با سرعت قابل توجه و به کمک تکنولوژی فناوری این شیوه بهبود پیدا کرد و کاشت مو مستقیم به روشی ماندگار در جراحی زیبایی تبدیل شد. کم کم این روش به کل دنیا سرایت کرد و مراکز متعددی در این زمینه شروع به فعالیت کردند.

کاشت مو به روش DHI


ایران نیز از این قافله عقب نماند و این روزها خود به قطبی در زمینه کاشت مو تبدیل شده که می تواند علاوه بر نیازها و انتظارات بیماران داخلی، انتظارات بسیاری از بیمارانی که از خارج کشور مراجعه می کنند را در حد مطلوبی برآورده سازد. در برخی منابع گفته می شود که آتن محل تولد این تکنیک کاشت مو بوده و برخی دیگر تاریخچه کاشت مو MicroFIT را در فرانسه می دانند. آنچه اهمیت دارد برخورداری ایران از پزشکان حاذق در این زمینه و ابزار به روز است تا ایرانیان نیز این مشکل را در زمان اندک و به بهترین شیوه حل کنند.


کاشت مو MicroFIT برای اولین بار در ایران و تهران

گرچه روش پیوند مو طبیعی مستقیم عمر چندان طولانی ندارد اما با این وجود بهترین شیوه قلمداد می شود. در مورد کاشت مو طبیعی به روش میکروفیت برای اولین بار در ایران و تهران اطلاعات دقیقی در دست نیست. اما مهم کیفیت انجام این کار و مراجعه به کلینیک های زیبایی معتبر و همچنین پزشکانی است که در این زمینه از مهارت و تخصص لازم برخوردار باشند.

کاشت مو


در واقع به دلیل طولانی بودن روند و همچنین نیاز به دقت و ظرافت بالا تنها با آگاهی از تجربه یک مرکز درمانی و جراحان فعال در ان می توان برای این کار اقدام کرد. نتایج عالی و نزدیک به صد در صد، همچنین تأثیرات کاشت مو طبیعی با این شیوه در زیبایی و روحیات فرد می طلبد که در این امر وسواس به خرج داده و از تجربیات موفق سایر بیماران در مراجعه به یک پزشک و مرکز نهایت استفاده را ببرند.


تاریخچه کاشت مو میکروفیت را در این مقاله مورد بررسی قرار دادیم به امید آنکه به سوالات شما در این زمینه پاسخ داده باشیم.


مشاوره رایگان مشاوره تخصصی با پزشکان مجموعه : ما با شما تماس میگیریم

نظر خود را در مورد این صفحه وارد نمایید


captcha
021-79958